Fotomeeting voor Schimmels Gelderland !!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:06

Romytjuuh schreef:
Is er nog een plekje voor een fotograaf? *\o/*

Vast wel :D! Hoe meer zielen!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 00:12

@Romytjuh: natuurlijk!

@Chaos: wat een lieffie! en een mooi halsje heeft ze nog!

Aan alle fotograven.. natuurlijk zal het voor jullie geweldig zijn als er prachtige paarden komen zoals volbloed arabieren, andalusiers met lange manen, of ZZ-combinaties etc, dan krijg je natuurlijk al snel een spectaculaire foto. Maar het is misschien ook een uitdaging om van een 'meer simpel paard' een prachtige foto te schieten? Laat jullie niet tegenhouden, ik denk juist dat er heel veel mooie en creatieve foto's kunnen ontstaan.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:36

:') ik verdrink in de Andalusiërs hier, dus ik vind huis-tuin-en-keuken-ponies prima hoor :D
Even mezelf schrappen van de 20e, is iets bijgekomen..

5 mei: Jameyskatje,*VERAx, B_r_e_n, ulaantje, Chaos, Lauwttje, Bellatrix, _M_arieke , _l_amanda_l_ , Laurahh
6 mei: Jameyskatje, Angela, *VERAx, B_r_e_n, ulaantje, Chaos, Elmo_Browny, Bellatrix, DmNqUe,xliisaa, _l_amanda_l_, Ess_Ramona, Laurahh
12 mei: Jameyskatje,*VERAx , B_r_e_n, ulaantje, SSDesign, Chaos, Bellatrix,_M_arieke, xliisaa, _l_amanda_l_, Ess_Ramona, Laurahh
19 mei: *VERAx, B_r_e_n, ulaantje, iLOVEVIDO, SSDesign, Chaos, Lauwttje, Bellatrix, xliisaa, _l_amanda_l_, Ess_Ramona, Laurahh
20 mei: Angela, *VERAx, B_r_e_n, ulaantje, iLOVEVIDO, SSDesign, Chaos, Lauwttje, Elmo_Browny, DmNqUe,_M_arieke, xliisaa, _l_amanda_l_, Ess_Ramona, Laurahh
26 mei: Jameyskatje, *VERAx, ulaantje, iLOVEVIDO, SSDesign, Chaos, Lauwttje,patserke, xliisaa, Laurahh
27 mei: Jameyskatje, Angela, *VERAx, ulaantje, iLOVEVIDO, SSDesign, Chaos, Lauwttje, Elmo_Browny, DmNqUe,patserke, xliisaa, _l_amanda_l_, Laurahh

Ruimte voor opmerkingen bij een bepaalde datum, zet dan een sterretje voor je naam bij die datum.
alle gegeven data - VERAx - Nog niet zeker, ligt aan locatie

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:35

jameyskatje schreef:
@Romytjuh: natuurlijk!

@Chaos: wat een lieffie! en een mooi halsje heeft ze nog!

Aan alle fotograven.. natuurlijk zal het voor jullie geweldig zijn als er prachtige paarden komen zoals volbloed arabieren, andalusiers met lange manen, of ZZ-combinaties etc, dan krijg je natuurlijk al snel een spectaculaire foto. Maar het is misschien ook een uitdaging om van een 'meer simpel paard' een prachtige foto te schieten? Laat jullie niet tegenhouden, ik denk juist dat er heel veel mooie en creatieve foto's kunnen ontstaan.

Ja, maar voor die 'gewone' paarden heb ik al genoeg gewone fotoreportages. Klink misschien wat verwend, maar ik neem deel aan een meeting om ook mijn portfolio uit te breiden. Er zit namelijk gigantisch veel tijd in de nabewerking (per paard al snel een uur of 3), dus ik wacht gewoon nog even af wat de uiteindelijke datum + de modellen worden. :) Het moet voor mij wel wat opleveren.

Natuurlijk vind ik het gezellig, kan ook best zonder camera komen als er geen spectaculaire modellen komen, scheelt mij ontzettend veel werk, maar vinden jullie waarschijnlijk een teleurstelling ;)

Chaos

Re: Fotomeeting voor Schimmels Gelderland !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:41

De gewone paarden in een portfolio zijn zo veel meer waard als die speciale paarden.

Dat zijn ook de mensen waar bij ik geen shoot zou kopen. :o
Iedereen kan een mooi paard mooi op de foto zetten.

Als je een lelijk paard mooi kunt doen overkomen op de foto dan ben je imo een goede fotograaf.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:44

Chaos schreef:
De gewone paarden in een portfolio zijn zo veel meer waard als die speciale paarden.

Dat zijn ook de mensen waar bij ik geen shoot zou kopen. :o
Iedereen kan een mooi paard mooi op de foto zetten.

Als je een lelijk paard mooi kunt doen overkomen op de foto dan ben je imo een goede fotograaf.

Nou ja dat is voor iedereen anders dan ;) Ik hoef niet 100% een portfolio met bijzondere paarden, maar dat heb ik nu ook niet. Ik doe alleen aan meetings als deze mee omdat het ook wat op moet leveren voor mij. Ik vind het nou leuk om aan meetings als deze mee te doen om eens wat anders voor de lens te hebben dan bij 'normale' reportages. Dat is voor mij de meerwaarde van een meeting als deze. Verder weet ik dat je bij een meeting als deze origineel moet zijn, want anders krijg je 10 fotografen met dezelfde foto's. Dus je zult je op de een of andere manier moeten onderscheiden van de rest.

Dus dan moet je wel afwegen of z'n meeting genoeg oplevert in verhouding met de tijd die je er mee kwijt bent. :)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:52

Ik zou het juist ook wel gaaf vinden om eens een volbloed arabier, andalusier met langen manen ect op de foto's te zetten.
Ik heb namelijk al veel "gewone" paarden op de foto gezet en ik kan altijd op de paarden van mijn stalgenoten oefenen.
Voor mij maakt het verder niet uit maar ik zou het wel leuk vinden als ik 1 of 2 super gafe paarden tussen zitten, maar voor mij is het sowieso een hele ervaring dus ben al super blij dat ik mee kan :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:42

Ik doe voornamelijk mee omdat ik het leuk vind en om te oefenen. Ik hoef mij niet te onderscheiden van de rest want ik doe dit puur als hobby, hoef er mijn brood niet mee te verdienen. En hopelijk kan ik wat mooie plaatjes schieten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:44

Ik bedoel het ook niet banketstaaf.

Maar bij de fotomeetings zijn het altijd dezelfde paarden die door mogen, het gewone paard van Bokkers komt daarom al vaak niet meer aan bod.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:53

Chaos schreef:
Ik bedoel het ook niet banketstaaf.

Maar bij de fotomeetings zijn het altijd dezelfde paarden die door mogen, het gewone paard van Bokkers komt daarom al vaak niet meer aan bod.

Ben ik het niet echt mee eens. Heb nog nooit op een meeting 2 dezelfde paarden op de foto gezet :P Dat hoeft nou wat mij betreft ook weer niet :P

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:54

chaos, ik snap inderdaad wat je bedoelt!
en dat vind ik ook erg jammer dat die bokkers vaak niet de kans krijgen :j
dus vandaar dat het mij ook niet uit maakt maar ik zou het nog leuker vinden om bijvoorbeeld 1 of 2 hele gafe paarden op de foto te kunnen zetten omdat ik die kans helaas nog niet heb gekregen!
maar als er alleen gewone paarden komen vind ik het ook harstikke leuk, ben al blij dat ik dan iig een mooie achtergrond heb en zolang ik maar lekker kan oefenen! :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:00

Dat heb ik idd ook...heb ook nog nooit gave paarden voor de lens gehad dus als die mogelijkheid zich aanbied pak ik die. Maar gewoon wat 'gave' paarden en 'standaard' paarden door elkaar zou het mooist zijn.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:06

dat zou inderdaad het mooist zijn, maar volgens mij komt dat ook wel goed en we hadden ook nog 2paarden met 1oog dus dat is ook al heel anders :j

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:38

xliisaa schreef:
met 1oog

:j
Afbeelding

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:54

Maar voor een portfolio zou ik in dat geval ff de andere kant nemen. :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:56

Chaos schreef:
Maar voor een portfolio zou ik in dat geval ff de andere kant nemen. :D

Ik ook :P

Maar misschien is het wel 'handig' om creatieve horrorfoto's mee te maken :P

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:31

andere kant mag ook ;) alleen is die helaas ook niet zo mooi meer...
daar heeft ze een deuk schuin onder haar oog (was een breuk na een trap)

zal dus helaas niet aan de eisen van sommige van jullie voldoen :P
maar als ik kom lekker toch, haha

aan horror foto's heb ik ook al eens zitten denken, voor de gein
en ik wil ook nog een keer een piratenlapje maken, zodat ik haar kan verkleden als piraat :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:50

Ik ben ook helemaal met Chaos eens, aan de andere kant snap ik de fotografen ook wel weer.
Wat wel uniek is, is dat er straks allemaar schimmels zijn! ik zie al een hele creatieve foto ontstaan, alle kontjes op een rij op de horizon :D

@Bren: wauw! dat bedoel ik nou.. een simpele foto maar wat een karakter straalt je paardje uit! Een hele mooie blik, zelfs zonder oog.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:54

Je kunt inderdaad wel creatieve dingen doen met heel veel schimmels naast/achter elkaar, daar zat ik ook al aan te denken :) :P

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:51

_l_amanda_l_ schreef:
:') ik verdrink in de Andalusiërs hier, dus ik vind huis-tuin-en-keuken-ponies prima hoor :D
Even mezelf schrappen van de 20e, is iets bijgekomen..

5 mei: Jameyskatje,*VERAx, B_r_e_n, ulaantje, Chaos, Lauwttje, Bellatrix, _M_arieke , _l_amanda_l_ , Laurahh
6 mei: Jameyskatje, Angela, *VERAx, B_r_e_n, ulaantje, Chaos, Elmo_Browny, Bellatrix, DmNqUe,xliisaa, _l_amanda_l_, Ess_Ramona, Laurahh Romytjuuh
12 mei: Jameyskatje,*VERAx , B_r_e_n, ulaantje, SSDesign, Chaos, Bellatrix,_M_arieke, xliisaa, _l_amanda_l_, Ess_Ramona, Laurahh
19 mei: *VERAx, B_r_e_n, ulaantje, iLOVEVIDO, SSDesign, Chaos, Lauwttje, Bellatrix, xliisaa, _l_amanda_l_, Ess_Ramona, Laurahh
20 mei: Angela, *VERAx, B_r_e_n, ulaantje, iLOVEVIDO, SSDesign, Chaos, Lauwttje, Elmo_Browny, DmNqUe,_M_arieke, xliisaa, _l_amanda_l_, Ess_Ramona, Laurahh
26 mei: Jameyskatje, *VERAx, ulaantje, iLOVEVIDO, SSDesign, Chaos, Lauwttje,patserke, xliisaa, Laurahh
27 mei: Jameyskatje, Angela, *VERAx, ulaantje, iLOVEVIDO, SSDesign, Chaos, Lauwttje, Elmo_Browny, DmNqUe,patserke, xliisaa, _l_amanda_l_, Laurahh

Ruimte voor opmerkingen bij een bepaalde datum, zet dan een sterretje voor je naam bij die datum.
alle gegeven data - VERAx - Nog niet zeker, ligt aan locatie

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:48

Tot nu toe lijken 6 mei, 20 mei en 27 mei het populairst :P
Ben wel benieuwd welke modellen er komen hoor! :D

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:26

jameyskatje schreef:
@Bren: wauw! dat bedoel ik nou.. een simpele foto maar wat een karakter straalt je paardje uit! Een hele mooie blik, zelfs zonder oog.

Dank je! :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:24

SSDesign schreef:
Ik doe alleen aan meetings als deze mee omdat het ook wat op moet leveren voor mij. Ik vind het nou leuk om aan meetings als deze mee te doen om eens wat anders voor de lens te hebben dan bij 'normale' reportages. Dat is voor mij de meerwaarde van een meeting als deze.

Hmm, maar het feit dat het straks tien schimmels zijn is toch al het bijzondere ervan? Ik zou zeggen dat het bij de TS van het topic ligt of ze er een "speciale" paarden meet of een "gewone" paarden meet van wil maken. Vind het altijd juist de uitdaging om met de "gewone" paarden toch tot mooie foto's te komen, mijn eerste meet in Sprundel zat 1 hoge-dressuurder bij, de rest was "huis-tuin-en-keuken-pony's" (waarvan van de 9 paarden 4 haflingers), en toch zijn er super gave foto's uitgekomen!
Ik denk dat je dan moet kijken of je mee gaat of niet (niet persoonlijk bedoeld, maar int algemeen!) Fotografen aanpassen aan de meet, niet de meet aan de fotografen..
Maja, ieder z'n mening natuurlijk ;)

Ik ben in ieder geval super benieuwd :D Vooral naar de omgeving, kom haast nooit in gelderland :D
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 08-02-12 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:25

nog foto's van mijn schimmeltje:
Afbeelding

Afbeelding

niet de mooiste foto's en met deken op maar was alleen,
en op stal stond hij niet stil, kwam hij iedere keer naar me toe

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 22:30

aah ulaantje, die van jou is nog mooi donker :).
Kan niet wachten tot het zomervachtje van mijn pony weer verschijnt! ik vind dit ook mooi om te zien hoor, en lekker zacht en schattig, maar met zomervacht vind ik mijn pony wel wat chiquer tonen dan met wintervacht, nu is ze echt zo'n 'pony'-pony.

@amanda: Ik ben wel de TS maar ik voel mezelf niet de baas hoor haha. Maar ik ben inderdaad wel van mening dat iedereen welkom is, we hebben inderdaad al afgesproken dat we niet gaan loten en niet op uiterlijk gaan beoordelen.

Zullen we dit weekend een definitieve datum kiezen? dan heeft iedereen toch wel de tijd gehad om zich aan te melden en een mogelijke datum op te geven. Als ik een definitieve datum weet kan ik dingen regelen zoals vervoer :D