Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fientje80 schreef:fientje80 schreef:Fientje80 - Groningen
Destination - Groningen
Irisx94 - Schuinesloot (dichtbij Slagharen)
Iloveyah87 - Haarlem
Valliej15 - Haarlem
Jolliegirl - Beilen / capelle a.d ijssel
Uniek2306 - Deventer
Mick75 - omgeving Amsterdam
Felinehoi ?
Leonie87 - Eindhoven
Kaylah - Vledder (zuidwest drenthe)
andrea1992-Harlingen
nathalietjeB- Egmond
Depende-drenthe/Groningen
boender123-Putten
Alice-Vledder
takkie_muis-Heerenveen
Annemiek80-?
We hebben er al 18!!!!
Boender123 schreef:Goeiemorgen
ik zie dat in minimaal 30 km moet lopen want ben van 97 maar dat is lang zat 4 dagen lang .
ik moet nog steeds met me ouders over leggen maar een slaap plek heb ik als is het erg als we met groep gaan dat ik bij me nicht ga slapen want die woont 2 min van de stad af
fientje80 schreef:Boender123 schreef:Hoebedoel je ? dat niemand die afstand gaat lopen ?
Denk het niet... Vrijwel iedereen is ouder, en ik wil bijvoorbeeld wel graag echt 'het kruisje' halen, en dan moet ik minimaal 40 km lopen. Maargoed, weet natuurlijk niet hoe de anderen er over denken..
Boender123 schreef:fientje80 schreef:
Denk het niet... Vrijwel iedereen is ouder, en ik wil bijvoorbeeld wel graag echt 'het kruisje' halen, en dan moet ik minimaal 40 km lopen. Maargoed, weet natuurlijk niet hoe de anderen er over denken..
ik hou het topic gewoon in de gaten en anders loop ik de 40 als het lukt hahah
fientje80 schreef:Jolliegirl schreef:Ik wil ook de 40 lopen hoor..
Voor minder doe ik het niet
Kijk, mijn medestander!!
Annemiek80 schreef:Ik zet hier ook even een stipje...
Ik heb de nijmeegse al eens gelopen een aantal jaren geleden en weet dus gelukkig nu wel wat ik wel moet doen en niet moet doen
Ik wil hem heel graag nogmaals lopen want ik wil een kroontje voor op mijn kruisje
Nee, zonder gekheid, het was afzien, echt waar maar anderzijds het samenhorigheidsgevoel is zo geweldig, zeker de laatste dag loop je op de aanmoediging van anderen/mensen langs de kant.
Een aantal jaar geleden heb ik hier overnacht:
http://www.wanmolen.nl/agenda-activiteiten/vierdaagse/
En dat is prima bevallen, kan misschien duur lijken, maar het feit dat alles qua eten geregeld is (ook lunchpakket om mee te nemen, fruit ed) en je alleen maar aan hoeft te schuiven is geweldig, daarnaast is de rode kruis post van zetten in dat gebouw dus blaren kunnen daar vanaf 19.00 doorgeprikt en verzorgd worden voor de volgende dag.
Vervoer van en naar... er gaat een bus voor de 50 km lopers, 1 uur later voor de 40 km lopers (pech als je de late start hebt dat weer wel), en 1 voor de 30 km lopers, en terug ging er een bus om 16.00 (vlgs mij) en om 18.00.
Ook is/was er de mogelijkheid vrijdags nog een nacht extra te blijven voor als je op eigen gelegenheid teruggaat en niet binnengehaald/opgehaald wordt.
Zelfs met mijn zeer strenge dieet (glutenvrij) werd rekening gehouden qua avondmaaltijden, als ik weer mee ga lopen wil ik waarschijnlijk daar weer heen ipv op een luchtbed op de camping. Ik kom ook graag 's morgens nog overeind met mijn stramme lijf nl.
Ik wil hem heel graag weer lopen maar ik weet niet zeker of ik het ook lichamelijk ga halen helaas, ik ga er nu maar gewoon van uit en ga sparen
Belangrijk:
- goede schoenen! Ik dacht stevige schoenen te hebben die goed ingelopen waren en waar ik einden op kon lopen... Timberlands, geloof me deze waren volledig op na de 4-daagse, niet op bezuinigen dus.
- Rugzak, neem of leen er 1 die op je heupen steunt en passend is, of een heupgordel. Ik had er een die op mijn heupen leunde maar het rugstuk was eigenlijk te lang hierdoor kreeg ik bijna schaafwonden doordat de hengsels heen en weer schuurden. Je hebt echt niet veel nodig onderweg, je kunt een hoop ter plekke/onderweg kopen, wel duurder maar dan hoef je het niet mee te slepen.
Blarenspullen had ik niet mee hoeven nemen, Rode kruispost zat in hetzelfde gebouw voor de verzorging
Talkpoeder en vaseline kunnen heel handig zijn, zelf ben ik vrij licht/mager maar mensen die iets zwaarder zijn, maar ook bijv een grotere voorgevel hebben (die van mij is zeer bescheiden), daar komen schuur en schaafplekken nog wel voor, talkpoeder en/of vaseline helpt dan enorm volgens mijn zus die ervaringsdeskundige is (en 5x de vierdaagse gelopen heeft)
Training:
Ik heb hem vrijwel ongetraind gelopen en uitgelopen, maar vraag niet hoe. Vooral uitgelopen op wilskracht en omdat ik niet onder wilde doen voor mijn zus (competitiedrang), maar was mijn zus er niet geweest dan had ik waarschijnlijk op dag 2 opgegeven. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet eens samenliep met mijn zus hoor, die zat in een andere groep lol en we hadden verschillende looptempo's.
Dag 2 was voor mij het ergst, mijn voeten zaten onder de blaren na 30 km op dag 1, terwijl ik nooit blaren liep ervoor, maar je loopt op/naast de weg, in enthousiasme stap je 10x meer over een stoepje heen etc, ik liep krom van de spierpijn, liep alsof ik ging vliegen (wapperend met mijn ellebogen ivm de spierpijn).
Dag 3 en 4 had ik een loopmaatje gevonden die me de eerste 10 km doorhielp door een constant tempo te houden wat enorm hielp.
Na de 4-daagse heb ik 3 weken lang geen normale schoenen kunnen dragen ivm ontstoken achillespezen waar echt eieren opzaten, en de eerste week moesten mijn voeten echt nog genezen van de blaren want die waren van onder mijn hiel tot mijn enkel volgelopen.
Maar .... het is gelukt ... en nu wil ik weer![]()
Sfeerplaatje:
[ Afbeelding ]