Fotomeeting Lommelse Sahara 7 juli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:24

obelix schreef:
Stefanie,had het niet makkelijker geweest als je gelijk het topic tot aan het einde door had gepluist ? Dan had je m up 2 date gehad en niet zo half bakken nml.

Komt nogal raar over dat je zegt : Ja vul zelf maar aan. Jij bent de organisatrice,dus jij hoort het te regelen ;)

Heb ik ook gedaan, maar bij de meeste ontbreekt een foto of extra info die ik nog wel graag aangevuld zie. De lijst is zo goed als up-to-date. Ik heb degenen die niet meer meekunnen er uit gelaten en degenen die bevestigd hebben dat ze meegaan erop gezet. Dus hier kunnen jullie je op baseren! :)
En zoals ik eerder al zei, heb ik nog geen ervaring met het regelen van een fotomeeting dus alle hulp is meer dan welkom !

Anoniem

Re: Fotomeeting Lommelse Sahara 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:33

Is het misschien een idee om alvast te bedenken hoe het zal gaan verlopen? In het forum las ik ergens dat de tijdsplanning tussen 11.00 en 15.00 is.. Kunnen de fotograven aangeven wat ze verwachten mbt verzorging, ik heb met stefanie een pbtje en zei gaf aan dat ze met mooi vind als hij ingevlochten is.

Hoe willen jullie de dag beginnen? wie, wat waar... Als je rijfoto's wilt lijkt het me mooi om dat te doen voordat ze het water ingaan ivm natte paarden? en losse foto's na het rijden... Kunnen er ook blackfoto's gemaakt worden? Dat vind ik zo mooi...
Misschien is het goed als iemand die wat ervaring heeft de " leiding" neemt (in samenwerking, natuurlijk he)...
Stefanie gefet al een paar keer aan geen ervaring te hebben en graag hulp wilt.
Wie kan die hulp geven en heeft wat ervaring???

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:58

Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar mijn mening qua verzorging, zolang het paard/hond maar proper is en verzorgd eruit ziet maakt het mij niet uit of het wedstrijdoutfit is of niet, ik heb liever dat de eigenaar kiest waar hij zich het meest op z'n gemak bij voelt. Ik zou graag verschillende modellen zien, niet allemaal wit dekje en ingevlochten...maar ik heb het liefst dat de eigenaar dat beslist, verder gewoon een proper getoiletteerd paard, proper tuig, liefst ook geen afgeragde oude dekjes en bescherming...en verzorgde ruiter, geen vuile kleding/laarzen, denk goed na over haar los of vast, ...maar of je nou in het wit komt of in een indianenoutfit, maakt mij niet uit :) er zijn wel veel kleine dingen waar je op kan letten, ik kan wel een lijstje maken en hier posten als jullie dat graag willen.

En wanneer in het water en volgorde van foto's vind ik ook iets meer voor de eigenaar. Als jij meer belang hecht aan een tiptop schoon paard bij de rijfoto's, moet je dat als eerste doen, maar hou er dan rekening mee dat je bij de los foto's zweetplekken zal hebben en je haar plat zal liggen als je een cap op gehad hebt bv...Wil je absoluut mooi los-fto's waar je zelf nog met net gebrusht kapsel naast kan staan, dan doe je die eerst zodat je zeker geen zweetplekken hebt en gaat daarna rijden..nogmaals, dat is aan de eigenaar en hoe je paard is, liever eerst controle met het rijden en daarna los of liever eerst los voor je erop gaat op vreemd terrein...

Blackfoto's kunnen er niet gemaakt worden omdat je daar een afgesloten, donkere ruimte voor nodig hebt :)

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:59

Fotografen:
Zinn
_Sanne
tesseke
Stefaniepje

Modellen:
Paard:
• arsiana_; paard; NMPRS; hengst; super uitstraling, kan mooi bewegen en zwemt graag; http://i947.photobucket.com/albums/ad31 ... SHOOT4.jpg
• Hayka: Paard Zenith, kWPN, dressuur M niveau, blikvanger, bijzondere kleur, geweldige bewegingen; http://www.mijnalbum.nl/Foto-SCZP7LKZ-D.jpg
• pheebs1992: Youri - Amerikaans miniatuurpaardje; http://i49.tinypic.com/rirf2x.jpg / Jan Willem - D-pony; http://i46.tinypic.com/s5bnev.png / Billy - B-pony; http://i45.tinypic.com/iw1wna.jpg / Be Faithfull z - Z (1.70); http://i45.tinypic.com/fu46xf.jpg ( is er al besloten wie je gaat meenemen?)
• adnil35: 4-jarige ruin van Scandic onder het zadel; B-L niveau; Afbeelding
Afbeelding
• Lize Geraerts: mini-hengstje

Hond
• arsiana_; hond; boomer; teefje; ze weet dat ze mooi is en kan goed stil blijven zitten; http://i947.photobucket.com/albums/ad31 ... C04796.jpg
• Hayka: Hond Duca, Hongaarse Vizsla, 10 maanden, jachttrainingen, luister goed, kan stil zitten, zwemmen, race en springen, etc http://www.mijnalbum.nl/Foto-4Z786UWW-D.jpg
• pheebs1992: dalmatiër; http://i46.tinypic.com/3536tc5.jpg
• Lize Geraerts : franse bulldog

Ik heb foto's van mij en Donato toegevoegd. Er is alleen één maar, ik weet niet of ik ook onder het zadel kan omdat Donato momenteel een irritatie heeft op de schoft. Toch zou ik graag deel willen nemen, mocht dit niet mogelijk zijn.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:06

Verders kom ik sowieso niet in wedstrijdoutfit, maar wel in een mooie passende set. Heb jullie voorkeuren voor wel/niet invlechten?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:08

ik zou zeggen wedstrijd outfit wel ingevlochten (naald en draad liefst) en gewone outfit niet ? zodat we verschillende hebben?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:17

Prima, ik zal op mijn zondags komen ;)

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:59

Zinn schreef:
ik zou zeggen wedstrijd outfit wel ingevlochten (naald en draad liefst) en gewone outfit niet ? zodat we verschillende hebben?

Vind ik een goed idee! :j Kan iedereen dit even laten weten?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:06

stefaniepje: heb jij misschien al een planning opgemaakt wanneer we de honden en de paarden doen?
En jij wou met mij meerijden denk ik eh? Weet het niet meer zeker.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:45

qua planning vind ik wel heel moeilijk...het ene dier zal een stuk vlotter gaan dan het andere...
1 voor 1 zal ook zowieso te traag gaan denk ik? worden er normaal niet een aantal tegelijk gedaan en wanneer die zich bv gaan klaarmaken voor rijfoto's os losgooien ondertussen de honden ofzo? ik zeg maar wat

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 19:22

Ik zal een planning maken ! ;) Het beste lijkt me om eerst losgooi foto's etc. te maken. Wanneer men de paarden opzadelt, kunnen we de honden doen! Dan verliezen we niet veel tijd.

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 19:24

tesseke schreef:
stefaniepje: heb jij misschien al een planning opgemaakt wanneer we de honden en de paarden doen?
En jij wou met mij meerijden denk ik eh? Weet het niet meer zeker.

Ik zal jou hierover even een pb sturen om alles af te spreken! :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:32

Erg jammer dat ik dit weekend geen tijd heb, als het verplaatst wordt hou ik me nog aanbevolen. Ik kan dan mee als fotograaf en mijn man kan de hond mee nemen als model. Paardje neem ik nog maar niet mee, die is momenteel weer aan het puberen en niet zo braaf :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:50

Oke, hoe doen we het nou morgen?

- Hoelaat tot hoelaat?
- Iedereen weet waar het is?
- Planning gemaakt?
- Iedereen die zich had opgegeven die heeft onlangs nog contact gehad?
- Heeft de TS telefoon nmrs van de modellen en/of fotografen?
- Zijn er prikpaaltjes en lint geregeld?

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 14:27

Planning voor morgen :

11u00: afspraak Lommelse Sahara
11u30: losgooi foto’s arsiana_, hayke en Adnil35
12u15: losgooi foto’s pheebs1227 en Lize Geraerts
13u15: Foto’s honden: arisana, hayka, pheebs1992 en Lize Geraerts
14u00: rijfoto’s Paarden: Hayka en Adnil35
+/- 15u00: Einde meeting

Zint iedereen deze uren? Mits we met maar 4 fotografen zijn, kunnen we de losgooi foto’s opsplitsen in 2 delen? We kunnen starten met 3 paarden en wanneer we voldoende foto’s hebben kunnen we de andere 2 nemen, rekening houdend met de tijd. De honden nemen we daarna. Zo kunnen de paarden even wat rusten en bekomen van eventuele zweetplekken :'). Voor degene die helemaal in het water willen gaan, misschien dit het beste op het einde doen? Ik ga er vanuit dat er met de kleine paarden niet wordt gereden, dus zijn deze niet meer ingepland op het laatste. Laat nog even weten hoe dit juist zit !

Kunnen jullie allemaal je gsm-nummer per pb naar mij sturen, dan maak ik hier een lijstje van en stuur deze door naar de deelnemers.

Oja, de uren zijn juist rond de middag, ik neem alvast enkele koffiekoeken mee :+

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:13

Ik ga morgen ook mee als fotograaf.

Ik zou alleen even de tijd aanpassen als ik jou was voor de 1e 3 paarden. Portret foto's en losgooi foto's maken van 3 stuks, kost wat meer tijd als 3 kwartier nml.
Voor de andere 2 heb je een uur staan,dat gaat wel.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:32

Nog even een kleine toevoeging, lunchpauze tussen door zou fijn zijn. ;) :Y)
Even wat drinken en een broodje eten is wel prettig :j

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:35

stefaniepje schreef:
Planning voor morgen :

11u00: afspraak Lommelse Sahara ( 11 uur daar dan ook aanwezig zijn !!)
11u15: losgooi foto’s arsiana_, hayke en Adnil35
12u30: losgooi foto’s pheebs1227 en Lize Geraerts
13u15 : Lunch en drink pauze.
13u30: Foto’s honden: arisana, hayka, pheebs1992 en Lize Geraerts
14u30: rijfoto’s Paarden: Hayka en Adnil35
+/- 15u30: Einde meeting

Ik heb m aangepast, is dit een idee ? :) ;)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:51

Perfect Sandra :j

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:39

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik ben op kamp geweest tot 2 uurtjes geleden.

Ik vind de planning perfect zo, is het de bedoeling dat iedereen dan al daar aanwezig is om 11u stipt? Of pas op hun tijdsstip komt?
Ik had eigenlijk graag rijfoto's gehad van mijn Z merrie, dus zou dat ook gaan? Of is daar geen tijd voor? :) (dus enkel portret dan, ohja ik neem haar mee :) )

De dalmatier gaat ook mee, samen met het mini-hengstje en een franse bulldog normaal!

Dus liefst ingevlochten en netjes heb ik begrepen? :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:26

11uur aanwezig zijn :j !! Uit eerdere ervaringen weet ik dat veel mensen veel te laat aan komen kakken en dan nog van alles moeten doen met hun dier. Dus als je op tijd aanwezig bent,heb je tijd zat om alles nog even na te lopen,even een borstel er over heen halen evt. ;) :j

Rijfoto's wilde de TS om half 3 doen dan volgens mij. Dus je kunt je daar gewoon bij aansluiten.
Wel om en om denk dat dat wel makkelijker is,anders is het niet te volgen haha

De sportpaarden liefste ingeknot idd,vind ik persoonlijker veel netter.
Uiteraard tuig ed ook netjes gepoetst.
Voor de honden,netjes even geborsteld en evt. halsbanden ook netjes.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:29

wedstrijdoutfit = ingevlochten
gewone outfit = niet ingevlochten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:32

Ook voor een gewone outfit kan het heel netjes staan om ze in de knot te hebben,maar dat zal wel persoonlijke voorkeur zijn denk ik ;)

Is het al bekend bij iedereen? Dat diegene die er nu op staan ook daadwerkelijk komen?

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:32

obelix schreef:
11uur aanwezig zijn :j !! Uit eerdere ervaringen weet ik dat veel mensen veel te laat aan komen kakken en dan nog van alles moeten doen met hun dier. Dus als je op tijd aanwezig bent,heb je tijd zat om alles nog even na te lopen,even een borstel er over heen halen evt. ;) :j

Rijfoto's wilde de TS om half 3 doen dan volgens mij. Dus je kunt je daar gewoon bij aansluiten.
Wel om en om denk dat dat wel makkelijker is,anders is het niet te volgen haha

De sportpaarden liefste ingeknot idd,vind ik persoonlijker veel netter.
Uiteraard tuig ed ook netjes gepoetst.
Voor de honden,netjes even geborsteld en evt. halsbanden ook netjes.

Goed! Wedstrijdoutfit betekent witte broek + witte top? En dan ingevlochten?

Oké, we vinden het spannend voor morgen :o

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:52

obelix schreef:
Ook voor een gewone outfit kan het heel netjes staan om ze in de knot te hebben,maar dat zal wel persoonlijke voorkeur zijn denk ik ;)

Is het al bekend bij iedereen? Dat diegene die er nu op staan ook daadwerkelijk komen?

is idd persoonljike voorkeur, maar ik denk dat het voor de fotografen het fijnst is om afwisseling te hebben...ik zou iig graag verschillende dingen voor mijn lens zien