Shetlander menrit 17 maart 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke data kun je?

10-03-2013
9 (22%)
17-03-2013
13 (32%)
24-03-2013
9 (22%)
31-03-2013 (Pasen)
9 (22%)

Totaal aantal stemmen: 40

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:00

Hoi...
Wij gaan enkelspannen, ik kan samen met mijn vriendin met de marathon wagen tweespan... Maar dan moet ik twee keer rijden
(de vierwieler kan niet met de shetten tegelijk op de trailer worden vervoerd... dus dat maakt de keus wel makkelijker ha ha ha )

Als we allebei met een twee wieler komen, kan ik alles in 1 keer meenemen op de trailer..
En omdat het ook niet echt naast de deur is, is dat bijzonder prettig.
Amanda komt die dag uit Friesland (en ik uit Overijssel, met de pony's en wagentjes )......
En we hebben er zin *\o/*

Vanmorgen weer even een trainings rondje gemaakt...
En oeps... niet zo schoon meer *D :o
Afbeelding

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:02

Iemand van jullie toevallig nog interesse in een Ideal mentuig maat mini? :D Het is de luxe marathon uitvoering met 'normale' lichtogen.

Nobje, wat zien ze er heerlijk schoon uit! :')

Mensen, nog maar.... 17 daagjes! *\o/*

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:03

En ik roep:

HEBBEN WE ER ZIN IN?

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:04

JA!!!!!!! =D

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:39

Bix schreef:
Iemand van jullie toevallig nog interesse in een Ideal mentuig maat mini? :D Het is de luxe marathon uitvoering met 'normale' lichtogen.

Nobje, wat zien ze er heerlijk schoon uit! :')

Mensen, nog maar.... 17 daagjes! *\o/*

>>> Hoi...

Maat mini en ideaal........ jee dat zou ideaal zijn.
Zou je het mee kunnen nemen... kunnen we eens voorzichtig passen ha ha ha
En pb me dan vooooooooooooooorzichtig over de vraagprijs :o :+ :o

En ja. Wat zijn ze lekker besmeurd met zijn tweetjes he...
En zoveel hadden ze nu ook niet gedaan grinnik... de witte is niet zo vlot..
Maar ziet er altijd uit alsof hij een heuse marathon heeft gelopen :D

En mag ik me aansluiten bij *\o/* Hoera nog maar 17 daagjes *\o/*

Zit met smart te wachten op de wielen van het extra cavelettie wagentje...
Vandaag of morgen komt er een tweedehands paar per PTT.... pffff
zooo spannend.... Dan kan Amanda mischien begin volgende week zelf al Pluk
verder rijden... /3 :D /3 hi hi hi hi hi

ZusJacobs

Re: Shetlander menrit 17 maart 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:08

Vandaag dus met Marlinde (moonfight) en de pony's terug gereden naar Wageningen, wát hadden wij lekker weer zeg! Wauwie :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:12

Dat klinkt goed Zus! Het was vandaag inderdaad super lekker weer!
(Voor Tita wat minder, die was meteen weer benauwd)

Ik denk niet dat ik het hoef te vragen, maar zal ik mijn camera meenemen de 17e? :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:11

_Kiki_ schreef:
Ik denk niet dat ik het hoef te vragen, maar zal ik mijn camera meenemen de 17e? :D

Jaa leuk!!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:41

ZusJacobs schreef:
Vandaag dus met Marlinde (moonfight) en de pony's terug gereden naar Wageningen, wát hadden wij lekker weer zeg! Wauwie :D

We hadden inderdaad heerlijk weer! Hopen dat het zonnetje ook zo schijnt op de 17de :D

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:20

Wat leuk! Ik kan niet wachten! Zoveel aanspanning echt super gezellig!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:25

Nou verwachting voor volgende week is in ieder geval

"De lente begint /3 *\o/* /3 "

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:20

Volgende week eens kijken of de nieuwe sulky bevalt bij Yce :)

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:47

Ja het weer gaat steeds beter worden!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:53

Lauwttje schreef:
Volgende week eens kijken of de nieuwe sulky bevalt bij Yce :)

Leuk zeg, ga je een nieuwe sulky
Uitproberen ? Spannend, nou succes
En we zijn benieuwd *D

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 18:18

Vandaag de testrit gereden, hij is weer mooi geworden!! Ik kon meeliften met Zus en dr twee stoere mannen en we hebben het rondje even voorgereden. In totaal zo'n 7,5 km, met na 4km een stop met wat lekkers voor iedereen. Ik denk dat we er weer wat moois van gemaakt hebben, nu allemaal duimen voor goed weer!

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:37

Ik zag vandaag een mooi shettenspan langs de shetjes rijden,
toevallig iemand die ook mee gaat? was zelf net klaar en was me spullen in de kast aan het leggen.
waren een vosje en een zwarte, ze gingen richting zwembad de vrije slag

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:38

Niekje51 schreef:
Vandaag de testrit gereden, hij is weer mooi geworden!! Ik kon meeliften met Zus en dr twee stoere mannen en we hebben het rondje even voorgereden. In totaal zo'n 7,5 km, met na 4km een stop met wat lekkers voor iedereen. Ik denk dat we er weer wat moois van gemaakt hebben, nu allemaal duimen voor goed weer!

Gaaf, nou nog lekker weer, een zonnetje :9 8-) ha ha ha...
We hebben er zin in *D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:52

Niekje51 schreef:

En ze hadden er zin in!!!!!!!!!!

Ik heb vandaag wel goed gemerkt wat voor een kracht er eigenlijk voor staat, werd er een beetje bang van eigenlijk -O- Ze waren echt niet te stoppen!!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:56

Lang niet meer gelopen? Zo druk, jeetje, iets minder in de haver, zoals de vorige keer? :P

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:57

Sorry dat ik niet meekon luitjes! :( De schrik zat er hier even goed in... Vanmiddag even lekker kunnen ontspannen. Rondje weggeweest met de sulky. Had hem overigens bijna verkocht vandaag. Had een gave vierwieler gezien, die ik a.s. dinsdag kon gaan bekijken en evt. kopen. Echter al voor m'n neus verkocht...

Maar vind het stiekem niet erg hoor. Vind m'n HCA'tje toch wel erg fijn ;) Alleen is Bartje soms best pittig. Ik denk dat ik me op een vierwieler, met iemand naast me, soms wel eens prettiger zou voelen. Hebben jullie dat ook?

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:03

Heb even lopen rekenen, grootste stukje weg van Yce met de sulky is ongeveer 8/9 km, dus 7,5 km lang bijna alleen stappen moet hij makkelijk kunnen volhouden :)

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:04

Wat leuk dat jullie al getest hebben!
die 7,5 km word een makkie voor mij en jaan. We rijden met 1 rit al meer dan 10 km in stevig tempo!
Ben heel benieuwd en er zin in!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:08

Bix schreef:
Sorry dat ik niet meekon luitjes! :( De schrik zat er hier even goed in... Vanmiddag even lekker kunnen ontspannen. Rondje weggeweest met de sulky. Had hem overigens bijna verkocht vandaag. Had een gave vierwieler gezien, die ik a.s. dinsdag kon gaan bekijken en evt. kopen. Echter al voor m'n neus verkocht...

Maar vind het stiekem niet erg hoor. Vind m'n HCA'tje toch wel erg fijn ;) Alleen is Bartje soms best pittig. Ik denk dat ik me op een vierwieler, met iemand naast me, soms wel eens prettiger zou voelen. Hebben jullie dat ook?

Maakt echt niet uit hoor, ik begrijp heel goed dat de schrik er in zit..

De pony's hebben afgelopen donderdag nog 3 uur gelopen (veeel galop, zoals Moonfight wel weer :D ) en wist dus niet zeker of ze vandaag er nog wel zin in zouden hebben 1,5 uur heen, de rit zelf van een 1 en 1,5 uur terug te moeten lopen.. (uiteindelijk van 12.15 tot 13.00 gelopen tot 13.20 pauze en daarna geen pauze meer tot 17.30 ongeveer gelopen met na de testrit nog een flinke ronde over de tankbaan in galop.. en stoppen ho maar!) maar tegendeel bleek waar, ik heb ze nog nooit zo heftig gezien (ze waren echt elkaar aan het opfokken!).

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:28

Bix schreef:

Ha ha ha... ja dat heb ik met Krummel best vaak... met zijn 80 cm. Zo vlug als water... ha ha ha
Ik heb een vierwieler met een rem... maar hij blijft lopen hoor... Toch heb ik dat liever als dat lauwe temperament.
Je weet in ieder geval wat je er aan hebt.
En als er iets is.... het is altijd voorwaarts op te lossen :o

Ik zou het ook wel leuk vinden om eens iemand naast me mee te nemen.. maar dat wordt in het bos door de mindere paden
voor Krummeltje toch wel erg zwaar... dus ik weet als ik dat weet dat ik toch een manier moet vinden om Krummel wat groter te krijgen ha ha ha ha ha... Ik denk dan altijd maar.. dankzij dat lichte HCA -tje kan het uit dat ik langere ritten maak met 80 cm pony door een bos met slechte paden *\o/*
Mijn partner zegt wel eens (terecht) dat als Krummel een groot paard was geweest met zijn huidige temperament. Hij onhoudbaar zou zijn :o :D :o ..

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:50

Zooo herkenbaar Nobje! Bart is ook ontzettend snel. Ik heb één keer meegemaakt dat hij er al bokkend vandoor ging (dat was de eerste keer voor de sulky; hij is beleerd voor een vierwieler). Maar de sulky hield zich prima. Toch zit je er dan niet met een gerust hart achter ;) Ik gebruik nu uit voorzorg ook altijd een halstertouw als slagriem, om te voorkomen dat hij weer zijn kont omhoog gooit. Toch vertrouw ik hem voor 100%. Laatst met die sneeuw trok hij rustig een sleetje met kleine kindjes erop. Superbraaf!