paarden-fotomeeting Borgerswold Veendam (Gn), Interesse?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: paarden-fotomeeting Borgerswold Veendam (Gn), Interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 09:58

Ziet er lekker uit, de verwachtingen:

Zonneschijn (%)

20

Neerslagkans (%)

90

Neerslaghoeveelheid (mm)

8/18

Minimumtemperatuur (°C)

14/15

Middagtemperatuur (°C)

19/20

Windrichting

ZW

Windkracht (bft)

3

Maar... de laatste tijd hebben we in het noorden vaak een beetje geluk met het weer, dus we geven nog niet op!

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:37

idd Leorah!! we never give up!!

hoe laat is het btw ongeveer afgelopen zondag?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:02

Ik hoop dat Evito het schema straks plaatsen kan, ik heb hem zelf nog niet gezien namelijk. Zijn er nog mensen die iets speciaals qua drinken willen hebben? Ik wou gewoon een paar flessen fris, met en zonder prik, halen. Ik ga morgen de inkopen doen ervoor.

Mijn paard is in principe uit de running qua rijden, al een tijdje helaas ivm een waarschijnlijke kieswortelontsteking. Ik ben nu al bij 3 DA's geweest en de één zegt dit en de andere dat. Al met al inmiddels al 500 euro lichter en ik weet nog niet zeker wat ze nu heeft en hoe we het weer beter kunnen maken. Anyway, ik wil haar toch meenemen, maar ze heeft last van éénzijdige neusuitvloeiing. Is dus niks besmettelijks. Heeft er iemand misschien nog een bitloos hoofdstel maat full die hij/zij mee zou willen nemen? Dan zou ik evt wat stand/stapfoto's kunnen maken ohz. Ik heb nu mn eigen hoofdstel bitloos gemaakt, voordat ze helemaal stil kwam te staan, maar dat is geen gezicht voor foto's.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:27

Ga nu de lijst naar je toe sturen, Leorah :)

Zou je hem dan willen plaatsen hier?

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:43

Leorah, helaas niet, ik zal nog even op stal kijken of iemand iets heeft die het uit wil lenen of dat we misschien toch iets hebben liggen, dan wil ik het wel meenemen maar kan helaas niets beloven.

Qua drinken heb ik geen speciale eisen ofzo :)

En het weer, we hopen het beste! Gisteren was er ook vies weer voorspeld, maar gelukkig niks van gemerkt!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:02

hmm, ik heb alleen zo'n lelijke hackamore met van die enorme scharen liggen, vind ik persoonlijk ook geen gezicht, dus daar schiet je niet veel mee op :')
Heb ook nog wel zo'n kruislings systeem ding liggen voor de verkoop, even vragen of ik die mee mag nemen van de baas ;)
(die is bruin btw)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 07:04

Ik heb hem binnen, maar.. hoe kan ik een word-bestand hier naartoe kopiëren? (schema staat in tabellen en dat pakt ie niet als ik het hier naartoe kopiëer)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 07:52

Wij hebben voor iedere ronde 30 minuten gerekend voor de shoot en 15 minuten voor het wisselen van locatie! Probeer zelf goed de tijd in de gaten te houden ivm de afstanden tussen sommige locaties en mogelijke uitloop!

Zijn er mensen die hulptroepen meenemen die evt bij de parkeerplaats mensen van drinken willen voorzien gedurende deze dag? Ik neem alles mee en dit kan bij mijn auto dan.

Zou iedereen om 10 uur aanwezig kunnen zijn? Dan kunnen we even kennismaken en is er de tijd om rustig naar de goede locatie te vertrekken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 08:58

Poging om indeling er in te zetten:

Ronde 1:
Afbeelding

Ronde 2:
Afbeelding

Ronde 3:
Afbeelding

Ronde 4:
Afbeelding

Aansluitend kan er onder het zadel worden gefotografeerd op het wedstrijdveld of op de springweide naar keuze. Einde meeting: 14.00

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:07

Zo is hij goed duidelijk, alleen hoe gaan we dat doen met Daniella aangezien zij uitvalt?

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:16

ow jammer dat ik het nu pas lees zou zo graag hebben gekomen met mijn pony

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:20

Oei nu ik deze lijst zo zie kan ik jullie vertellen dat de laatste rondes de paarden echt niet meer fris en fruitig op de foto komen, je moet ze wel zien als kleine kinderen die zijn het na een korte tijd ook al wel weer zat zo ook dieren en ze moeten aardig lang in de weer waardoor je vrij snel vermoeide paarden zal gaan zien, Ik heb dit met meerdere meetings al wel gezien dat de paarden na ongeveer een klein uurtje het wel hebben gehad, dus de mooiste foto's zijn op het begin en daarna word het qua frisse paarden wel minder.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:30

Leorah kun je misschien dmv print screen met google maps van t borgerswold ff de plekken met paint erin zetten?

Hoever zijn die plekken van elkaar af? Voor jonge paarden zap het lastig zijn van de ene naar de andere plek te lopen? Wat Brenda ook zegt, na tijdje kun je alles uit de kast trekken maar echte enthousiasme is er wel uit.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:22

Als ik dit zo lees moet je volgens mij ook wel behoorlijke afstanden lopen, dat is idd niet zo slim. En ik begrijp eigenlijk niet welke plekken je met de 1e en laatste bedoelt?
Ik zou dan denk ik gewoon bij het wedstrijdveld blijven. Daar heb je dus een groot veld, bos, water en die grote bult. En hoef je niet steeds zo ver te lopen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 11:20

Dit is voor mij iets nieuws, dus als iemand een betere opzet heeft, dan heel graag! Er zit inderdaad wel afstand tussen de locaties. Ik dacht dat het handiger was omdat de paarden dan minder afgeleid zouden zijn. Ik weet eigenlijk niet waar water is bij het wedstrijdveld (het strand mag je niet met paarden komen). Maar als we inderdaad daar het centraal gaan houden, dan kan de tijd ook korter worden.

Hoeveel tijd heeft de fotograaf nodig per groepje denken jullie?

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:30

Ook mijn idee, die plek heeft alles wel. Mooi alles bij elkaar!

Pally schreef:
Als ik dit zo lees moet je volgens mij ook wel behoorlijke afstanden lopen, dat is idd niet zo slim. En ik begrijp eigenlijk niet welke plekken je met de 1e en laatste bedoelt?
Ik zou dan denk ik gewoon bij het wedstrijdveld blijven. Daar heb je dus een groot veld, bos, water en die grote bult. En hoef je niet steeds zo ver te lopen.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:31

Vorige keer had ik bij meeting met mijn groepje 15min per paard. Vond ik persoonlijk iets lang.

Leorah schreef:
Dit is voor mij iets nieuws, dus als iemand een betere opzet heeft, dan heel graag! Er zit inderdaad wel afstand tussen de locaties. Ik dacht dat het handiger was omdat de paarden dan minder afgeleid zouden zijn. Ik weet eigenlijk niet waar water is bij het wedstrijdveld (het strand mag je niet met paarden komen). Maar als we inderdaad daar het centraal gaan houden, dan kan de tijd ook korter worden.

Hoeveel tijd heeft de fotograaf nodig per groepje denken jullie?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 11:42

ja 15 min per paard zou wel een half uur zijn voor 2 paarden. We hebben nu meest 2 paarden per fotograaf per locatie, en een groepje van 3. Daar zou je rond de 20/25 min voor nodig hebben dan?

We kunnen het daar wel centreren dan. Dan moeten de namen van de locaties even gewijzigd worden. Welke locaties hebben we daar precies? De heuvel is sowieso wel een mooie denk ik, het wedstrijdveld zelf.. en wat nog meer? We moeten dan wel 4 locaties daar hebben, dan hoeft het schema verder niet aangepast te worden volgens mij.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:48

Als we verzamelen op wedstrijdveld, kunnen we zo naar de bult en water lopen, die liggen ernaast. Bult naast wedstrijdveld, dat watertje (kun je niet in) erachter.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 11:51

ohhh dat water, ja als achtergrond dan, dat zou kunnen. We verzamelen bij de parkeerplaats denk ik. Dan het beste de parkeerplaats van borgerswold (waar we met de wedstrijden ook parkeren?) en niet die naast de manege.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:54

Ja das er vlakbij.
Goed idee!

Idee om voor morgen 9.00uur te plaatsen of t wel of niet doorgaat. En wie beslist of het doorgaat?
Dat dan ff gekeken wordt hoe t weer is & buienradar.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 11:56

Nou.. om 09.00 ben ik al lang en breed weg haha. Als ik rond 10 uur daar aanwezig moet zijn, dan betekent dat dat ik om 08.30 ongeveer van huis moet vertrekken naar stal.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:57

Oke dan 8uur?
Niet dat we daar staan met dikke bewolking of regen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 11:59

uhm.. ik bedoelde 07.30.. half 8. Foutje!

Ik keek net even op buienradar en zoals het nu lijkt zou het rond de middag kunnen beginnen te regenen.. daarvoor lijkt het nog droog te blijven.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:04

Oke nja ff afwachten, wie weet valt t mee. Maar niet dat er straks mensen met paard staan en geen fotografen of andersom.