Een rit voor Pink Ribbon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Een rit voor Pink Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:02

Huijbergen is voor mij net zo ver weg als Utrecht, dus dat valt voor mij ook af. Dan heb ik liever een centrale rit..
Ik denk dat het, als we 3 ritten organiseren, echt uithoeken moeten zijn zeg maar, zodat het echt relevant is om het zo te organiseren :)

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:05

als je meerdere ritten organiseert moet je nog meer geld uitgeven en nog meer mensen werven om te helpen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:06

Dat is waar, maar ik denk dat je wel meer op kan halen,omdat je meer mensen kunt bereiken. Ik weet het ook niet hoor :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:07

Aan de ene kant denk ik dat 1 rit beter is, maar de kans is groot dat er dan minder mensen mee doen dan dat als je 3 ritten zou hebben aangezien voor velen midden nederland dan toch misschien te ver rijden is.

Ik zag het ook al naar voren komen in de tekst, maar is het idd niet een goed idee om de ruiters ook sponsors in de omgeving te zoeken? Zoals dat er ook wordt gedaan bij sponsorlopen? Dat er per zoveel km wat wordt gesponsord? Hoe meer geld we ophalen hoe beter :)

Een startbedrag vind ik ook goed idee :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:10

Startbedrag is sowieso wel een must denk ik, vooral omdat je nog stops in wil lassen. Zeg dat je per stop ook nog flessen ranja wil regelen oid, zodat men iets kan drinken, dan moet je hopen dat je dat met sponsoren gecoverd krijgt. Maar anders moet je daar sowieso voor betalen..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:10

Ik denk daarbij dat we vast ook wel een boel vrijwilligers kunnen vinden, het hoeft allemaal niet zo duur :)

Zoals ipv dierenartsen vrijwilligers/studenten laten komen voor de controles, wel mensen uiteraard die er ervaring mee hebben.

En een weiland voor parkeerplekken, het zou me niet verbazen als er een boer is die zijn land daarvoor wel ter beschikking zou willen stellen. Het is uiteraard voor een goed doel :)

En voor een rit in bijv. de utrechtse heuvelrug zelf hoef je niet voor te betalen toch lijkt mij?

En idd voor de catering ed kunnen we ook sponsors vinden, zij verlenen een dienst in ruil voor reclame. Hoeft ook niet al te veel te kosten toch?

En als elke ruiter ook nog een startbedrag betaald waarvan een deel naar het goede doel gaat en een deel naar de organisatie. Denk namelijk dat als je 3 ritten neemt er echt honderden ruiters mee zullen doen, haal je toch flink wat geld op :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:12

Ik persoonlijk denk dat als je op meerdere locaties gaat rijden het qua bedrag meer gaat opleveren. Ik las iemand over het 'samen' gevoel maar ik zou ook al een enorm samen gevoel hebben als je weet dat op precies dezelfde tijd nog honderden (hopelijk) andere ruiters aan het rijden zijn. Je bent wellicht verspreid over het land, maar dat 'wij' gevoel is er dan toch wel denk ik. Zolang iedereen maar op het hart gedrukt wordt dat je samen strijdt tegen borstkanker. Dan komt het al voor een heel groot deel goed. :j

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:13

je kan misschien ook een wandelroute doen
voor de mensen zonder paard
en toch een beetje willen helpen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:14

Precies :) Als je 3 ritten regelt, en je doet bijvoorbeeld 5 euro per meedoend persoon. Dan moet je op zijn minst toch wel 500 euro bij elkaar kunnen halen. Niet heel veel natuurlijk, maar het gaat maar even om een idee. Er moet toch wat dat betreft iets te regelen zijn?

En misschien dat we voor alle meedoende ruiters een roze lintje kunnen scoren voor in de staart van de paarden oid? Dan is er toch ook een wij-gevoel? Vooral als je dan later foto's op bokt terug zou zien oid?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:14

Ik denk ook dat ook al doe je het op 3 locaties, dat je dan nog waarschijnlijk met honderden ruiters aan het rijden bent per rit :)

Ik persoonlijk zou als ik in friesland woon niet helemaal naar utrecht willen rijden, geldt ook voor limburg. Als je dan 3 locaties neemt, denk ik toch zeker dat er véél meer ruiters zullen komen

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:15

Daar ben ik het ook mee eens Pluttersput en Robin :)

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:15

als je 3 locaties doet zou ik 1 plek 1 noorden 1 plek midden en 1 plek zuiden

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:16

Ik zou trouwens ook best €10 euro hiervoor willen uitgeven hoor :) bijv. dan de helft naar het goede doel en de andere helft naar de organisatie?

Dat van dat roze lintje vind ik ook een top idee!

Is het ook een idee dat iedere ruiter een formulier kan uitprinten om sponsoren in de omgeving te werven? Dan heb je per ruiter ook nog een boel sponsoren en dus meer geld :) al gaat het maar om 1 euro per persoon per zoveel km, alles is meegenomen :)

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:17

als jullie lintjes doen kunnen jullie die verkopen
zo kan je weer een beetje meer geld ophalen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:17

Ja precies, maar wel echt verschil in afstand. Ik ga bijvoorbeeld niet 1.5 uur rijden naar een plek ergens in het oosten, als ik dan net zo goed naar brabant kan rijden. Dus ik denk perosonlijk dat vijroobeeld rekem oid een goede plek zou zijn voor het zuiden. Daar is inderdaad 300 kilometer route aan elkaar geplakt, maneges tussendoor waar misschien iets te regelen valt qua stops, en voor de belgische bokkers is het dan misschien ook leuk.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:18

Lint verkopen is idd ook een optie, maar je zou die ook met de inschrijving kunnen financieren. Bijvoorbeeld een euro per lintje erbij tellen ofzo?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:19

Dat is wel een goed idee Calanddra :) Dan kan er écht een mooi bedrag uit komen!

Ik weet niet of het ook nog leuk is om per locatie nog een bekende uit de paardenwereld/iemand van Pink Ribbon in te zetten om nog een slotwoord te houden + eventueel een tussenstand/eindstand qua opgehaald bedrag? Denk dat heel veel mensen daar toch wel nieuwsgierig naar zijn. Ik zou dat zelf persoonlijk wel zijn. :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:19

Dat is wel een idee ja pluttersput :))

Zou ook inderdaad dan wel een locatie nemen goed noord en goed zuid, niet teveel richting midden nederland, anders heeft het alsnog geen zin. Belgische ruiters kunnen dan idd ook mee doen :j

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:21

Haha ik ook Robin. Maar misschien kan dat ook de hoofdorganisator zijn? Eventueel samen met een belangrijk persoon uit de paardenwereld of van Pink Ribbon. Als we veel promoten en rondvragen kunnen we vast wel iemand regelen :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:22

En dan idd echt iets in het noorden, anders is het niet relevant :)

Robin, dat is inderdaad ook een goed idee om iemand een bedank woordje te laten doen. Aan de andere kant moet je dan wel mensen laten wachten. En ik kan me vorostellen als je met tussenpozen vertrekt, en je moet bijvoorbeeld nog 1.5 uur wachten op een toespraak, terwijl je eigenlijk naar huis wilt, dat dat niet zo handig is..

ponyparadijs

Ook ik ben enthousiast.
Wil ook met liefde helpen en mocht het te regelen zijn dan rijdt mijn paard met 1 van haar amazones mee. En ben ik van de partij als vrijwilliger.

Wij organiseren regelmatig wedstrijden dus hier in de omgeving (Noord-Holland Midden-Beemster) kan ik dus zorgen dat meer mensen ervan af weten!

Calanddra

Is het niet een idee om idd iemand van pink ribbon daarvoor te vragen? Of een bekend persoon die zich voor dit goed doel inzet? (weet niet of een bekend persoon uit de paardenwereld zich daarvoor inzet?) Is ook weer meer publiciteit namelijk :)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:23

Calanddra schreef:
Dat is wel een idee ja pluttersput :))

Zou ook inderdaad dan wel een locatie nemen goed noord en goed zuid, niet teveel richting midden nederland, anders heeft het alsnog geen zin. Belgische ruiters kunnen dan idd ook mee doen :j

Als je het al in verschillende regio's wilt doen, dan moet je denk ik minimaal 3 opties hebben.
Als je alleen routes in het uiterste noorden en het uiterste zuiden wilt doen, dan verplicht je de mensen uit midden nederland weer om een heel eind te rijden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:24

Nee, dan zou het uiters noord, uiterst zuid, en midden nederland worden :)
We gingen eigenlijk al uit van 3 locaties.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:25

Zouden we ook niet t-shirts kunnen krijgen van pink ribbon? Ik zat even op de site te kijken van andere georganiseerde evenementen, en daar hebben ze ook vaak allemaal een roze t shirt aan van pink ribbon :)