Fanatieke skiërs en snowboarders gaan meeten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:34

Herinnering met bus reis naar wintersport, om ruimte in hun koffer/tas te sparen trokken somige hun winteroutfit aan.
En warm dat ze het hadden. }:0
Kleed me daar dus om.
Mee te nemen, binnenbroek, buitenbroek, thermo hemd, fleesh trui, buitenjas met fleeshvoering, handschoen, skisokken, helm (als ik die kan vinden) anders een muts, slalomboard en hardboots, allroundboard en softboots en een handdoekje.
Hemd en fleeshtrui zal ik waarschijnlijk al aan hebben.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:14

JAZZ4ff schreef:
Dacht dat ik vroeg was!
Nicole moet je zondag les geven?
Ben zondag met mijn nicht daar.

Nope ben niet aan het werk. Bijna nooit op zondag i.v.m de wedstrijden.

En ik heb geen lijstje haha weet uit me hoofd inmiddels wel wat er mee gaat.

@jasmijn ik kleed me lekker daar om hoor lekker alles op het gemakkie. Ga niet 2 uur in mijn thermo en broek in de auto zitten haha.

Jakizi

Re: Fanatieke skiërs en snowboarders gaan meeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:56

Niet schrikken, heb mijn naam veranderd

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 15:19

Ik trek ook pas mijn kleding daar aan hoor. Ik ga echt niet in m'n wintersportkleren bijna 3 uur reizen.. :p

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:34

@Frans, wow dat is een waslijst haha :)
Mijn boodschappenlijstje: boardbroek + jas + skisokken + muts + helm + kniebeschermers + bandana + board + boardschoenen + handschoenen + volgens mij vergeet ik nog iets :+

@Nicole, dacht al dat we een nieuw slachtoffer hadden gevonden haha :D

@Felicity, ik was het ook niet van plan, maar als iedereen het zou doen, deed ik het ook. Wil geen spelbreker zijn :')

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:07

Al mijn snowboard spullen liggen opgeslagen, vandaag spullen die ik nodig heb verzameld.
Natuurlijk kon ik somige dingen niet terug vinden, waarschijnlijk een keer uitgeleend.
Belangrijkste wat ik niet kan vindenden zijn binding schroeven en ringen, heb nu van een kennis een set kunnen lenen.
Helm ook niet kunnen vinden, volgens mij bij mijn laatste wintersport kwijt geraakt.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:24

Oooow wat zonde dan van dat kwijt zijn -O- hoop dat je ze alsnog een keer terug vindt! Hoelang heb jij al nniet geboard dan?

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:49

Laatste keer was 1 1/2 jaar geleden, Whistler Canada.
Even op mp. gekeken voor een helm, 1tje te koop in Landgraaf.
Ga hier misschien op reageren.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:52

Okee, valt opzich nog mee dan :) En hoelang board je al? Best lang of niet?

Als hij nog in goede staat is zou ik het doen :) Al zou ik persoonlijk liever een nieuwe kopen dan een gebruikte...

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:29

Zins de opening van Snowworld Zoetemeer, december 1996.
Kwam toen als skier in botsing met een snowboardster (Bibian Mentel).
Door haar ben ik toen gaan snowboarden.
Op de site van Duijvestijn al helmen in de opruiming gezien, wordt dus een nieuwe.
Veiligheid moet je niet op beknibbelen.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:49

Ik heb eigenlijk alleen een helm op in het funpark, tijdens opleidingen omdat je dan toch je grenzen gaat verleggen, off piste en tijdens het lesgeven in Oostenrijk want dan is dat verlicht bij kinderlessen. Als ik gewoon een dagje ga toeren heb ik eigenlijk lekker mijn muts met Goggle op en dan ga ik met de intentie om geen rare dinge te doen( loopt alleen soms anders) oeps........

Ff zomaar een vraagje.... We hebben toch geen skiërs of boarders onder ons die in Oostenrijk met een helm en zonnebril de piste op gaan?

Zeg alsjeblieft nee....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:52

Jakizi schreef:
Ff zomaar een vraagje.... We hebben toch geen skiërs of boarders onder ons die in Oostenrijk met een helm en zonnebril de piste op gaan?

Zeg alsjeblieft nee....

Ja hoor, waarom niet?
Een helm is wel zo veilig (mogen ze van mij verplichten, zoveel idioten op de piste die ook de goede skiërs en boarders onderuit kunnen halen. Ongeluk zit in een klein hoekje).
En mijn sneeuwbril beschermt mijn ogen niet voldoende tegen de zon.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:57

Ik heb meestal indoor geen helm op, maar voel me op een of andere manier een stuk zekerder met helm op, dan durf ik meer :) heb overigens wel een sneeuwbril, zonnebril gaat alleen op als helm af is :D

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:08

Natasja91 schreef:
Jakizi schreef:

Zeg alsjeblieft nee....

Ja hoor, waarom niet?
Een helm is wel zo veilig (mogen ze van mij verplichten, zoveel idioten op de piste die ook de goede skiërs en boarders onderuit kunnen halen. Ongeluk zit in een klein hoekje).
En mijn sneeuwbril beschermt mijn ogen niet voldoende tegen de zon.

Ik zal even mijn punt uitleggen. Ten eerste zijn er genoeg sneeuwbrillen die wel tegen de zon beschermen alleen zijn ze dan helaas duurder. Ik heb zelf geïnvesteerd in een oakley waarvan ik de lens kan verwisselen. 1 voor grauw weer en 1 voor de zon.

Een gewone zonnebril onder een helm kan vrij gevaarlijk zijn als je valt. Neem aan dat je een wintersport zonnebril hebt waar in ieder geval speciale glazen in zitten. Daarnaast moet je denken dan die pootjes onder een helm meer schade kunnen aanrichten dan je denkt. Wil je toch een gewone zonnebril op koop dan een speciale met flexibele pootjes.

Veel mensen weten namelijk niet dat dit gevaarlijk kan zijn, wou gewoon onwetende erop wijzen.

Verder geen verwijt. :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:21

Op die manier!
Kreeg de indruk dat je het niet mooi vond ofzo :+
Ik heb inderdaad een goedkope sneeuwbril die niet voldoende tegen de zon beschermt.
Daarentegen een goede wintersport-zonnebril omdat ik die ook fijn vind om gewoon in de zomer te dragen, bijvoorbeeld tijdens het hardlopen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:52

Echt ideaal, 2 topics door elkaar :')

Was je je naam zat Nicole?
Moet m'n profiel ook weer hoognodig updaten, die is ook n beetje oud :+

Wel een goede over die bril, nooit op die manier over nagedacht eigenlijk (behalve dat ik harde pootjes met helm niet lekker vind zitten haha).
Heb gewoon 2 goggles, 1 voor bewolkt en 1 voor sneeuw en dan gooi ik gewoon 1 van de 2 in m'n tas voor het geval het weer ineens omslaat. Gaat prima :)
Helm heb ik in de bergen wel altijd op, zitten van die kamikaze-piloten tussen....+ dat het bij ons ook altijd onzeker is wat we ineens weer voor een geks gaan verzinnen.
Indoor voldoet mutsie wel genoeg tenzij ik non-stop het park in wil. Oehh nou wil ik weer verder met beanies maken :D

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:56

Doe mij er maar 1 Diel.

Heb het punt ook aangekaart zodat er in ieder geval over nagedacht wordt. Al vind ik het heerlijk zonder helm ben ik voor en helm in het buitenland in de bergen. Mssn bezeer je, jezelf wel niet maar wat denk je van kamikazes om je heen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:10

Precies! Hoe voorzichtig je zelf ook bent, je weet het nooit met de rest om je heen :n Sommige mensen zijn echt levensgevaarlijk...

Haha als ik m'n lijstje heb afgewerkt geef je maar weer een gil :+ Moet er nog 5 als kerstcadeautje maken en heb er ook nog 1 voor mezelf op de planning staan dus het gaat nog even duren :') Zal me niet vervelen iig.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:21

Haha goed bezig..............

Gister toevallig nog. Had 1,5 uur les gegeven aan een school en moest nog half uurtje toezicht houden en stond een vraag van iemand te beantwoorden en wordt op 10 cm achter me gepasseerd door een boarder die nog niet kon sturen.

Schrok me het lazeres

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:32

Haha fijn oppassertje spelen :brr: gelukkig niet zo lang.

Pff echt hoor, voor je het weet heb je 'n kant in je enkels :\ Iedereen moet het uiteraard leren, maar in zo'n geval zie je toch wel dat je op iemand af rijdt...kan je je beter gewoon laten vallen :Y)

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:35

Gelukkig beschermen die schoenen nog een beetje.....

Heb wel een keer een kant in mij. Schenen gehad, flinke Jaap

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:36

Heeeee Diel, ik ben eerst in de rij voor de muts he :D

Naar hoor Nicole, sommige mensen zijn echt levensgevaarlijk! Ik heb het ook een keer gehad, iemand voor mij ging zitten, ik kon niks anders dan ook gaan zitten (pad was smal, kon er niet langs) en iemand uit mijn klas raakt me vol met de kant van zijn board in mijn rug. Autsj #) Was uiteraard niet echt boos op diegene, maar zeer deed het wel!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 22:51

Helm en skibril heb ik op, dus geen zonnebril. Ik zie er na de vakantie wel uit als een aap. :+

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:21

lang leve de goggle face ahum......

Afbeelding

was nog erger toen ik naar huis ging....... B-)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 00:18

Ja dat dus! Haha! Ik wordt er weken mee uitgelachen..