Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BarbaLala schreef:Ook op de HenriettehoevE? wat een mol zeg!![]()
volges mij is et nu een btje een rage gworden om shetten (veulens vooral) te nemen
BarbaLala schreef:Ook op de HenriettehoevE? wat een mol zeg!![]()
volges mij is et nu een btje een rage gworden om shetten (veulens vooral) te nemen
Lisjuh87 schreef:Inderdaad de Henriette Hoeve![]()
Ik denk inderdaad wel een rage maar ik heb het gedaan voor mijn eigen verantwoordelijkheid:
Ik had meeting met marloes en ingele van bokt...die hadden shetten en ik vond het geweldig! En toen ging ik bedenken wat ik eraan zou hebben en ik kwam tot deze conclusie:
Ik wil later in de paarden en ook zelf paarden houden, paarden zijn een hele verantwoordelijkheid. Een shet heeft niet zoveel verzorging nodig zijn erg somber en goedkoper dan een rijpaard kwa stalling en aanschaf. Omdat paarden zo´n grote verantwoordelijkheid zijn is dit voor mij een opstapje...een paardje voor me eigen verantwoordelijkheid. Ik ben 17 en ik kan haar makkelijk betalen. Zo weet ik wat voor een verantwoordelijkheid het is. Mijn ouders betalen mijn andere paard namelijk....en waarom een veulen? Ik ben 17 dus zit neit ruim in geld. Als ze straks 3 is ben ik ouder en verdien ik hoogstwaarschijnlijk meer geld zo kan ik een karretje en tuig voor haar kopen. Nu heeft ze nog neit veel nodig.
Ik merk wel dat toen ik een shet wou aanschaffen iedereen minderwaardig deed van wat moet je ermee enzo maa toen ik haar eenmaal had was het opeens leuk en ja hoor een week later hadden nog 2 mensen een shetveulen aangeschaft! Tja moeten hun weten die beesten krijgen nu amper aandacht...ik heb er goed over nagedacht en ga trouw elke dag naar me 2 paardjes...en heb een evrzorgstertje voor dr gezocht omdat ze echt zo´n knuffelkont is...
IK heb er dus goed over nagedacht en in belang van mijn toekomstige paarden dat ik de verantwoordelijkheid goed ken en niet eerst aanschaf en dat ik het paard vervolgens weer moet verkopen. En ik wil ook wel een veulen van dr van een welsh en dan voor een karretje zat plannen dus!
Ik heb haar dus niet uit rage maar voor de zekerheid van mezelf dat ik goed voor mijn paarden kan zorgen en die zorg echt goed op me kan nemen
En ik heb echt plezier van haar!
BarbaLala schreef:+:)+ kijk dáár ben ik het nou helemaal mee eens!
dat vind ik nou dé reden om zo'n scheetje aan te schaffen; gewoon een goede reden! jij wil er echt iets mee, voor jezelf en voor haar heb je gewoon een duidelijk doel!![]()
ja ik had dus idd die 2 shetten gezien die g1/ weinig aandacht krijgen. (en wat voor aandacht zeg) en toen ik dat zag dacht ik dus van: typisch shettenvolk, omdat veel mensen gewoon maar zoon beestje nemen om op te kunnen scheppen, of omdat het voor even leuk is.
maar jij bent niet zo gelukkig.
ik wens je echt veel geluk met haar, en andersom, maar dat zal wel lukken met een baasje die zo'n instelling heeft denk ik!