Fotoshoot meeting?? (In NH) Update: Poll toegevoegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Datum en locatie

15 oktober
15 (11%)
16 oktober
22 (17%)
22 oktober
22 (17%)
23 oktober
28 (22%)
Zuiderheide
12 (9%)
Hargen
28 (22%)

Totaal aantal stemmen: 127

doom

Re: Fotoshoot meeting?? (In NH) Update: Poll toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:10

Hij zegt bij mij dat de pagina niet wordt gevonden..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:13

hier doet tie t ook niet

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:13

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:16

ja ! erg leuk francis.. mis ik het of had je nog geen linkje van de middaggroep geplaatst toch? zou het zonde vinden als ik die over het hoofd zie haha

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:18

nee ik moet de foto's van de middaggroep nog nalopen, selecteren en eventueel bewerken. Ik hoop die vanmiddag of vanavond af te hebben.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:22

haha oke dan gaat het goed !! :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:02

Mytens schreef:

Hier zitten echt al hele leuke tussen van Furia zeg, dankje!! *\o/*
Hoop foto's en hoop werk heb je er aan gehad denk ik :(:)

En hoe werkt dat verder, op die foto's staat nog een vrij groot copyright dus die mogen we niet online gebruiken denk ik zo?
Kregen we nou ook een paar digitale bestanden zonder (groot) copyright?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:44

bij volgens mij niemand krijg je foto's zonder copyright erop...
ook niet bij de nabestellingen iedereen heeft straks ze foto's klein geupload zodat die gratis gebruikt kunnen worden door de modellen mochten er nabestellingen komen dan kan er nog het 1 en ander verandert worden aan de foto's.

maar mijn foto's gaan ook op nabestelling niet de deur uit zonder copyright.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:47

zou wel zonde zijn nathalie.. als ik een mooie foto wil uitvergroten voor hier in de woonkamer vind ik het erg zonde als daar een copyright op zit.. voor alle andere doeleinde's begrijp ik het wel...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:52

@Nathalie, ik bedoelde meer dat ik bij een copyright denk aan een mooi copyright ergens in een hoek, en niet groot door de foto. Maar op nabestelling gaan ze niet de deur uit zonder copyright? Waarom zou je ze dan nabestellen? Ik ben altijd gewend bij fotografen als je iets besteld dat je het gewoon zonder copyright krijgt. Maar ieder z'n eigen keuze uiteraard.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:54

Normaal kun je foto's wel bestellen zonder copyright hoor, heb ik vroeger ook weleens gedaan voor een uitvergroting. Je kunt het originele bestand kopen (digitaal zonder copyright) maar die zijn vaak duurder dan dat je een gedrukte foto zonder copyright nabestelt bij de betreffende fotograaf.
Dit is bij mij ook gewoon mogelijk hoor.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:57

Het maakt mij niet uit wie er voor zorgt dast het bijv op canvas doek of dergelijk komt..
Vind het ook niet meer dan normaal dat hier een vergoeding voor wordt gegeven + de kosten bijv voor zo'n doek.
Enige nadeel is wel mocht je wat verder weg wonen ( bij nathalie en mij gelukkig niet het geval)

Er ook weer verzendkosten bij komen en groot risico op beschadigingen van bijv een doek

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:00

ja ok voor aan de muur of iets krijgt men gewoon zonder copyright maar daar betaal je dan ook wel voor.
maar gewoon zoals ze nu zijn is t toch klein en voor eigen gebruik met copyright.

ik denk altijd dat het beste is dat de persoon die iets uitvergroot wil hebben gewoon de grote versie kan overkopen en dan zelf in een zaak van keuze de foto laat uitprinten of op canvas of iets laat zetten...idd wat doom zeg je heb eerder kans op beschadigingen of iets.

heb er 1 bij de hema laten doen nou dat doe ik echt nooit meer.... :x was echt heel zonde van een hele mooie foto.

heb voor me eigen 3 foto's op groot formaat in fotopapier laten afdrukken bij een erkend fotowinkel met iemand die er verstand van heeft en daar waren echt prachtige foto's uit voort gekomen en daarbij werd het in een koker gedaan. dat zou eventueel mogelijk zijn voor mensen in de buurt :j
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 26-10-11 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:01

De fotograaf kan ook een vergroting of canvas bestellen en dan via dat bedrijf bij jou laten bezorgen. ;)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:01

ja daarom, dan kun je toch het beste zelf een doek laten drukken. Er is ook veel prijs/kwaliteitverschil tussen bedrijven die een doek bedrukken. het maar net wat je wilt toch.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:05

DesireeK schreef:
De fotograaf kan ook een vergroting of canvas bestellen en dan via dat bedrijf bij jou laten bezorgen. ;)

dat kan inderdaad ook gewoon.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:07

NathalietjeB schreef:
ja ok voor aan de muur of iets krijgt men gewoon zonder copyright maar daar betaal je dan ook wel voor.maar gewoon zoals ze nu zijn is t toch klein en voor eigen gebruik met copyright.

ik denk altijd dat het beste is dat de persoon die iets uitvergroot wil hebben gewoon de grote versie kan overkopen en dan zelf in een zaak van keuze de foto laat uitprinten of op canvas of iets laat zetten...idd wat doom zeg je heb eerder kans op beschadigingen of iets.

heb er 1 bij de hema laten doen nou dat doe ik echt nooit meer.... :x was echt heel zonde van een hele mooie foto.

heb voor me eigen 3 foto's op groot formaat in fotopapier laten afdrukken bij een erkend fotowinkel met iemand die er verstand van heeft en daar waren echt prachtige foto's uit voort gekomen en daarbij werd het in een koker gedaan. dat zou eventueel mogelijk zijn voor mensen in de buurt :j

Over wat voor bedragen praten we hier dan? puur dus alleen een foto met goede kwailiteit waardoor ik naar een winkel kan om hem op doek te zetten? Misschien ben ik daar wat simpel in, omdat ik geen kwade bedoelingen heb.. maar het klinkt alsof het een groot bedrag is en heel wat is, terwijl mijn eigen paard er "gewoon" op staat :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:11

Dat is altijd heel lastig en per fotograaf verschillend. De ene fotograaf fotografeert met een setje van 500 euro en de ander fotografeert met een set van meer dan 3.000 euro. De ene fotograaf heeft veel meer ervaring dan andere fotograaf. De ene fotograaf gebruikt gratis software om de foto's na te bewerken en de andere fotograaf heeft voor honderden euro's allerlei pakketten aangeschaft.

Als je een foto hebt van maximaal 1600 pixels hoog/breed kun je die gewoon gebruiken als bureaubladachtergrond of in een digitaal fotolijstje en deze foto is ook prima af te drukken op 10x15 cm of nog groter.

Ga je het echt groot laten afdrukken op canvas of zelfs op di-bond dan heb je al bijna de originelen nodig om dit ook in het groot er superscherp uit te laten zien. Dit geldt nog meer voor di-bond dan voor canvas, omdat canvas iets korreliger over komt. Hier komt ook weer om de hoek kijken dat hoe meer megapixels je hebt je in het voordeel bent met uitvergrotingen. Mijn camera heeft 18 Megapixels en heb zelf in de woonkamer een canvas van 60x90cm en een di-bond met acrylglas hangen van 30x45cm.

Ik zelf fotografeer echt puur voor de lol en gezelligheid en het is niet mijn insteek om hier mijn brood mee te beleggen. Daarvoor heb ik al een stressvolle fulltime baan. :P Dit is puur ter ontspanning voor mij. Over alles valt te praten bij mij. :P Bestel je 1 foto of bestel je meer foto's... De vorige keer had ik ze op Oypo gezet, maar als jullie ze toch willen gebruiken om op di-bond of canvas af te drukken kunnen we het misschien gewoon buiten Oypo houden.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:30

Laten we dan het antwoord gewoon simpel houden, als ik graag een foto wil zonder copywright, wat ben ik dan per foto kwijt? * of werkt het zo niet*

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:51

Waar wil je deze foto voor gaan gebruiken? Meestal is het zo dat jij vrij bent om de copyright versies overal en nergens te gebruiken op je eigen site, hyves, feestboek, etc. En dat de copyrightvrije versies alleen te gebruiken zijn voor eigen gebruik. Zoals het af laten drukken of uit laten vergroten en niet voor online of promotionele doeleinden. Wil jij een klein aantal foto's op gewoon 10x15cm wilt laten afdrukken dan kan ik mijn foto's beter op Oypo zetten zodat jij ze daar kunt na bestellen en ben je goedkoper uit dan wanneer jij graag zelf de digitale varianten wilt.

Als je het van plan bent om gewoon op normaal formaat af te drukken of te gebruiken als bureaubladachtergrond of op een digitaal lijstje heb jij voldoende aan een variant van maximaal 1600 pixels. Wil jij deze laten uitvergroten op di-bond oid dan is een groter formaat mooier. Afhankelijk hoeveel foto's jij wilt nabestellen zal ik daar wel een prijs voor maken, maar ik zal je wel even PB'en hoeveel het kost als jij er maar 1 besteld.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:58

En weer een kanshebber voor op de muur van Francis! := Word nog lastig kiezen!

Wij doen in ieder geval op canvas (of di-bond := ), en dan wil ik er eentje (wrs die eerste van Richard) laten uitvergroten voor op mijn kamer. Of ik nog meer bestel hangt een beetje van de prijs.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:03

Foto's die ik hier plaats en de modellen dalijk ontvangen zijn met copyright. Nabestelde foto zijn bij mij echter zonder copyright, en dat is inprincipe bij de meeste zo. :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:16

ik wacht het af of ik nabestellingen krijg ja of nee....daarna maak ik wel leuk prijsje heb er namelijk nog geen...aangezien ik eerder mee ging voor oefenen
maar mocht iemand iets willen nabestellen pb box staat open :j

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:18

Worden alle foto's uiteindelijk nog op een gezamelijke site gezet? Dat is wel handig qua nabestellen, dan kan ik het allemaal op een rijtje zien.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:23

volgens mij ging anouk daarover die zou volgens mij iets aanmaken