[BESLOTEN] Belgenbokkers meeting/clinic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Re: [BESLOTEN] Belgenbokkers meeting/clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:13

Haha, als je het zo bekijkt is het nog wel een hele tijd hé. Als het in april 2014 is doe ik mee :D Die maand staat nog leeg :')

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:29

2014 is voor mij ook goed hoor. :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:40

ook interesse voor een bittenpassessie en 2014 is ook ok voor mij :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:50

OK dan neem ik het dan pas op :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:38

Idra schreef:
Ik ontdekte op facebook ook deze pagina: https://www.facebook.com/BitsymmetriePa ... ts&fref=ts met deze website: http://www.passendbit.nl
Voor een bitpasclinic. Dat lijkt mij ook wel interessant. Vanaf 8 deelnemers.

Dit los van de andere initiatieven natuurlijk :)

Bitpasclinic, 'k weet ni of ik er helemaal in mee kan.. :) Vind (uit ervaring) dat je pas écht weet of een bit geschikt is, na enkele keren ermee te rijden. En een keer een paar sprongetjes te nemen, op verplaatsing te rijden etc.. :o
maar anderzijds denk ik wel dat het super kan zijn, omdat je dan eindelijk eens de kans krijgt om (zonder dat je de bitten moet gaan lenen of kopen) wat bitten te proberen. Maar ik ben niet zo'n 'ik-experimenteer-met-bitten-mens' eerlijk gezegd.. :o dus 'k weet het nog niet :D mss dat ik mee doe, mr mss ook ni :) Ben voorlopig enorme fan van Myler eigenlijk :)
Maar Sprenger en Myler doen bv ook aan 'bitbanking' bij een ruitersportzaak in de buurt. Dan kan je een bit gedurende 2 weken kosteloos proberen zonder verdere aankoopverplichting :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:38

Donnatella schreef:
2014 is voor mij ook goed hoor. :D

Haha, voor mij ook!! :')

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:39

Is er nog nieuws over de massagecursus? :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:41

die mening dat je pas na enkele keren rijden met zekerheid kan zeggen of een bepaald bit beter is of niet. Maar zuiver anatomische gezien, lijkt het me wel interessant om te weten hoe je kan zien/voelen in welke richting je een bit moet gaan zoeken: waarom loopt de ene super op enkelgebroken of juist weer niet, waarom wel of niet een dik bit,... sommige dingen lijken mss voor de handliggend, maar niet alles - denk ik dan weer.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:41

Een clinic van haar lijkt me ook erg boeiend!
http://www.magalivanderheyden.be/

Ze heeft een brede basis in verschillende 'stijlen' van rijden, waardoor ze zowat de 'betere dingen' voor een bepaald paard mss beter weet te combineren denk ik :) Als je snapt wat ik bedoel :P
't lijkt me wel heel tof! Zo eens een heel andere 'wind' :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:44

petitparis schreef:
die mening dat je pas na enkele keren rijden met zekerheid kan zeggen of een bepaald bit beter is of niet. Maar zuiver anatomische gezien, lijkt het me wel interessant om te weten hoe je kan zien/voelen in welke richting je een bit moet gaan zoeken: waarom loopt de ene super op enkelgebroken of juist weer niet, waarom wel of niet een dik bit,... sommige dingen lijken mss voor de handliggend, maar niet alles - denk ik dan weer.

Helemaal mee eens. Maar heb het geluk dat ik iemand heb die veel van bitten en paardenmonden afweet. Dus dat is mss wel een voordeel voor mij dan. Want ik weet bv ook uit eigen ervaring dat mijn paard weinig ruimte in haar mond heeft, dus zij is veel gelukkiger met een dunner bitje.. En op een enkel of dubbelgebroken bitje loopt ze echt 'gevangen' en te drammen.. Met een Myler durft ze wél lengte maken in haar hals en door het 'afzonderlijke' draaien van de kanten is het ook voor haar veel duidelijker heb ik de indruk. :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:52

Babbelkous schreef:
Een clinic van haar lijkt me ook erg boeiend!
http://www.magalivanderheyden.be/

Ze heeft een brede basis in verschillende 'stijlen' van rijden, waardoor ze zowat de 'betere dingen' voor een bepaald paard mss beter weet te combineren denk ik :) Als je snapt wat ik bedoel :P
't lijkt me wel heel tof! Zo eens een heel andere 'wind' :)

Ze kan wel héél erg veel precies. Hoe een clinic zou je dan van haar willen? Want volgens mij ga je dan toch moeten kiezen: rijden, grondwerk,...

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:09

combinatie ;) ken wat mensen die er bij lessen, en ze warmt bv op met wat grondwerk en gaat dan aan de slag met rijden :)
mr 't is uiteraard een beetje zoals je zelf wilt :j

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:12

Speciaal. Nu ga ik daar nog een vraag over stellen, en ik bedoel dat dus totaal niet slecht hé. Het is puur uit interesse omdat ik daar eigelijk geen ervaring mee heb. Maar rijden die mensen dan ook op niveau? Als ze eerst opwarmen met grondwerk? (Nogmaals, ik zeg dat puur uit interesse, heb er geen ervaring mee :D )

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:36

ja, wel, 't is daarom dat ik 't ook eens wil 'proberen' eigenlijk. :) Ben wel eens benieuwd om het van uit totaal andere hoeken te bekijken en te doen. :)

En ze doet grondwerk oefeningen à la schouderbinnenwaarts enzo bv, maar dan naast haar paard ;) Dus 't is niet zo dat ze spagaat en van die dingen gaat vragen. Snap je wat ik bedoel? Dus 't is echt alvast 'opwarmings en dressuurgericht' dat ze oefeningen gaat doen naast haar paard :) Dus niet dat ze 'kunstjes' wilt aanleren in die zin van bv: flemen, steigeren op commando, .... Maar echt je paard al wat loswerken etc. :)

maar heb er dus zelf nog geen persoonlijke ervaring mee. Al wel contact mee gehad en ken mensen die bij haar lessen en ik geraak er wel door geboeid. Maar 't is nogal duur om ze voor mij alleen een keer te laten komen. Dus een soort van clinicje lijkt me ideaal :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:41

Aah, op die manier :D Haha, ja ik kon niet zo goed volgen. Nu wel. Lijkt me wel interessant ja. Al zie ik mezelf wel niet naast mijn paard lopen om op te warmen. Maar was niet is, kan nog komen hé!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:42

haha, feit! :D
En 't blijft mss ook wel bij één keer natuurlijk ;)
Mr 'k vind wel eens interessant om haar 'systeem' een keer te zien en te ervaren :)

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:52

Over de massagecursus.. Het zou op de kraal kunnen doorgaan ben nu nog aan het wachten op Jean voor een soort 'flyer' met de inhoud en kost enzo, en heel belangrijk data.. Zal hem nog eens aanporren! =)

Passend bit klinkt idd heel interessant maar die mevrouw komt over 2 weken al naar bij ons op stal geloof ik en ik was al van plan om dan mee te doen =) Ze zou dan voor redelijk wat mensen ineens kunnen komen dus dat scheelt ook weer in de kosten hé.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:07

Bittenpascursus ben ik ook heel benieuwd naar! Eigenlijk alle cursussen, ik moet echt oefenen met op verplaatsing gaan!

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:22

Ik heb een paar mogelijke data meegekregen, 12 of 26 oktober
Locatie de kraal. Voor de theorie kunnen we in de cafetaria terecht en daar kan eventueel iets geregeld worden voor een broodje ofzo 's middags.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:27

@Idra Moesten ze op de laatste moment no een invaller voor de zaterdag zoeken ben ik altijd kandidaat!Zondag heb ik wedstrijd,die is nou ook niet zo belangrijk maar moet maandag ingeschreven zijn.

Bittenclinic lijkt mij ook wel interessant.Ook al is het pas 2014.Ik ben stilaan aan het uitkijken naar stang en trens(niet dringend)dus dan zijn tips altijd welkom.

Die magalie,wat vraagt die dan voor les.Vind het altijd wel leuk om eens een andere methode te bekijken,maar daar ga ik dan geen massa's geld aan geven,als ik weinig van haar weet.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:59

Even terug voor kara Bosman:

Is november al niet wat laat? (Ben nogal ongeduldig)

Eerste weekend van oktober geen optie?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:40

Eerste week van oktober kan ik best op een zaterdag (enkel namiddag) of donderdag (ook namiddag). :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:28

fiija schreef:
Ik heb een paar mogelijke data meegekregen, 12 of 26 oktober
Locatie de kraal. Voor de theorie kunnen we in de cafetaria terecht en daar kan eventueel iets geregeld worden voor een broodje ofzo 's middags.

Da's voor die massagecursus dan?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:31

Fija: ik wil, volgens mij kan ik beide data nog :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:34

Feelsoproud schreef:
Die magalie,wat vraagt die dan voor les.Vind het altijd wel leuk om eens een andere methode te bekijken,maar daar ga ik dan geen massa's geld aan geven,als ik weinig van haar weet.

Als je haar site bekijkt, kom je al veel te weten over wat ze zoal heeft gedaan van opleidingen, ervaring,... :)
en als je haar googled, kan je ook wel wat vinden over haar ;) ken ook een paar die les nemen bij haar, kan je ook eens mee praten als je wilt :)

Wat ze voor een clinic vraagt weet ik niet precies. Maar voor een les vraagt ze iets van een 40€ geloof ik. (verplaatsingskosten niet bij gerekend)