Bokkers omgeving Utrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:10

Mandarijn schreef:
Hé Britt! :))

Ik zou tezijnertijd heel graag weer een hondje willen. Mijn hondje is vorig jaar overleden en ik mis d'r vreselijk.
Zou nu nog geen andere kunnen hebben (ook tijdtechnisch niet), maar mis het wel in huis en lekker wandelen in het bos en al dat soort dingen. :)

Als je dichtbij woont mag je altijd mijn hondJE meenemen hoor :P

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:35

Miiej schreef:
Noukie schreef:
Ik start er volgende week waarschijnlijk! :)
Ben geen lid meer, maar start er altijd graag

Oh wat leuk welke dag?

Zondag
Weet alleen nog geen tijden

Shadow0

Re: Bokkers omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:11

Ook hier nog iemand vanuit Utrecht :wave: Ik woon in Zuilen. Geen eigen dieren, ik rij en help via Ariane de Ranitz op de manege in Groenekan. En ik hoop ooit weer eens een buitenritje te maken.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:23

Shadow0 schreef:
Ook hier nog iemand vanuit Utrecht :wave: Ik woon in Zuilen. Geen eigen dieren, ik rij en help via Ariane de Ranitz op de manege in Groenekan. En ik hoop ooit weer eens een buitenritje te maken.

Zou je mij wat meer willen vertellen over de manege lessen? Is dat ook nog leuk als je eigen paarden hebt gehad? Hoe is de sfeer en leeftijd bijvoorbeeld bij jou in de les?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:32

Miiej: ik weet weinig over de manegelessen. Ivm gezondheidsproblemen rij ik zelf een half uurtje prive en ben daarna vrijwilliger bij de lessen voor ruiters met een beperking. Dat is bovendien op de middag dus de andere manegelessen bestaan dan deels uit jonge kinderen op shetjes.

Ik weet dat er 's avonds volwassenenlessen zijn en dat de leeftijden en ook het niveau daar uiteenlopen. Maar hoe ze precies zijn kan ik niet zeggen.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:08

Ik kom me hier ook melden, ik woon ongeveer 2 jaar in Utrecht (Hoograven) en sinds september heb ik een eigen paard in Maartsendijk staan :) Kenzo is een bijna 3jarige ruin van Firestone x San Remo en samen rommelen we wat aan :+ we staan recht aan het bos, dus meestal gaan we lekker wandelen. Ik zoek nog iemand die een paar dagen in de week met hem wil tutten!
Hier op stal zijn ook nog stallen vrij, mocht iemand interesse hebben.

Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:42

Miiej schreef:
Shadow0 schreef:

Zou je mij wat meer willen vertellen over de manege lessen? Is dat ook nog leuk als je eigen paarden hebt gehad? Hoe is de sfeer en leeftijd bijvoorbeeld bij jou in de les?

Ik kan die vraag gedeeltelijk beantwoorden denk ik, weet om welke manege het gaat want heb daar jaren in pension gestaan. Op zich zijn de manegelessen voor ouderen best wel aardig qua niveau, ze hebben ook een aantal paarden die hoog gelopen hebben in de sport en nu wat ouder zijn, maar alle oefeningen zitten er vaak nog op. Maar blijft toch wel een manege, weet niet of ik zelf lessen daar leuk zou vinden. Maar vergeleken met andere maneges vind ik het niveau best goed, dus je zou het eens kunnen proberen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:09

Meld me ook maar ik woon niet meer in het midden, ben geboren in Tull en het Waal, daarna 38 jaar in Nieuwegein gewoond en nu sinds vijf jaar de drukte ontvlucht en woon ik in erichem nabij Tiel. Maar mijn paard staat wel in het midden, in Hagestein bij een super fijne en kleine pension stal. Ik heb in het verleden eigen weide en stallen gehad en gefokt met tinkers. Maar na het overlijden van mijn hengst daarmee gestopt en nu gewoon lekker 1 paardje op pension. Verder heb ik thuis een man, hond, katten, cavia's en kippen. Ik werk ook met honden. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding mijn tinker Dax en hond DK. Met hond aktief met speuren en obedience en met paard vooral heel veel en lange buitenritten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:13

Miiej schreef:
Shadow0 schreef:

Het niveau is best ok. Sfeer is erg goed en het zijn fijne paarden.

Shadow, wil je een keer op mijn merrie het bos in?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:19

Tinkermuts schreef:
Meld me ook maar ik woon niet meer in het midden, ben geboren in Tull en het Waal, daarna 38 jaar in Nieuwegein gewoond en nu sinds vijf jaar de drukte ontvlucht en woon ik in erichem nabij Tiel. Maar mijn paard staat wel in het midden, in Hagestein bij een super fijne en kleine pension stal. Ik heb in het verleden eigen weide en stallen gehad en gefokt met tinkers. Maar na het overlijden van mijn hengst daarmee gestopt en nu gewoon lekker 1 paardje op pension. Verder heb ik thuis een man, hond, katten, cavia's en kippen. Ik werk ook met honden. [ [url=m/TIGYGa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xnxtjg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hI2vs2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EQndO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0uhF0o.jpg]Afbeelding[/url] ] mijn tinker Dax en hond DK. Met hond aktief met speuren en obedience en met paard vooral heel veel en lange buitenritten.

Knapperds. Ik vergeet Chuck nooit meer <3

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:22

Nee dat was een once in al lifetime paard. Afbeelding. Dit was mijn hengst Chakotay alias Chuck

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:38

Lekker rondjes met hem gelopen en ballonnen kapot mogen stampen. Oh wat zit hij in mn gedachten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:21

Wat een puppy nog Straww. Zoet! :D

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:48

Straww_ schreef:
Ik kom me hier ook melden, ik woon ongeveer 2 jaar in Utrecht (Hoograven) en sinds september heb ik een eigen paard in Maartsendijk staan :) Kenzo is een bijna 3jarige ruin van Firestone x San Remo en samen rommelen we wat aan :+ we staan recht aan het bos, dus meestal gaan we lekker wandelen. Ik zoek nog iemand die een paar dagen in de week met hem wil tutten!

[ Afbeelding ]

Waar in mtdk heb je je paard staan? Bij Ilja?

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:05

Wat een stoere bok Tinkermuts! Chuck ken ik van Bokt, altijd heel mooi dier gevonden.
Milou123 ja schattig he :D Hij groeit als een tierelier, na de zomer eens kijken of hij klaar voor het zadel is.
Benthhh, ik sta bij boerderij Eyckenstein (voorheen de Tolboom), vlakbij stal Arends :)

Citaat:
Hoppit - Magali - Leersum - pony Dora - buitenrijden/academisch & RR/mennen
SteffiiY - Steffie - Nieuwegein - 3 merrie's - dressuur
Geerte - Geerte - Zeist
Nanne02 - Nanja - Renswoude - 3 mini ponys - /
SaskiaB - Saskia - Leusden - fjord Sjors - recreatief
Bommeltje_ -Hilde - Rhenen - Verzorg ijslander - recreatief
Melisding - Melissa - Vianen - 1 ruin Farlant - dressuur
_yvonne- Yvonne- Maarsbergen - 1 paard 3 pony's Overberg
DarkCupid - Fabienne - Maarsbergen - 1 paard in Woudenberg - Dressuur/ springen/ recreatief
EMMAxSAMMY - Emma - Utrecht (zuilen) - pony in Maarssen, paard in Nijkerk - springen en dressuur
Sweetgirl1 - Patricia - Nieuwegein - Geen eigen paard/verzorgpaard ( Wel opzoek )
Britt_sisi- Britt - Utrecht - geen paard
ArankaM- Aranka - Utrecht - Kwpn merrie - recreatief
SusanH- Susan - Veenendaal - 1 paard, Chaplin du Keske Z - dressuur en recreatief
Sterre34 - Sem - Maarssen - haflinger
Mandarijn - Claudia - Amersfoort/Driebergen - Haflinger & Shet - dressuur/nh
Wilmatj - wilma - benschop - 6 paarden/ponys - dressuur/recreatief
Saaams - Samantha - Soest/Baarn - connemara Beauty - allround.
Dropneus95 - Lisa - Nieuwegein - tinker en shet - recreatief
xJikke - Jikke - Utrecht - x - x
Calanddra - Jennifer - Hilversum - 2 tinkers - recreatief
xZiva_ - Jerney - Culemborg -shet en bijrijdpaard bwp (in hei en boeicop), stage in vianen.
Lillian__ - Lillian - Wijk bij duurstede - Shetlander Floris en bijrijdpaard Tinker Angus - werkzaam in nieuwegein
Seni - Angelique - Leerdam - geen eigen/verzorgpaarden meer - maar wel een hele toffe hond en kat!
_Dreamer - Franka - Maarssen - KWPN merrie en Golden Retriever
Animal - Elise- Zuilen- geen dieren helaas
Chiave - Chiave - Bunschoten - Geen paarden op het moment, wel andere leuke beestjes.
Benthhh - Benthe - Maartensdijk - Wave, paint x fries, 2 doggos > een kortharige teckel en een bastaardje
Miiej - Michelle - Utrecht centrum -
Noukie - Utrecht Oost - 1 paard, voornamelijk dressuur
Straww_ - Eva - Utrecht (Hoograven) - 1 ruin, Kenzo - recreatief dressuur

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:18

Straww_ wat leuk! Ik werk in het restaurant daarvoor haha! Leuk plekje is dat, die boerderij.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:01

Straww_ schreef:

[ Afbeelding ]

bij deze stal heb ik ook nog gekeken. maar ik weet van mezelf dat ik luxe wil hahah en dus graag een binennbak wil.

mijn haflinger staat nu in een hitactief stal. waaar hij 24/7 buiten staat, en heb ik 2 buitenbakken en 1 binnebak. en is voor mij net zo ver rijden. als de stal waar jij staat.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:12

[quote="Benthhh"]
[quote="Straww_"]

[ Afbeelding ]
[/quote excuus verkeerde quote

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:32

Noukie schreef:
Miiej schreef:

Oh wat leuk welke dag?

Zondag
Weet alleen nog geen tijden

Jammer dat je zondag moet, anders hadden we een mini-meeting kunnen houden, ik start zaterdag in het L1

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:34

Flevolander schreef:
Jammer dat je zondag moet, anders hadden we een mini-meeting kunnen houden, ik start zaterdag in het L1

ja idd!
maja, grote kans dat er nog wel eens een mini-meeting komt hier vanuit t topic, we rijden allemaal zo bij elkaar in de buurt :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:10

Leuk die drukte hier :D

Ja mijn stalling naar omgeving Nieuwegein is ook gestart want we gaan 1 mei verhuizen naar Nieuwegein :D

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 20:38

Jeetje wat gaan jullie hard!
Gaat moeilijk worden om iedereen zijn naam te onthouden maar super gaaf dat het zo druk is!!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:44

Afbeelding

Paar meter van stal af. Niels staat echt direct aan het bos, de Utrechtse Heuvelrug.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:50

Zijn er ook mensen hier die in de soesterduinen, korte duinen of lange duinen rijden? Dat zijn de bossen waar ik meestal rij :o

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:51

Mooblie schreef:
Zijn er ook mensen hier die in de soesterduinen, korte duinen of lange duinen rijden? Dat zijn de bossen waar ik meestal rij :o

Nog niet. Maar ik ga graag eens met je mee :D
Sta in baarn, dus ben er zo!