Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:24

wake_up schreef:
Moet je dan eigenlijk niet extra geld betalen? aangezien je dan immers 2 stallen gebruikt.

En hoe zijn de springlessen eigenlijk?
& mag je zelf kamer kiezen adh van hoe vroeg je er bent? & stalling?

Je betaald iets van 200 euro extra dacht ik. En het is dus niet dat je extra lessen krijgt ofzo. Je moet het zelf inplannen wat je met welk
Paard wil doen :).

Lessen hangt af van wie je hebt, ik heb enkele jaren springlessen gehad van ronald koopman en vond hem erg fijn les geven
Ook een mevrouw komkommer ofzo, weet niet meer precies :+ maar die was ook erg fijn!

Maar heb ook wel eens een manege les idee gehad, met zn alle achter elkaar aan rijden, nou dat werkt niet met een flippend/steigerend paard.
Dat was de eerste les op maandag en had echt de neiging om meteen weer naar huis te gaan!

Stal en kamer/bed kiezen hangt idd af van hoe vroeg je er bent!
Inprincipe zijn alle kamers het zelfde behalve dat er op 1 een slot zit, die. Dus dicht! Al mag het officieel niet ;)

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:45

Jullie gaan echt veel te snel haha, weer even vier pagina's bijgelezen. Zelf neem ik denk ik een kleine (oude) camera mee, en hopen dat andere leuke foto's maken wat denk wel goedkomt! :D

Boktnaam, Eigen naam, Naam paard, Leeftijd

Week 7A ALLROUND PONY'S
Sabszz, sabrina, Felicia(pony) en Wianne(paard), 15
Wake_up - Debbie - De Gagel's Black Boy - 16
Iris_10 - Iris - Bo - 16 (dan 17)
Melenie, Sir Porto, (wordt in maart 17)

Week 7B SGW PONY'S

Week 7C SGW PAARDEN TOT 20

Arabicqueen, Virgini, Bokito *Wachtlijst*
Phoenix6, Iris, Ikke en/of Samira, 18
Evony, Sarah, Beat-it, dan 20 *wachtlijst*

Weten jullie eigenlijk hoe het zit met de stallen? En dan bedoel ik qua paard en pony stallen? Mogen alleen de paarden in een paardenstal? Mijn monster is namelijk een klein paardje (1.60 m) maar in zijn paspoort staat ponymaat! :+

edit: Misschien kan iedereen trouwens ook een of twee leuke foto's plaatsen van jezelf met het paard/pony waar je mee komt! Kan ik zelf als ik thuis ben ook wel even doen! *D

Evony

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:51

Dan is jouw pony groter dan mijn paard haha :+ volgens mij zijn alle stallen even groot!

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:57

Gelukkig heeft hij niet een lange rug en een groot hoofd, waardoor hij als pony kan worden aangezien :P Maar sommige vragen wel op wedstijd: dat is toch geen pony?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:07

oke ik verwacht niet dat ik op kamp kan, kreeg mailtje van de KNHS dat ik ver op de wachtlijst stond en dat de kans dat ik daadwerkelijk kan behoorlijk klein is :(

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:32

Evony schreef:
wake_up schreef:
Moet je dan eigenlijk niet extra geld betalen? aangezien je dan immers 2 stallen gebruikt.

En hoe zijn de springlessen eigenlijk?
& mag je zelf kamer kiezen adh van hoe vroeg je er bent? & stalling?

Je betaald iets van 200 euro extra dacht ik. En het is dus niet dat je extra lessen krijgt ofzo. Je moet het zelf inplannen wat je met welk
Paard wil doen :).

Lessen hangt af van wie je hebt, ik heb enkele jaren springlessen gehad van ronald koopman en vond hem erg fijn les geven
Ook een mevrouw komkommer ofzo, weet niet meer precies :+ maar die was ook erg fijn!

Maar heb ook wel eens een manege les idee gehad, met zn alle achter elkaar aan rijden, nou dat werkt niet met een flippend/steigerend paard.
Dat was de eerste les op maandag en had echt de neiging om meteen weer naar huis te gaan!

Stal en kamer/bed kiezen hangt idd af van hoe vroeg je er bent!
Inprincipe zijn alle kamers het zelfde behalve dat er op 1 een slot zit, die. Dus dicht! Al mag het officieel niet ;)

Nee joh! je betaald 80 euro extra ;) 85 ofzo :P je betaald namelijk alleen de stalling en voer ;)
Hehe ik ben er dus wss weer als eerste, want ik wil namelijk ONTZETTEND graag een box met buitenluik.. in de ''hoofdstal'' dus ben van plan om er weer om 7 uur te zijn, ik heb namelijk ook 2 kluisjes aangezien ik 2 zadels heb en er zijn maar een beperkt aantal 2e kluisjes dus moet erg snel zijn :P en ik wil graag een goed bed:D

dusja en als ik dingen bezet moet houden voor iemand dan moet je het zeggen :P

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:38

Evony schreef:
Dan is jouw pony groter dan mijn paard haha :+ volgens mij zijn alle stallen even groot!

Stallen hebben verschillende maten ;) in de hoofdstal zijn de boxen met buitenluik kleiner! achteraan heb je een paar stro boxen die zijn duidelijk paarden maat maar voor de rest zijn ze wel redelijk klein ;)

Maar melenie : als je een 'pony' hebt van 160 kan je daar heel veel problemen mee krijgen met kampieonschappen he ;) dat ze hem willen meten, en als ze hem dan als paard meten magj e niet mee doen !:oo daar moet je echt mee opassen! maar dan zou ik dus als ik jou was ook even heel vroeg komen, zodat je ook een 'grotere' box hebt achterin de ''hoofdstal''
aangezien ik met een paard ga wil ik er ook even vroeg zijn :P mijn paard is namelijk 164..

En ik heb trouwens nog geen foto's van haar, want ze is nog in ''aankoop'' heb haar al heel vaak gereden en ze komt nu een tijdje op proef om te kijken of ze echt bij ons past. en ik heb al een paar foto's maar die zijn heeeeel wazig ! dus zal binnekort wel even een mooie foto maken ofzo :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:40

Hahaha, wil je dan een kluisje bezet houden? ikweet anders niet waar ik mn dressuurzadel moet laten..
ik moet trouwens nog even kijken of ik vvoor die tijd een vzhzadel kan regelen, want ik zal daar wel
hoger springen dan ik nu thuis doe, en dan is zo'n dressuurzadel niet ideaal :')
Maar. heelveel mensen nemen toch 2 zadels mee? hoe doen ze dat dan met de kluisjes?

en hoe laat is iedereen van plan daar te zijn? en krijg je op de 1ste dag ook 2 lessen?

wow. sorry. ik heb echt teveel vragen :+

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:44

Haha maakt niet uit :) ik doe dat wel hoor! maar het is meer voor mensen die zeg maar 2 paarden mee nemen :P aangezien ik nu zeg maar 3 zadels heb :P vzh voor mijn pony, Dressuur voor paard en springen voor paard :P de rest doet altijd of zadel in trailer, of 2 bovenop elkaar ;)

Hoog springen doe je trouwens ook niet :P maar springzadel is natuurlijk altijd wel beter dan een dressuurzadel met springen!

Je hoord er eigenlijk vanaf 8 uur te zijn.. maar je mag ook eerder als je dat zelf wilt. en dan heb je meestal rond 10 uur/half 10 je eerste les. ( half uur ) om kennis te maken met je groepje ( als je die dan nog niet kent ) en te zien of je een beetje op hetzelfde niveau ligt. en s'middags heb je dan weer een uur dressuur les :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:45

kluisjes is altijd vet veel gedoe, neem altijd een zadelkast mee met een slot er op.
O dan heeft een meisje mij verkeerd geinformeerd over de meerprijs van een tweede paard hahaha :P
maar goed ik ga dus helemaal niet naar kamp :(

ik heb trouwens wel hoog gesprongen daar hoor? 1:30 en zo :P

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:47

Jammer :( ja dat is ook heel handig! maar ik kan die dingen nergens vinden! en ik hebze wel gezien maar dan zijn ze iets van 500 euro en dat vind ik weer een beetje achtelijk natuurlijk!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:15

heb je dan wel ruimte voor zadelkasten? En hoe worden kluisjes verdeeld?
en mag je zelf stal uitkiezen en blijft die dan de 5 dagen van jou? xD
en zijn die kluisjes groot?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:34

kluisje mag je zelf uit kiezen, is de bedoeling dat iedereen er gewoon 1 heeft!
Kluisje is groot genoeg voor beschermers zadel en hoofdstel, meer eigenlijk niet.
Blijft idd 5 dagen van jouw.

Ik heb een zadelkast op wielen en zette die gewoon naast de stal, en verbond hem middels een fietsslot met de stal. Daar had ik ook 1 zadel in en het overige spul en dat kon ook op slot!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:46

Maar waar moeten mensen dan al hun andere spullen als poetsspullen en 2e zadel en dekjes laten als ze geen eigen zadelkast hebben? :oo enhoe past zo'n zadelkast in je auto? xD

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:00

wij hebben een bus :+
Tja op je slaapkamer, of je moet toevallig een tweede kluisje hebben maar zo veel zijn er niet want iedereen heeft recht op een kluisje :+
Dus niet te veel spullen mee nemen ;)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:42

Evony schreef:
wij hebben een bus :+
Tja op je slaapkamer, of je moet toevallig een tweede kluisje hebben maar zo veel zijn er niet want iedereen heeft recht op een kluisje :+
Dus niet te veel spullen mee nemen ;)

Hee ben ik weer,

Jemig hoe wil ik dat doen?!Gaat met nooit lukken om zo weinig dingen mee te nemen xD En ik heb alleen een dressuurzadel .. Dat word dus met een dressuurzadel springen :P
Ik heb trouwens net maar even de KNHS gebeld want had nog steeds geen mail (lang leven de ongeduld :+ )
Maar ik sta dus ook op de wachtlijst, en ze zei dat ze geen uitspraak deden over welke plaats, en ze wou ook niks zeggen of ik nog mee kon }:0
Dus veel verder ben ik er ook niet mee gekomen ;( Hoop maar dat ik mee kan :(
Wie nemen er nou eigenlijk allemaal een camera mee?? Want ik krijg dus een SLR maar ik mag die nooit van mijn ouders meenemen .. Maar als fotomodel met mijn dikke knollie wil ik wel staan hoor :o
Wel een leuk idee van die foto's! Ik zal even kijken naar foto's van Libell, die foto's op mijn profiel zijn ook alweer een half jaar oud :Y)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:45

Heb me er ook maar even bijgezet :P :

Boktnaam, Eigen naam, Naam paard, Leeftijd

Week 7A ALLROUND PONY'S
Sabszz, sabrina, Felicia(pony) en Wianne(paard), 15
Wake_up - Debbie - De Gagel's Black Boy - 16
Iris_10 - Iris - Bo - 16 (dan 17)
Melenie, Sir Porto, (wordt in maart 17)
salatiga1995, Lianne, Libelle, 15 (Einde week 7A word ik 16) *Wachtlijst*

Week 7B SGW PONY'S

Week 7C SGW PAARDEN TOT 20

Arabicqueen, Virgini, Bokito *Wachtlijst*
Phoenix6, Iris, Ikke en/of Samira, 18
Evony, Sarah, Beat-it, dan 20 *wachtlijst*

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:48

wanneer heb jij je opgegeven? ik namelijk vrijdag ochtend en kan hoogst waarschijnlijk niet mee op kamp, zolang is de wachtlijst ;)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:49

Evony schreef:
wanneer heb jij je opgegeven? ik namelijk vrijdag ochtend en kan hoogst waarschijnlijk niet mee op kamp, zolang is de wachtlijst ;)

Ik vrijdagavond, maar voor welke week heb jij je opgegeven dan??

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:53

7b/c maar ik kreeg mail over week 7 in het algemeen

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:58

Evony schreef:
7b/c maar ik kreeg mail over week 7 in het algemeen

Okee, nouja ze zei tegen mij dat ze er niks over wou zeggen dus de kans is denk ik ook wel heel klein ;(

Ik heb toen nog gevraagd of er andere weken zijn waar ik mee kon maar ze zei dat ik dan op dezelfde plek zou staan dus het is afwachten ..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:00

oliebol is dat hea? Ik kreeg de P&S pas vrijdag dus was te laat :(
Ik ga nu kijken of ik het met school kan regelen om naar de M/Z week te gaan.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:06

Neeee :'( zo poedersuiker. ik kom nu wss op de wachtlijst en kan wss niet meer mee. want dat meisje heeft de knhs gemaild, en nu gaan ze kijken of er een fout is gemaakt.. dus dikke kans dat ik niet mee kan :'( terwijl ik juist superblij was dat ik meekon..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:29

ooo wat poedersuiker voor je :(:)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:33

Evony schreef:
ooo wat poedersuiker voor je :(:)

Dat vind ik wel heel erg rot ..
Als je denkt mee te kunnen en dan toch niet mee mag, vind dat ze dat eigenlijk niet kunnen maken :(
Ik kreeg dus ook pas de P&S vrijdag, en heb daarvoor nog nooit iets erover gehoord, dus wou ook voor de eerste keer mee hopen dat het straks nog lukt ;(
Maarja ik heb de kans niet om naar M/Z te gaan omdat ik pas B rijd, pony kan het wel ik alleen niet :P