Fotomeeting korteduinen 29 Juli 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:35

Ik ga zelf als het warm is met slippers erheen, en soms ook in korte broek en neem ik mijn rijbroek mee. En als het écht écht warm is rij ik met blote voeten, wat ik overigens best fijn vind :o

En dit zijn de spullen die ik meeneem :)
Dit hoofdstel gaat om, en als ze tussen prikpaaltjes staan kunnen de teugels er af, en eventueel het hele hoofdstel eraf;
http://i47.tinypic.com/28vrc60.jpg

Dit touwhalster gaat mee, en heb er ook 'bijpassende' teugels bij die ik dan ook maar meeneem ;)
http://i50.tinypic.com/se1w80.jpg

En dit dekje neem ik mee, een van mijn rijbroeken heeft precies dezelfde kleuren :j
Dan matchen we, maar is niet een extreem felle kleur dat het alle aandacht trekt;
http://i49.tinypic.com/of0dx1.png

En ik hoop ook op half bewolkt, vind lichtgrijze lucht over het algemeen leuke voor foto's met een schimmeltje :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:54

XxNooh schreef:
Ik las trouwens in de grote mail dat als je een touw halster om doet,
dat de fotograven dit weg kunnen werken.
ik ben van plan om mijn roze touwhalster van mijn vorige pony uit de kast te halen,
in de hoop dat deze past, en dan die ook mee te nemen.
en dan foto´s met touwhalster -ofnaja uit eindelijk zonder, moet ik dit dan gewoon op de dag zelf vragen, wie dit kan weg werken?-
en fotos met hoofdstel.

Ik kan het in ieder geval bij een aantal foto's doen, geen probleem :).

Over schroeisel: Doe zelf ook iets van slippers aan denkik: Het is niet zo dat ik de hele tijd vlak naast een paard zit natuurlijk :P.

En ik heb nog wel touw voor bij de prikpaaltjes die ik mee kan nemen? Ben toch met de auto dan!

Sune01

Re: Fotomeeting korteduinen 29 Juli 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:38

Hoi mensen,

Zo te zien zijn jullie allemaal maar druk mee!...
Ik heb zojuist een zwart zadel gekocht terwijl ik al het overige in het bruin heb... niet echt een handige planning...

Ik denk dat ik wel met het nieuwe zadel kom, en dan mijn oude zwarte kieffer hoofdstelletje pak. Aangezien ik een bruine cap heb, doe ik maar wel mijn bruine laarzen aan. Of zal ik toch maar mijn zwarte laarzen aan doen?

Ik hoop dat het zondag een stuk minder warm is, maar de voorspellingen zijn goed. Ik kom namelijk te paard naar de locatie, gelukkig zweet Belle niet zo snel... Maar voor de zekerheid maak ik er een stapritje van...

Voor wie is het nog meer de eerste shoot?

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:45

ik zou dan indd bruine laarzen doen. als de bruine kleuren redelijk t zelfde zijn.

voor mij de 2de shoot.
maar de eerste meeting shoot fan uit bokt.

@IMANDRA oke super! ik ga morgen t touwhalster even passen, wand t halster was van mijn kleine C pony en heb nu een D, dus ik hoop dat t past. denk dat t net wel of net niet past.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:21

Mooi hoofdstel Titineee!! Staat goed! Touwhalster ook! :). Mooie combi! Ben benieuwd!

@Sune01: Zwart hoofdstel en zadel en bruine cap en laarzen kan prima! (daar start ik ook mee).
Alleen zou ik dan geen zwarte rijbroek aandoen.
Dit word mijn 2e meeting, vorige meeting was volledig in de mist dus telt eigenlijk niet mee :')

@XxNooh: "Eerste meeting shoot fan uit bokt?" Wat is dat? :o

Ik denk dat als het mooi weer is ik een witte korte broek aan doe met dito of roze truitje... Maar goed, wil zelf niet echt op de foto eigenlijk :'). Helaas wil Gráni nog wel eens (letterlijk) aan mij vastplakken als hij het spannend vind, dat was laatste keer nogal lastig :=.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:25

Iedereen is al bezig met dingen voorbereiden lees ik :)!

Ik ben vandaag weer gevallen dus voet doet weer flinke pijn.. Kon net bijna niet naar huis lopen (ong 100 m lopen was het).. Dus dat word slippers denkik zondag..

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:29

Je bent wel lekker bezig horsieslii! :\ . Ben je altijd een beetje lomp of had je gewoon pech? :=.

Echt voorbereiden doe ik nog niet hoor :o. Voor mij valt er weinig voor te bereiden _O-.
Morgen even bitje van stal meenemen en passen in zijn hoofdstel en mond. Zijn eigen bit is de ring te lang waardoor het hoofdstel net wat te lang is en het bit te laag hangt :(.
En witte touwhalster mee naar huis om nog even in de was te gooien.
Oh, en de pony in de wasstraat gooien, word leuk als de hoefsmid komt, hij heeft maar concentratie voor 1 ding per dag... En ik ga hem wss eerst wassen }:)

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:34

Dat word dan nog wat haha als er maar concentratie is voor 1 ding! :P

Ja gaat goed he? Dat was gewoon pech.. Na flink zweten en meegeholpen te hebben met pakken hooi naar de opslagruimte te verplaatsen bij mijn paard, ben ik ook ongelukkig uitgegleden..

Sune01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:37

@ Succubi:
Ik doe een grijze rijbroek aan met een subtiel ruitje, past weer mooi bij Belle d'r kleur

Waarschijnlijk wordt het een roze dekje die ik van een andere bokker mag lenen, ik heb zelf nog wel een bruine ergens maar dan wordt het zo'n donker geheel. misschien kan ik de kleur roze nog terug laten komen in mijn shirtje ofzo... En anders maar niet haha!

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:40

Sune: voor mij is het ook de eerste keer met paard. Heb wel 2 meetings gehad waar ik als fotograaf kwam.
Zwart tuig en bruine laarzen en cap vind ik ook wel mooi.

Horsielii: balen dat je vandaag weer gevallen bent, sterkte met je voet.

Succubi: wit en roze vind ik een leuke combi.

Voor mij geen korte broek, staat voor geen meter en mijn benen zitten onder de blauwe plekken.
Denk dat Lotje wel blij gaat zijn als de meeting geweest is, nu is ze elke dag de klos met staart wassen :Y)
En zaterdag heb ik ingepland als complete wasdag.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:43

Ik meld me ook hier. :)
ben gevraagd of mijn pony model wou staan. Lijkt me erg leuk!
Mn pony heeft geen modellen ervaring hahah dus hopen dat ze mee wil werken.
Het is overigens een 7 jarige Welsh merrie.
Heb vrij weinig fotos van haar op mijn laptop staan maar hier vast een indruk:
Afbeelding

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:56

Bente: leuk dat je ook komt, mooie pony!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:58

Welkom! Wat een scheetje Bente! Kom je in de ochtend groep?

@Sune: Klinkt goed!! Ik heb evt ook wel een roze dekje, maar die is meteen vrij heftig :o. Oh, of een grijs met roze randje? En heb zélfs wel roze shirtjes voor je :').

@horsieslii: Lekker ongelukkig, gebeurd ook altijd op het verkeerde moment :=

@jenne: Wit met roze vind ik ook heel mooi, ben al een tijd naar het loeren naar die witte dekjes met roze rand van de Epplejeck :=.
En een korte broek staat mij ook niet hoor, maar wil niet vergaan van de hitte :=.
En ik dénk dat wit (met roze offcourse) wel zal staan ook met Gráni, mócht hij aan mij plakken dan pas ik iig in het plaatje. Anders word het miss een lange witte broek :)
Anders krijg je zoiets _O- (wilde hem alleen even geruststellen en het beeld weer uit :') )
Afbeelding

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:06

Dankje! Heb even alle modellen gekeken maar wat een knappe paarden allemaal!
en die van jou heeft een mooie aparte kleur zeg Succubi. :)
Ik kom in de middaggroep aangezien heb best een eindje rijden voor ons is.

Wat ik voor spullen enzo meeneem heb ik nog geen flauw idee van. Heb eerlijk gezegd ook niet zoveel van dat chique tutspul. :') Maar ik zal nog eens even kijken wat het word!

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:12

Ik ben nog aan het bedenken,
ben er wel uit dat ik me groene scapa dek doe.

ma voor kleding voor mij zelf...
ik heb alleen maar donkere rijbroeken.
donder blauw, zwart, bruin, roze met grijs (zit een gaatje bij me zitvlak) en me witte wedstrijd broek.

ik doe een bruin tshits denk ik, omdat bruin ook in me dekje zit.
ma welke broek weet k nog niet.
of mischien ga ik ook nog wel even kijken of ik een tshits kan vinden in de kleur van me dekje, en dan me bruine rij broek.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:25

Bij mij wordt het denk ik een zwarte broek met een donker paars bloesje.
En dan een zwart dekje, of een grijze.
Wil niet te veel verschillende kleuren omdat ze al een 3 kleur is, dan wordt het zo druk ben ik bang.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:43

@bente: Gezellig! Ik zit ook in de middag groep :D
Het hoeft geen chique tut spul te zijn hoor, het moet niet de aandacht van je knappe pony afleiden! ;)

@Xxnooh: Bruine rijbroek? Of word dat te bruin?

@jenne: :') sorry pony, we maken je bruine vlekken zwart zodat ik een bruine broek aan kan doen :')
Lastig! :)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:46

Succubi schreef:
@jenne: Wit met roze vind ik ook heel mooi, ben al een tijd naar het loeren naar die witte dekjes met roze rand van de Epplejeck :=.
En een korte broek staat mij ook niet hoor, maar wil niet vergaan van de hitte :=.
En ik dénk dat wit (met roze offcourse) wel zal staan ook met Gráni, mócht hij aan mij plakken dan pas ik iig in het plaatje. Anders word het miss een lange witte broek :)
Anders krijg je zoiets _O- (wilde hem alleen even geruststellen en het beeld weer uit :') )
[ Afbeelding ]

Hahaha, http://www.ej.nl/products/10000005/1310258/, deze heel toevallig? Ik zou hem in elk geval wel willen kopen!
Ze hebben nu weer korting plakken, dus zit alweer te kijken wanneer ik erheen kan om deze te kopen :P
Heb pas 2 dekjes, dus mag er nu nog een kopen van mezelf.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:56

Leuk Succubi! dan zie ik je zondag wel. :)
Mn pony gaat gewoon helemaal zwart tuig en ik ook zwarte laarzen enz.
Zelf doe ik een lichtgrijze of donkergrijze rijbroek aan. Aan beide zit blingbling haha. :=
en dan simpel zwart T-shirtje denk ik.a
zat te twijfelen tussen twee dekje namelijk:
http://i209.photobucket.com/albums/bb14 ... MG5727.jpg
http://boktimg.nl/sites/default/files/s ... 57639e.jpg
maar denk dat ik voor de laatste ga aangezien dat denk ik beter staat bij zwart shirtje.

Morgen even manen trekken bij de pony aangezien die er niet uit zien en zaterdag denk ik dr even wassen en dan zijn we er klaar voor. :)

Hoe reageren trouwens de meeste paarden de eerste keer bij zo'n shoot?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:00

@Titineee: Nee, deze :D http://www.ej.nl/products/10000005/1310 ... +CRESCENDO
En ik heb 3 paarden en iets van 7 dekjes (allemaal oud, wil ze opnieuw bekleden) dus nóg een dekje is wat teveel van het goede O:)
Maar als ik jou was zou ik hem halen! Tis een erg leuk dekje!

@Bente: Moeilijk! Ik vind het eerste dekje wel erg mooi :o
Tja, elk paard reageert anders :). Ben je wel eens op wedstrijd of op vakantie met je pony geweest?

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:04

@Succubi: ja de eerste vind ik ook heel mooi en staat haar ook heel goed. Twijfel twijfel.
Pony gaat wel mee op wedstrijd jaar, en daar is ze superbraaf. Maar buitenritten maak ik laatste tijd eigenlijk nooit omdat we geen mooi gebied kort in de buurt hier hebben. Dus ben erg benieuwd hoe ze reageert op zo'n zandvlakte. Het is echt een schat van een pony, maar heel soms heeft ze een momentje dat ze ongeduldig word haha. :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:35

Komt vast goed! :)

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:42

Bente: Ik heb Lotje nu net een half jaar, dit wordt de eerste keer dat ik met haar ergens naar toe ga. Denk dat ze het wel wat spannend vind, maar ik denk niet dat ze erg raar zal gaan doen.
(Zul je natuurlijk net zien dat ze dan besluit om gek te doen :') )

Succubi: Ga vandaag even kijken welk dekje het mooiste staat. En anders zit er idd niks anders op dan de bruine vlekken zwart te maken :+

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:17

2 meetingen geleden hadden we een groot paarden ontsnap festijn _O- geen idee wat er aan de hand was die dag ö

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:18

Zondag ziet er nog steeds goed uit *\o/*