Fotomeeting omg. Den Haag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:54

NESCAFE schreef:
De voorspelde waterstanden op 6 mei zijn:
tijd: 11.56 waterstand: -82cm
15.55 waterstand: 128 cm

vergis je niet dat de beste tijd om echt op het strand te zijn dus voor 11:56 uur is.
Dan heb je het hardste strand.

LynnDenise

Re: Fotomeeting omg. Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:05

Klopt, maar als we echt de duinen ingaan is dat niet van belang.
Ik zou het wel fijn vinden om 10u te beginnen :j

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:15

Veel paden daar zijn afgezet met prikkeldraad en vrij smal, ook zijn er altijd veel honden, ik denk dat het wel belangrijk is alles zeer goed te organiseren om ongelukken te voorkomen. Voor 10 paarden tegelijk zijn de paden echt te smal!!

Als je op het strand bent een een meter of 200 loopt zijn er geen strandtenten meer en loop je zo richting duinen die je als achtergrond kunt gebruiken, bovendien is er dan alle ruimte.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:18

LynnDenise schreef:
Klopt, maar als we echt de duinen ingaan is dat niet van belang.
Ik zou het wel fijn vinden om 10u te beginnen :j

voor zo ver ik weet hebben ze geen hele open stukken in de duinen, dus als je ook echt rijdfoto's wil zou ik toch de water tijden een beetje in je achter hoofd houden ;) veel plezier en voor een volgende x hou ik me aanbevolen.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:25

Voor portretfoto's vind ik de duinen een mooie achtergrond, maar ben ik heel
vervelend als ik ook graag op het strand een rentelgangfoto van ons wil? Het strand is nu zo dichtbij, dus zou het wel jammer vinden als dat niet lukt *puppyogen*

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:14

Ik vind strand eigenlijk wel erg fijn voor rijfoto's, maar kwa portret foto's verkies ik de duinen er ook boven.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:40

ShadowFax schreef:
Voor portretfoto's vind ik de duinen een mooie achtergrond, maar ben ik heel
vervelend als ik ook graag op het strand een rentelgangfoto van ons wil? Het strand is nu zo dichtbij, dus zou het wel jammer vinden als dat niet lukt *puppyogen*

*zet ook grote puppyogen op..*

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:53

Het klopt wat Fidele zegt, ik ben er een tijdje niet meer met een paard geweest maar toendertijd (10 jaar geleden) was er veel prikkeldraad en weinig ruimte buiten de paden. Alleen bij de (ruiter) opgang naar het strand had je een dacht ik een stukje waar je wat meer ruimte hebt in de duinen. Ik heb nog ergens een ruiterkaart van Meijendell en Wassenaarse Slag liggen, ik zal straks eens kijken.

Hebben alle ruiters en paarden trouwens strandervaring?

ShadowFax: Rentelgang fotograferen lijkt mij leuk.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:52

Ik heb er echt mega veel zin in!! Ik ben ook benieuwd wat iedereen wil, ook rijfoto's ja of nee etc. Ik ga even met Benthe overleggen hoe of wat allemaal :) . Maar ik zal beloven dat ze er pikko bello uitziet!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:58

Mocht iemand trouwens de mogelijkheid hebben om extra hulp mee te nemen! Kan dat denk ik best handig zijn. Ik zou het zelf ook onwijs leuk vinden om zelf portret foto's van Calin te schieten dus als er dan extra hulp aanwezig is, mag die het liefste paard eventjes vast houden hihi :D

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:50

Wil ik evt wel doen :) Nog steeds op zoek naar vervoer, niemand in het topic die langs voorschoten komt met de trailer?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:51

Rijfoto's op het strand zijn waarschijnlijk wel het leukst.. vooral als je niet veel plek hebt in het duin.. maar voor portret is het wel mooier om in het duin te zijn.. op het strand met duin op de achtergrond heb je alleen maar helmgras..

Ik hoop dat er nog meer vrijwilligers zijn om te assisteren.. ik kan ook wel iemand gebruiken voor mijn reflexiescherm eventueel ;)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:51

_baxter_ schreef:
Wil ik evt wel doen :) Nog steeds op zoek naar vervoer, niemand in het topic die langs voorschoten komt met de trailer?

Dan moet je ook mij helpen Denise :P :D

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:53

Prima hoor :')

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:17

_baxter_ schreef:

Waar staat je pony?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:46

Hm, kunnen we niet de groepen opdelen op een strandgroep en duingroep? Ook ik sta al m'n hele leven op 500 meter van het strand af, en eerlijk gezegd vind ik het wat onzinnig om een eind te rijden om dan alleen strand foto's te hebben...

Snap echter wel dat er mensen zijn die er graag opwillen, dus lijstjes?

Ik wil dus graag duinen in de middag.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:48

Goed idee Bent! Zullen we dan een ochtend op het strand en een middag in de duinen maken?

Als jullie dan even allemaal dit lijstje willen aanvullen:

Citaat:
Ochtend - Strand
-
-
-
-
-

Middag - Duinen
- Utixo
- Utixo/x_Lys
-
-
-

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:56

Ik maak zelf ook liever foto's in de duinen. Alleen kan ik me wel voorstellen dat rijden daar erg lastig wordt.
Maar als iemand een mooie zandvlakte weet waar dat wel kan, super super gaaf! En nogmaals extra handen zijn altijd welkom! Want inderdaad wil heel graag portret foto's van Calin mee schieten!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:13

Jitske schreef:
Goed idee Bent! Zullen we dan een ochtend op het strand en een middag in de duinen maken?

Citaat:
Ochtend - Strand
-
-
-
-
-

Middag - Duinen
- Utixo
- Utixo/x_Lys
- Miiejs
-
-

Ik sta ook vlakbij het strand dus vind de duinen wat leuker dan

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:26

Maar als ik rijfoto's wil op het strand worden er dan helemaal geen portretfoto's van mij en mn paard gemaakt? Of zijn die portretfoto's dan op het strand?

Want kunnen we dan niet beter een groep maken met alleen portretfoto's en een groep portretfoto's en rijfoto's?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:38

Er worden sowieso zowel portret- als rijfoto's gemaakt. Normaal is dat er eerst portret wordt geschoten, dan even pauze en opzadelen en dan rijfoto's (anders heb je zadelafdrukken/zweetplekken bij portret, daarom portret eerst).
Er komt een ochtend- en een middaggroep. Beide gaan dus eerst portret, dan opzadelen en rijfoto's. Je krijgt dus sowieso allebei :j
(Tenzij er iemand is die alleen 1 van de 2 wil)

Edit: Maar als je in de ochtendgroep zit dan worden je portretfoto's dus ook op het strand gemaakt. Tenzij een duin dichterbij de parkeerplaats is waar portretfoto's gemaakt kunnen worden, dan kan er wel duin op de achtergrond. Maar in principe dus 's ochtends en 's middags een andere locatie, maar wel vlak bij elkaar.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:42

Jitske schreef:

Citaat:
Ochtend - Strand
-Bentheee_ - Blitz
-
-
-
-

Middag - Duinen
- Utixo
- Utixo/x_Lys
- Miiejs
-
-

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:46

Is het niet verstandig om eerst even te gaan kijken of er wel mogelijkheden zijn voor rijfoto's in het duin???? Als er alleen smalle ruiterpaden zijn (die meestal ook behoorlijk kronkelig zijn is het niet echt heel makkelijk om als fotograaf daar foto's te maken.. Ik ben ook niet van plan (en kan het trouwens ook niet) om de hele (mid)dag door het duin achter de paarden aan te zwoegen door het mulle zand.. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:24

Snap ik helemaal Desiree. Kan ik zelf ook niet :P

Omdat hier niemand kennis lijkt te hebben van de omgeving ben ik al een en ander aan het uitzoeken. Helaas heb ik deze week geen tijd om de mogelijkheden te bekijken en volgende week ben ik op vakantie. Ik moet dus alles doen met de info die ik van anderen krijg.
Maar als iemand zou willen gaan kijken naar de mogelijkheden (liefst een fotograaf die daar een kijk op heeft) dan graag :D

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:53

Dank je Jitske voor de uitleg!

Ik zit even op google.maps te kijken. Zoek naar de kuil en kijk dan op de sateliet. Dan zie ik dat er een pad loopt van de kuil door de duinen. Beetje schuin rechtsboven. Als je dat pad door de duinen volgt zie je op een gegeven moment een mini rotonde en daar zie je aan de rechterkant volgensmij een ruiterpad liggen. Op sommige plekken lijkt dat zo van boven af gezien voldoende meters tussen het wandelpad en het ruiterpad.