Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:22

Thnx Vealosz!

Ja ik dacht inderdaad ook, misschien eerst stand, portret en 'losgooi', alles waar geen zadel voor nodig is zegmaar.
En misschien daarna met zn allen tegelijk opzadelen? Want ik denk dat het wel het leukste is als we tegenlijk ohz kunnen zijn.
En dan kunnen de paarden eerst een beetje wennen op spelender wijze en dan zijn ze nog mooi schoon en onbezweet.

SSdesign is pro in meetings haha:P hoe ging dat bij jou vorige meetings en wat vind jij handig? Ik heb nog nooit zo'n meeting meegemaakt dus ik kan eigenlijk ook niet uit ervaring vertellen wat slim/handig is.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:25

Bij mijn meetings waeren het eerst stand/portret/losgooi foto's. En als iedereen alle paarden had gehad, of het paard klaar was met model staan werden de paarden die onder het zadel gingen gezadeld :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 02:23

Ok, ik denk dat wij dat ook het beste zo kunnen doen, lijkt me het meest praktisch.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:10

Ja klopt. :)

Moet je alleen nog even beslissen of je met schema's wil werken, of niet.

Voordelen:
1. Ieder model heeft altijd een fotograaf bij zich.
2. Iedere fotograaf kan sowieso alle paarden fotograferen.

Nadeel:
1. Soms houden mensen zich niet hieraan en dat is dan niet leuk voor de rest.
2. Sommige paarden zijn bij de laatste fotografen 'moe' en willen niet meer leuk kijken.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 16:35

haha moet ik dat beslissen? Vind ik een moeilijke keus. Wat vind de rest?

Schema is misschien wel georganisseerd. maar ik ben ook bang dat misschien 'het spontane' kwijt raakt. Het ene paard is misschien sneller klaar als de ander inderdaad. Hoe is dat voor jullie als fotograaf? Is het niet zo dat je bij sommige paarden na 2 minuten al een mooie shot hebt en bij anderen pas na 10?

Ik denk dat dan we bv wel met schema's kunnen werken maar dat we dan de paarden een beetje om en om los moeten gooien, zodat de paarden niet bij iedere fotograaf hetzelfde moeten doen zegmaar. (wie hadden er allemaal prikpaaltjes? Chaos toch? misschien kunnen we in totaal 1 of 2 roundpens maken?)

Ik vind het eigenlijk alle 2 wel prima, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie als fotograaf wel fijn werkt als je enigszins met een planning kan rouleren.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:37

Mij lijkt schemas wel fijn. De vorige meeting waar ik mee deed waren geen schema's en vond dat best rommelig. Als de ene fotograaf sneller klaar is dan de andere dan wachten ze toch even?

Dan doe je gewoon de portretfoto's met een schema. De losfoto's doe je gewoon alle fotografen met 1 paard, en dan de paarden 1 voor 1. En de rijfoto's gewoon allemaal tegelijk rijden en alle fotografen tegelijk fotograferen?

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:44

Wij hebben ook nog een hele bult prikpaaltjes beschikbaar :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:31

Laurahh schreef:
Mij lijkt schemas wel fijn. De vorige meeting waar ik mee deed waren geen schema's en vond dat best rommelig. Als de ene fotograaf sneller klaar is dan de andere dan wachten ze toch even?

Dan doe je gewoon de portretfoto's met een schema. De losfoto's doe je gewoon alle fotografen met 1 paard, en dan de paarden 1 voor 1. En de rijfoto's gewoon allemaal tegelijk rijden en alle fotografen tegelijk fotograferen?

Hier helemaal meeeens :j
Voor het losgooien, moeten we daar niet het beheer voor benaderen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:46

Ik vind een schema ook prettiger werken.

sifra1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:30

Ik heb denk ik wel een leuk beest voor op de foto. Een vijfjarige schimmel ruin, net gecastreerd dus heeft lekkere speknek en mooie lange voorpluk kan bijzonder goed bewegen zowel los als onder het zadel!
Afbeelding
hoop snel betere foto te kunnen maken, ik weet niet 100% of ik de 27e kan dus zet me anders maar op reserve .

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:25

Hoi Sifra,

leuk paardje!

Je kan jezelf op de reservelijst zeggen! ik ga de lijst even voor je opzoeken.

OO maandag komt eindelijk de zadelmaker om mijn nieuwe zadel te passen! Heb bijna 6 weken moeten wachten, want hij moest eerst vanuit het buitenland worden besteld en toen kwam het rhinovirus er weer tussendoor. Ik hoop zo erg dat het past, want dan kom ik in juni natuurlijk met mijn nieuwe zadel :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:27

Citaat:
De fotografen die van plan zijn de uitdaging uit te gaan:
(Er is plaats voor 10 fotografen)

Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar zoals jullie kunnen zien, schrijf je dus snel in!
VOL = VOL
Maar je kan je altijd nog opgeven als reserve, wanneer iemand zich dan verhinderd is en zich afmeld kan je wellicht toch nog mee! De persoon die dan als 1e op de reservelijst staat krijgt dan uiteraard voorrang.

De volgende ruiters/paardeneigenaren hebben zich ingeschreven:
(er is ruimte voor 10 combinaties)

Linda had hem niet helemaal goed geqouted dus nu is die weer compleet :j[/quote]

Om je kort voor te stellen:

Citaat:
Zunzuncito's paard (goede kant :+ ) en ik ben 33.
xJitske's pony en ik ben 16.
B_r_e_n's paard en ik ben 27
Angela's paard en ik ben (nu nog) 29
Jameyskatje paard Ik ben 22 jaar.
ulaantje paard ik ben 18 jaar
xmichxrocky paard 16 jaar

Vealosz Fotograaf ik heet Stefanie en ik ben 19.
_l_amanda_l_ Fotograaf en ben 25.
elmo_browny Fotograaf en ik ben 19.
WiancaR Fotograaf, ik heet Malissa en ik ben 18 jaar.
horsesm Fotograaf, ik heet Mandy en ik ben 17 jaar.
SSDesign Fotograaf, mijn naam is Susan en ik ben 18 jaar oud :)
Liin Fotograaf, mijn naam is Linda en ik ben 18 jaar.
Laurahh Fotograaf, mijn naam is Laura en ik ben 18 jaar.
Mossel Fotograaf. Mijn naam is Margot en ik ben 22.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:29

Je vergeet mij mee te quoten :P

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 00:41

ojee, excuse me.
ik had (volgens mij) gewoon de meest laatste versie geknipt en geplakt, maar misschien is dit dan toch niet de meest recente.

Als sifra zich er bij wilt zetten moet ze eventjes terug zoeken naar de meest recente lijst :D

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:47

t is maar bij voorstellen hoor, zal zo die nog even quoten :P

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:47

xliisaa schreef:
Citaat:
Zunzuncito's paard (goede kant :+ ) en ik ben 33.
xJitske's pony en ik ben 16.
B_r_e_n's paard en ik ben 27
Angela's paard en ik ben (nu nog) 29
Jameyskatje paard Ik ben 22 jaar.
ulaantje paard ik ben 18 jaar
xmichxrocky paard 16 jaar

Vealosz Fotograaf ik heet Stefanie en ik ben 19.
_l_amanda_l_ Fotograaf en ben 25.
elmo_browny Fotograaf en ik ben 19.
WiancaR Fotograaf, ik heet Malissa en ik ben 18 jaar.
horsesm Fotograaf, ik heet Mandy en ik ben 17 jaar.
SSDesign Fotograaf, mijn naam is Susan en ik ben 18 jaar oud :)
Liin Fotograaf, mijn naam is Linda en ik ben 18 jaar.
Laurahh Fotograaf, mijn naam is Laura en ik ben 18 jaar.
Mossel Fotograaf. Mijn naam is Margot en ik ben 22.
Lauwttje Fotograaf, ik heet Laura en ik ben 14 jaar.
xliisaa Fotograaf, Mijn naam is Lisa en ik ben 19jaar.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:00

Mij was je hier ook vergeten dus heb mezelf weer in de reserve lijst geplaatst ;p

Citaat:

Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar zoals jullie kunnen zien, schrijf je dus snel in!
VOL = VOL
Maar je kan je altijd nog opgeven als reserve, wanneer iemand zich dan verhinderd is en zich afmeld kan je wellicht toch nog mee! De persoon die dan als 1e op de reservelijst staat krijgt dan uiteraard voorrang.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:51

Nog twee reservefotografen die van de lijst waren afgevallen. :D

Citaat:

VOL = VOL

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:01

Ik kom me afmelden voor deze meeting. Heb best lang getwijfeld, want vind meetings altijd super leuk en deze is ook nog eens lekker dichtbij. Maar ik vind het vaak ook erg vermoeiend en aangezien ik inmiddels ook heel wat andere dingen te doen heb rond die tijd (en deze meeting nog best wel in de kinderschoenen staat heb ik het idee), heb ik besloten dat ik deze meeting laat schieten...

Sorry :) Maar in ieder geval heel veel plezier.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 10:22

hey wat jammer!

Wat bedoel je precies met het in de kinderschoenen staan? Want als je dat duidelijk kan maken kunnen we er iets aan doen.

zoals ik eerder heb gezegd, ik heb dit nog nooit gedaan en ik voel me ook niet 'de baas' of 'de organisator', ik vind het juist leuk en belangrijk om een idee in de groep te gooien en daar samen een leuke meeting van te maken. Dus als er dingen anders moeten of als we belangrijke dingen zijn vergeten dat hoor ik dat graag! dan kunnen we er achter aan.

Persoonlijk vind ik dat we al best zijn, genoeg fotografen aangemeld en genoeg paarden aangemeld. we hebben een datum. een locatie. Moeten alleen nog even achter de bevoegdheid aan en schema's maken toch? (in grote lijnen hebben we al wel afgesproken dat we eerst aan de hand/stand/portret foto's maken en daarna onder het zadel)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:41

jameyskatje schreef:
hey wat jammer!

Wat bedoel je precies met het in de kinderschoenen staan? Want als je dat duidelijk kan maken kunnen we er iets aan doen.

zoals ik eerder heb gezegd, ik heb dit nog nooit gedaan en ik voel me ook niet 'de baas' of 'de organisator', ik vind het juist leuk en belangrijk om een idee in de groep te gooien en daar samen een leuke meeting van te maken. Dus als er dingen anders moeten of als we belangrijke dingen zijn vergeten dat hoor ik dat graag! dan kunnen we er achter aan.

Persoonlijk vind ik dat we al best zijn, genoeg fotografen aangemeld en genoeg paarden aangemeld. we hebben een datum. een locatie. Moeten alleen nog even achter de bevoegdheid aan en schema's maken toch? (in grote lijnen hebben we al wel afgesproken dat we eerst aan de hand/stand/portret foto's maken en daarna onder het zadel)

Ik denk dat bevoegdheid iets is wat je moet regelen voor je definitief afspreekt dat je naar een bepaalde locatie gaat ;). Ik heb hier helaas ervaring mee. Ik ben zelf een tijd geleden meegeweest naar een meeting. Zou allemaal geregeld zijn, genoeg modellen, genoeg fotografen. Locatie was bekend, ik kon opgehaald worden van het station (ook wel handig als je zelf niet kunt autorijden). Prima zou je denken :D. Een maand of 1,5 van te voren zou alles geregeld zijn werd gemeld.

Een week van te voren begonnen de eerste modellen af te melden omdat zij vonden dat niet alles goed genoeg geregeld was. Want opeens bleek dat er vergunningen nodig waren voor de plek waar we wilden fotograferen. De mensen die nog wel mee wilden gaan, moesten vast het geld voor de vergunningen overmaken naar de organisator, zodat deze de vergunningen een aantal dagen van te voren kon gaan halen. De meeste modellen hadden het geld overgemaakt, maar omdat de organisator niet echt reageerde en gehoor gaf, begonnen ook deze mensen steeds onzekerder te zijn of het nog wel doorging. Daarom besloot iedereen op 1 na om niet meer mee te gaan. Fijn, een paar dagen van te voren. We begonnen met een behoorlijke lijst van mensen die geinteresseerd waren en uiteindelijk wilde niemand meer komen. Ik had ook de neiging om maar af te zeggen, maar wilde dat toch niet doen. Want ja, wat als het nou heel erg leuk zou worden? Dan had ik iets gemist (iets waar ik niet zo goed tegen kan, ik wil het liefste overal bij zijn :P). Het kostte me 30 euro reiskosten (en een hele lange zit in de trein), maar dat had ik er toch wel voor over.

De dag van te voren zijn toen nog 4 extra modellen geregeld (die overigens niet voldeden aan de 'begineis' die deze meeting zo bijzonder maakte). Fijn dat er toch nog wat modellen kwamen dacht ik toen nog. Tot de organisator midden in de nacht voor de meeting een berichtje stuurde naar iedereen dat de vergunningen niet geregeld waren. Weet niet meer precies waarom, maar ze had ze niet. Inmiddels had ik mijn treinkaartje al gekocht via internet, dus ik had geen zin meer om nog af te haken. Uiteindelijk kwamen de 5 modellen dus nog wel, maar de meeste daarvan hadden geen eigen vergunningen en zijn daar dus gewoon illegaal met hun paard geweest. Terwijl de organisator alles zou regelen...

Toen waren we eindelijk op de plek van de meeting. Ik kon met de organisator meerijden en waren wat aan de vroege kant. Er waren al enkele fotografen, maar nog geen paard. En toen was het tijd, de tijd waarop we hadden afgesproken... Maar 3x raden. Er was nog niet 1 paard. Dus ik stelde voor aan de organisator om de paardeneigenaren te bellen wanneer ze verwacht werden. Maar helaas, ze had geen telefoonnummers... Gelukkig kwamen alle modellen uiteindelijk alsnog binnen een uurtje (en ik moest al zo vroeg op staan, had liever een uurtje langer in bed gelegen hoor).

Dus we gingen met z'n allen naar de plek toe om te fotograferen. Leuk, tot opeens één van de modellen besloot om maar alvast lekker haar paard te zadelen om een rondje te rijden. Andere paarden werden daar natuurlijk erg onrustig van, dus die waren niet/nauwelijks meer te fotograferen (4 van de 5 paarden hadden overigens nog zweetvlekken van het zadel, dus het was niet eens aantrekkelijk om deze paarden te fotograferen...). Dus 3 andere paarden werden ook gezadeld. Ik besloot nog om even bij het ongezadelde paard te blijven, want anders stond dat model zonder fotograaf en dat vond ik ook niet kunnen. Na een minuut of 15 wilde ik ook naar de paarden onder het zadel gaan, maar die waren nergens meer te vinden. Ik heb echt een heel stuk gelopen door heel mul zand, maar kon ze echt nergens vinden. Achteraf bleek dat ze ergens achter een heuveltje foto's aan het maken waren, een paar honderd meter verderop. Fijn...

Al met al een grote flop. Daarom ben ik sindsdien heel wat voorzichtiger met het afspreken van meetings. Ik ben wel van mening dat het dus belangrijk is dat er één of twee mensen zijn die alles (goed) organiseren, om een situatie te voorkomen als hier... Want dit heeft mij naast 30 euro een hele dag gekost en geen een foto opgeleverd (en echte gezelligheid ook niet, want ik heb de meeste fotografen amper gezien/gesproken, omdat ik hun dus al heel snel niet meer kon vinden).

Edit: neemt niet weg dat ik het gewoon erg druk heb en 3 juni ook al een meeting heb, waar ik wat meer veelzijdigheid aan modellen kan fotograferen dan bij deze meeting... Dat vind ik dan toch leuker als ik eerlijk ben :o.

Edit2: denk wel dat je een beetje gezien wordt als organisator, of tenminste zo zag ik je wel, omdat je ook de TS bent.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:16

Ik zie de ts ook eigenlijk wel als de organisator, ik bedoel zij is wel de gene die het topic heeft gemaakt dus ik denk dat de meesten dan ook wel verwachten dat zij dingen gaat regelen :j
Verder vind ik het ook wel handig als er binnenkort een schema komt en dat er even goed afgesproken word hoe of wat :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:55

How wacht, er is een locatie..
Welke dan? Dat heb ik gemist volgensmij :P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:42

Het is inderdaad allemaal heel onduidelijk qua locatie enz, ik twijfel ook of ik nog wel mee ga

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:07

Ik stel voor dat TS eerst de locatie definitief krijgt, qua vergunningen enzo,
zelf of via een ander dat maakt niet uit, als TS het maar duidelijk in dit (haar) topic vermeld.

Als de locatie 100% geregeld is
dan de datum (die wel al bekand is) 100% vastleggen.

En mensen die afzeggen heb je altijd, wat de smoes ;) of reden ook is.
Voor hetzelfde geld loopt mijn paard niet goed, en dan zeg ik ook af,
ook al zou dat op het laatste moment zijn.