komende zomer met een groep op trektocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:46

Ik dank dat het handigst is om of in bij de Veluwe Ranch of bij De Kleine Pol een rustdag in te lassen omdat dat een beetje het midden van de trektocht is.

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:46

De veluwe ranch klinkt ook goed, alleen moet je daar langer blijven. Dus dan zouden we dat als vaste plaats moeten nemen en niet de kleine pol..

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:50

Bij mansour kunnen de paarden in de paddock ook s'nachts!
Vind de mail van de Veluwe Ranch een beetje onduidelijk, of ligt dat aan mij??

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:53

@sabien:
Vindt mail niet onduidelijk hoor, maarre geef anders je mail adres sabien dan stur ik de rest ook toe, dan snap je het misschien?

@allemaal:
Lijkt mij ook beter om de veluweranch als vaste plaats te nemen. Niet alleen vanwege de locatie, maar vooral vanwege de mogelijkheden.

Enne wat Mansour betreft, vraag me nog steeds af waar ze komen te staan als we daar zijn......Ze hebben daar namelijk wel stallen, maar de lespaarden bijvoorbeeld staan in een grote paddock. Is mij dus niet helemaal duidelijk of onze paarden daar bij zouden moeten of dat er aparte paddocks zijn. Toen ik daar kleine twee maanden terug was, was dat namleijk nog niet het geval.

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:58

Ik denk dat onze paarden wel gewoon in aparte paddocks komen te staan, maar als we daar zeker weten heen gaan vragen we dat gewoon even na.

Ik vond die mail ook niet onduidelijk van de veluwe ranch.. en 150 voor zo'n volledig verzorgd weekend lijkt me ook super! Lekker barbequen en je hebt verder geen zorgen om hoe je aan eten komt ofzo.. Dus verder ook geen kosten..

ElCamino

Re: komende zomer met een groep op trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:01

Hoi,

Sandy, eigenaar van Veluwe Ranch is mijn instructeur vroeger geweest in Hilversum. Beetje tyupisch ventje maar best aardig.
Ze hebben sinds kort de veluwe Ranch (2 jaar of zo)
Alles was erg oud maar ze knappen alles stukje bij beetje op en doen hun best. Wel leuk om heen te gaan dus.

een leuike route is van de Veluwe ranch naar De Paalhoeve, daar rusten en weer terug via een andere route.

Een waarschuwing: de routes van de Veluwe-trail vind ik zelf erg onhandig en niet zo duidelijk.
Bij de boswachterij Kootwijken Hoenderloo kun je speciale kaartjes krijgen waar alle ruiterpaden opstaan. Ze zijn gemarkeerd met blauwe paaltjes met een nummer op elke kruising. Het nummer staat altijd op de zuidkant van de paal dus weet je altijd waar je vandaan komt.
Met deze kaartjes vind je zonder problemen de weg daar.

Vanuit de veluwe ranch kun je mooi rijden maar is de aanrijroute wel steeds hetzelfde, da's jammer. Verder wel leuk hoor

Geef even de exacte data door, misschien kom ik een daggie langs om mee te scheuren met met mijn paard

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:08

Hier bij mij in de buurt staat de veluwe trail wel goed aangeven, maar dat zou natuurlijk kunnen verschillen per gebied. Maar anders klinken die kaartjes wel erg handig!

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:16

mh begin veluweranch steeds leuker te vinden....kom er regelmatig in zomerseizoen langs op de motor als van van ons huis naar schoonouders rijden...

Enne idd zoals renske zegt klinkt het wel erg aantrekkelijk als alles verzorgd wordt en we ons verder geen zorgen hoeven te maken. Staat me ook wel aan eerlijk gezegd;-)

Maarre wat zijn de mogelijkheden op de paalhoeve, iemand daar ervaringen mee?

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:39

@ risje: mijn mail adres, sabine_mientjes@hotmail.com

Maar bij de Veluwe Ranch kunnen we dus niet gewoon twee nachten verblijven, het moet langer? En vanaf de Veluwe Ranch is het wel verweg naar de Ginkelse Heide en Kootwijk.
Welke routes zouden jullie dan precies willen rijden vanaf de Veluwe Ranch?

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:47

er was toch al een voorstel welke routes gereden zouden worden?

Enne 2 nachten moet volgens mij ook wel kunnen hoor.
Zal ze nog even terug mailen, had eerste keer ook best snel antwoord.

MAarre een ding snap ik niet, ik stelde in begin voor om route 4 en 6 te rijden of in elk geval stuk daarvan omdat dat gewoon erg mooie stukken zijn. Die stonden niet in boekje en daarna werd er niet meer over gepraat. We overleggen immers wat beste (en voordeligste) idee is......

Maarre sabien, waarom wil je dan wel perse die twee routers erbij hebben?
We kunnen toch beter kijken naar een voordelige locatie, afstanden die voor niet echt getrainde paarden goed te doen zijn en faciliteiten die de overnachtingsplek heeft?

ps: sabien zal je de rest even mailen

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:59

@ risje: Hoe zou jij willen dat de tocht eruit komt te zien dan? Graag precies met welke route je per dag wilt rijden en waar we overnachten!
En bedankt voor de mail!

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:13

euhm, is er iets ofzo sabien?

Vraag alleen waarom je perse nu al op een route vast wil pinnen en vraag dus of het niet slimmer is om eerst te kijken wat er op een locatie mogelijk is en dan aan hand daarvan routes te plannen.
Daarnaast heb ik al gezegd dat voorstel zodat dat als laatst gedaan is er wel goed uitziet, snap dus niet waarom ik nu ineens ander voorbeeld zou moeten geven.....

blijf er alleen bij dat we niet te veel aan ritten moeten plannen aangezien zowel wezelf als onze paarden hierin nog bes tonervaren zijn. En tsja welzijn van je paard moet je niet uit het oog verliezen, daar zijn we het allemaal wel over eens geloof ik;-)

Maarre, ik ga even douchen....
Ga dit weekend naar mijn ouders en voordat ik trein moet halen, moet er nog wel wat gebeuren....

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:07

nog eventjes voordat ik naar de trein ga:

Dit lijkt me nog steeds best genoemde optie. Moet natuurlijk nog wel uitgezocht worden of overnachting op alle locaties mogelijk is, maar dat zal vast wel mogelijk zijn.
Als jullie het goed vinden wil ik deel veluweranch wel voor mijn rekening nemen?

Groot voordeel van de door sabien voorgestelde route is dat mensen die het te duur vinden worden eventueel ook later op de route mee kunnen doen. Dus bijvoorbeeld rechtstreeks naar de veluweranch komen en niet eerst naar boszicht (al lijkt posbank me ook wel gaaf).

Hebben we dus nog: boszicht, de kleine pol en mansour. Wie wil dat uitzoeken of zullen we dat verdelen?

Enne Sabien: sorry als je denkt dat ik route wil bepalen, kwam net alleen tip van iemand tegen (ander forum) eerst kijken of het mogelijk is, nooit direct route vastleggen voordat je uberhaupt mogelijkheden hebt nagekeken. Dikke kans namelijk dat je route moet verleggen of plan om moet gooien als een van de locaties niet mogelijk is....

Voorstel Sabien:
Dag 1: Vanaf Camping Boszicht, de dagtocht Postbank en weer terug naar Camping Boszicht.

Dag 2: Vanaf Camping Boszicht naar de Veluwe Ranche, via een deel van dagtocht Hoenderlose Bos.

Dag3: Vanaf De Veluwe Ranch, de dagtocht Hoenderlose Bos en weer terug naar De Veluwe Ranch.

Dag 4: Vanaf De Veluwe Ranch naar De Kleine Pol, via een deel van dagtocht 4 op De Hoge Veluwe.

Dag 5: Vanaf De Kleine Pol, de dagtocht Kootwijk en weer terug naar De Kleine Pol.

dag 6: Vanaf De Kleine Pol, de dagtocht Ginkelse Heide en weer terug naar De Kleine Pol.

dag 7: Van De Kleine Pol naar Stal Mansour, via een deel van dagtocht 4 + 6 op De Hoge Veluwe.

dag 8: Van Stal Mansour naar Camping Boszicht.

Voorstel risje:
Eventueel kunnen we voorstel iets wijzigen in het volgende:

Dag 1: Vanaf Camping Boszicht, de dagtocht Postbank en weer terug naar Camping Boszicht.

Dag 2: Vanaf Camping Boszicht naar de Veluwe Ranch, via een deel van dagtocht Hoenderlose Bos.

Dag3: Vanaf De Veluwe Ranch, de dagtocht Hoenderlose Bos en weer terug naar De Veluwe Ranch.

Dag 4: rustdag, kleine tocht in omgeving veluweranch plus leuke andere activiteit.

Dag 5: Vanaf De Veluwe Ranch, dagtocht 4 of 6 en weer terug naar de veluweranch.

Dag 6: Vanaf de veluweranch naar De Kleine Pol, via een deel van dagtocht 4 op De Hoge Veluwe.

Dag 7: Vanaf De Kleine Pol, de dagtocht Kootwijk of dagtocht ginkelseheide en weer terug naar De Kleine Pol.

dag 8: Van De Kleine Pol naar Stal Mansour, via een deel van dagtocht 4 + 6 op De Hoge Veluwe.

dag 9: Van Stal Mansour naar Camping Boszicht.

Heb dit veranderd en daarbij geprobeerd rekening te houden met alles wat tot nu toe gezegd is. Werd bijvoorbeeld geopperd keer rustdag te doen ivm onervarenheid paarden, maar ook om leuke andere activiteit te ondernemen. Die heb ik dus tussen gevoegd.
Daarnaast hoorde ik iemand zeggen dat volledig weekend veluweranch haar ook wel leuk leek (volgens mij renske??), dus dat heb ik gedaan.
Daarnaast heb ik op de kleine pol het verblijf 1 dag ingekort omdat het anders misschien wel heel veel wordt voor de paarden.

Er zijn nu dus verschillende opties, je kunt altijd op een later moment inspringen:
optie 1: Je rijdt de volledige rit mee vanaf stal sabien in brummen (is dit voor iedereen mogelijk sabien?)
optie 2: je rijdt de rit mee vanaf camping boszicht inclusief dagtocht posbank
optie 3: je rijdt mee vanaf camping boszicht maar pas vanaf dag 2, dus zonde rposbank.
optie 4: je rijdt mee vanaf eerste dag veluwe ranch (aankomst tijdens dag 2 of begin dag 3)
optie 5: je rijdt alleen de ritten vanaf veluweranch mee (eventueel ivm volledig verzorgd weekend)
optie 6: je rijdt mee tot en met verblijf veluweranch (plus eventueel deel route richting kleine pol en weer terug naar veluweranch)
optie 7: je rijdt mee tot verblijf kleine pol (eventueel daar nog 1 rit mee)
optie 8: je rijdt mee tot einde verblijf kleine pol
optie 9: je rijdt mee tot stal mansour

Mh volgens mij heb ik ze zo wel toch?

Hoop dat jullie het iets vinden.
Maar wil vooral zeggen dat indeling zoals sabien die in eerste instantie maakte best ideaal is, ook vanwege de vele mogelijkheden;-)

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:14

oke bedankt risje !
Vind jou plan prima, maar denk dat ik dan zelf nog een nacht langer blijf op De Kleine Pol zodat ik Ginkelse Heide en Kootwijk beide kan doen! Dit lijken mij allebei gewoon hele leuke tochten. Julie kunnen dan gewoon verder rijden, dan rijd ik het laatste gedeelte gewoon alleen! En ben er wel voor om dag 4 een rustdag te houden!

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:18

oja en ik wil Camping Boszicht, De Kleine Pol en Mansour wel regelen.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:52

De kosten voor de dagtocht van risje (die tot nu toe bekent zijn):

1 nacht op Camping Boszicht:
paard in de wei: 6,50
paard op stal incl. hooi: 15,-
blokhut voor 4 p. 30,- 30 : 4 = 7.50
voer + hooi ?
beddengoed ?
totaal (nog niet volledig): 14,- (wei) 22.50 (stal)

4 nachten op de Veluwe Ranch
100,- incl. ontbijt, + volledige verzorging paarden (neem aan dat voer + hooi er dan ook bij in zit). Hoop dat ik het zo goed heb begrepen!
totaal: 100,-

2 nachten op De Kleine Pol
paard op stal/paddock 20,-
overnachten p.p. incl. ontbijt 45,-
voer + hooi 6,-
beddengoed, handdoeken, thee,koffie is incl.
totaal: 71,-

1 nacht bij stal Mansour
????

bijkomende kosten:
toegang Park De Hoge Veluwe: dagkaart volwassenen 6,- dagkaart paard 3,- We komen 3 keer in het park: 27,-
rijvergunning Nationaal Park Veluwe Zoom: 4,- (weekvergunning) 10,- (jaarvergunning)

Weet iemand de kosten van Stal Mansour? En of ze bij de Veluwe Ranch beddengoed hebben?

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:09

Hier foto's van mijn paardje!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:18

Ik zag net het topic en ik heb niet alles bijgelezen.. Maar het lijkt mij erg leuk

Ik heb trouwens ervaring met trektochten ik heb 3jr begeleid op Stal 't Reelaer Zou het dus wel erg leuk vinden....

Maar zou iemand me een KLEIN beetje bij kunnen praten dan?!?!

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:51

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH...
1 dagje niet online.... t*ring wat gaan jullie hard, hihi.
ik vind het idee echt super! maar het lijkt me erg gezellig de hele rit met jou te rijden sabien, tenzij je liever een paar daagjes alleen met je paard weg wil, wat ik ook wel snap.
als het goed is heeft iedereen nu een camping voor zijn rekening genomen, ik wil wel een lijstje maken met wat handig is mee te nemen, en enkele tips daarvoor? dan kan ik ook nog een bijdrage leveren(jullie gaan te snel )

ik kan geen foto's posten, maar wil jij die voor mij plaatsen sabien? dan mail ik je de foto's wel.

vind het een superidee!
p.s, ik wil ook wel even het aantal kilometers per dag berekenen.
groetjes shannon

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:54

@ MsMarit ik stuur je wel ff een PM!

Ik heb mail gehad van Camping boszicht:
-In de blokhutten liggen denkens, alleen de hoezen moeten we zelf meenemen.
-Voer voor de paarden kunnen we daar krijgen tegen kostprijs. Je kunt zelfs je eigen voer krijgen als ze dat ruim van te voren weten, je moet dan wel de hele zak nemen (dit zal dus alleen geschikt zijn voor mensen met begin + eindpunt op Camping Boszicht). Zelf voeren ze PAVO enery control dat kun je wel gewoon per kilo krijgen, ook tegen kostprijs. Of als we nou allemaal het zelfde voeren kunnen we 1 zak bestellen en dan de kosten delen.
-Ook hooi kunnen we krijgen tegen kostprijs, dit is waarschjnlijk 2,50 per baal. Bij de paarden op stal is het hooi bij de prijs incl.
-de paarden die s'nachts op stal gaan kunnen overdag gewoon in de wei. dit kost niets extra's.

Zelf voer ik Havens Basis Sportbrok, zijn er andere die dit ook voeren?

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:01

Ja is goed gentille mail de foto's maar! ook vind ik het oke dat je de hele tocht met mij maakt! oja en ik heb al een lijst met spullen gemaakt! Zal ik die ff hier opzetten?
En nog ff over het beginnen bij mijn stal:
risje jij wilde bij mijn stal beginnen, toch? En is dat ook jou plan gentille?
Ik sta bij iemand prive, daar kunnen julie de trailer helaas niet laten staan, word dat een probleem?? En ik denk dat we elkaar dan het beste kunnen ontmoeten bij de manege in brummen, daar sta ik heeeel dicht bij!

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:10

Trektocht meeneem lijst:

In de zadeltas:

- Toilettas
tandenborstel
mini tandpasta
mini douche gel
mini was gel
mascara
mini make-up verwijderaar
watjes/oorstaafjes
mini haarlak
mini haarborstel
paracetamol
norit
pil
pleisters

- Kleding
1 trui/vest (mischien bij erg warm weer niet nodig)
1 spijkerbroek
1 t-shirt
2 paar sokken
2 sets ondergoed
jogingbroek + t-shirt (om in te slapen)

- EHBO paarden (hoeft maar 1 iemand mee te nemen)
schaar
thermometer (digitaal)
tekentang
betadine wondzalf (kan ook voor mensen gebruikt worden)
klein flesje alcohol (om tekenwondjes mee in te spuiten)
steriele gaasjes (2 st.)
aimalintex (2 st.)
1 rol leukoplast

- Overige
opvouwbare emmer
beddenhoes + kussensloop
mini borstels paard (hard + zacht)
hoevenkraber
halster (niet nodig als je een halsterhoofdstel hebt)
halstertouw
paardensnoepjes
vliegenspray (probeer in een zo klein mogelijk flesje over te gieten)
routekaarten!
adressen van de overnachtingen

In buiktasje:

geld
pinpas
mobiel (zet belangrijke tel. nr. in je mobiel, ook van de overnachtingen)
lunch
bidon gevuld met drinken
fotocamera
zakmes

Een hele lijst en ik ben vast nog wat vergeten! Heeft iemand aanvullingen dan graag deze lijst kopieren en het erbij zetten. Of als je vind dat er iets overbodigs op staat dan mag je dat ook melden!

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 21:11

nee, ik blijf een dag extra op camping boszicht, aangezien het nogal wat reistijd kost
ik zal je de foto's wel even sturen, kom je online? ik geef ander voer, kan ik zelf best meenemen, maar ik vraag me af, als ze overdag buiten het rijden om in de volle wei staan, midden in de zomer, is het dan nog nodig om voer mee te nemen?
zet je lijstje maar neer hoor, dan kan ik eventueel nog wat aanvullen. we hoeven ook neit allemaal alles mee te nemen, iig als wij samen de hele rit maken hoeft maar 1 iemand ehbodingetjes mee te nemen (zalf tegen drukking en dat soort dingetjes, wel handig) en een opvouwbaar emmertje bijvoorbeeld, daarvoor heb je ook met 1 genoeg. dat scheelt weer nutteloos extra gewicht
groetjes shannon

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:15

Ja krachtvoer hebben ze zeker wel nodig hoor! Vooral tijdens een trektocht. Maar hoe wil je dat meenemen dan? Ik kom zo online eerst ff naar de paarden! totzo!

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 21:18

haha, bijna EXACT hetzelfde lijstje als wat ik had. had in een ander forum nog een tip gerkregen van goede zalf tegen drukkingen en wondjes, m'n toilettasje is wat minder, en ik neem wat meer kleding mee. verder heb ik in totaal vier zadeltassen, twee groten achter het zadel, twee kleine voor het zadel, en een buideltasje. ook heb ik een halsterhoofdstel, errug handig.

iemand vertelde mij dat haar paard drukkingen had of een wondje ofzoiets, alleen omdat er 1 kilo verschil in het gewicht van de zadeltassen zat. het is dus wel belangrijk dat het écht gelijk verdeelt word!

hoe ik het wil meenemen weet ik nog niet, naar boszicht neem ik wat mee, bij de veluwe kan je het kopen geloof ik.
groetjes shannon