30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:58

Claudia- 12 Februari / 1maart
Bianca- 12 Februari / 1 maart
Joke - 1 maart
gomir- 1 maart
avelien-?
els-12 feb alleen 's avonds
Evelijn - 1 maart

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:58

Joke - 1 maart
gomir- 1 maart
avelien-?
els-?
Evelijn - 1 maart
Josee (miss DD)- 1 maart

Zo te zien heb ik 1 maart nog vrij, dus een hapje eten ergens, ik ben voor!

pipo

Re: 30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:19

Ik zou het fijn vinden om eerst te weten wat we nu precies gaan doen.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:28

De baan is leuk! Een vriendin van mij rijdt op Duindigt en daar ben ik al een aantal x geweest. Ook bij de stallen. Erg leuk om te zien. Etentje is ook prima..als het maar wel een lekker restaurant is ;-)

12 februari wordt lastig en dan zou ik echt pas na 1930 kunnen. 1 maart kan wel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:05

ik kan tot nu toe ook alles en anders neem ik vrij van mijn werk want ik werk ook wisselend :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:13

Ik wacht ook nog even af. 12 februari zou misschien kunnen. Maart zit al heel vol, bovendien word ik begin maart voor het eerst tante, dus ik wil niet mijn hele agenda volplannen.

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:18

Joke - 1 maart
gomir- 1 maart
avelien-?
els-12 feb alleen 's avonds
Evelijn - 1 maart
Josee (miss DD)- 1 maart
Sassie - 1 maart ( 1 febr na 19.30)
Alja - 12 februari- 1 maart.

Sorry voor mijn bemoeizucht :o :)
maar dit maakt het wat overzichtelijker.

@Pipo, er is inprincipe aangegeven dat we ergens gaan drinken of hapje gaan eten.

Ideeën zijn nog steeds welkom. +:)+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:43

misschien ook wel leuk om een bowl arragement te doen?
iets actief en eten/ drinken :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:24

het is een avond neem ik aan? Ik wil ook wel mee, maar kan het pas zeggen als de datum bekend is (ivm opvang voor mijn dochter).

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:07

Hoi

Mag ik me ook melden als twentse fries?
Ik ben Collinda, 36, heb een eigen haflinger en woon samen met mijn vriend, 2 honden en 2 vlaamse reusen in Drachten, FRL.
Het lijkt me wel gezellig om nieuwe mensen te leren kennen. Ben alleen niet altijd even actief op bokt.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:08

Ik kijk als er een datum is wel of ik aan kan haken :) Is een beetje moeilijk plannen nu.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:11

Goed ik kan het even niet laten om op mijn handen te blijven zitten.

Murosch als jij dit hard vind.............ehhh sorry maar daar moest ik toch verschrikkelijk om lachen. Dat was niet hard, dat was duidelijk en recht voor z'n raap. Ik ben niet iemand die alles met een suikerlaagje verteld om maar tere zieltjes te sparen. Ik heb idd een redelijk uitgesproken mening. Maar imo moet je dan ook gewoon duidelijk zijn in wat je wilt en wat je voor ogen had met een meeting.

Voor wat je vraag aangaat over hoe ik dat dan gezien had. Daar heeft toch niemand nog een idee over. Het was maar een idee wat geopperd werd. Maar ipv van gewoon te vragen hoe had je dat in gedachte begin je gelijk met ja maar.... maw afwijzend.
Maar goed, voor diegene die een keer western willen zien/proberen. En je hoeft er echt niet op als je niet wilt. Is dat toch altijd eerst kennis met elkaar maken, kleppen over de paarden/honden die toch altijd voorbij komen vliegen omdat ze hier los op het erf lopen en alles er omheen. Waarbij je zeker een uur als het niet langer is mee verder bent. En ik weet gewoon dat wat daarna komt, aangezien iedereen altijd met grote ogen staat te kijken omdat zon westernpaard zo braaf in alles blijft staan. En ik een radiografisch bestuurbaar paard heb (die overigens net als ik een heel uitgesproken mening heeft). En alles wat er meer komt/is is alleen maar bonus. Want je zou kunnen denken aan het grondwerk, omdat western veel meer omvat dan alleen maar cowboytje spelen en jihaa. Western is zo veelzijdig en heeft zoveel verschillende facetten. Er zijn ook onderdelen aan de hand, wat evt ook heel grappig is om te proberen. Ook met je eigen paard thuis. Schriktraining, horsemanship, kan ook allemaal met een niet westernpaard. Mss wat rijden, wat hier echt niet jihaa en gaan met die banaan is, en waarbij je zult zien dat de basis western gelijk is aan de dressuur (aangezien ik van oorsprong uit de engelse sport kom en ook beide beoefen). En dat er ook wel verschillen zijn in de beide onderdelen. En voor diegene die het een keer wil proberen er een hele brave ruin staat die echt niet met je aan de haal gaat (en ik hang er zeker geen shankbit in). Een Amerikaan is gewoon heel anders van karakter dan het hete warmbloed. Waar ik er ook nog 1 van heb. Waarbij ondertussen iedereen met elkaar staat te kleppen over hun eigen paard en het ijs allang gebroken is. Als ze niet compleet afgelebbert en gekust zijn door 3 van mijn dames, die dat bizonder goed kunnen. Gewoon paardje knuffelen behoort dus ook tot de opties.

Het mauwen was overigens niet tegen jou, maar meer in het algemeen. Omdat er gelijk toen ik zei dat uit eten niks voor mij was er mensen hier begonnen van dan moeten we wat anders verzinnen omdat ik anders niet mee kon. Zoals zovelen al aangegeven hebben, je kan het niet iedereen naar de zin maken of iets verzinnen wat iedereen leuk vind. En dat is ook helemaal niet erg, maar als er dan gelijk van dat soort opmerkingen komen, kan ik daar heel slecht tegen. Je kan het nl niet iedereen naar de zin maken en je moet dat ook niet willen. Dus als dat betekend dat ik of iemand anders niet meegaan moet daar gewoon niet over gemauwd worden. Weer die uitgesproken mening he.

F_Orumster schreef:
Rina, ik ben even nieuwsgierig. Ben je niet bang dat je je teveel afzondert? Als je ook in je nieuwe omgeving bedankt voor dat soort sociale dingen ?

Nieuwe omgeving???? Ik woon hier al 10 jaar :+ En nee afzonderen is 0,0 kans op. Ik zie mijn buren meer dan genoeg. Er is hier zelfs zoveel sociale controle dat als ze mij een paar dagen niet gezien hebben er gegarandeerd een buur op het erf staat om te kijken of alles goed is. Daarbij voor de gewone dagelijkse dingen (helpen ergens mee) kunnen ze altijd bij me aankloppen, en dat doen ze ook. En mijn buuf heeft ook een paard en we rijden dus ook af en toe samen buiten. Ze is nog maar net weer begonnen, dus vind het wel fijn om samen te rijden. Maar ik kan ook heel goed alleen zijn, stond vroeger al alleen in de winkel en regelde alles, dus daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Sassie thanks. Het heeft lang geduurt voordat ik zover was. Vroeger probeerde ik het iedereen naar de zin te maken, en vooral maar niet zeggen wat ik dacht. Ik heb het opgegeven. En het was dus duidelijk en niet gesugarcoated bedoeld. Zo ben ik en niet anders. Als je je mening niet zegt en iedereen maar op z'n tenen blijft lopen komt er toch ook niks goeds van?? En als iemand daarmee niet kan dealen, tja dan moet diegene dus niet bij mij zijn.

Drafbaan lijkt me leuk. Heb de races in Groningen wel eens van afstand gezien. Zaten we met een verkoping in het theehuis. Maar van dichtbij lijkt me gaaf, trainingen ook. Maar voorlopig zit ik in tijdnood, dus de komende periode heb ik geen tijd. Al het andere, thee/lunch/eten is niet aan mij besteed.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:44

Meld ik me ook maar aan want ik voldoe tenslotte aan de eisen van het topic :D . Wij wonen op een boerderij in Wildervank. Ik vanuit het westen en wederhelft is een stadjer. Ik woon hier inmiddels 7 jaar. Rij western en zoals onderschrift al verklapt hebben we de boerderij een naam gegeven. Hierop is ook info over ons te vinden.

Wil niet teveel privé dingen op bokt zetten, via pb opvraagbaar voor de nieuwsgierigen.

Voor de meeting wil ik mijn bar/hut/saloon wel beschikbaar stellen. Op de website is deze te zien, maar nu is deze inmiddels dicht gemaakt met een ramenwand. Erg gezellig en lowbudget. Rina is er o.a. al geweest met onze ranchdag.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 02:34

Ha MissFreubel, wist niet dat je ook op bokt zat, leuk! Bij jullie in de bar/hut/saloon is het super zitten, dus lijkt mij een perfecte plek om te meeten!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 03:10

:wave: MissFreubel. Nog een bekende hier, en westernruiter *\%/*

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 03:27

Wat een nachtbrakers allemaal

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 09:44

MissFreubel welkom! En wat heb je meteen een superleuk voorstel!

Dat lijkt me een perfecte plek voor een meeting, hoe denken jullie daarover?

Zullen we dan 1 maart kiezen als datum?

Rina, ik waardeer het dat je recht voor de raap bent, respect. Geschreven platte tekst kan geen intonatie noch mimiek weergeven en daardoor had ik er denk ik moeite mee.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:05

Dan ga ik voor miss Freubels voorstel als het aan mij ligt.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:40

Ik vind t goed, zal iemand de coördinatie van de catering op zich moeten nemen. Ik zal voor koffie en thee zorgen, jullie de rest.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:53

Als we dan toch Amerikaans achtig doen... kunnen we dan niet op z'n Amerikaans dat iedereen iets mee neemt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 11:11

Nou dat lijkt me een heel goed plan!

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:36

Prima plan!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 12:41

Dan inventariseren we nu eerst wie er allemaal op 1 maart kunnen en willen komen, dan kunnen we daarna afspreken wie er wat meeneemt.

Doen we dan in de middag of op de avond?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:50

ws kan ik wel oppas krijgen op 1 maart, dus in dat geval doe ik mee!
Wat doen we dan met meenemen? (hangt ook af van de tijd denk ik)Een soort buffet, of gewoon cake etc. meenemen? Ik wil evt. weleens proberen weer arretjescake te maken (vroeger maakte mijn oma dat altijd...mjam).

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:50

De middag komt mij persoonlijk beter uit, maar ik sluit me aan bij de rest.