ik heb een schimmel arabisch volbloed en ik woon in de buurt van groningen, dus Drenthe lijkt me wel mooi. Of Gelderland me gaat lukken weet ik niet/ Mijn paard is een merrie, 10 jr, verkeersmak!
Dat zien we dan allemaal wel. Ligt er ook aan hoe de paarden reageren
jameyskatje
Geplaatst: 11-10-11 22:02
ja vind ik ook, we kunnen dan pas bepalen hoe de paarden het best ingedeeld kunnen worden. en we kunnen ook wisselen. die van mij is voorop nogal twijfelachtig en moet ik steeds drijven, maar achteraan wilt ze inhalen en dan moet ik de hele tijd inhouden en dat is ook niet relaxt. het beste voor haar is naast een ander, dat vind ze geweldig en dan maakt het ook niet uit of ze voor of achter loopt. maar daar komen we wel uit.
Mij maakt het zowiezo niet uit, hoewel die van mij bij voorkeur ergenst aan de flank van het eerste paard rondhobbelt. Maar zeker in stap dreutelt ze al etend (hhm plekje hier, stap stap, plukje daar, stap stap) achter de rest aan.
okee, ja mijn pony is gewent om voorop te lopen. en ze is heel snel, dus soms kan ze heel dicht op de ander lopen. en met desiree en pluisje voorop is ze altijd wel relaxt
je kunt bij mijn schimmel zo dicht erachter zitten dat je er bijna op zit en nog doet hij niets Echt ideaal! Maar we zijn er bijna klaar voor! Even iets beter op conditie krijgen en dan lekker lang buiten rijden! Dan zijn we helemaal klaar! Wessel (mijn schimmel) rijdt namelijk pas weer 3 weekjes ongeveer. Hij was eerst 7 weken kreupel, toen is de osteopaat nog geweest en mocht hij een tijdje niets doen dus conditie gaat dan snel achteruit! Eerst kon ik hem hem rijden, zo 5 uur achter elkaar zonder moeite, maar nu is hij wel sneller op als het ware.. dus nog eventjes door trainen en zijn we weer in top vorm voor de buitenrit Hoe lang gaan we rijden en moet ik nog iets meenemen alla zadeltassen? Of halster e.d. tijdens de rit? Iets bepaalds?
Wat leuk zo'n schimmelrit! Ik zou in de toekomst graag een keer mee willen rijden. Helaas is mijn Querido geblesseerd en kan ik voorlopig nog niet mee doen. Maar volgende keer, wie weet... (ps ik heb een pre (andalusier) ruin en uiteraard schimmel)
Jongens.. spijtig genoeg kan ik niet mee! Mijn paardje is vastgerolt op stal en nu een grote wond op schoft. Ook is de schoft helemaal dik dus gaat echt niet lukken Hij heeft daar zo'n last van, dus staat nu op rust. Heel jammer, ga de volgende keer graag mee! Sorry allen!