Dan betaal je een klein bedrag en word je met een bus naar het centrum gereden
iefke
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-10 14:48
Waarom ?
Vooral omdat het gemakkelijk is. En bijzonder goedkoop. U verlaat de snelweg, kunt uw auto meteen kwijt en laat u zorgeloos met bus of sneltram naar het centrum brengen.
Wat kost ?
Een combikaartje voor (Parkeren en Reizen) kost € 4,- per dag. Voor dat bedrag kunt u uw auto een hele dag parkeren. Én met bus of sneltram naar het centrum en weer terug, voor maximaal vijf personen. Parkeren in de binnenstad kost € 4,10 per uur. U houdt dus geld over. U kunt onbeperkt en zonder bijbetaling overstappen op de bussen en sneltrams van Connexxion en GVU in Utrecht. Het kaartje geldt ook voor de sneltrams van en naar Nieuwegein en IJsselsteijn
Hoe werkt ?
Heen Volg de borden vanaf de snelweg Parkeer uw auto op het terrein van Koop voor € 4,- een kaartje in de automaat Stap met maximaal 5 personen in de sneltram of bus Laat op verzoek uw kaartje zien aan de chauffeur Stap na korte tijd uit in hartje centrum terug Stap in de sneltram of bus Laat op verzoek uw kaartje zien aan de chauffeur Stap na korte tijd uit bij uw U rijdt zo de snelweg op naar uw eindbestemming
Daihyo
Geplaatst: 01-02-10 14:48
Schiedam is meer richting Rotterdam. Die in Houten ziet er ook gezellig uit. Houten en Nieuwegein liggen tegen Utrecht aan. Maar is iets makkelijker bereikbaar met de auto. Hebben we ook nog mensen met OV?
Ik ben een keer in de binnenstad van Utrecht verdwaald en kwam er serieus heel moeilijk uit. Wegwerkzaamheden, 1 richtingsverkeer, delen afgesloten op bepaalde tijden. Ik ga echt het centrum van Utrecht niet meer in met een auto.
Transferium ken ik niet, maar volgens mij is dan Houten of Nieuwegein (of ergens anders rond Utrecht) net zo makkelijk bereikbaar, zonder bus.
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 01-02-10 14:49
Een paar euro dus? En die bussen gaan ook redelijk vaak weer terug? Ik heb dat nog nooit gedaan...weet dus niet hoe het werkt...
Nee, dat is idd niet duur. En die parkeergarage is gewoon de hele dag open? Dan kunnen we ook gewoon in Utrecht gaan...
iefke
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-10 14:53
We moeten ook maar even de meningen van anderen afwachten. Het maakt mij in principe niet zo heel erg veel uit. Mijn voorkeur gaat wel uit naar Utrecht of A'dam, omdat ik dat specialer vind dan bv Nieuwegein of Houten oid.
Ik vind het prima, zolang het niet meer dan een uur reizen is en er dus makkelijk te parkeren is.
iefke
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-10 14:56
Ik ben het helemaal met je eens En parkeren kan overal wel, dus daar zie ik niet echt een probleem in Maar goed, het kan ook dat andere mensen daar anders over denken en dat is prima. We zullen er samen uit moeten komen.
Nou, als het niet anders kan dan rij ik zo'n ding wel in hoor...maar niet van harte.
iefke
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-10 15:02
Het staat er ook zwart/wit. Als het niet nodig is, niet.
Daihyo
Geplaatst: 01-02-10 15:05
Parkeergarages heb ik dan weer minder moeite mee. Echt, er is ook maar 1 stad waar ik niet de binnenstad in wil met de auto. Dat is Utrecht. Verder rij ik overal heen Amsterdam ben ik nog nooit in de binnenstad geweest. Daar hoor ik ook wel gruwelverhalen over
Dordrecht is trouwens ook een leuke stad. Maar wat minder centraal.
iefke
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-10 15:07
Ik rij en parkeer overal, als het maar niet sneeuwt.
Dordrecht is ook goed
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 01-02-10 15:07
Ik ben toen voor een gasplaat naar Utrect geweet maar dat doe ik ook nooit meer. "=
Buitenwijken van Utrecht gaan wel. Maar echt de binnenstad. Ik heb er 1,5 uur over gedaan om er uit te komen
Nadia
Oppermuts
Geplaatst: 01-02-10 16:34
Zo'n P&R heb ik in Amsterdam een keer gedaan, echt super. Je parkeert je auto, stapt in de tram en je rijdt zo naar de binnenstad. Volgens mij stond ik bij het Olympisch stadion, voor 6 euro parkeren en heen en weer met de metro...das geen geld. Vaak zitten ze aan de rand van de stad Aman, dus je hoeft de hele binnenstad niet in En voor degene die niet een garage in wil, ik bied me aan, ik rij overal
Utrecht of Amsterdam maakt me niet uit, A'dam is wel dichterbij, maar Utrecht vind ik geen probleem als dat voor de rest korter rijden is.
Ik hou er niet van, als ik ergens met de auto heenga wil ik ook gewoon voor de deur uitstappen en niet nog is met de bus moeten Maar dat is mijn mening maar..
Er zijn toch ook zat dingen buiten de grote stad waar je gewoon voor de deur kan parkeren, waar het goedkoop en gezellig is? Scheelt een hoop (parkeer)kosten en moeite.
Hier in de buurt zijn heel veel leuke High tea gelegenheden. Maar dat is voor de meeste van jullie denk ik wat tever.
Ik moet tevens toch zeggen dat ik ovb meega, ivm verhuizen.