De impulsrubriek is 29 km lang in het Drents Friese Wold. Minimale snelheid is 7 km per uur en max is 12 km per uur. Wij trainen nu op een gemiddelde van 10 km per uur, tempo wordt per rit bepaald d.m.v. de omstandigheden en de fitheid van de pony's tijdens een rit. Hun staptempo is nog niet constant, draftempo is wel prettig rijden met ze en daar gaan ze vrij vlot. Voor ons is deze eerste wedstrijd proeven of we verder met de klasse 1 willen en ervaren hoe het gaat. We zullen zeker geen eerste worden, ons doel is om het gemiddelde te halen met de juiste hartslag frequentie en goed gekeurd worden tijdens de controles.
Niekje51
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-13 11:55
Gaaf! Als je met een goed gemiddelde km p/uur en goede hartslag binnen komt, kun je al dik tevreden zijn inderdaad Renkum is ook een mooie, maar die is 16 juni al, is denk ik wat te snel. Dat is in de buurt van het gebied waar wij nu ook gaan rijden. Maar dan is dit een mooi onderhoudsrondje voor ze idd
@lailaa, hoe bebalt je nieuwe sulky trouwens die je aan het begi van het topic op hebt gehaald?
Niekje51
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-13 15:35
(Sorry, heb een beetje slaapgebrek door hoogdrachtige merrie en zie nu pas mijn spelfoutjes, excuses Hoop zeer binnenkort het nieuwste mentalent aan jullie voor te kunnen stellen!)
Lailaa
Geplaatst: 27-04-13 08:40
Niekje51 schreef:
@lailaa, hoe bebalt je nieuwe sulky trouwens die je aan het begi van het topic op hebt gehaald?
Ja gaat eigenlijk super goed. Bevalt goed. Sav vind het ook echt leuk. Het rijden staat wegens omstandigheden op een laag pitje
Niekje51
Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-13 10:02
@Lailaa, Ow, hoop dat het geen vervelende omstandigheden zijn dan... Succes!
Ik had jullie beloofd om mijn nieuwe mentalent hier voor te stellen. Hier de reden dat ik de afgelopen tijd groom was ipv menner, Galina van de Bella Hoeve!
Laatst bijgewerkt door Niekje51 op 29-04-13 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt
oo, ookal ga ik nog lang niet mee met de ritten als menner, en blijf ik voorlopig lekker groomen bij lisanne, ik heb wel al een sulky gekocht voor sjaak!! een stadtwijck 1zitter in het kanariegeel hihi
Bartje heeft de zomer in zijn bol... Staat nu nog op de paddock, maar ruikt grasjes..en dat heeft nu al twee keer tot een ontsnapping geleid. Stout ding! Hij moet nog even wachten tot donderdag.
Hihi, Laura en ik hebben ook lekker een stuk gereden! Even 11,5 km getuft met de kleine toppers.. was zeker lekker! zo door blijven gaan en Carlo is er helemaal klaar voor Super veel zin in !!!
Jaja, de tijd vliegt. Voor je het weet is het weer zover!
Vanmorgen les gehad met Bartje om hem wat rechter te krijgen. Hij kijkt nu veel naar links. Leerzame en goede oefeningen meegekregen, dus we hebben weer wat te doen.
Barney en Pip zijn er klaar voor, vandaag 20 km gereden binnen twee uur in het Drents Friese Woud. Constant half uur draf, km stap en weer half uur draf. Nog acht km erbij en ze zijn wedstrijdklaar. We hebben de dagroute gereden maar die hebben wij dus vrij vlot doorlopen. Mulle stukken gingen ook goed en ze waren snel terug op adem na de stap. Wij kijken uit naar Otterlo, lijkt ons erg leuk om met zoveel wagens en pony's te rijden.
Ik hoop dat het ons gaat lukken.. Marty heeft een wondje van de singel hopelijk geneest dat snel genoeg....
Michelle
Geplaatst: 11-05-13 19:03
Men wat zijn jullie shetten goed op conditie, de mijne is echt een grasmaaier..... Hij vind het hartstikke leuk hoor maar ik pak vaker de tinker voor de wagen. Haha.