BBQ met Bokkers omgeving Amersfoort

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3666
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:07

Koper schreef:
Veel succes met de pony vandaag chamion. Wat voor pony is het?


Een grote E-pony :') Zonder te geinen, hij is 5 cm groter dan een e-pony :j _O-
Vader: Cabochon
Vader vd moeder: Ahorn

Tja, de DA was er gisteren en gelukkig was deze van mening dat mijn paard waarschijnlijk een bosrij paard wordt, met af en toe een B proefje en heel misschien een L proef (al heb ik van springen nog niet gevraagd)

De eerste DA die erbij kwam had het heel wat meer minder rooskleurig verklaard. Ik moest hem vooral opladen en en naar de kliniek brengen en ik moest er rekening mee houden dat ik hem misschien daar moest laten inslapen....

Nu heeft hij 4 weken onbelaste rust, waarvan de eerste 2 weken met buut. Eens kijken of dit wat doet. Blijven de klachten weg dan hebben we mazzel. Mocht dat weinig tot geen effect dan gaan we zijn heupen en knieën inspuiten en het dan aankijken.

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:33

Ik kijk ook uit naar de barbecue :D Gelukkig dat het bij bamisalami in de tuin is, in mijn micro-tuintje is nog wel het één en ander aan snoeiwerk te verrichten.

Leuk om de Amersfoortse bokkers te ontmoeten, ik ben benieuwd welke datum het wordt.

Marlies, heb je vanavond mooie foto's voor ons? :)

chamion: aha, zo'n pony. Fijn dat de vooruitzichten in positieve richting zijn bijgesteld. Ging het goed voor de wagen?

chamion
Huisheks

Berichten: 3666
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:43

Koper schreef:
chamion: aha, zo'n pony. Fijn dat de vooruitzichten in positieve richting zijn bijgesteld. Ging het goed voor de wagen?


Dat is wel een andere pony :') :D

Ik heb een eigen paard die door zijn lengte voor mij te klein is om te rijden, dus deze staat in de lease.
Daarnaast lease ik een pony van mijn werk die ik voor de wagen zet. ;)

Maar goed, gisteren ging de pony echt geweldig voor de wagen. Instructeur was ook goed tevreden. Vandaag moet ik nog mennen maar ik heb een grote schoonmaak in en rond het huis. Dat moet eerst af :D

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:00

Ooooooohhh :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16284
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:33

Ik wacht ook even de datum af. Zie dat er heeeel veel animo is :o Ik kan met mijn werk nu de meeste data wel dus dat scheelt :)

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:56

Koper schreef:
Ik kijk ook uit naar de barbecue :D Gelukkig dat het bij bamisalami in de tuin is, in mijn micro-tuintje is nog wel het één en ander aan snoeiwerk te verrichten.

Ik ben heel nieuwsgierig waar je bent gaan wonen, ik zoek ook een huisje met tuintje in Amersfoort (al 2,5 jaar) :D

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:22

Mijn tuintje is ongeveer 3 vierkante meter hoor :D Ik woon bij een boerderij en huur van een particulier. Dus rondom huisje + tuintje is veel groen. Gemeentelijk groen en weiland. Ongeveer een hectare, schat ik.

Vanuit raam 1 zie ik weiland. Vanuit raam 2 zie ik mijn micro-tuintje. Vanuit raam 3 zie ik de oprit. En vanuit raam 4 zie ik dat ik buren heb.

Vanochtend vroeg had ik al de eerste indringer te pakken. Een baby-naaktslak in de keuken :r Het landelijk wonen is nog wel even wennen voor mij.

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:51

Superleuk!! Ik dacht dat je een koopwoning had, vandaar dat ik benieuwd was of ik misschien bij hetzelfde huis was gaan kijken :D

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:04

Nee, ik huur :)

Waar was je wezen kijken dan?

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:20

Koper schreef:
Nee, ik huur :)

Waar was je wezen kijken dan?

Eigenlijk wel alle huizen (lees: appartementen) met tuin onder de twee ton. Maar de markt is zo bizar dat ik nu toch niets ga kopen. Ga geen twee ton betalen voor 50m2 in Amersfoort.

UK_eef

Berichten: 4221
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:49

Naam, eetgewoonte, beschikbaarheid schreef:
Klis - vegetariër - vrijdag, zaterdag, zondag
Chiave - alleseter - donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag
Chamion - alleseter - maandag, dinsdag, vrijdag, zaterdag, zondag
Amyyy - vegetariër - maandag, dinsdag, woensdag, donderdag
Memories - alleseter - ivm wisselende planning geen specifieke dagen waarop het altijd handig is voor mij
Koper - vegetariër - zondag kan ik meestal, overige dagen heb ik wisselend rooster
Danielleeee_ - vegetariër - ik pas me aan aan jullie, is altijd verschillend bij mij wanneer ik kan
RianneH - alleseter maar voorkeur voor vegatarisch - enkel donderdagavond lastiger maar niet onmogelijk
Davinci2412 - alleseter - zondag heeft voorkeur. Rest van de week wisselende diensten
Bamisalami - alleseter - zaterdag of zondag. BBQ dan bij mij in de tuin
Desty - alles behalve varken - vrijdag, zaterdag, zondag
Mandarijn - vegetariër - voorkeur dinsdag of zaterdag. Vrijdag zondag kan ook
Wesco - vegetariër- wisselende diensten. Wanneer de datum bekend is kijk ik of ik vrij heb.
Brokjes - alleseter - als er een datum bekend is kijk ik of ik kan
BlijNijn - alleseter - vrijdag, zaterdag of zondag kan ik meestal wel
Sheehan - alleseter - vrijdag, zaterdag
assileM - alleseter - vrijdag, zaterdag, zondag
Bellatrix - alles eter - het liefst op een zaterdag maar anders mag vrijdagavond ook. Zondagavond liever niet omdat ik het dan niet laat kan maken ivm werk de volgende ochtend.
19marjo90-alles behalve vis-liever niet op zondag
Sure_lee - alleseter - als er een datum bekend is kijk ik of ik kan
snoopydogy alles eter vrijdag zaterdag
Oshaa - alleseter - zaterdag of zondag
Annemiek - alleseter - zaterdag of zondag
UK_eef - alleseter - als er een datum bekend is kijk ik of ik kan


Ik meld me ook. Import-Amersfoorter, altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen. :j

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:57

Gezellig! Nog meer mensen

Las ik t nou goed dat er ook een BBQ bij dat pakket zit? Die nemen ze dan natuurlijk wel weer mee terug. Maar is dat met kooltjes? Want dat snap ik niet. Ik moet m nog kopen, maar ik wil zo’n elektrische van weber. Als vrouw alleen wil ik ook kunnen bbq-en en kooltjes snap ik niet en een gas BBQ vind ik op de een of andere manier eng :')

Amyyy

Berichten: 3503
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:23

Ja, je krijgt een bbq erbij, is een gas barbecue, dus dat moet goed komen

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:13

Barbecue.nl is echt dikke prima. Ik gebruik ze al jaren voor BBQ's met grote groepen. Bestel dan vaak een combinatie van losse stukken vlees en salades (als je minimaal 5 pakketten bestelt kun je de rest los samenstellen). De service is echt super. Door mijn ingewikkelde bestellingen klopt er soms wel iets niet en dat lossen ze altijd binnen een paar uur op (of korting op de rekening of ze rijden heen en weer om na te leveren of ze verzinnen lokaal een oplossing, zo wel eens vlees van de lokale slager gehad omdat ze een schaal waren vergeten). Altijd tot tevredenheid van de gasten, veel variatie en prima vlees en vis :)

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:15

Naam, eetgewoonte, beschikbaarheid schreef:
Klis - vegetariër - vrijdag, zaterdag, zondag
Chiave - alleseter - donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag
Chamion - alleseter - maandag, dinsdag, vrijdag, zaterdag, zondag
Amyyy - vegetariër - maandag, dinsdag, woensdag, donderdag
Memories - alleseter - ivm wisselende planning geen specifieke dagen waarop het altijd handig is voor mij
Koper - vegetariër - zondag kan ik meestal, overige dagen heb ik wisselend rooster
Danielleeee_ - vegetariër - ik pas me aan aan jullie, is altijd verschillend bij mij wanneer ik kan
RianneH - alleseter maar voorkeur voor vegatarisch - enkel donderdagavond lastiger maar niet onmogelijk
Davinci2412 - alleseter - zondag heeft voorkeur. Rest van de week wisselende diensten
Bamisalami - alleseter - zaterdag of zondag. BBQ dan bij mij in de tuin
Desty - alles behalve varken - vrijdag, zaterdag, zondag
Mandarijn - vegetariër - voorkeur dinsdag of zaterdag. Vrijdag zondag kan ook
Wesco - vegetariër- wisselende diensten. Wanneer de datum bekend is kijk ik of ik vrij heb.
Brokjes - alleseter - als er een datum bekend is kijk ik of ik kan
BlijNijn - alleseter - vrijdag, zaterdag of zondag kan ik meestal wel
Sheehan - alleseter - vrijdag, zaterdag
assileM - alleseter - vrijdag, zaterdag, zondag
Bellatrix - alles eter - het liefst op een zaterdag maar anders mag vrijdagavond ook. Zondagavond liever niet omdat ik het dan niet laat kan maken ivm werk de volgende ochtend.
19marjo90-alles behalve vis-liever niet op zondag
Sure_lee - alleseter - als er een datum bekend is kijk ik of ik kan
snoopydogy alles eter vrijdag zaterdag
Oshaa - alleseter - zaterdag of zondag
Annemiek - alleseter - zaterdag of zondag
UK_eef - alleseter - als er een datum bekend is kijk ik of ik kan
Marlonnaldo-alleseter-zaterdag.

chamion
Huisheks

Berichten: 3666
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:55

|( |( |(

Ik kan misschien niet meer....
Paard heeft natuurlijk de dierenarts bij zich gehad en dat wordt een leuke rekening en als ik ook nog zijn gewrichten moet gaan inspuiten komt er daarna nog een hele pittige aan. Dus ik moet besparen. Dus naar Bami rijden en geld voor bbq kan wel. Maar is ook een logische besparing...ojee

Moet nu heel hard nadenken....

bamisalami schreef:
Las ik t nou goed dat er ook een BBQ bij dat pakket zit? Die nemen ze dan natuurlijk wel weer mee terug. Maar is dat met kooltjes? Want dat snap ik niet. Ik moet m nog kopen, maar ik wil zo’n elektrische van weber. Als vrouw alleen wil ik ook kunnen bbq-en en kooltjes snap ik niet en een gas BBQ vind ik op de een of andere manier eng :')


Het is een gas bbq, en daar kunnen vast meiden mee overweg ;) ik in ieder geval wel mocht ik wel komen :+ :Y) Maar wijst zich erg voor zichzelf.

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:09

Als we allemaal 1/2€ inleggen dan kunnen we misschien iig jouw deel van de BBQ betalen? :) Ik zou dat in ieder geval wel willen doen!
Laatst bijgewerkt door Mand op 26-05-19 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:32

Sheehan schreef:
Als we allemaal 1/2€ inleggen dan kunnen we misschien iig jou deel van de BBQ betalen? :) Ik zou dat in ieder geval wel willen doen!

Ik doe ook mee. :j

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:52

Ik doe ook mee :)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:47

Koper schreef:
Hallo nieuwe mensen, welkom :wave:

Veel succes met de pony vandaag chamion. Wat voor pony is het?

Geerte, heb je een woning in de buurt kunnen vinden? Ik kan me nog jouw topic herinneren dat je wat zocht.


Ik heb in Zeist wat gevonden, tijdelijke huur dus moet wel verder zoeken. Dus als iemand nog wat ziet dan hou ik mij aangeboden.

chamion
Huisheks

Berichten: 3666
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:05

Sheehan, Bellatrix en bamisalami dat vind ik nu echt super lief van jullie :wow: :oo :)
Ik ga ook de komende tijd extra uren draaien dus dan kan ik alvast sparen enz (gelukkig komen de rekeningen van dierenartsen niet vlot) en dan eens kijken hoever we komen :D

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 20:15

Ik doe ook mee hoor, Chamion! Je had er zo'n zin in, zou super zuur zijn als je nu moet afhaken. :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:20

Het is €15 per persoon toch? Als we allemaal €0,50 extra betalen zijn we er denk ik wel....zeker met zoveel animo.

snoopydogy

Berichten: 2224
Geregistreerd: 20-11-11

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:34

ik doe ook mee om haar mee te laten doen

Amyyy

Berichten: 3503
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bakkie met Bokkers omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:44

Ook ik vind het niet erg om iets extra's te betalen zodat chamion (of iemand anders) wel mee kan! Dus als iemand nog krap bij kas zit, laat vooral weten, er is echt wel iets te regelen