excursie naar (paarden)slachthuis en rendac?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Re: excursie naar (paarden)slachthuis en rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:23

ik weet dat ik erg laat ben maar ik zou ook wel willen weten hoe het er aan toegaat op een slacht huis maar waar is het en hoe komik er ik woon zelf in amersfoort
ben 16 jaar dus kan niet met de auto scooter kan ook niet geen ceterficaat
maar zou wel graag mee willen als dat kan

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:02

japielover schreef:
ik weet dat ik erg laat ben maar ik zou ook wel willen weten hoe het er aan toegaat op een slacht huis maar waar is het en hoe komik er ik woon zelf in amersfoort
ben 16 jaar dus kan niet met de auto scooter kan ook niet geen ceterficaat
maar zou wel graag mee willen als dat kan

met de trein van amersfoort naar nijkerk!! Daar kan je vast wel opgepikt worden Knipoog

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:11

passiejj schreef:
zou ook wel mee willen maar heb geen vervoer.. ik kan tot ridderkerk komen.

Je kan met mij mee rijden, je komt ook langs Zuid-Beijerland als het goed is Knipoog!
En Ridderkerk kom ik ook langs dan...

Charlie.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:13

Ik woon ook in ridderkerk misschein mag je dan ook wel met promessa mee rijden maar dat is niet aan mij!

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:36

@Charlie_ zuid-beijerland is ook op de weg naar ridderker! is wel dichter bij voor mij trouwens

ik had promessa al een PB gestuurd of ik eventueel mee kon rijden.

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:49

Je mag met me mee rijden dan hoor Knipoog!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:56

Sorry, heb het misschien gemist, maar hadden we al een datum?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:03

23 feb als ik me niet vergis?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:07

Datum weten we pas als er een reactie van Van Veen is...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:09

idd de 23e is tot nu toe de optie, als het goed is zou iemand van veen bellen, dat meisje dat er op excursie was geweest.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:17

Ik ben met een collega bij Van Veen in Nijkerk geweest. Wij vonden dat als wij lesgeven in de paardenhouderij we dat stuk ook moesten zien. Daarna ben ik daar er ook wel eens bijgeweest als een paard van school geslacht werd.
Ik vond het zinvol. En ik vond ook dat hij goed kan verwoorden hoe het zit en goede voorbeelden kan geven uit de praktijk.
Het was er schoon en hygiënisch. Voor een excursie zou ik deze slachterij aanraden.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:17

crossmonster schreef:
idd de 23e is tot nu toe de optie, als het goed is zou iemand van veen bellen, dat meisje dat er op excursie was geweest.

OK, thanx!

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:42

ja ik moet nog bellen maar ik moet daar nog even een gaatje voor prikken Knipoog

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:02

nou als ik zekker weet dat ik met iemand mee kan rijden wil ik graag mee

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:51

ik ga ook mee naar het slachthuis. ik rij mee met charlie_

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:22

Yep Lachen!

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:25

zullen we ons even in de lijst zetten !

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:47

CarpeDiem schreef:
CarpeDiem schreef:
NIJKERK
naam ........................woonplaats..........vervoer
crossmonster ..............Heesch...............met zachtblauw?
Ma_rie_tje...................Voorschoten........met kiwiko (of ga niet naar nijkerk en alleen naar rendac?) anders met OV
(of miss auto als ik die kan lenen van mijn papa)
Prrrr...........................Hilversum.............motor (1 plaats vrij - voor niet-kou-lijders )
Chatelaine..................Lelystad...............Met de toettoet....
timokyana...............Meer (belgie)/Breda..met de toettoet (onder voorbehoud ivm wel/niet vrij zijn op de vrijdag)
ElCamino.....................Naarden..............auto
Nessah.......................Leiden.................als het kan met Kiwiko, anders met ov
Mallemien......................Gouda................Met bastiaantje met de auto.
door_...........................Veenendaal..........met de auto (er rijdt ws al iemand mee uit renswoude,Garmana op bokt, evt. iemand uit omgeving nog welkom op mijn krappe achterbank)
Ellebel..........................Utrecht...............hoop auto te regelen en anders OV of met iemand mee
Garmana......................Renswoude...........rijd met door_ mee Haha! (tnx alvast Lachen )
Zachtblauw...................Eindhoven...........ootoo
roossie22....................utrecht................auto(3 plaatsen vrij)....vrijdag tot 13.00 uiterlijk muv de 26, ik ben dan op vakantie)
Kimmy_girl....................Ridderkerk....................Openbaar vervoer of met iemand mee?
Samirah................Winterswijk...................openbaar vervoer of met iemand mee.
Promessa......................Ridderkerk..............Auto'TJE 2-3 plekjes vrij..
passiejj........................Den Bommel............rijdt met charlie_ mee

Ik meld me af!

Bertvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:51

crossmonster schreef:
n.a.l.v. de topics over het slachten van paarden

mij lijkt het erg interessant,om eens met een groep een excursie te houden naar een slachterij, ik wil erg graag weten wat er met mijn trouwe viervoeter zou gebeuren als het ooit zover zou zijn om deze keuze te moeten maken.

om nog meer inzicht te krijgen zullen we ook de andere kant moeten bekijken, want we weten allemaal wat er gebeurt als het paard thuis wordt ingeslapen, dan komt de man met de grote grijper.

maar waar brengt die beste man ons dier heen, en wat gebeurt er daarna, ik weet wel wat er gebeurt, maar zou het best eens willen zien.
nu is het heel erg moeilijk om bij de rendac zoiets te regelen, maar ik heb een hoop contacten die richting in, en kan het allicht proberen, of wellicht kent een bokker iemand uit de directie van de rendac (best,NB)

nu wil ik even benadrukken dat dit topic niet bedoeld is als discussietopic, zulke topics zijn er genoeg, reacties van mensen die het walgelijk vinden dat wij dit doen laat ik verwijderen, dit topic gaat namelijk over een meeting van bokkers die echt geinteresseert zijn, in dit lugubere, maar onontkomelijke feit, het slachten van paarden.

ik kan wel een excursie regelen op een varkensslachterij, maar ik wil echt naar een paardenslachterij, dus wie heeft er suggesties?

Ik zou er echt geen behoefte bij hebben!

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:58

Bertvr schreef:
crossmonster schreef:
n.a.l.v. de topics over het slachten van paarden

mij lijkt het erg interessant,om eens met een groep een excursie te houden naar een slachterij, ik wil erg graag weten wat er met mijn trouwe viervoeter zou gebeuren als het ooit zover zou zijn om deze keuze te moeten maken.

om nog meer inzicht te krijgen zullen we ook de andere kant moeten bekijken, want we weten allemaal wat er gebeurt als het paard thuis wordt ingeslapen, dan komt de man met de grote grijper.

maar waar brengt die beste man ons dier heen, en wat gebeurt er daarna, ik weet wel wat er gebeurt, maar zou het best eens willen zien.
nu is het heel erg moeilijk om bij de rendac zoiets te regelen, maar ik heb een hoop contacten die richting in, en kan het allicht proberen, of wellicht kent een bokker iemand uit de directie van de rendac (best,NB)

nu wil ik even benadrukken dat dit topic niet bedoeld is als discussietopic, zulke topics zijn er genoeg, reacties van mensen die het walgelijk vinden dat wij dit doen laat ik verwijderen, dit topic gaat namelijk over een meeting van bokkers die echt geinteresseert zijn, in dit lugubere, maar onontkomelijke feit, het slachten van paarden.

ik kan wel een excursie regelen op een varkensslachterij, maar ik wil echt naar een paardenslachterij, dus wie heeft er suggesties?

Ik zou er echt geen behoefte bij hebben!

dat word er helaas niet gevraagd.. dus hoef je ook niet te reageren Bloos

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:58

CarpeDiem schreef:
NIJKERK
naam ........................woonplaats..........vervoer
crossmonster ..............Heesch...............met zachtblauw?
Ma_rie_tje...................Voorschoten........met kiwiko (of ga niet naar nijkerk en alleen naar rendac?) anders met OV
(of miss auto als ik die kan lenen van mijn papa)
Prrrr...........................Hilversum.............motor (1 plaats vrij - voor niet-kou-lijders )
Chatelaine..................Lelystad...............Met de toettoet....
timokyana...............Meer (belgie)/Breda..met de toettoet (onder voorbehoud ivm wel/niet vrij zijn op de vrijdag)
ElCamino.....................Naarden..............auto
Nessah.......................Leiden.................als het kan met Kiwiko, anders met ov
Mallemien......................Gouda................Met bastiaantje met de auto.
door_...........................Veenendaal..........met de auto (er rijdt ws al iemand mee uit renswoude,Garmana op bokt, evt. iemand uit omgeving nog welkom op mijn krappe achterbank)
Ellebel..........................Utrecht...............hoop auto te regelen en anders OV of met iemand mee
Garmana......................Renswoude...........rijd met door_ mee Haha! (tnx alvast Lachen )
Zachtblauw...................Eindhoven...........ootoo
roossie22....................utrecht................auto(3 plaatsen vrij)....vrijdag tot 13.00 uiterlijk muv de 26, ik ben dan op vakantie)
Kimmy_girl....................Ridderkerk....................Openbaar vervoer of met iemand mee?
Samirah................Winterswijk...................openbaar vervoer of met iemand mee.
Promessa......................Ridderkerk..............Auto'TJE 2-3 plekjes vrij..
passiejj........................Den Bommel............rijdt met charlie_ mee
Charlie_.......................Zuid-Beijerland.........Auto, Passiejj rijdt mee.

[/quote]

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:01

ehemm. tja.. ik zou er niet heenwillen om te zien hoe ze mijn maatje uit elkaar slopen... ik weet bij beide wel wat er gebeurd, maar hoef het van mijn eigen paarden dus niet te zien... Mijn paard is ingeslapen in de kliniek, we hebben haar daar achter moeten laten, en is met rendac opgehaald, wat er daarna is gebeurd wil ik niet weten of zien, ik ben tot t einde bij haar gebleven, ik vond het heel erg pijnlijk en zwaar, maar dat was mijn verprlichting aan mijn paard, zei is altijd bij mij geweest in goede en slechte tijden dus ik bij haar. ik wil mijn paard in ere houden, en haar herinneren zoals ze was!
Ik zelf zou dus niet mee gaan, ik kan dat niet dat weet ik nu al, heb weleens op tv gezien e.d, maar i.r.l is toch ff wat anders... Maar zou jullie verslag wel gaan lezen.
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 18-01-07 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:03

ik doe haar naar geen van twee! mijn moeder wil haar graag appart laten cremeren. is erg duur i know!!

maar ik ga mee.. wil wel weten hoe alles gaat.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:03

japielover schreef:

waar moet je vandaan komen dan?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:08

roossie22 schreef:
japielover schreef:

waar moet je vandaan komen dan?

amersfoort dus ik kan tot station nijkerk zelf reizen daarna niet meer