Shetlander menrit 17 maart 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke data kun je?

10-03-2013
9 (22%)
17-03-2013
13 (32%)
24-03-2013
9 (22%)
31-03-2013 (Pasen)
9 (22%)

Totaal aantal stemmen: 40

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:20

ZusJacobs schreef:
Bix schreef:
Sorry dat ik niet meekon luitjes! :( De schrik zat er hier even goed in... Vanmiddag even lekker kunnen ontspannen. Rondje weggeweest met de sulky. Had hem overigens bijna verkocht vandaag. Had een gave vierwieler gezien, die ik a.s. dinsdag kon gaan bekijken en evt. kopen. Echter al voor m'n neus verkocht...

Maar vind het stiekem niet erg hoor. Vind m'n HCA'tje toch wel erg fijn ;) Alleen is Bartje soms best pittig. Ik denk dat ik me op een vierwieler, met iemand naast me, soms wel eens prettiger zou voelen. Hebben jullie dat ook?

Maakt echt niet uit hoor, ik begrijp heel goed dat de schrik er in zit..

De pony's hebben afgelopen donderdag nog 3 uur gelopen (veeel galop, zoals Moonfight wel weer :D ) en wist dus niet zeker of ze vandaag er nog wel zin in zouden hebben 1,5 uur heen, de rit zelf van een 1 en 1,5 uur terug te moeten lopen.. (uiteindelijk van 12.15 tot 13.00 gelopen tot 13.20 pauze en daarna geen pauze meer tot 17.30 ongeveer gelopen met na de testrit nog een flinke ronde over de tankbaan in galop.. en stoppen ho maar!) maar tegendeel bleek waar, ik heb ze nog nooit zo heftig gezien (ze waren echt elkaar aan het opfokken!).

Haha! We hebben inderdaad lekker doorgereden donderdag! :D Misschien hadden ze de smaak te pakken :=

Niekje51

Re: Shetlander menrit 17 maart 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 12:26

Niks loze grasmaaiers, allemaal harde werkers die ons goed scherp houden :D

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:54

wordt de rit geschat op 7,5 km?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:04

Niet alleen geschat, hij is het echt ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:23

Nou idd, wat nou grasmaaiers!

Lente in de kop ofzo? :P

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:28

oke, maare mijn shet is totaal NIET op conditie, ik wil aankomend weekend even kijken hoe het met hem gesteld is. hoe ver van te voren wil je definitief weten of ik mee ga??

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:30

7,5 km kan bijna elke shet wel aan hoor ;)
zeker in een rustig tempo!

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 16:33

Uiterlijk woensdag de 13e. Over een paar dgn gaat mijn mail eruit naar iedereen over het wel en wee deze dag en dan kan ik inkopen gaan doen voor de stop.

We rijden ongeveer 4km in een uurtje, dan zo'n 20 minuten pauze en daarna het laatste stukje 3,5km in iets minder dan een uurtje. Ze kunnen tijdens de stop op adem komen en even nieuwe energie opdoen. Mijn dame was bij de vorige rit ook niet echt in een topconditie en 7,5mnd drachtig en dat ging zelfs prima ;) We raggen ze niet door het bos he, het gaat er ook om dat we van de natuur, de pony's en het samenrijden kunnen genieten ;)

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:13

oke, nou ik ga gewoon met hem mennen, want hij staat op het moment nagenoeg stil, als ik denk dat hij het niet aan kan dan meld ik je dat voor de 13e

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:34

Eigenlijk moeten we dit gewoon elke maand organiseren. Volgens mij hebben we hier een heel leuk clubje :) En geen van allen heb ik nog gezien, kun je nagaan :P

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:05

Hihi, alleen niet iedereen beschikt even gemakkelijk over vervoer.
maar wie weet kom je wel meer mensen tegen uit de buurt, dat je toch iets vaker wat kan afspreken!

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:17

Toch wonen de meesten wel redelijk in de buurt dacht ik?

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:44

Wat een boefjes hebben jullie!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:39

Hier zijn wat problemen met vervoer gekomen.. :( Eventueel iemand die 1 plekje voor een shet over heeft in de trailer? Kan dan eventueel de sulky door m'n ouders laten brengen met de auto.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:01

Lauwttje schreef:
Hier zijn wat problemen met vervoer gekomen.. :( Eventueel iemand die 1 plekje voor een shet over heeft in de trailer? Kan dan eventueel de sulky door m'n ouders laten brengen met de auto.

Mocht je niet met iemand anders mee kunnen rijden, alvast even
een aanbod... kijk er maar even naar... Mogelijk kan iemand je anders
op een meer simpeler manier meenemen... maar zo niet .... :+

Waar in Gelderland sta je ?
Wij komen uit Overijssel dus op weg naar de Ginkelse Heide zou ik
mogelijk wel wat kunnen betekenen...
Ik heb een ruintje en een hengstje bij me.
Dus ik hoop dat je een ruintje hebt ha ha ha ha
(mijn pony's zijn zo klein dat ze met gemak in 1 trailer stand passen)

Zou het mogelijk zijn dat je ouders (of iemand in je omgeving met een aanhanger) dan ons rollend materieel kan
meenemen ? Want met een extra pony in trailer kan het rollend :P matrieel er niet meer bij.

Ik heb dan ook nog een oproep .. mijn vriendin moet uit het Noorden komen, zou ze met iemand mee kunnen rijden
die toevallig ook van die kant af komt ? :o /3

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:04

ja mooi man! heb er gewoon zoveel zin in! ik train me rot met me poown! met met vriendin met haar mooie poown!! heerlijk! kan haast niet wachten!! :D /3 alleeen maar mini,s!! <3

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:43

nou met beetje geluk hebben laura en ik wel vervoer!

woon echt niet normaal dichtbij, maar nu is het nog te zwaar om eerst 8 km heen te rijden,
dan de rit te rijden en vervolgens nog terug te gaan.

Maar goed, vaak is er wel iets te regelen, maar al mijn trailer en dus paarden connecties bevinden zich rond r'dam/hoekvanholland, aangezien ik daar eigenlijk vandaan kom xD

Ik heb er vertrouwen in om er bij te zijn, het komt gewoon goed!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:58

*stille meelezer meldt zich*

Nog een fotograaf nodig? Als het een fietsbare afstand is vanuit asserpark (wageningen) en ik heb tijd kom ik misschien wel ff wat fotos maken. Maar het is wel super super super druk rond die tijd (of niet cindy :p) dus ik kijk nog ff :D

Ik wil zelf ook heeel graag een shetje hier in wageningen om mee te mennen. Enige probleem is nog waar het beestje moet komen staan. Liefst in mijn achtertuin, de wageningse eng, maar daar zit alles al aardig vol met paarden en ponys :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 01:56

Cpinnetje schreef:
nou met beetje geluk hebben laura en ik wel vervoer!

woon echt niet normaal dichtbij, maar nu is het nog te zwaar om eerst 8 km heen te rijden,
dan de rit te rijden en vervolgens nog terug te gaan.

Maar goed, vaak is er wel iets te regelen, maar al mijn trailer en dus paarden connecties bevinden zich rond r'dam/hoekvanholland, aangezien ik daar eigenlijk vandaan kom xD

Ik heb er vertrouwen in om er bij te zijn, het komt gewoon goed!

ik doe dat dus met de pony's :P 11,2 km heen (ongeveer kleine anderhalf uur, ligt er aan hoe energiek ze zijn haha) en dan de rit zelf van nu 7,2 km en dan weer 11,2 km terug, totaal dus bijna 30 km! Heb er dan wel twee voor staan in echt goede conditie (dat heb ik wel gemerkt gister..).

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 01:58

Lottjxx schreef:

Nog een fotograaf nodig? Als het een fietsbare afstand is vanuit asserpark (wageningen) en ik heb tijd kom ik misschien wel ff wat fotos maken. Maar het is wel super super super druk rond die tijd (of niet cindy :p) dus ik kijk nog ff :D

Ik wil zelf ook heeel graag een shetje hier in wageningen om mee te mennen. Enige probleem is nog waar het beestje moet komen staan. Liefst in mijn achtertuin, de wageningse eng, maar daar zit alles al aardig vol met paarden en ponys :')

Het is zeker fietsbaar vanuit Wageningen! Ligt eraan wat je er voor over hebt :P Omdat je de route zelf ook nog moet fietsen waarsch :P (of mijn krengen moeten weer zo stuiteren, dan mag je achterop haha)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 07:45

ZusJacobs schreef:
Lottjxx schreef:

Het is zeker fietsbaar vanuit Wageningen! Ligt eraan wat je er voor over hebt :P Omdat je de route zelf ook nog moet fietsen waarsch :P (of mijn krengen moeten weer zo stuiteren, dan mag je achterop haha)

Leuk leuk.... De groep groeit...
Het wordt me ga gezellig....
Zon _/-\o_ zon _/-\o_ zon..... Duimen voor zon
Die dag _/-\o_

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:53

@ Zusjacobs: ik hoop ook zeker dat er een moment komt dat ik ook zulke ritten kan maken,
alleen hij staat maar in z'n eentje met z'n volle 80 cm xD
Bovendien pas eind van de zomer beleerd, dus de lol moet er wel in blijven zitten.

Wel hoop ik hem van het voorjaar en zomer flink op conditie te krijgen, lijkt me ook heerlijk twee span te kunnen rijden, stiekem heb ik die ambitie wel, lijkt me ook veel leuker voor de pony's..
helaas ontbreek daarvoor nog een hoop geld en tijd ;) maar wie weet ooit!

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 10:39

*Baalt nu een tikkeltje dat ik pas in oktober weer echt kan gaan mennen...*
Haha, ja zou wel leuk zijn om er een maandelijks uitje van te maken +:)+ Gewoon iedere eerste zondag van de maand ofzo ergens afspreken, om de beurt een route uitzetten/ uitdenken. Iedereen die erbij kan zijn sluit aan, anders de maand erop is er weer een nieuwe. Misschien dan wel handig om zelf eten en drinken mee te nemen voor de stop, maar dat is aan de bedenker van de route. Kunnen we de website voor gebruiken. Mag je je bij mij melden als je graag een rit wilt 'voorzitten' haha!

Is er animo voor deze opzet en zo ja, ook een liefhebber om de volgende rit route te maken? Hoeft niet persé bij Juffrouw Tok te zijn, mag ook ergens anders starten, maar wel in deze regio waar we mooi kunnen rijden, rondje van ± 8 - 10km en voldoende trailers kwijt kunnen.

April is al wat dichtbij, eerste zondag van mei dan? Dat is 5 mei. (Voor de feestvierders op die dag, dan heb je alvast een actieve start van de dag en kun je zonder schuldgevoel dat patatje naar binnen werken op de bevrijdingsfestivals :=)

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 10:58

@Lottjxx: Je bent uiteraard van harte welkom met een camera, dit wordt een imposante stoet zoals het nu lijkt, dus dat is altijd gaaf om dat op de foto te hebben. Mogen we de plaatjes dan ook op onze website plaatsen? Uiteraard een logo erop geen probleem. (Voorbeeldje van vorige rit foto's http://shetlandermenrit.bellahoeve.nl/r ... nuari-2013) De rit zelf is zeker ook op de fiets prima te doen, paden zien er netjes uit.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:26

Misschien kun je de rit ook een keer aan de andere kant doen van de weg (dus de jufftok kant)? (ik ben er niet bij dan maar wil best mee denken :D )?