Opnieuw buitenrit drunese duinen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Opnieuw buitenrit drunese duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:59

hmm, moet ik volgende keer toch beter opletten denk ik. jaja ik had gezegd dat ik sam wel in stap kon houden als sonja weg zou sjezen. nou het lukte best maar ik vond t zo banketstaaf voor sam dat ik hem toch maar de lengte heb gegeven. en ja toen moesten we dus inlopen. ik weet nu dus ook hoe dat voelt: zand in je snufferd haha
idd linda, ik dacht er vanmiddag nog aan.
btw: diandra, je frontriem is veels te groot helaas verdommes, en tis zo'n mooie

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:40

Leuke foto's guys!
Sonja is behoorlijk nat! Haha hebben jullie beide gefilmd? Mafkezen...

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:25

sonja is altijd nat..Tong uitsteken

ja ik zag al dat je de frontriem al te koop had staan.. is ook mooi zadel trouwens dat je te koop hebt.

ja we hebben beide gefimlt maar wel van 2 verschillende keren galop

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:27

Mijn telefoon had allang zand gehapt denk ik, zo snugger ben ik wel... Tong uitsteken

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:54

nee wij houden vast..Knipoog

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:44

ach kelly ik zeg toch altijd: hoe ouwer hoe gekker. ja 2 mafkezen dus. of ben ik aangestoken door diandra? oh nee, baasje wordt altijd hetzelfde als z'n paard....
overigens hoor je mij ook zeggen dat het niet meevalt om te filmen en sturen in rengalop tegelijk. nou had ik ook nog me rechterteugel wat korter dus linksaf werd zeer lastig.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 08:24

haha nou jullie hebben het er goed vanaf gebracht, mijn telefoon had ook allang in het zand gelegen denk ik zo!

dat valt best tegen he frank sturen met 1 hand

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:37

nou het pad ging naar links en als je dan rechts korter hebt, gaat je paard de bosjes in..Tong uitsteken

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:40

XxDiandraxX schreef:
nou het pad ging naar links en als je dan rechts korter hebt, gaat je paard de bosjes in..Tong uitsteken

jullie spreken beide uit ervaring?:P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:42

we hebben het zaterdag gezien bij frank.. en gehoord..Tong uitsteken

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:38

en je rechter teugel iets losser laten was geen optie frank?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:59

uhm, is lastig als je de teugels in 1 hand hebt, in de andere een gsm en dan ook nog in verlichte zit aan het racen bent... maar het ging allemaal goed hoor. de wandelaars zullen wel achter hun oren gekrabt hebben haha.
maarrre 9 nov.??
en hoe zit het met de zonder knollies meeting?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:47

haha weet niet ik heb nu een auto dus Haha! ik doe mee Tong uitsteken

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:07

Me 2 Tong uitsteken
Count me inn

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:29

ik ga denk ik ook wel Ja hangt af van t weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:30

Ik weet niet, hangt af van mijn geld of er moet iemand zijn met een paardje over (A) Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:32

Ik ga niet mee de 9e, moet nog voorzichtig zijn met mijn ogen ivm stof en zand, denk dat het voor mij volgend jaar wordt.
Maar meeting zonder paarden kan ik natuurlijk wel komen ! Haha!

Alles is goed en pijnloos verlopen, ga zo terug voor controle. Verslag volgt later nog!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:24

he jammer jo.. frank en ik zijn van de week nog geweest was echt heerlijk..

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:27

Ik ga volgend jaar ook een keertje mee denk ik! Lijkt me wel gezellig. Maar Gibby word nu net zondag geschoren, dus dan staat ie de eerste weken nog wel eens overeind. En hij is altijd heel druk in de duinen dus dat word dan dubbel op! Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:58

LiNdA1986 schreef:
Ik ga niet mee de 9e, moet nog voorzichtig zijn met mijn ogen ivm stof en zand, denk dat het voor mij volgend jaar wordt.
Maar meeting zonder paarden kan ik natuurlijk wel komen ! Haha!

Alles is goed en pijnloos verlopen, ga zo terug voor controle. Verslag volgt later nog!

Ow super Linda! Ik wil ook Tong uitsteken.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:08

ja ik ga met de buitenrit denk ik niet mee! maar de meeting zonder paarden: IK DOE MEE Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:44

LET OP!! LANG VERHAAL!!!!

Ps. weet dat het verkeerd staat maar kan het andere topic niet vinden zo snel en mag nog niet te lang achter de pc.

Succes met laseroperatie!!

Gisteren, 29 oktober was het dan zover. De dag van het laseren! ’s Morgens toen ik wakker werd kwam het toch wel heel dichtbij. Ik dacht even nog: waar ben ik aan begonnen. Maar aan de andere kant had ik ook erg veel zin in, want wie A zegt moet ook B zeggen en dit is wat ik graag wilde, dus even doorzetten.

Het was redelijk druk met mensen die ook behandeld moesten worden en werd netjes ontvangen, je kon drinken pakken en ik moest wachten totdat ik werd geroepen voor een meting. 10 minuten later was het zover. Alles was nog hetzelfde als met het vooronderzoek dus heel netjes. IK heb gelijk nog even gevraagd of ik de arts kon spreken om het nog even te hebben over mijn behandeling, want ik wilde toch de LASIK gaan proberen. Er werd overleg gepleegd en er werd besloten het toch te doen, sowieso proberen en mocht het niet lukken door de druk op mijn ogen dan konden we altijd nog de LASEK doen. Ik helemaal gelukkig dus! Toen kreeg ik een zware pijnstiller (een half pilletje maar) en een valiumtablet om wat rustiger te worden. Toen werd ik samen met nog een vrouw naar binnen geroepen, ook zij kreeg de LASIK, we werden aangekleed, jas over onze kleren, schoenen en een muts over ons haar. Daarna op een relaxstoel gaan liggen en toen werden onze ogen met diversen druppels gedruppeld en ook kregen we onze eerste verdovingsdruppels, ondertussen moest we even wachten en hebben we gezellig zitten kletsen. Toen werd ik naar binnen geroepen door mijn arts. Ik mocht plaats nemen op de stoel, nou ja liggen. Er werden wat dingen verteld en er kwam een assistente bij wie ik in de handen mocht knijpen. Ook kreeg ik nog wat druppels in mijn oog. Allereerst werd er een flapje gemaakt dmv een laser die je vlies doorsnijd, want dat is bij deze methode. Je krijgt een ring op je oog (tegen het knipperen), voelt erg drukkend aan, maar ik vond het zeker niet onprettig. Toen kwam er een apparaat op me ogen met allemaal lampjes, er kwam nog meer druk op mijn ogen en nog steeds was het niet onprettig. Toen werd ie aangezet, je zag verder niet veel omdat er zoveel druk op je oog stond. De laser kwam 20 seconden op mijn oog, je ziet beetje zandkorrelig, geen pijn, niks. Voor je t weet is t klaar gaat het apparaat eraf en de oogring. En je flapje is gemaakt. Voelt beetje raar aan, meer niet. Oog 2 aan de beurt, ik wist dus al wat er ging komen en ook dit ging feilloos.

Toen waren mijn flapjes gemaakt en mocht ik naar de kamer aan de overkant lopen. Daar was DE laser die het waarmaakt! Haha! Weer liggen en toen moest ik naar een lampje kijken en werd er een spreider op mijn oog geplaatst zodat ik niet kon knipperen, dan kwamen er nog wat druppels en toen het pincet waar de arts het flapje mee weghaalt, dat is een heel raar moment, want het ene moment zie je het lampje en dan gaat je flapje eraf en zie je niks meer, dan zie je een wolk en ben je ‘blind’ toen kwam de laser, rechts, 24 seconden. Aftellen…totaal geen pijn, niks. Rook beetje een schroeilucht maar dat is heel normaal. Voor je het weet is het klaar, moet je weer kijken naar het wolkje, wordt er nog gedruppeld en wat gespoeld, toen kwam me flapje er weer op en zag ik weer een lampje. Toen nog wat zalf op mijn oog gekregen en alles werd er weer afgehaald. En klaar is het. Op naar oog 2, precies hetzelfde, alleen een laser van 20 seconden. Dit oog leek langer te duren, omdat ik al wist wat er ging komen.
Toen het klaar was zei ik letterlijk: Is dit echt alles? Ik kan het niet geloven. Ik zag gelijk al redelijk goed en werd naar een relaxruimte gebracht, waar ik een kwartier met mijn ogen dicht moest liggen en 5 minuten later kwam de vrouw waar ik mee naar binnen ging, dus weer ff gekletst, daarna kwam er nog een assistente die mijn ogen druppelde en toen mocht ik naar huis met mijn pakket medicijnen, zonnebril en nachtbril. Alles was erg goed uitgelegd en iedereen was erg vriendelijk en geduldig, erg prettig.
Zonnebril gelijk opgezet en mijn vader reed naar huis, ik kon al aardig wat dingen lezen, maar kreeg het gevoel alsof er in mijn rechteroog een haartje zat, maar gelukkig niet constant. Helaas hebben we nog wat file gehad, maar heb het prima uitgehouden en thuis gelijk begonnen met druppelen. Ik heb 3 soorten druppels en de 1e dag heb ik er zeker 50 in moeten doen. Wat overigens erg prettig aanvoelt. Thuis ook nog 2,5 uur met mijn ogen dicht gezeten (natuurlijk tussendoor druppelen) Haargevoel verdween en bleef weg. Stiekem keek ik nog even richting tv met me zonnebril op en zowaar zag ik zo helder, ongelofelijk!
Rond 11 uur naar bed gegaan, nachtbril vastgetaped, jaja. En slapen maar…
Ik heb goed geslapen en vanmorgen durfde ik mijn ogen niet open te doen, bang om niets te zien of ineens veel pijn te voelen, toch gedaan, maar helemaal NIKS!!! Gelijk weer gedruppeld wat de rest van de dag doorging. Ik kan het nog steeds niet geloven dat dit zo goed verloopt.
Om half 12 had ik een afspraak in Delft voor controle. Ik vond het wel spannend want nu krijg ik te horen op hoeveel procent ik zit. Mijn vader reed, maar achteraf kon ik het zelf, ik heb gekeken en kon zo goed zien, echt super!!!
Aangekomen voor controle kwam ik zowaar iemand tegen die ook vlak voor mij behandeld was, dus ook daar nog even meegepraat en die had iets meer last gehad, maar niet echt erg.
Ik was vrij snel aan de beurt, er werden wat metingen gedaan en alles zag er netjes uit, had wel bloeduitstorting in beide ogen, dat had ik vanmorgen ook al gezien, maar niet erg. Trekt weer weg. Dit is gekomen door de druk die er op mijn ogen kwam door het flapjesapparaat (was het dan echt zoveel druk??? Haha) Ik kreeg te horen dat ik op 115% zicht zit, wat erg netjes is. Wel zie ik nog beetje wazig af en toe, dat had ik ook gemerkt en ik merk dat ik rechts nog redelijk wazig zie. Maar dit trekt nog bij.
Volgende week vrijdag heb ik weer een controle, dus ben erg benieuwd.

Ik ben nu dik tevreden met de resultaten en als het bijtrekt wordt het nog beter! Ik kan nog steeds niet geloven dat ik tot nu toe echt TOTAAL geen pijn heb gevoeld, ik vond het ook absoluut niet vervelend, vond het zelfs interessant hoe alles zo kan gaan. Ik hoor veel mensen die bang zijn in mijn omgeving, maar je hoeft echt niet bang te zijn (tja, dat is makkelijk praten als je het achter de rug hebt) maar ik heb niks gevoeld en al een direct resultaat. Maandag ga ik weer aan het werk en ik ga proberen dinsdag weer rustig te sporten, want zo heel de dag thuis zitten vervelen is niks voor mij. Ik voel me eigenlijk weer de oude (met betere ogen uiteraard) en moet wel even opletten dat ik echt rustig aan doe. Volgende week na de controle zal ik weer een verslagje doen!

Bedankt voor het lezen!!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:09

Wow wat een verhaal zeg! en dat het helemaal geen pijn heeft gedaan, ben echt blij voor je!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:55

goh Linda, wat goed van je! ben blij voor je dat je er zo goed doorheen bent gekomen. doe rustig aan en forceer niks, je hebt er maar 2 van hè.
wordt de 9e rustig dan... maar weer doorschuiven?
noraly: leuk, een medebommelerwaarder

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:14

Hee Frankiej; waar woon jij dan? Haha!
Ik zie eigenlijk maar weinig mensen uit de bommelerwaard op bokt! Enneh; al helemaal niet van mijn rijvereniging (de Bommelerwaard- Gameren) Nagelbijten / Gniffelen