Rit in Havelte 1-02-2003 - UITGESTELD

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 01:16

Ben net even buiten geweest om sigaretten uit mijn auto te halen.. ja ja..! Zie mijn inbraak topic op algemeen maar weer eens. Haha! [AM] Ik heb zojuist een inbraak gepleegd!

Maar hier buiten vriest het op dit moment behoorlijk. En ligt er een behoorlijke laag ijs overal. Hoop écht dat het weer nog omslaat, al zie ik het somber in.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:00

Het is hier schitterend weer joh!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:19

Piaffe schreef:
...maar wordt op de hoogte gehouden per sms.

Ik schijn als doorgeefluik te fungeren.

En kreeg via sms te horen dat een zeker iemand om 'een bepaalde reden' nogal jaloers is op die hengsten. Had iets met 30 cm te maken. Haha!

On topic: ik zie het ook somber in... Boos!

Wie houdt mij vanavond per sms op de hoogte? Ik ben nl. niet online wegens een verjaardagsfeestje om de hoek.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:30

Het is mooi weer hier (Altijd in Drenthe)....iedereen veel plezier morgen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:32

Ik heb de knoop maar doorgehakt. De bodem is hier erg slecht dus ik ga mijn paarden niet werken vandaag. Om dan morgen een grote rit te gaan maken lijkt me geen goed plan.
Ik hoop dat het weer de volgende keer beter is. Cool

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:38

Tja hier is het nu ook prachtig weer. Strakblauwe lucht en een straaaaalend zonnetje. Hoeveelheid sneeuw/ijs wat er ligt wordt met het uur minder. Als het niet nog een keer gaat sneeuwen moet het te doen zijn. Maar anders...

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 11:48

Let even op het eerste bericht in dit topic voor de wijzigingen!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:51

Naz schreef:
LET OP: Ik zit erg in dubio of ik de rit wel of niet door wil laten gaan, uiteraard ivm het weer. Ik heb in overleg met een aantal 2 opties bedacht: OF het verplaatsen naar zondag en eventueel naar een andere locatie (Ballooërveld in Drenthe). Ik wil de definitieve beslissing iets uitstellen, nl morgenochtend vroeg.

Dus:
OF het verplaatsen naar zondag
OF naar een andere locatie

Ik wil wel graag moet ik zeggen en het weer is hier nu prima.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:53

Ik krijg net een berichtje van Lautje waarin ze me laat weten dat ze het niet ziet zitten met de verwachte sneeuwval, en zeker niet met Ret op een groepsrit (hij staat trouwens nog op ijzers ook). Vandaag rijdt ze ook binnen, wil het risico niet lopen dat er in het bos iets fout gaat. En ik kan me ook eigenlijk wel goed in haar beweegredenen vinden.

Dus sorry guys, als er toch iets georganiseerd wordt is het iig zonder Retje. Ik wacht de andere opties even af, wellicht kom ik (en Lau?) dan gewoon zonder peerd.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 13:54

Ik heb net gereden, de weg was prima te doen, maar ik heb mij niet op de paden gewaagd, dat was mij te glad....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:26

De laatste weersupdate voor zaterdag (van NOS TT 704):

zon 20%
neerslag 60%
minimum -8
maximum 0
wind Z4

En voor zondag:

zon 10%
neerslag 70%
minimum 0
maximum 3
wind ZW 4

Zo te zien wordt het zondag dus nog slechter dan zaterdag, sowieso wat de verwachte kans op neerslag betreft. En het lijkt me dat de bospaden dan helemaal glibberig zijn vanwege de ontdooide bovenlaag.

Hmm, hebben we toch een slecht weekend uitgezocht. En vorig jaar was het zo mooi op 2 februari, de dag dat Wim-Lex en Max trouwden: plaatselijk 17 graden... Boos!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:30

Het heeft hier vannacht bij ons zo hard gevroren, dat alles keihard is. Dat wil dus zeggen, dat ik niet met mijn paarden buiten ga rijden. Aangezien Havelte nog iets meer oostelijk ligt en er vannacht weer tussen de 5 en 10 graden vorst verwacht wordt, zal er dus voor mij dit weekend geen buitenrit, op welke locatie dan ook, inzitten. Ik waag hier mijn paarden niet aan. In het land kunnen ze zich op een beetje ongelijke bodem nog wel standhouden, maar als ik er ook nog eens opzit, wordt dat al wat moeilijker voor ze. Bovendien wordt het dan ook een rit waarin alleen maar gestapt kan worden en dat is volgens mij nu ook weer niet de bedoeling.
Dus hoe jammer ik het ook vind, want ik leef er al een paar weken naar toe, zou ik het graag naar een andere datum verplaatsen.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:49

Hier dooit het op het moment. Ik weet niet hoe het in het bos daar is. Mijn vriendin en ik zien het igg nog steeds zitten. Ik neem Lucien dan ook mee.

En anders doen we het gewoon op een andere datum. Over twee weken of zo, ik roep maar wat. Als er niemand meer meegaat is het ook een beetje jammer vind ik. Wanneer wordt de knoop doorgehakt? Ik kijk vanavond nog wel even op bokt, maar als het doorgaat moet ik zaterdag wel haasten om er op tijd te zijn. Dan heb ik misschien geen tijd meer om op internet te kijken. Nou ja, ik zie het wel hoe het allemaal loopt.

Maar als het doorgaat zijn wij van de partij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 17:48

Net zusje aan de telefoon gehad: we gaan definitief niet mee met Retje. Hopelijk doen we een herkansing over twee of drie weken?

Anyway, mochten er mensen zijn die toch morgen ergens willen afspreken (rijden of niet): ik ben er bij als voetvolk! Lautje gaat niet mee, die wil liever bij Ret blijven (en tja, een van ons moet hem toch rijden... ik mag zondag).

Ik lees morgenochtend dit topic nog wel even, of anders heb ik inmiddels al wel via sms vernomen wat de plannen worden.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:49

Ik ga alleen mee als het naar een andere datum wordt verplaatst. Zondag kan ik niet en mijn paard kan niet in de trailer, dus een andere locatie zit er ook niet in. Gr. Ran

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:51

Ik heb Nienke rond een uurtje of 6 gesproken via sms en het lijkt ons een goed plan om de rit een aantal weekenden op te schuiven. De exacte datum moeten we nog even vaststellen. Ik weet al wel dat Maarten de 15e niet kan. En die is toch wel heel erg essentieel anders a) heeft Retje geen vervoer en b) hebben jullie geen partytent en soep. Knipoog

Maar goed, Nienke heeft in dit geval het laatste woord, dus zodra zij online is zal de definitieve beslissing vallen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 31-01-03 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:52

ik heb het weer met lede ogen aangezien, maar ik neem ook het risico niet om met een paard, auto en trailer anderhalf uur heen en anderhalf uur terug op de weg te zitten met de kans op gladheid. Het moet tenslotte wel leuk blijven voor alle partijen Lachen

Maarja.... ik wist al dat Karin en Lau niet met Ret de weg op wilden, maar toch.... wilde toch even laten weten hoe ik over de weersgesteldheid e.d. dacht. Ik neem liever geen risico's...

Als er toch mensen zijn die willen rijden morgen. Bel me dan vanavond of morgen ff, dan kan ik altijd nog voor soep zorgen in het veld Knipoog

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:53

Ook hier kraakt het alweer behoorlijk en zaten mijn deuren van mijn auto alweer vastgevroren. Lips are sealed

Als er nog mensen zijn die morgen zowiezo nog wat af willen spreken.. laat het even weten.. dan ben ik in ieder geval van de partij!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:54

Volgens Nienke hadden we alleen Romkabouter en Cody nog als bikkels die wel wilden rijden, en Eveline en haar vriendin. Dat zijn er al vier. Nienke zelf zag het ook niet zitten om Ironique mee te nemen. Maar ik wil ook nog steeds komen als voetvolk, en ik weet dat Vvtjuh (& evt. aanhang) ook wel zin heeft in een winterse meeting. Dus misschien toch bij elkaar komen met een paar paarden of helemaal zonder paarden?

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:31

Ik heb inderdaad noga ltijd zin in een wintermeeting, en piaffe smste net ook graag mee te willen. Dus lijkt me dat we met een groepje alsnog kunnen meten, eventueel ergens wat bikken. Lachen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:50

Ik denk dat ik ook maar afblaas. Er ligt overal nog sneeuw en het vriest, dus de sneeuw en het ijs gaan niet weg. Om dan met mijn jonge, op sliding ijzers staande, frisse paardje het bos in te gaan lijkt me niet slim. Sowieso is het leuker op te verzetten naar een andere datum waarop er wel veel kunnen.
Zonder paarden lijkt me ook leuk, maar heb daar verder geen ideeën over op dit moment. Ik ga morgen zo rond een uur of 10 wel in dit topic kijken onder het motto: niets hoeft, alles mag.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 00:52

Ik ben zelf voor uitstellen, over een week of 2 bijvoorbeeld?

Ik vind het echt niet verantwoord om te rijden, zeker niet met zoveel sneeuw in het vooruitzicht. Degene die het nog WEL zien zitten mogen wel gaan rijden, wil er zelf ook wel naar toe komen, maar dus zonder paard.

Ik begreep dat er slechts 4 mensen overbleven, dus zelf stel ik voor: uitstellen!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:37

Nou ten eerste ga ik niet als enige roepen dat ik wel ga, bovendien heb ik geen vervoer meer Haha! Maar vind het ook leuker om te gaan als iedereen meegaat.
Dus goede beslissing.

Zijn er voor morgen nog andere plannen?

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 01:42

Zie andere topic Marije, en Rommie en ik waren tegelijk een reactie aan het tiepen Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:50

Verdorie, Jantina doet weer eens iets leuks Haha! Vanmiddag mijn vingers er al af laten vriezen incl. voeten Haha!
Maar vooruit, Sarah, Knuffelmickey en Muzefee waren de moeite waard.
Volgende keer beter, maar ik ben er over 2 a 3 weken niet bij waarschijnlijk.