Wie gaat er mee naar Ameland 19 juli???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 12:24

Ik ook Haha!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:31

Ik niet! Haha!

Gewone fiets: 6 euro, tandem weet ik niet. Knipoog

Waar is het trouwens in Holwerd? Straat?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 13:54

Fa. Kiewiet, Veerdam, Nes, (0519) 542130

Heb net gebeld, vrijdag om kwart over 9 staan er in ieder geval 3 tandems klaar en een stuk of 8 gewone fietsen. Die hadden ze wel op voorraad.
Kosten tandem € 12,50 (die kosten kun je dus door 2-en delen Haha! Tong uitsteken )
Kosten gewone fiets zonder versnellingen € 4,50
Kosten gewone fiets met versnellingen € 6,00

Ik heb gevraagd of we borg moesten betalen, toen vroeg hij naar de leeftijd en toen ik vertelde dat het varieert van ongeveer 16 tot 32 moest hij daar even over nadenken *LOL* Na een korte stilte zei hij dat ze dat ter plekke wel bekijken, dus dames, gedraag je dat scheelt weer € 100,- borg betalen voor de hele groep. Knipoog Ook een beetje irritant trouwens, als we wel borg moeten betalen want ik kan het niet voorschieten maar iedereen een paar euro is ook zo'n gedoe dus als er een bokkend geldboompje mee is, die het voor kan schieten, graag! Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:55

Mieke, bij Holwerd staat het vrij goed aangegeven, zeg maar 98 % van de bezoekers aan Holwerd gaan immers richting Ameland....Holwerd zelf is niet erg spanend....

Ik meende dat een fiets zonder versnellingen 4,75 euro kostte, een fiets met versnellingen 6 euro en de tandem kostte 6, 50 euro maar die deel je inderdaad met zijn tweeen...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:55

Oeps, rappe Cody was me voor met correctere cijfers....

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 13:57

Haha! Tong uitsteken
vers van de pers

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:45

Bokkertje en ik gaan waarschijnlijk wel op onze eigen fiets. Ik woon zo'n 9 km van Holwerd vandaan en Ragna een km of 5 denk ik. Dusmisschien fietsen we er eerst wel heen. Ik zal vanavond even met haaroverleggen.

Kunnen we niet als groep afspreken bij de kaartjeskoophal op Holwerd? Daar is een hal waar je de kaartjes moet kopen, als we daar heen gaan kunnen we elkaar niet missen...... Overigens weet ik niet of een korte broek handig is, gezien het weerbericht dat ik een pagina terug heb geplaatst......

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:26

Een tijd afspreken is wel handig, maar een vaste plaats zal nog handiger zijn. Ik kan niet garanderen er om acht uur al te zijn, maar op tijd zijn is geen enkel probleem. Dit namelijk omdat ik 's nachts nog moet werken en hierna eigenlijk nog even wil douchen. Heeft er iemand overigens enig idee of ik mijn auto daar veilig en zonder kosten kan parkeren?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:31

Auto parkeren dagkaart kost 3 euro. Die bootdinges is helemaal afgelegen van de rest van de wereld (echt waar, zo lijkt het wel!) dus zit er maar niet overin dat ze daar je auto wat aandoen. het is echt wel veilig....

En verder dan de parkeerhaven en de kaartjeskoophal is er eigenlijk niet. Ja een ingang van een restaurant bij de kaartjesverkoophal. Het is gauw duidelijk wie bij wie hoort als we in paarden-kledij aan komen, en eh...hier zijn boktpetjes dus ook handig!

Overigens, zo druk zal het er ook niet zijn, zo op vrijdag zo vroeg....
Afgelopen zaterdag was het ook erg rustig...het nederlandse toerisme ligt eventjes in het slop.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:33

Veilig parkeren wel ja, maar ofhet zonder kosten is betwijfel ik mij...

Het weerbericht dat Piet vandaag gaf.

Freed
Maksimaal 20 graden
Minimaal 12 graden
Reinwetter 10 %
Sinne 80 %
Wynkreft en rjochting binne nog itselfde.

Hopen dat het zo blijft.....

Ragna en ik zijn er om 8.00 uur, in of voor de kaartjesverkoophal (voor bedoel ik de deuren). Ik neem aan dat we elkaar herkennen aan de paardrijkleding.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:34

Dat 'reinwetter' mag van mij 10% blijven... Temperatuur interesseert me niet zo (hoewel minimaal 20 graden toch best lekker is), als het maar droog blijft... Cool

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 17:24

We treffen elkaar dan inderdaad in die hal wel. Kan niet missen, je herkent ze gelijk, die paardenmensen Lachen
Wel is het handig als we rond kwart over 8, tien voor half 9 op de boot kunnen stappen met z'n allen dus dat iedereen er dan ook wel is en het kaartje heeft gekocht.

Oh ja, als iemand Steef of Ilindra online ziet staat, wil diegene dan even een PB sturen met de vraag of zij zeker weten meegaan?
Steef twijfelde nog maar heb ik (volgens mij) kunnen overhalen door te zeggen dat we bij de buren van De Blinkert wel een Fjord voor hem kunnen regelen }>
En Ilindra zit natuurlijk nog steeds op een veulie te wachten, gaat ze desondanks mee?

Dame en Heer, laat wat van u horen Pling

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 19:21

Zeg, dat klinkt goed allemaal die laatste twee pagina's Haha!
Iedereen vol zin en foute liedjes *LOL*
Nu ik zo nadenk kan het krap worden met de fietsen naar de rijstal. Als de boot iets laat is bijvoorbeeld.
Ik denk dat het wel verstandig is dat we even vragen hoe we zitten ind e tijd ivm met paarden/ ponies die later weer moeten werken namelijk!
Ach en die borg... Valt mee toch? We trekken gewoon allemaal het gezicht op zijn schattigst, zoveel dames (oke en 1 heer) kunnen ze niet weerstaan Haha!
Over de kleding.... Ik ga gewoon in mijn rijbroek denk ik maar. (evt. korte broek in tasje naar gelang weer) Rugzakken kunnen wel bewaard worden bij de rijstal, wel zorgen dat er geen waardevolle spullen in zitten. (Amelanders zijn goudeerlijk, maar die toeristen he? Haha! )

Enne... Wie neemt er overigens een fototoestel mee? Ik heb mijn digi, maar ben er nog niet uit wat ik daar mee zal doen ivm met de rit. Misschien kan Marije nog even vragen of ze spullen veilig! kunnen bewaren?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 19:23

Bij de rijstal bedoel je?
Zal het even navragen morgen.
Nog meer vragen die ik moet stellen voor anderen?
Ja, of het een probleem is als we 10.15 vertrekken want het is zonde als we later zijn en dat van ons 1,5 uur rijden afgaat. Toch?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 19:26

Nogmaals de deelnemers: Jantina, Honeybee, Dees, Karin, Marloes, Mieke, Cowgirl, Steef, Ilindra, Kitty, Naz, Piaffe, bokkertje en Cody.
Veertien mensen dus. Als ik niks meer hoor reserveer ik morgen voor deze mensen.

Dorée, Kimmy en Summertje gaan helaas niet meer mee, dat waren de laatste 3 'eventueel-mensen' dus het blijft als het goed is bij een groep van 14 personen.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:13

Ragna en ik gaan natuurlijk mee. Maar hebben jullie enig idee hoe laat we thuiskomen? We worden namelijk met de auto naar Holwerd gebracht en het zou prettig zijn als we een idee hebben hoe laat ze ons op kunnen halen. We nemen geen eigen fiets mee en huren samen een tandem. Als dat maar goed gaat Party!!

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:16

heeeeej greetje! we hebben ons foontjes ook nog! bellen we als we van ameland af gaan en dan zijn ons probleempjes ook weer opgelost!!!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:20

1 ding wat we over kunnen slaan: De fietstocht naar het Oerd. Udinde is namelijk nog niet weg en staat nu bij de zelfde stal als Isolda.
Dat scheelt al gauw zo'n.... hmmm ik denk wel in totaal 6 kilometer fietsen Haha! Goed voor onze achtersten!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:25

jantina schreef:
Dat scheelt al gauw zo'n.... hmmm ik denk wel in totaal 6 kilometer fietsen Haha! !

Een pak van mij hart!!! Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:52

Ik heb er zin in!!! Na vandaag nog één dagje werken...

Ehm... ik denk dat ik maar eens op AHL moet kijken voor de routeplanner en de reistijd. Lekker met een Groningen dat helemaal dicht zit. Dat wordt dus een tussendoorweg pakken, vrees ik... Of Julianaplein rechtdoor. Dan komen we zowat bij Nienke langs, dus als Karin en Nienke nog mee willen rijden: we zijn in de buurt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:54

Bedankt voor het aanbod Kitty, maar Nienke en ik vertrekken vanuit Drachten (bij Nienkes ouders)! Lachen

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:58

ikheb er ook zoveel zin in!!
wat goed dat udinde en isolda op het zelfde adres staan.
Is inderaad iets rustiger Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:06

jantina schreef:
1 ding wat we over kunnen slaan: De fietstocht naar het Oerd. Udinde is namelijk nog niet weg en staat nu bij de zelfde stal als Isolda.
Dat scheelt al gauw zo'n.... hmmm ik denk wel in totaal 6 kilometer fietsen Haha! Goed voor onze achtersten!

Jantina, I luv you!
Daar zat ik nog het allermeest over in, dat hele stuk fietsen!
Echt waar, ik heb vorige week niet eens zo veel gefiets, maar mijn zitbeenknobbels doen nu nog zeer!
Dus dat ritje Oerd, he gelukkig, dat scheelt weer!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 10:09

Tssssss bikkels hoor, die bokkers Knipoog
Euhm Piaffe en bokkertje, ik heb gister de fietsen al gereserveerd, waaronder 3 tandems. Ik begrijp dat dat er nu 4 moeten worden?

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:07

ik weet niet wat greetje vind, maar als het teveel gedoe is kun je het ook wel gewoon zo laten hoor, dan kunnen altijd ons eigen fietsjes nog mee.