Wie wil er in 2013 de Nijmeegse 4daagse met me lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:29

Morgen :) zet me maar op de lijst , zal wat voeten in de aarde hebben maar trainen kan nooit kwaad. Leuke ideetjes hier :D

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:37

Toppie!!!!!

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 09:41

fientje80 schreef:
fientje80 schreef:
Fientje80 - Groningen
Destination - Groningen
Irisx94 - Schuinesloot (dichtbij Slagharen)
Iloveyah87 - Haarlem
Valliej15 - Haarlem
Jolliegirl - Beilen / capelle a.d ijssel
Uniek2306 - Deventer
Mick75 - omgeving Amsterdam
Felinehoi ?
Leonie87 - Eindhoven
Kaylah - Vledder (zuidwest drenthe)
andrea1992-Harlingen
nathalietjeB- Egmond
Depende-drenthe/Groningen
boender123-Putten
Alice-Vledder
takkie_muis-Heerenveen
Annemiek80-?

We hebben er al 18!!!! *\o/*
Laatst bijgewerkt door fientje80 op 07-11-12 10:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:02

Ik zet hier ook even een stipje...

Ik heb de nijmeegse al eens gelopen een aantal jaren geleden en weet dus gelukkig nu wel wat ik wel moet doen en niet moet doen :P
Ik wil hem heel graag nogmaals lopen want ik wil een kroontje voor op mijn kruisje :P
Nee, zonder gekheid, het was afzien, echt waar maar anderzijds het samenhorigheidsgevoel is zo geweldig, zeker de laatste dag loop je op de aanmoediging van anderen/mensen langs de kant.

Een aantal jaar geleden heb ik hier overnacht:
http://www.wanmolen.nl/agenda-activiteiten/vierdaagse/
En dat is prima bevallen, kan misschien duur lijken, maar het feit dat alles qua eten geregeld is (ook lunchpakket om mee te nemen, fruit ed) en je alleen maar aan hoeft te schuiven is geweldig, daarnaast is de rode kruis post van zetten in dat gebouw dus blaren kunnen daar vanaf 19.00 doorgeprikt en verzorgd worden voor de volgende dag.
Vervoer van en naar... er gaat een bus voor de 50 km lopers, 1 uur later voor de 40 km lopers (pech als je de late start hebt dat weer wel), en 1 voor de 30 km lopers, en terug ging er een bus om 16.00 (vlgs mij) en om 18.00.
Ook is/was er de mogelijkheid vrijdags nog een nacht extra te blijven voor als je op eigen gelegenheid teruggaat en niet binnengehaald/opgehaald wordt.
Zelfs met mijn zeer strenge dieet (glutenvrij) werd rekening gehouden qua avondmaaltijden, als ik weer mee ga lopen wil ik waarschijnlijk daar weer heen ipv op een luchtbed op de camping. Ik kom ook graag 's morgens nog overeind met mijn stramme lijf nl.

Ik wil hem heel graag weer lopen maar ik weet niet zeker of ik het ook lichamelijk ga halen helaas, ik ga er nu maar gewoon van uit en ga sparen :)

Belangrijk:
- goede schoenen! Ik dacht stevige schoenen te hebben die goed ingelopen waren en waar ik einden op kon lopen... Timberlands, geloof me deze waren volledig op na de 4-daagse, niet op bezuinigen dus.
- Rugzak, neem of leen er 1 die op je heupen steunt en passend is, of een heupgordel. Ik had er een die op mijn heupen leunde maar het rugstuk was eigenlijk te lang hierdoor kreeg ik bijna schaafwonden doordat de hengsels heen en weer schuurden. Je hebt echt niet veel nodig onderweg, je kunt een hoop ter plekke/onderweg kopen, wel duurder maar dan hoef je het niet mee te slepen.

Blarenspullen had ik niet mee hoeven nemen, Rode kruispost zat in hetzelfde gebouw voor de verzorging
Talkpoeder en vaseline kunnen heel handig zijn, zelf ben ik vrij licht/mager maar mensen die iets zwaarder zijn, maar ook bijv een grotere voorgevel hebben (die van mij is zeer bescheiden), daar komen schuur en schaafplekken nog wel voor, talkpoeder en/of vaseline helpt dan enorm volgens mijn zus die ervaringsdeskundige is (en 5x de vierdaagse gelopen heeft)

Training:
Ik heb hem vrijwel ongetraind gelopen en uitgelopen, maar vraag niet hoe. Vooral uitgelopen op wilskracht en omdat ik niet onder wilde doen voor mijn zus (competitiedrang :P), maar was mijn zus er niet geweest dan had ik waarschijnlijk op dag 2 opgegeven. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet eens samenliep met mijn zus hoor, die zat in een andere groep lol en we hadden verschillende looptempo's.
Dag 2 was voor mij het ergst, mijn voeten zaten onder de blaren na 30 km op dag 1, terwijl ik nooit blaren liep ervoor, maar je loopt op/naast de weg, in enthousiasme stap je 10x meer over een stoepje heen etc, ik liep krom van de spierpijn, liep alsof ik ging vliegen (wapperend met mijn ellebogen ivm de spierpijn).
Dag 3 en 4 had ik een loopmaatje gevonden die me de eerste 10 km doorhielp door een constant tempo te houden wat enorm hielp.
Na de 4-daagse heb ik 3 weken lang geen normale schoenen kunnen dragen ivm ontstoken achillespezen waar echt eieren opzaten, en de eerste week moesten mijn voeten echt nog genezen van de blaren want die waren van onder mijn hiel tot mijn enkel volgelopen.
Maar .... het is gelukt ... en nu wil ik weer :')

Sfeerplaatje:
Afbeelding

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:14

Ik zat net even te kijken maar kwam er op uit dat 53.50 helemaal niet zoveel is.
De camping (in Malden) bijv. is voor een kleine tent 30 euro per nacht, daarbij komt nog 30 euro per persoon zoals ik het lees (kan ik verkeerd lezen natuurlijk), maar zelfs als het 30 euro per nacht is dan zit daar nog geen eten oid bij inbegrepen, dus dan is 53.50 (2012 tarief) heel redelijk

fientje80

Re: Wie wil er in 2013 de Nijmeegse 4daagse met me lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 10:19

@annemiek80 Helemaal mee eens! :) Nou kan ik waarschijnlijk ook weer (met wat mensen) bij mijn familie terecht die in de buurt woont, maar ik vind het idd niet echt duur! Echt knap dat je hem uitgelopen hebt, mij is het dus niet gelukt vorig jaar :') Ik zet je op de lijst! :D

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:40

Goeiemorgen
ik zie dat in minimaal 30 km moet lopen want ben van 97 maar dat is lang zat 4 dagen lang .
ik moet nog steeds met me ouders over leggen maar een slaap plek heb ik als is het erg als we met groep gaan dat ik bij me nicht ga slapen want die woont 2 min van de stad af :o

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 10:54

Boender123 schreef:
Goeiemorgen
ik zie dat in minimaal 30 km moet lopen want ben van 97 maar dat is lang zat 4 dagen lang .
ik moet nog steeds met me ouders over leggen maar een slaap plek heb ik als is het erg als we met groep gaan dat ik bij me nicht ga slapen want die woont 2 min van de stad af :o

Maar ik ben wel bang dat je een van de weinigen/de enige bent die die afstand nog mag lopen voor een kruisje...

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:57

Hoebedoel je ? dat niemand die afstand gaat lopen ?

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 11:01

Boender123 schreef:

Denk het niet... Vrijwel iedereen is ouder, en ik wil bijvoorbeeld wel graag echt 'het kruisje' halen, en dan moet ik minimaal 40 km lopen. Maargoed, weet natuurlijk niet hoe de anderen er over denken..

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:09

vanaf welke leeftijd mag je eigenlijk lopen? Ik weet wel dat het tot 18, 30km is, maar vanaf...?

ik denk inderdaad dat vrijwel iedereen er 40 wil lopen ivm het behalen van een kruisje.

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:11

fientje80 schreef:
Boender123 schreef:

Denk het niet... Vrijwel iedereen is ouder, en ik wil bijvoorbeeld wel graag echt 'het kruisje' halen, en dan moet ik minimaal 40 km lopen. Maargoed, weet natuurlijk niet hoe de anderen er over denken..

ik hou het topic gewoon in de gaten en anders loop ik de 40 als het lukt hahah

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 11:17

Boender123 schreef:
fientje80 schreef:

ik hou het topic gewoon in de gaten en anders loop ik de 40 als het lukt hahah

Topper! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:14

Ik wil ook de 40 lopen hoor..
Voor minder doe ik het niet :P

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:15

Ik wil het liefst ook de 40 lopen :)

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 12:16

Jolliegirl schreef:

Kijk, mijn medestander!! :D

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 12:17

iloveyah87 schreef:
Ik wil het liefst ook de 40 lopen :)

Nog meer medestanders!! :D Heb er nu al zin in :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:17

fientje80 schreef:
Jolliegirl schreef:

Kijk, mijn medestander!! :D

Jaja! :D
En dan eerst maar wachten of we door de inschrijving komen!

Overnachten wil ik niet op een camping/tent.
Ik kan heel slecht slapen met vreemden bij me enzo.. Voel ik me erg ongemakkelijk bij.
Dus ik hoop op een slaapplek bij kennissen van iemand :P

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:40

Ik ga ook voor de 40 km Alice ook!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:42

Mijn peettante woont in nijmegen, ik kan daar terecht (ga ik vanuit). Als ik nou een traningsmaatje hier in de buurt vind kan ik vast wel 2 plekjes regelen :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:24

Annemiek80 schreef:
Ik zet hier ook even een stipje...

Ik heb de nijmeegse al eens gelopen een aantal jaren geleden en weet dus gelukkig nu wel wat ik wel moet doen en niet moet doen :P
Ik wil hem heel graag nogmaals lopen want ik wil een kroontje voor op mijn kruisje :P
Nee, zonder gekheid, het was afzien, echt waar maar anderzijds het samenhorigheidsgevoel is zo geweldig, zeker de laatste dag loop je op de aanmoediging van anderen/mensen langs de kant.

Een aantal jaar geleden heb ik hier overnacht:
http://www.wanmolen.nl/agenda-activiteiten/vierdaagse/
En dat is prima bevallen, kan misschien duur lijken, maar het feit dat alles qua eten geregeld is (ook lunchpakket om mee te nemen, fruit ed) en je alleen maar aan hoeft te schuiven is geweldig, daarnaast is de rode kruis post van zetten in dat gebouw dus blaren kunnen daar vanaf 19.00 doorgeprikt en verzorgd worden voor de volgende dag.
Vervoer van en naar... er gaat een bus voor de 50 km lopers, 1 uur later voor de 40 km lopers (pech als je de late start hebt dat weer wel), en 1 voor de 30 km lopers, en terug ging er een bus om 16.00 (vlgs mij) en om 18.00.
Ook is/was er de mogelijkheid vrijdags nog een nacht extra te blijven voor als je op eigen gelegenheid teruggaat en niet binnengehaald/opgehaald wordt.
Zelfs met mijn zeer strenge dieet (glutenvrij) werd rekening gehouden qua avondmaaltijden, als ik weer mee ga lopen wil ik waarschijnlijk daar weer heen ipv op een luchtbed op de camping. Ik kom ook graag 's morgens nog overeind met mijn stramme lijf nl.

Ik wil hem heel graag weer lopen maar ik weet niet zeker of ik het ook lichamelijk ga halen helaas, ik ga er nu maar gewoon van uit en ga sparen :)

Belangrijk:
- goede schoenen! Ik dacht stevige schoenen te hebben die goed ingelopen waren en waar ik einden op kon lopen... Timberlands, geloof me deze waren volledig op na de 4-daagse, niet op bezuinigen dus.
- Rugzak, neem of leen er 1 die op je heupen steunt en passend is, of een heupgordel. Ik had er een die op mijn heupen leunde maar het rugstuk was eigenlijk te lang hierdoor kreeg ik bijna schaafwonden doordat de hengsels heen en weer schuurden. Je hebt echt niet veel nodig onderweg, je kunt een hoop ter plekke/onderweg kopen, wel duurder maar dan hoef je het niet mee te slepen.

Blarenspullen had ik niet mee hoeven nemen, Rode kruispost zat in hetzelfde gebouw voor de verzorging
Talkpoeder en vaseline kunnen heel handig zijn, zelf ben ik vrij licht/mager maar mensen die iets zwaarder zijn, maar ook bijv een grotere voorgevel hebben (die van mij is zeer bescheiden), daar komen schuur en schaafplekken nog wel voor, talkpoeder en/of vaseline helpt dan enorm volgens mijn zus die ervaringsdeskundige is (en 5x de vierdaagse gelopen heeft)

Training:
Ik heb hem vrijwel ongetraind gelopen en uitgelopen, maar vraag niet hoe. Vooral uitgelopen op wilskracht en omdat ik niet onder wilde doen voor mijn zus (competitiedrang :P), maar was mijn zus er niet geweest dan had ik waarschijnlijk op dag 2 opgegeven. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet eens samenliep met mijn zus hoor, die zat in een andere groep lol en we hadden verschillende looptempo's.
Dag 2 was voor mij het ergst, mijn voeten zaten onder de blaren na 30 km op dag 1, terwijl ik nooit blaren liep ervoor, maar je loopt op/naast de weg, in enthousiasme stap je 10x meer over een stoepje heen etc, ik liep krom van de spierpijn, liep alsof ik ging vliegen (wapperend met mijn ellebogen ivm de spierpijn).
Dag 3 en 4 had ik een loopmaatje gevonden die me de eerste 10 km doorhielp door een constant tempo te houden wat enorm hielp.
Na de 4-daagse heb ik 3 weken lang geen normale schoenen kunnen dragen ivm ontstoken achillespezen waar echt eieren opzaten, en de eerste week moesten mijn voeten echt nog genezen van de blaren want die waren van onder mijn hiel tot mijn enkel volgelopen.
Maar .... het is gelukt ... en nu wil ik weer :')

Sfeerplaatje:
[ Afbeelding ]

Dit lijkt me wel wat deze slaapplaats en ofcours de 40 km anders geen kruisje en daar ga ik voor
Hopelijk ga ik het niet opgeven na de eerste dag
Want geef snel iets op bah baal ik van
Vanaf volgende week ga ik beginnen met conditie opbouwen helaas is het jammer dat in harlingen nergens leuk is om echt te lopen
Mischien leuk dat is al eerder gezegt gewoon 1 dag trainen met zon allen ergens wat voor iedereen te doen is met vervoer

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:29

Oei oei oei.. mijn pa is lekker motiverend altijd : Pff dat red je toch niet!

Zullen we dit keer een wedje leggen pap?

Ik wil écht!
Kosten maakt me niet veel uit, dat overleef ik wel.
Als er maar iemand is die ook ECHT wil! :D
En er zijn wel een paar in dit topic die het echt willen!

Wellicht kunnen we een dag afspreken om elkaar te leren kennen?
Ergens in het nieuwe jaar misschien? :)
Dat we een dag afspreken in bijvoorbeeld het midden van het land. Zodat we weten wie iedereen is, waar iedereen loopt, hoe iedereen traint, en wat de plannen gaan worden?

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:35

Leuk idee ! Ik ben aan het oppassen dus lees mee maar is vaak lastig omte reageren ( vrij drukke kids dus gebeurt altijd wel wat haha ) ik wil trouwens ook het liefst 40 lopen !

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:52

Strak plan!

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:55

@Jolliegirl,

dat lijkt mij een heel leuk idee, zo kunnen we elkaar misschien iets beter leren kennen. Ook omdat we er helemaal blanco in stappen en het toch altijd een beetje spannend is (bij mij in ieder geval). Ik heb het ook met mijn vader erover gehad en die moesten lachen maar wou zich er verder niet mee bemoeien. Het leek mij ook leuk als we met een paar die nog spullen nodig hebben nog even naar de makro te gaan, alleen voor diegenen die dat willen..

Dit zijn maar ideeën die mij leuk leken, weet niet wat jullie daarvan vinden :+