Draver meeting?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:37

Ja, we gaan met gevaar voor eigen leven over het strand racen. Baduh als enige vent tussen allemaal dames. Hihi. Baduh was goedkoper als jouw paardje Navy. Haha!

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:12

In maart is het weer meestal wel weer iets beter en is voor de meeste mensen misschien beter te plannen, door wat extra tijd om vervoer te regelen enzo.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:15

Goedkoper joh?? En dat voor zo´n apart ras?? Die zie je niet veel, had ik niet gedacht!! Haha, grappig. Maar Navy was ook gewoon te duur, ze was dat absoluut niet waard op dat moment..

Liefst erg vroeg in maart, mocht het maart worden, ivm het wedstrijdseizoen dat de 23e weer begint..

Gelsentrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:37

NaVy! schreef:
Je bedoeld zonder paarden? Dat zou ernaast kunnen gaan, het idee was namelijk vooral om eens met Dravers en Dravereigenaren onder elkaar te meeten. Overigens betreft dit allemaal uitgekoersde Dravers, geen van alleen loopt nog op de baan. Maar, na velen PB´s met JeanPaul, ben ik inderdaad erg benieuwd naar hem en zijn paarden geworden *LOL*

een paardje dat bij JeanPaul op training staat heeft alvast vorige zondag de tiercé-ren in kuurne gewoonen

Gelsentrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:38

KingMarco schreef:
In maart is het weer meestal wel weer iets beter en is voor de meeste mensen misschien beter te plannen, door wat extra tijd om vervoer te regelen enzo.

er is dan wel heel veel volk hoor in kuurne (een echte topdag)

stijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:06

ja, het was een mooie koers, er wordt dan een foto genomen van de winnaar met al de supporters, die zal volgende week klaar liggen. Misschien wel eens de moeite waard om de foto op bokt te plaatsen! De trainer mag ook eens beloond worden voor al het werk!!!
Proficiat JP en nog veel overwinningen dit jaar!!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 00:11

Voor Baduh heb ik €1500,- betaald. Maar de verkoper wist volgens mij niet precies dat dat heeeeeel weinig is. Maakt niet uit, als iemand een miljoen bied gaat Baduh nog niet weg.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 10:38

Ik had het over guldenprijzen, dus dat scheelt bijna niks Lachen Ik heb haar (dom genoeg) van een handelaar, en tsja.. die vragen nu juist meer als dat ze waard zijn.
Tiko, van Myrthe hier op Bokt, vond ik ook erg goedkoop, ik weet niet of ze er blij mee zijn als ik die prijs noem, maar met goedkoop bedoel ik écht goedkoop. En als je ziet wat daar van terecht is gekomen.. Ik ken weinig paardjes (de stevigere dan, zoals de Tinker, Haflinger, Fjord etc.) die zó netjes lopen.. Daar hadden ze echt wel meer voor kunnen krijgen..

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:47

Hihi, ben erg benieuwd naar je paardje geworden. Haha!

Liesje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:53

ik hoop dat ik nog mee kan meeting.. Idalia heeft een acute peesontsteking Boos! en een gekneusde hoef

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:54

WAT?? Aaaah! Dat meen je niet?? Hoe komt ze daar aan?? God, da´s schrikken! Zoiets kan toch maanden duren?? Ai, wat erg! Loopt ze heel erg kreupel?

Liesje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:21

Boos! ik baal dus ook enorm. en ja het is ineens.. Maandag belde ze naar mijn werk dat een meisje van stal Idalia uit de bak had gehaald en dat ze niet op haar rechterachterbeen wou gaan staan.
Ze liep dus ook best moeilijk.
Ik heb gezegd dat ze de DA maar moest bellen en die vertelde dus van een acute peesontsteking met gekneusde hoef..
Vind het ook heel raar ineens, nooit iets gemerkt, de avond daarvoor was er ook nog helemaal niks aan de hand...
Als het niet over gaat moet ik naar de kliniek voor foto's en een echo Boos!
Ze heeft 3 dagen lang een soort wormkuur gehad zeg maar ,.. zo'n spuit die je dan 2x per dag 5mg in haar mond moet leegspuiten.
Ze lijkt wel wat beter te gaan, maar ik laat haar maar met veel rust op stal staan.. en wandel een stukje per dag in de bak met haar...
Wandelen mag ze en stappen onder het zadel dus ja dan dat maar, maar ja mijn eerste wedstrijd van dit jaar kan ik wel vergeten.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:34

Die spuiten heeft Baduh ook gehad toen hij een scheurtje in zijn borstspier had, altijd verschrikkelijk vervelend als je paardje zoiets heeft.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:23

Wat vreemd joh, zo opeens!
Ik ben benieuwd hoe het gaat, hou ons op de hoogte!!

Liesje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:02

Morgen komt de DA nog even langs om de boel na te kijken en dan gaan we kijken hoe het verder moet

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:45

Ik heb het vermoeden dat het nog wel effekes duurt voor we gaan meeten. Knipoog

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:44

Hoe was het nou Annelies??
En tsja.. dan maar een derde/tweede meeting, want een peesontsteking kan echt maanden duren, schijnt.. Lachen

Liesje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:39

nou ik weet niet hoe het nu precies zit, maar de dierenarts vond dat ze wonderbaarlijk veel vooruit is gegaan...
Haar hoef doet geen pijn meer dat test hij met een enge tang..
en haar pees is nog gevoelig, maar ik mag nu al weer onder het zadel stappen en vanaf volgende week langzaam het draven weer opbouwen, dus ik ga is kijken hoe het zal blijven gaan.

Het gaat gelukkig weer heel goed met haar, ze eet weer goed en is weer vrolijk, ik heb haar de laaste maand (zwaar virus gehad) wel zieker gezien...

Ik ben dus weer erg gerust en volgens de DA zou het weer helemaal goed moeten komen met een beetje geduld Lachen

Gelsentrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:42

laat ons gewoon eens bijeen komen zonder paarden op de hippodroom van kuurne op een zondagnamiddag. Normaal loopt er binnenkort een paardje dat bij JeanPaul staat.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:57

Ik hoef niet zo nodig naar de renbaan als je het niet erg vind. Dus dan ga ik niet mee. Tenzij ik er zelf op mag met Baduh natuurlijk. Knipoog

stijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:24

Wat voor paardje is dat dan? Is het nog maar getest of heeft het al wat koerservaring? Zou wel graag eens willen komen kijken!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:51

Ikzelf heb ook weinig interesse voor de renbaan. Ik geef niets om koersen en Draverijen, alleen om Dravers, en dan zelfs liever in de recreatie of Dressuur/spring/endurance dan op de baan..

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:55

stijn schreef:
Wat voor paardje is dat dan? Is het nog maar getest of heeft het al wat koerservaring? Zou wel graag eens willen komen kijken!

Lees mijn profiel. Haha! Hij heeft koerservaring zat, hij is 13, haalde snelheden van ruim 60 km/u. We hebben het hier niet over een draver trouwens, Baduh is een renpaard geweest. Ik wil ook absoluut niet elke week ofzo de renbaan op, maar zo af en toe.... Baduh vindt het leuk. Blije oogjes, oortjes naar voren, hij wil graag laten zien dat ie hard kan. Het is een Budjonny (donmerrie x Engelse Volbloed hengst) en hij stamt af van Oleander. 9 Keer hengst van het jaar in Duitsland in de jaren 30, ken mijn klassiekers. Hihi. Ehum, beetje off-topic dit.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 02:35

NaVy! schreef:
Ikzelf heb ook weinig interesse voor de renbaan. Ik geef niets om koersen en Draverijen, alleen om Dravers, en dan zelfs liever in de recreatie of Dressuur/spring/endurance dan op de baan..

Euh, mag western / endurance ook ?
Zelf heb ik ook niet zo veel interesse voor draverijen / rennen.

Gelsentrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:53

bubbels"]
[quote="stijn schreef:

Lees mijn profiel. Haha! Hij heeft koerservaring zat, hij is 13, haalde snelheden van ruim 60 km/u. We hebben het hier niet over een draver trouwens, Baduh is een renpaard geweest. Ik wil ook absoluut niet elke week ofzo de renbaan op, maar zo af en toe.... Baduh vindt het leuk. Blije oogjes, oortjes naar voren, hij wil graag laten zien dat ie hard kan. Het is een Budjonny (donmerrie x Engelse Volbloed hengst) en hij stamt af van Oleander. 9 Keer hengst van het jaar in Duitsland in de jaren 30, ken mijn klassiekers. Hihi. Ehum, beetje off-topic dit.
[/quote]

dat dacht ik al want de snelste dravers halen maar een snelheid van 55 km/u