Fotomeeting honden Montferland! (gelderland)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: Fotomeeting honden Montferland! (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:47

ik heb ze erop staan :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:50

Jaa ik had ze gezien. Wanneer is die foto van Donja genomen? dit is een rustig drafje geen volle snelheid. Of heb je die stiekem genomen :D . En toch een Wesley bij de bomen, hij is toch gelukt. *\o/* We kunnen aan hem zien dat hij iets aan het uitbroeden is, vlak daarna liep hij ook om de boom heen om het beschuitje te pakken. :') blijft slim. Hihi.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:52

stiekem ja ;)
ging beter dan op volle snelheid

ohja ik ben nog niet zo handig om riemen/halsbanden weg te werken

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:54

Laurahh schreef:
Ik ben nu met Gandor bezig, wauw wat is dat toch een mooie hond! <3

Mooie foto's hoor :) ook van de andere honden!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:54

Aha stiekum dus. Zijn er uberhaupt gelukt op snelheid of heb je steeds maar een stukje hond?gewoon veel oefenen en prutsen Ik kan helemaal niets kwa bewerking of goede foto s maken. :')

Zijn jullie met de anderen toch de berg opgegaan voor actie?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:56

ja met de andere zijn we toch naar boven gegaan.
mijn actiefoto's zijn niet echt goed gelukt. niet helemaal scherp (al leek dat op camera wel)
Doorgaan met oefenen doe ik zeker en op deze manier is het ook leuk.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:01

xxitsmexx schreef:
mijn actiefoto's zijn niet echt goed gelukt. niet helemaal scherp (al leek dat op camera wel)

daarvoor zijn deze dingen ook toch ? lekker door blijven oefenen dan lukt het vanzelf wel, vind er toch ook wel mooie foto's tussen zitten hoor!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:03

Ik ben best tevreden met de foto's tot nu toe, kan zeker wel wat gebruiken voor mn portfolio! :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:06

xxitsmexx schreef:

Je woont dichtbij dus als je nog wat snelheidsfoto s een op een wil oefenen kan dat natuurlijk altijd nog. :j hoe meer oefening hoe beter, ze ging natuurlijk ook rap.

Zouden we een niet scherpe desnoods achter de schermen kunnen zien, ben wel benieuwd hoe haar loophouding is op snelheid. Dat hebben we nog nooit gezien.

Laura fijn, daar was het toch ook om te doen?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:09

Ik heb wel wat scherpe van het kleine hondje volgensmij ;)

De hond van Jess staat ook op de site!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:13

@Mendy, als je je foto's wat minder grauw/blauwig/donker wil hebben moet je de volgende keer eens met de witbalans spelen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:16

Hoe meer foto erstaan hoe leuker het wordt. Alle dieren staan er zo leuk en blij op. :j blijft toch een vak apart lijkt me. Die actie foto s blijven leuk, lippen en tongen die alle kanten opwapperen. Oren die raar gaan staan en haar dat in stroomlijn naar achter vliegt.spieren die opbollen :D daar kan ik echt uren naar kijken. De kracht die ervan afkomt, mooi.

Laura ik ben benieuwd. Waar lag nu het probleem eigenlijk? Te laat met afdrukken, sluitertijd, positie van de hond of het gebrek aan licht met sluitertijd? En hoe kun je snelheid laten zien zonder beweging? Is daar een handigheid voor? Of krijg je dat door de lippen, oren en haren enzo?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:27

Het hondje ging zo snel dat je met je camera moest volgen, scherpstellen, uitzoomen naarmate ze dichterbij kwamen en daarnaast kon vanwege het licht de sluitertijd niet zo heel snel. Dat samen maakt het lastig om scherpe actiefoto's te krijgen ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:31

Dus toch ook de sluitertijd. Die zal misschien idd te lang zijn voor het licht waardoor je een vage streep krijgt natuurlijk. Zou je kunnen fixeren op een punt vooraf instellen en dan wachten tot ze voorbij komt of is dat bij voorbaat kansloos?

Zoals gezegd ik ben een echte fotografie leek. Vind het wel leuk om stilstaande natuur te fotograferen maar niet echt perfecte foto s.ik ben al snel tevreden. het afdrukken daarna wel weer. Heb heel wat uurtjes in de donkere kamer doorgebracht.

Maar als je ziet hoeveel portretfotografen er alleen al op bokt zitten, dan zie je kwaliteitsverschil wel terug. :j in sprekendheid van de dieren, scherpte, balans in een foto enz.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:35

Het is niet zo zeer dat je een vage streep krijgt. Maar dat je camera in die 0,0000001 seconde dat het hondje in beeld is niet het juiste punt pakt om op scherp te stellen. Waardoor bijvoorbeeld wel het gras scherp is maar het dier wat waziger. En dan daarnaast moet je de timing ook nog goed hebben, dus niet het moment dat ze net met hun voorpoten landen :)

Ik ben nu met de duitse herder bezig en dan hoef ik daarna alleen jouw honden nog maar Karuna!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:36

Ik vind de foto's echt gaaf geworden!!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:38

Heel leerzaam, zo kom ik ook nog eens wat te weten over fotografie. Het lijkt zo simpel.

Ik wil eigenlijk slapen maar ben wel benieuwd dus kijk of ik nog wakker kan blijven even.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:45

@Jess, daar doen we het voor! :D

@Karuna, ik heb nu die van de herder klaar dus ga ik aan jouw honden beginnen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 23:02

Van alle honden staan een aantal foto's op de site :)

Het kan zijn dat er nog meer foto's bij komen, maar voor vandaag vind ik het even genoeg geweest.
Hopelijk zijn jullie er blij mee!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:05

ziet er goed uit laura.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:13

_/-\o_ wow mond valt open. Wat is die laatste perfect getimed. Daar zie je de snelheid wel in terug. Hoe efficient kun je rennen. Mooi om te zien, normaal krijg je niet de tijd om te zien hoe ze precies rent. En trots op haar gedrag vandaag. Langzaam aan begint het op een normaal hondje te lijken ipv een verknipt angstagressief dier. Mogen we een foto van haar naar het asiel sturen? Die zullen erg blij zijn met een blije actie foto van Donja wat toch een zorgenhondje is geweest van ze.

Zelfs Chivas staat zowaar blij op de stilstandfoto. Echt trots op ons bange mannetje, niet gedacht dat hij zo goed zou meewerken, daarom had ik hem niet opgegeven. Hij komt er wel. Alleen die renfoto :') dat is echt onze witte herder. Zo niet soepel, onhandig en klunzig als hij rent.

Die van de duitse herder zijn ook echt krachtig, met zijn enorme lap uit zijn mond. Allemaal zijn ze mooi trouwens. Petje af.

Laura, er is al heel veel gebeurt vandaag. Meer als ik verwacht had als je ziet hoeveel foto s jullie al doorlopen hebben vandaag. Doe rustig aan.

Wij hebben in ieder geval lol gehad, er ook van geleerd. Voor de hondjes was het een leerzame en leuke dag met nog mooie foto s op de koop toe. Wat wil een mens nog meer. En nu slapen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 23:18

Bedankt! Ik heb nog wel meer portretfoto's van je honden hoor, maar heb dit ff snel erop gezet ;)
En je mag best een foto naar het asiel sturen hoor, zolang de copyright er in de hoek blijft staan vind ik het goed!

Nog ff de site voor de anderen, aangezien die alweer op de vorige pagina staat:
http://fotomeetinghondenmontferland.wee ... index.html

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:59

Van mij staat nu alles op de site! Helaas weinig actiefoto's. Weinig licht en snelle honden was een beetje teveel gevraagd voor mij en mijn oude cameraatje :( Heb ook voor het eerst alles op manual gefotografeerd (eerst deed ik altijd gedeeltelijk automatisch en gedeeltelijk handmatig maar dat pakte vandaag niet zo goed uit) dus daarom ook soms verschil tussen het contrast op de foto's. Dan had ik het te laat in de gaten als mijn lichtmeter op hol sloeg enzo :') Maar het was in ieder geval erg leerzaam vandaag! Heb weer lekker kunnen oefenen :) Hoop dat de modellen er blij mee zijn :j

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 01:27

Weet je wat ik helemaal vergeten ben vandaag? Om te vragen of de baasjes ook nog samen met de hond op de foto willen! Wat stom van mij zeg. Ik WIST dat ik gewoon iets vergat.
Nu ga ik slapen, morgen weer vroeg op voor college :)

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:49

Er zitten een paar hele mooie foto's tussen. Van alle honden en van alle fotografen.

Fantastisch resultaat *\o/*