Wie wil er in het voorjaar mee naar het Dwingelderveld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:04

Ennn... toen viel het topic weer stil.

Ik weet misschien iemand die mee wil met ons. Het is nog niet zeker want haar paard staat nu nog op rust met een blessure, ik ga er vanuit dat hij voor die tijd wel alweer in conditie is. *\o/*
Dan zijn we iig met z'n 4en!

Verder nog nieuws?

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:03

Oh dat zou fijn zijn! Maar ik snap niet waarom het nu zo lastig is om er mensen bij te vinden.l Het is een super leuke trip, en goedkoop! Moet toch lukken, misschien nog een spetterende advertentie?

Caily

Re: Wie wil er in het voorjaar mee naar het Dwingelderveld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 22:56

Sorry meiden, mijn hoofd staat er even niet na.

Thigor en ik lijkt op dit moment niet meer te bestaan, we zijn onwijs ver heen. Vandaag heeft hij me met uit het land halen al bokkend uit zijn buurt geschopt. "Gelukkig" alleen raak op mijn bovenbeen, het had erger kunnen zijn. Voorlopig waag ik me alleen nog in zijn buurt als er iemand anders bij is (ik heb wel iemand die voorlopig met mij mee wil gelukkig). Voordat ik er weer op zal zitten zal dus wel even duren, als het ooit nog gaat gebeuren. Ik baal hier ontzettend van, maar ik ga nu helemaal niks forceren oid. Ik ga wel door met hier organiseren, mocht het met Thigor niet lukken kan/mag ik denk ik wel een van de merries van de eigenaar van Kyra lenen, maar ik hoop dat het zover niet hoeft te komen. Toch is het stukje plezier nu even weg. Ik heb één paardje waar ik momenteel nog met plezier op stap, en zij staat te koop (al is dat nog maar bij een paar mensen bekend), voor de rest wil ik liever niet meer rijden tot mijn twenters groot genoeg zijn, ik wil me verder vooral richten op hun, maar die gaan nog niet mee op rit. Ik zit nog in dubbio of ik wel verder wil met Thigor, misschien komen we hier best door, maar ik heb hem in bruikleen, dus uiteindelijk gaat hij toch weer weg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:16

Hey Lot, wat vervelend nou! Heel begrijpelijk hoor dat je je zo voelt.
Misschien om je een hart onder de riem te steken; ik heb ook problemen met mijn merrie. Terwijl ik haar hier eerst nog ophemelde, veranderde ze van de 1 op andere dag; ze had lang stil gestaan ivm het weer en gooide me er af en als ze kon dan ontsnapte ze. Ik durfde niet eens meer met haar te longeren, laat staan rijden!
Maar ik heb me er overheen gezet, nu ze ook in een groter kamp land staat gaat het stukken beter! Ze is wel iets rustiger geworden, ze kan haar energie nu ook beter kwijt. En ik heb zelfs al weer op haar gereden, dat goed ging :)
Ik snap nog steeds af en toe niets van haar nukken maar het gaat wel weer beter, ze is wel braaf.
Dus laat je begeleiden, helpen en het weer van voor af aan oppakken.
Ik had er ook helemaal geen plezier meer in, het was zo'n naar paard ineens. Maar nu is ze weer lief hoor :P

Succes er mee en begrijpelijk dat het op een laag pitje staat.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 01:02

Tja, ik weet het niet..

Thigor is maar tijdelijk bij mij, en dit was gewoon met uit het land halen, met de intensie te gaan tutten en borstelen, wat Thigor echt heerlijk vindt normaal... Hij loopt op meer dan een hectare land met vier maatjes, dus daar zit ook niet veel vreemds aan dacht ik zo...

Maargoed, ik heb ook iemand die miss wel mee wil, al heb ik ook tegenover haar me al een paar dagen stil gehouden :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 02:59

Wat logisch paardengedrag is, kan voor ons volstrekt onlogisch zijn... en vice versa!
Succes er mee, houd er rekening mee dat het ook het voorjaar kan zijn he? Ken wel meer paarden die daar nu al last van hebben :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 01:16

IK had een mailtje van de camping, en ze hebben besloten dat het huren van linnengoed niet meer verplicht is :)

Bedankt verder voor de berichtjes. Thigor is me gewoon vreselijk aan het uittesten, maar hij weet hoe sterk hij is en daardoor vertrouw ik hem voor geen meter. En daarbij vind ik, al is hij nog zo aan het uittesten, gericht trappen (of eigenlijk was het gewoon een gerichte bok) veel en veel te ver gaan...

Met Kyra, de jaarlingmerrie kan ik lezen en schrijven, we doen alles voor elkaar en vertrouwen elkaar volledig. Volgende maand komt daar een tweede twenter bij, Luna, zij is echt van mij en staat ook niet op 35 km afstand zoals Kyra helaas. Mijn priorteiten liggen gewoon daar, zo simpel is het. Thigor was geweldig leuk om bij te rijden en tijdelijk voor te zorgen, maar de Thigor waarvoor en waarmee ik dat wou doen, ik weet niet of die nog wel bestaat, of zelfs ooit bestaan heeft...

Maar, de eigenaar van Kyra heeft nog meer paarden, weliswaar geen Tinkers, maar wel eentje waarvan ik denk dat ik die wel kan/mag/wil lenen voor de trektocht...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:23

Ik ga definitief niet mee.
Zo te zien valt dit precies met de grote vakanties.
Mijn bijrijdpony zal dus sowieso niet mee kunnen omdat die dan door hunzelf gebruikt wordt.
En een andere pony zo snel vinden zal ook moeilijk worden.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 01:34

Ok, jammer, bedankt voor het berichtje.

Als het weer een beetje mee zit en mijn been weer helemaal beter is ga ik deze vakantie proberen met Kyra naar de camping te wandelen, en terug, kan ik het met eigen ogen zien, en heb ik een mooi doel met wandelen :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 02:03

Mocht ik nog een pony mee kunnen krijgen ergens om desnoods een dagritje mee te doen laat ik het iig nog weten :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 11:09

Dames,

Ik heb besloten niet met Thigor mee te gaan. Hij heeft duidelijke verschijnselen van trauma's wat betreft verlating.
Hij is de afgelopen 10 maanden een keer of 5 verhuisd, dat is ook niet niks. Maar Thigor snapt niet dat deze vakantie maar voor een paar dagen is, dus vandaar dat ik besloten heb het niet te doen.

Vind dit zelf onwijs jammer, maar het is niet anders, sorry.

Wil best verder gaan met organiseren, maar momenteel heb ik dus geen paard tot mijn beschikking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:04

Zeg dames, is het dit jaar een idee om de trektocht te houden? :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:05

Ik wil wel mee!
Overnachten kan ook nog steeds bij mij :))

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:09

Oh leuk, dan wil ik ook mee! *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:15

Die ouwe sok van mij is uitermate geschikt, alleen moet hij een klein beetje meer in vorm zijn. Hij sleept nog een beetje met zijn achterbenen maar de osteopaat denkt dat hij er na een paar weekjes training, hij weer in orde is.
Anders heb ik die kleine draak van mij nog :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:16

Haha mijn varken die houdt dat wel vol :) Begint echt een spierbonk te worden, in schouders en kont :')
Of het zijn vetbobbels. :')

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:18

Milan houdt sowieso 1 dag wel vol, meer zou ik tegen die tijd moeten kijken :) Ik wil jullie ook wel een dagje rond toeren, heb nu inmiddels wel wat leuke paadjes in mijn hoofd, watertje waar we heen kunnen :j

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:20

Super Milan! En leuk dat bijna iedereen gelijk zo enthousiast reageert.

We moeten denk ik maar even een deelnemerslijst opstellen en een datum prikken :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:21

Leuk leuk leuk :D
Hoeveel daagse wilde je dan eigenlijk doen LA_Woman?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:24

Hier overnachten een leuk idee?
Voor de paarden kunnen we een paddockje maken, in de bak, een stukje wei, of een stukje met loopstal, en wij kunnen met zijn allen in de schuur, of een tentje in de wei, of als er minder mensen zijn gewoon in huis slapen :)

Is het goed als ik alvast wat leuke routes ga tekenen? :))

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:25

Tentje in de wei wil ik wel haha :D En dan wakker worden en dan je tentje uit stappen en je paard zien <3 <3

Ja ik vind het goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:27

Laten we niet gelijk te gek doen en een weekendje? 2 dagen en 1 nacht?
Zo lang ga ik namelijk nooit op pad met de paarden. En stel dat 1 van ons zadelpijn krijgt etc :P
Als het bevalt kunnen we weer een weekend plannen!
Denk dat we het beste laag kunnen instappen, als het afzien wordt is voor niemand leuk.

Ik heb overigens geen tent, wel een luchtbed :P

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:29

:j Langer als 2 dagen achter mekaar gaat Milan sowieso niet trekken, op 2 dagen durf ik nog wel in te zetten!
Sowieso moeten we elkaar eerst ook een beetje leren kennen enzo :j

Zullen we anders een datum prikken en een nieuw topic openen? Om wat meer animo te krijgen en het een beetje overzichtelijk te houden? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:37

Ik stem voor! :D

Heb wel wat verzoekjes'

Liefst vanaf 17 a 18 jaar dit ivm verantwoordelijkheid.
Een absoluut verkeersmak en gezond paard, entingsboekje mee
Laten we op elkaars wensen afstemmen en er een leuk weekend van maken! Ik ben de moeiijkste niet, alleen ben ik niet zo'n tenten-mens :P
En een lijst van wat we meenemen en misschien een meeting aan vooraf?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:37

Misschien is het trouwens een idee om een nieuw topic te openen? Een topic met minder pagina's trekt toch vaak wat nieuwere 'kijkers' zeg maar :P