dorienkee schreef:Meestal kies je voor het spuitje voor je eigen gevoel, en in dit topic word zovaak gezegd dat schieten minder erg is voor het paard enzo. Dus dan krijg ik het gevoel dat een spuitje egoistisch word gevonden.
edit: ik bedoel eigenlijk, in dit topic word zovaak gezegd dat slachten beter is voor het paard, dat een spuitje haast egoistisch zou zijn.
kan misschien zo overkomen op mensen die 'eerder' voor een spuitje zouden kiezen. Ikzelf (en volgens mij velen met mij) vind vooral dat het heel erg afhangt van de situatie én het paard. Ik heb voor mezelf wel de keuze gemaakt, natuurlijk hoop je dat ze lekker in hun slaap door ouderdom of hartstilstand oid zachtjes heen gaan, maar mocht het eens zo ver komen ivm. ernstige blessure of heel erg ziek, pijn e.d. dan zou ikzelf 'graag' voor de slacht kiezen.
Daar zit echter wel een máar aan. Wat zou ik moeten doen als ik zit met een paard dat alleen in pijn en stress is te vervoeren naar de slager? (dus gebroken been oid...) Tsja, dan kan ik vasthouden aan mijn eigen 'ideaal' maar ik vind, dat je op dat moment niet voor jezelf moet kiezen, maar voor je paard. Wat is op zo'n moment het beste voor je paard? Is dat beest niet fatsoenlijk te vervoeren, dan zou ook ík voor een spuitje kiezen.
Pas als je in zo'n situatie terecht komt, kun je pas de definitieve beslissing maken.