Wie gaat er mee naar Ameland 19 juli???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:38

Ligt helemaal aan het weer wat voor andere kleren ik meeneem. Ik wil best in m'n rijbroek op de boot (we gaan toch zo'n beetje meteen rijden), maar de rest van de dag loop ik toch liever in 'normaal' kloffie - als het net zo warm is als vandaag tenminste! In ieder geval gaat er een schoon shirt mee. Broek hangt dus af van het weer, hopelijk is het dan toch ook wel minstens een graadje of 23 en zonnig, zodat de korte broek en de gympen mee kunnen! Cool

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:45

*pling* zit hier gewoon even te bokken... lees het ameland topic.. en ja hoor... ineens zit ik met: "Ik heb een potje met vet.. retteketet" in mijn hoofd... Frusty En hij wil d'r niet uit... Verdrietig Dus... vrijdag géén potjes met vet! Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 15:03

Ik heb een potje potje potje potje vehehet al op de taaaaaaaaaafel gezet!
Tong uitsteken

Lekker weertje!!
We zijn nog net een dag te vroeg voor de weerberichten van vrijdag Frusty
Maar Jantina heeft mooi weer beloofd dus als het snertweer is weten jullie wie de schuldige is Schijnheilig

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 15:14

Even nog een mededeling: je kunt VOOR woensdagmiddag nog aan- of afmelden, ik moet 's middags namelijk reserveren voor de buitenrit. Dus de mensen die nu op de lijst staan, daar reserveer ik voor, tenzij je dus voor woensdag 12 uur afzegt via PB of e-mail. Aanmelden kan ook nog steeds, maar dan dus ook VOOR 12 uur woensdagmiddag anders heb je helaas geen paard tot je beschikking voor de strandrit. Verder: wie willen er op een tandem??

[edit]superoverdreven lettertype Bloos [/edit]

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:19

ik heb geen idee hoe ik dit op ga lossen, heb namelijk weinig zin om met veel spullen te zeulen.
ik neem mijn rubberen laarzen mee aangezien mijn lere no steeds niet helemaal lekker zitten en mijn chaps heb ik uitgeleend..
gewoon me gimpies en me rijbroek en inderdaad een schon T-shirt

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 15:21

Marloes: ik heb mijn oude suede chaps hier nog liggen, weet niet of je ze past (mijn kuiten hebben geen zin meer in die chaps Haha! ) het is maat S, ik krijg ze net niet meer dicht, maar als je ze past kunnen die wel mee, dan hoef je je laarzen niet aan of mee.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:23

Jantina en ik willen graag op een tandem!
En niemand mag zich nog afmelden hoor...

En kleren? Hmm.. ik begin gewoon in mijn (schone) paardrijbroek met shirtje en dikke stampers. Chaps en een schoon shirt neem ik mee in een tasje en eventueel nog een korte broek ofzo.
Boktpetje op mijn hoofd.

En op de boot:
Ik heb een boktje met pret.... al op het bootje gezet.
Ik heb een boktje, boktje, boktje pre-he-het al op het bootje gezet.

Ofzo...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:25

[naam verwijderd] overweegt omd erit te aanvaarden in een soort broek die door kan als gewone broek, maar wel lekker strecht bij het rijden (Lang leve de Mac broeken)....
Heb wel rugzak, maar rondlopen met Sesamstraatrugzak is waarschijnlijk minder genant...
Schoon T-shirt anders wel weer HEEL wenselijk na een rit door de duinen op een hete dag als vandaag...... Niet vegeten; deo mee.

Ik wil niet op een tandem. En eh...de gewone fietsen zijn nog goedkoper ook, volgens mij...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:26

Marloes, als je die van Cody niet past, dan heb ik nog wel extra chaps in de auto liggen. Valt altijd te proberen, maat M is het.

En nu nog ff Nienke overhalen of ze met mij op een tandem wil. Heb nog nooit getandemd (wat is het voltooid deelwoord eigenlijk?), dus dat lijkt me wel eens leuk! En ach, als Nienke niet wil, dan is er vast wel een ander slachtoffer. Haha!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:27

Dees schreef:
Ik wil niet op een tandem. En eh...de gewone fietsen zijn nog goedkoper ook, volgens mij...

Eeeeeh.. ja, dat zal wel, maar op een tandem ga je met twee personen, dus die kosten deel je weer. Uiteindelijk weer goedkoper volgens mij Haha!

Ik zal overigens warren eens lief aankijken of ik haar chaps mee mag nemen naar ameland. Lachen Denk niet dat het verstandig is om met mijn leren laarzen te gaan.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:35

nee, ik wil dus ook mijn leren niet meenemen..
ik kijk wel ven of ik mijn chaps terug kan krijgen Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 17:04

Honeybee schreef:
Tja, dat zit ik me nu dus ook al een poosje af te vragen. Ik twijfel nog steeds, allereerst omdat ik geen rugzak heb.. en ten tweede.. omdat alles de hele dag meezeulen (wat op de buitenrit ook niet echt prettig is) ook niet alles is. Ik denk nog even wat dieper na. Haha!

hahaha dit heb ik over het hoofd gezien
Maar hé ik neem mijn rugzak niet mee op buitenrit!! Die gooi ik wel in de stal ofzo tijdens de rit, dus nergens last van.
En voor tijdens het fietsen: ik reserveer vast de enige bagagedrager van ons beider fietske Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 17:12

Okee dan Karin, ik ga ook wel mee op een tandem Haha!
Krachten delen he Knipoog

Nog een paar daagjes, ik heb er iig veeeel zin in!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 17:17

Cool, we gaan tandemen! *LOL*

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 18:13

Kijk nou wat ik voor de Boktmeeting agenda heb gestuurd aan Mickey

"19 juli
08.30 uur
buitenrit, Strandrit, BBQ - Ameland, vertrek vanuit Hollum - Cody
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=62693"

HOLLUM!!! *LOL* *LOL* *LOL* Bloos
Helemaal in de war met Ballum en Holwerd geloof ik Haha!
En die BBQ heeft Mickey er zelf denk ik bij verzonnen *LOL*
Karin, jij als moddie, kun jij die tekst in het sticky topic aanpassen of mag dat niet? Bloos Anders stuur ik Bart wel een PB Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:13

Ik denk dat ik mijn rijkloffie maar zo meeneem in een rugzak.
gewoon op de manege in de plee ff omkleden Haha!
Of de rijkleding alvast aan(ter herkenning!!!!!)
en de gewone kleding mee.
Ik hoop dat het mooi weer is want mijn witte poten mogen wel eens een beetje bruin worden.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 18:15

Oh ik stap trouwens wel in rijkleding op de boot, want we komen om 09.15 aan, als een idioot fietsen huren want om 10.00 begint onze rit in Ballum. Daar fietsen we ongeveer een half uurtje over, dus veel tijd om rond te neuzen etc hebben we op die manege denk ik niet.
Rijkleding doe ik dus alvast aan, daarna ga ik me wel ff omkleden voor de rest van de dag.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:13

Cowgirl"]
gewoon op de manege in de plee ff omkleden Haha!
[/quote]

[quote="Cody schreef:
Daar fietsen we ongeveer een half uurtje over, dus veel tijd om rond te neuzen etc hebben we op die manege denk ik niet.

Ik zal jullie vast verlossen van alle dromen... Haha! Het is geen manege waar we heen gaan hoor.. *LOL* Het is echt een groot stuk land, met daarop paarden en pony's en een (in ieder geval toen ik daar aan de overkant werkte) stacaravan op het terrein. Haha! Veel valt er dus niet te zien *LOL*
Ja, Duinen.. heel veel duinen.. Knipoog En een vliegveld + een snackbar *LOL*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:21

Vliegveld???? leuk....

Kunnen we niet een stukje lucht ziek worden? Misselijk

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:11

Het friese weerbericht volgens Piet Paulusma, dit geldt dus voor friesland:

Freed (vrijdag)
Maksimaal (maximaal) 19 graden
Minimaal (minimaal) 12 graden
Reinwetter (regen) 20 %
Sinne (zon) 40%
Wynrjochting (windrichting) NW
Wynkreft (windkracht) 3-5
5-6

Ik stel jullie morgen weer op de hoogte!
ps: ik doe rijkleding aan en neem gewone kleding mee!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:21

Whaahhh, ik ga NIET in een korte broek hoor, mijn benen zijn nog winterwit.... Haha! En om nou met zoveel kleren te gaan slepen...hmmm... ik doe wel een knappe donkerblauwe rijbroek aan, denk ik. Nog even over denken.

Hoe laat spreken we af in Holwerd? Om een uur of acht? Of zo?? Verward

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:32

Mmmmm vertrek tijd boot 08.30, aankomst 09.15, aaanvang rit 10.00 uur...
Dat wordt wel wat krap, want vanaf aankomst boot tot fietsen is het een minuutje of 5 lopen, en tegen de tijd dat je iedereen op een fiets hebt met afrekenen en registreren ben je ook zo een kwartier verder. Dat wordt dan wel pittig doorfietsen!
Misschien is die manege rit bereid om een minuutje of 10 later te beginnen als we onverhoopt nog niet zijn aangekomen? Een groep van 14 houden ze toch wel rekening mee?

Ook kunnen we onderweg op de boot 1 onderhandelaar jegens fietsenverhuurder aanstellen, die dus het totaal aantal fietsen huurt en afrekent. Want natuurlijk mollen we die fietsen niet en als er wat gebeurd zijn we toch bokker genoeg om daar persoonlijk verantwoordelijkheid over te nemen? (kwa schadevergoeding). Afgelopen vrijdag was ik op Ameland met een groepje van 6, toen werd er geen borg gevraagd. Het lijkt me handig dus alvast te inventariseren hoeveel van welk soort fiets er moet worden gehuurd, dat scheelt straks weer tijd bij het ophalen.

En ik stap op de boot in paarden-pakje, neem toch maar in de rugzak wat reservekleding mee (lekker fris!), ik wil immers toch ook niet met mini-chaps over Ameland heen fietsen, dus die rugzak is toch onvermijdelijk....
Laatst bijgewerkt door Dees op 16-07-02 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:35

zit ik nu op een tandum met iemand of niet?
anders fiets ik wel alleen, ben als de dood dat ik onderuit ga met een tandum Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 11:48

Als ik het goed begrepen heb, zijn we 3 tandems nodig (Naz-Karin /Jantina-Kitty /Honeybee-Cody) en dus 8 gewone fietsen.
Wat mij betreft kunnen er ook wel stukjes gewisseld worden met de tandem als iemand anders even op de tandem wil, wil ook best stukjes op een gewone fiets maar ach dat zien we daar toch wel?
Als ik nou probeer te regelen dat er 3 tandems klaarstaan dan komt dat wel goed. En als iedereen nou het geld voor de fiets idd contant meeneemt alvast op de boot, zonder dat we nog hoeven te wisselen, dan gaat het fietsen regelen ook wat sneller. Goed idee Dees.
Verder weet De Blinkert dat we kwart over 9 aankomen met de boot, dan fietsen moeten huren en dan nog naar Ballum moeten. Volgens hen was 10 uur dan wel te doen. Hmz ik vind het ook krap. Misschien toch maar ff overleggen morgen als ik bel of we niet kwart over 10 weg kunnen met rijden. Met een groep van 14 duurt het vaak ook wel even voor iedereen te paard zit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:56

Cody, hoeveel was de fietshuur ook alweer? Sorry, ff te lui om 9 pagina's terug te bladeren... Haha!