[Besloten] Belgenbokkersclinic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:43

Hahaha, die bedenking maak ik me ook altijd!! Want dat is inderdaad wel kassa kassa natuurlijk.

8 man per uur aan 30 euro per MAN = 240 euro per UUR

Normaal zou ik vinden 8 man per uur aan 30 euro per UUR = 30 euro per uur

webster543

Re: [Besloten] Belgenbokkersclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:50

Ja, dat ze dan nog zegt 10€ per man. 8 man in een les is nog 80€...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:55

Dat ga ik haar nog eens vragen, want idd als er 8 personen dit willen doen dan vind ik 30euro/persoon ook met de haren getrokken...
Ik had gevraagd hoe zij het zag een theoretisch deeltje met hoe en waarom en daarna praktijk 2-3 personen 15-20minuten of meerdere personen gedurende langere tijd.
Waarop zij antwoordde dat ze normaal 30euro/combi vraagt en en zeker een uur of zelfs iets langer nodig heeft om die massage aan te leren. En 8 personen zowat de max is omdat er anders niks ontspannend aan is.
Maar zoals ik al zei, ik ga proberen te onderhandelen als jullie dit wel interessant vinden

edit: typfouten
Laatst bijgewerkt door petitparis op 10-03-11 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:58

Hier in de limburg zit een shiatzu therapeut in opleiding die zijn consultent momenteel gratis doet ;)

*ter info*

Die wil mss wel meekomen ook ....

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:59

Zeker!!!
Ik stuur ondertussen een mail naar Katrien om te bedanken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:01

ah ja debbie, informeer eens of die zoiets kan/wil komen geven?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:05

*heeft mailtje gestuurd*

Kan mij voorstellen dat die voor zoiets wel iets zou aanrekenen, weet dat hij overlaatst op een ponykamp een sessie gegeven heeft van enkele uren ;). Dus hij kan het wel. Als hij het nu dan ook nog goedkoop zou kunnen ... Die is natuurlijk wel nog niet helemaal volleerd, dat is dan wel het nadeel ...

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:07

Dat is wel veel ja 30 euro per persoon. En 8 personen tegelijk op een uur, dat lukt toch nooit goed voor de praktijk?! Ik heb zo'n basiscursus gevolgd en dat waren 3 lesavonden van telkens 3u. En pas daarna konden we eigenlijk een volledige basisbehandeling. Toch als je er rekening mee houdt dat de lesgever af en toe eens ook bij elke persoon individueel komt kijken, wat volgens mij toch nodig is.
Goed ja, sowieso kunnen we dan beter vragen om bv 3x na elkaar hetzelfde te doen en dan telkens met max 3 personen? Of eerst duidelijke theorie-uitleg met daarbij kort een uitleg op papier zodat we het daarna zelf kunnen proberen en dat zij dan gewoon komt kijken of we het goed doen & eventueel nog vragen beantwoorden?

Oh ja, voor zo'n basisbehandeling moet je echt nog niet volleerd zijn :D Dus die persoon die jij aanhaalt Debbie kan zeker ook wel interessant zijn!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:14

effe ter verduidelijking dit is wat ik haar gevraagd heb

Citaat:
misschien een rare titel, maar we zijn met enkele vrouwen (en misschien 1 man) die graag onderling een soort clinic dag willen organiseren. Bij de voorgestelde onderwerpen was massage technieken bij het paard.

Nu vroeg ik mij af of jij het zou zien zitten om hieromtrent iets te doen. liefst een klein deel theorie over het wat, hoe en waarom van shiatsu, gevolgd door een kleine praktijk sessie met eenvoudige dingen die je zelf kan doen met je paard ter bevordering van de band en ontspanning. Is zoiets mogelijk en vooral hoe zie jij dit en welke vergoeding had je in gedachten.

we zijn natuurlijk allemaal het meest geïnteresseerd in de praktijk ;) maar hoe is dit het makkelijkst in te vullen in groepjes van 2 -3 combi's en telkens maar een 15-20minuten of toch een grotere groep gedurende een uur?

en zij antwoordde hierop dat ze het zeker zou zien zitten om ons een ontspannende massage te leren, maar dat ze hier minimaal een uur of meer voor nodig had en dacht aan 30 euro/persoon. Ze vroeg ook hoeveel er geïnteresseerd waren, want dat teveel niet goed was en 8 ongeveer de max.
Wie het volledige antwoord wil stuur ik een pb.
Ik weet nu ook niet goed of ze nu denkt dat er maar 3personen per keer theorie en praktijk volgen ofzo...

Maar dit vraag ik nog na

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:54

Ik heb vorig jaar ook een kleine introductie gehad ivm voeding en massage... Dit ging toen enerzijds over spieren en voeding en daarna heeft ze nog enkele rek- en strekoefeningen laten zien.
Ik wil haar anders ook wel eens contacteren, maar ik vrees dat de afstand het probleem gaat zijn :/ .

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:24

Ik heb antwoord van die meneer

Citaat:
Wat mij wel interessant lijkt voor jullie is dat ik een volledige basisbehandeling uitleg, daarbij komt de blaasmeridiaan aanbod die de unieke eigenschap heeft om het gehele meridiaansysteem in evenwicht te brengen waardoor de paarden volledig ontspannen worden! Dat zagen we ook op het HC kamp, ik denk dat we toen met 8 paarden aan het werk waren die in het begin wat "triepelachtig" waren maar na 10 min stonden ze allemaal heel rustig.

Het is inderdaad aangewezen om na een behandeling het paard 1 a 2 dagen rust te gunnen, in de weide of wat longeren maar niet intensief gaan rijden, omdat ze wat stijf kunnen zijn na de behandeling.

Als ik de basisbegrippen(meridianen/type paarden) uitleg en praktijk geef hebben we toch ongeveer 4 uur nodig, ik weet niet wat jullie in gedachten hadden hiervoor? Ik heb onlangs nog voor enkele mensen op stal deze behandeling uitgelegd(praktijk, versneld tempo) toen zijn we al over de twee uur gegaan.

Hoe werk ik meestal, iedereen neemt zijn eigen paard en ik doe de behandeling voor op een paard, uiteraard bouw ik dit op en vertel ik niet alles ineens zodat jullie direct het getoonde onderdeel kunnen nadoen op jullie paard en ik kan bijsturen waar nodig. We doen dit op een rustig tempo want je gaat heel wat info over de behandeling moeten verwerken :o)

Het maximum aantal deelnemers, liefst 8 maar omdat jullie met 10 zijn en het misschien samen willen doen moet dat ook lukken maar is moeilijker natuurlijk of als je 2x5 vm/nm een groepje wil is ook mogelijk natuurlijk! Hoe meer mensen hoe langer de sessie duurt want iedereen heeft natuurlijk vragen.

Ik denk dat het dit zo ongeveer is, ik hoop dat het duidelijk is zo niet dan lees ik je nog wel, als je meer detail wil of ja vraag maar gewoon wat je wil weten.

Prijs heeft hij nog niet genoemd, ik kan mij voorstellen dat hij dit niet gratis doet :+ (allé ja tis toch ne hele dag dat hij kwijt is.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:40

Dat lijkt me ook wel super interessant, Debbie!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:43

ik heb aan L ook een tijdschema gevraagd om een beter idee te hebben, want ze mailt mij terug er ook wat stretch en stimulatieoefeningetjes bij te doen. Alle nu is ze vertrokken naar Gesves...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:00

Maar dit kan dus niet gecombineerd worden met rijden, teugelen wat hij kan/wil doen. Dus dan moet er wel gekeken worden naar wat we in totaliteit willen. :D
Toch niet met 1 paard, dus even kijken wie wat wil doen :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:04

idd want op een warm paard kan je ook geen shiatu meer doen... en daarna op transport is ook niet echt ideaal, maar vraag alleszins de prijs eens hé. dan kunnen we vergelijken :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:29

klinkt interessant Debbie!!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:11

Hier is het weer even stil.

Ik heb gisteren nog aan iemand zitscholing gegeven, dus wie toch even wil proberen... ik kan wat oefeningen voorbereiden en Aristo kan dienen voor een paar slachtoffers die geen paard hebben :P

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:18

Misschien is het gewoon het handigst dat we eerst eens beslissen welke richting we nu definitief uit willen om die dag te vullen (bv. voormiddag clinic -en zo ja, wat voor één? en namiddag vullen door les van bv. Anja en Lobke of....), en dat één persoon dan verschillende lesgevers voor de clinic contacteert? Want nu is er niet echt meer een overzicht...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:27

idd 't schiet hier niet op :D

L heeft laten weten dat ze op de data dat C kan ook vrij is en 2à3 uur nodig heeft (stukje theorie, wat stretch en stimultie oefeningetjes en een volledig massage). Nu moet ik alleen nog navragen of het bij die massage ook zo is dat de paarden 1à2 dagen rust nodig hebben... ant in het wedstrijdseizoen is dit niet echt handig...

mij maakt het niet echt uit,ik hoef geen 2 dingen te doen.
Dat lang teugelen is ok als ik dan een halster lag gebruiken,
longeles door Lobke/nathalie is ook goed (kan ik eigenlijk best wel gebruiken)
dressuurles door Anja lijkt me ook fijn
en die massage/stretchtechnieken vind ik wel interessant mits de paarden de dag erna gewoon weer migen werken...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:51

't is hier wel een beetje stilgevallen...
Gaan we eigenlijk nog een poging doen om te samen te komen of blazen we de boel af?

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:24

Misschien beter gewoon terug BBQ? :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:49

niet simpel precies... En met de BBQ vorig jaar, waren wij maar met 5 of zo :P

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:54

JUST, ik daar nog rap rap gepasseerd vlak voor of na een wacht :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:46

Ik wil nog wel steeds hoor, maar ja, het is misschien makkelijker zonder paarden?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:55

anders misschien een soort picknick en diegene die kunnen en willen brengen hun paard mee. Tenslotte zijn we dan met veel "ogen" om tips te geven of iemand die wil aan de longe te nemen te helpen, waar we anders thuis "alleen" zijn...
indien gewenst kan er ook nog steeds "op wandeling" vertrokken worden...