Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:misschien een rare titel, maar we zijn met enkele vrouwen (en misschien 1 man) die graag onderling een soort clinic dag willen organiseren. Bij de voorgestelde onderwerpen was massage technieken bij het paard.
Nu vroeg ik mij af of jij het zou zien zitten om hieromtrent iets te doen. liefst een klein deel theorie over het wat, hoe en waarom van shiatsu, gevolgd door een kleine praktijk sessie met eenvoudige dingen die je zelf kan doen met je paard ter bevordering van de band en ontspanning. Is zoiets mogelijk en vooral hoe zie jij dit en welke vergoeding had je in gedachten.
we zijn natuurlijk allemaal het meest geïnteresseerd in de praktijkmaar hoe is dit het makkelijkst in te vullen in groepjes van 2 -3 combi's en telkens maar een 15-20minuten of toch een grotere groep gedurende een uur?
Citaat:Wat mij wel interessant lijkt voor jullie is dat ik een volledige basisbehandeling uitleg, daarbij komt de blaasmeridiaan aanbod die de unieke eigenschap heeft om het gehele meridiaansysteem in evenwicht te brengen waardoor de paarden volledig ontspannen worden! Dat zagen we ook op het HC kamp, ik denk dat we toen met 8 paarden aan het werk waren die in het begin wat "triepelachtig" waren maar na 10 min stonden ze allemaal heel rustig.
Het is inderdaad aangewezen om na een behandeling het paard 1 a 2 dagen rust te gunnen, in de weide of wat longeren maar niet intensief gaan rijden, omdat ze wat stijf kunnen zijn na de behandeling.
Als ik de basisbegrippen(meridianen/type paarden) uitleg en praktijk geef hebben we toch ongeveer 4 uur nodig, ik weet niet wat jullie in gedachten hadden hiervoor? Ik heb onlangs nog voor enkele mensen op stal deze behandeling uitgelegd(praktijk, versneld tempo) toen zijn we al over de twee uur gegaan.
Hoe werk ik meestal, iedereen neemt zijn eigen paard en ik doe de behandeling voor op een paard, uiteraard bouw ik dit op en vertel ik niet alles ineens zodat jullie direct het getoonde onderdeel kunnen nadoen op jullie paard en ik kan bijsturen waar nodig. We doen dit op een rustig tempo want je gaat heel wat info over de behandeling moeten verwerken)
Het maximum aantal deelnemers, liefst 8 maar omdat jullie met 10 zijn en het misschien samen willen doen moet dat ook lukken maar is moeilijker natuurlijk of als je 2x5 vm/nm een groepje wil is ook mogelijk natuurlijk! Hoe meer mensen hoe langer de sessie duurt want iedereen heeft natuurlijk vragen.
Ik denk dat het dit zo ongeveer is, ik hoop dat het duidelijk is zo niet dan lees ik je nog wel, als je meer detail wil of ja vraag maar gewoon wat je wil weten.