Een rit voor Pink Ribbon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:27

[quote="Nini_roosjeVerder denk ik nogsteeds dat 3 locatie's lastig is hoor. Want 3 locatie's betekend 3 startplekken die betaald moeten worden. Je moet namelijk een locatie hebben waar je met trailers kan staan. Waar toilette zijn evt. een kantine. enz.
Ook 3 keer zo veel vrijwilligers. Minder het samen zijn gevoel. Dus mij lijkt dat erg lastig moet ik zeggen.[/quote]

In Huijbergen was dit jaar een paardendriedaagse. Parkeren op een groot weiland, dixies als toilet en tentjes waar je iets kon kopen.
Was prima te doen. Het hoeft niet luxe te zijn wat mij betreft.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:27

Rijden voor Pink ribbon, en dus een doel bewijzen/zo veel mogelijk geld ophalen voor de stichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:29

manex schreef:
[quote="Nini_roosjeVerder denk ik nogsteeds dat 3 locatie's lastig is hoor. Want 3 locatie's betekend 3 startplekken die betaald moeten worden. Je moet namelijk een locatie hebben waar je met trailers kan staan. Waar toilette zijn evt. een kantine. enz.
Ook 3 keer zo veel vrijwilligers. Minder het samen zijn gevoel. Dus mij lijkt dat erg lastig moet ik zeggen.

In Huijbergen was dit jaar een paardendriedaagse. Parkeren op een groot weiland, dixies als toilet en tentjes waar je iets kon kopen.
Was prima te doen. Het hoeft niet luxe te zijn wat mij betreft.[/quote]

Hoeft ook niet. Maargoed dixies kosten geld, het weiland kost wss geld (of er moet iemand zich aan bieden van wie het weiland vertrapt mag worden?) En ik denk dat je de kosten zo laag mogelijk moet houden. Anders moet je namelijk start geld gaan betalen en dat zal veel mensen afschrikken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:30

wij komen uit zuid limburg
Pluttersput schreef:
Dat niet alleen, maar als je paarden en koetsen hebt, heb je vette kans dat de paarden de paden voor de menners al helemaal kapot lopen. En dan is het mennen ook een stuk zwaarder :j
Ik ben al heel langzaam aan het bijhouden in dit topic of er niet iemand uit het zuiden van limburg komt, haha!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:31

@Nini_roosje : klopt, het is misschien duurder maar door sponsoring kan je ook al een heel eind komen! En ze zijn erg happerig als het om goede doelen gaat. Ik weet niet of je voor zo'n soort evenement in aanraking komt voor subsidie (en al helemaal niet door die stomme bezuinigingen) maar dat zou ik nog kunnen uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:33

Robin schreef:
@Nini_roosje : klopt, het is misschien duurder maar door sponsoring kan je ook al een heel eind komen! En ze zijn erg happerig als het om goede doelen gaat. Ik weet niet of je voor zo'n soort evenement in aanraking komt voor subsidie (en al helemaal niet door die stomme bezuinigingen) maar dat zou ik nog kunnen uitzoeken.

Dat is idd ook zo, Misschien dat dat eerst uitgezocht moet worden hoe het zit met sponoring(misschien dat de KNHS nog iets kan betekenen?) Voor dat eer gesproken word over locatie's en organistatie. Ook vergunningen enz. moet naar gekeken worden.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:34

Als de rit bij Utrecht is zou je studenten bij de universiteit kunnen vragen. Daar is (volgensmij) de enige opleiding diergeneeskunde in Nederland. Als je daar affiches ophangt, komen er denk ik wel wat studenten op af voor controles tussendoor enzo? :)*

Pluttersput

Re: Een rit voor Pink Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:35

30 kilometer is natuurlijk ook een idee, en dan iedere 10 kilometer een pauze van een kwartier oid.
Dierenarts controle lijkt me niet handig. Dan moeten er 9 dierenartsen ingeschakeld worden, + dat er de kans is dat je niet verder mag rijden, en dat zou ook jammer zijn. Dus als we dat willen moet de rit misschien korter gemaakt worden.

Strand, Utrecht en Veluwe zijn mooi, maar er moet toch ook echt iets meer hier naar het zuiden komen. Ik zou Utrecht als Centraal aanhouden, eventueel veluwe voor het hogere gebeuren, en dan misschien Eindhoven ofzoiets voor het Zuiden? Geen idee, ben ook heel slecht in topografie.
Manex, waar ligt Huijbergen?

Sabin_e, ik wil wel meehelpen in de organisatie, maar niet als hoofdorganisator. Want ik wil nl wel gewoon zelf meerijden met mijn bijrijdknollie als dat allemaal mag :)

Nini_roosje, de planning is om bijvoorbeeld de voorjaarsvakantie te pakken, dan hoeven we niet in de hitte te rijden, en ook niet in de koudte. Maarrr die zitten verdeeld over het land, dus daar moet ook rekening mee gehouden worden.

Zusjacobs, sterrit is ook een erg leuk idee, maar dan moet je echt al ver gaan rijden. Ik wilde laatst naar huis rijden, en dat duurde al bijna 5 uur. Dus dan moet je echt een centraal punt afspreken, en dat is echt te ver vanuit het zuiden..

Doel van deze dag? Geld ophalen voor PinkRibbon, en een gezellig rit maken!

1 Rit zou ook gewoon kunnen, maar nogmaals, dan moet het echt niet te ver zijn. Ik woon nog niet eens in het zuiden van Limburg, maar langer dan maximaal 2.5 uur oid wil ik écht niet in de trailer. En dan wil ik files meegerekend hebben, anders valt het sowieso al af..

Nou Keona, als jullie tegen die tijd een plaatsje vrij hebben in de trailer hoor ik het graag :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:35

nou als de routes even lang zijn en je geen keuze hebt voor een korte of lange route,vind ik dat de rit minimaal 25km moet zijn.voor een kortere rit zou ik echt niet zo ver gaan rijden.
kimmie88 schreef:
Robin schreef:
En op die ene dag verschillende afstanden? Of gewoon allemaal even ver, en de menners een andere route ? :)

Alle ruiters de zelfcde afstand?
En alle menners de zelfde afstand?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:36

Nee dat is inderdaad ook nog een punt. Voor een korte rit zo lang rijden is ook niet handig. Dan staat je paard meer op de trailer dan dat je op stap bent..

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:37

Persoonlijk zou ik het ook geen punt vinden om startgeld te betalen. Als dat dan deels voor de organisatie is en deels voor Pink Ribbon is dat toch niet erg?
Sponsering kan best wel eens tegenvallen vandaag de dag.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:37

En bij studenten : borrel achteraf en ze komen al helemaal. :Y)

Ik kan eventueel aankomende donderdag wel even kijken in hoeverre we sponsors kunnen krijgen met mijn leraar.

Overigens heb je in het zuiden ook nog de Drunense duinen, is dat geen optie?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:38

dit zou perfect zijn ik ben voor deze plek voor de mensen uit limburg en limburgs belgie
Pluttersput schreef:
Ja precies. En als we ons allemaal samenpakken, kunnen we dat best organiseren denk ik :j Gewoon 1 vaste dag inplannen, en alles gelijk op laten lopen :j

Ik weet niet hoever we naar het zuiden zouden willen gaan, maar in Belgie/Rekem zit 300 kilometer rij/menroute aan elkaar geplakt...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:39

Ik dus eigenlijk ook :j Ik ken de bossen daar behoorlijk goed, en tussendoor weggetjes ook :j

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:44

Pluttersput schreef:
Manex, waar ligt Huijbergen?

Vlak onder Bergen op Zoom (zuid-west brabant) Zie het rode rondje met dat witte kruisje erin op de kaart
Afbeelding

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:45

renske_13 schreef:
Als de rit bij Utrecht is zou je studenten bij de universiteit kunnen vragen. Daar is (volgensmij) de enige opleiding diergeneeskunde in Nederland. Als je daar affiches ophangt, komen er denk ik wel wat studenten op af voor controles tussendoor enzo? :)*
Dat is wel een goede tip inderdaad! :j

manex schreef:
Persoonlijk zou ik het ook geen punt vinden om startgeld te betalen. Als dat dan deels voor de organisatie is en deels voor Pink Ribbon is dat toch niet erg?
Sponsering kan best wel eens tegenvallen vandaag de dag.
Startgeld vind ik ook een goed idee. Al is het maar een klein bedrag, alle kleine beetjes helpen. Of de sponsering tegenvalt of niet, het zou best gevraagd kunnen worden aan deelnemers vind ik.

Robin schreef:
En bij studenten : borrel achteraf en ze komen al helemaal. :Y)
Hahah :')

Dus misschien is het voor de opkomst en binnenhalen van geld voor het goede doel wel beter om het op meerdere plaatsen te organiseren. Hierom lijkt het mij ook beter om het op 2 of (maximaal!) 3 plekken te organiseren. Echter moeten we dan wel veel organisatoren/vrijwilligers zien te vinden ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:47

zo'n dingen moet je dan gesponserd zien te krijgen
Anoniem schreef:
manex schreef:
Ook 3 keer zo veel vrijwilligers. Minder het samen zijn gevoel. Dus mij lijkt dat erg lastig moet ik zeggen.

Was prima te doen. Het hoeft niet luxe te zijn wat mij betreft.

Hoeft ook niet. Maargoed dixies kosten geld, het weiland kost wss geld (of er moet iemand zich aan bieden van wie het weiland vertrapt mag worden?) En ik denk dat je de kosten zo laag mogelijk moet houden. Anders moet je namelijk start geld gaan betalen en dat zal veel mensen afschrikken.[/quote]

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:47

Startgeld van 5 euro waarvan zoveel % rechstreeks naar Pink Ribbon gaat is toch geen gek idee? :)

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:48

miss kan je aan een manege in de buurt vragen of je paarden kan huren
kunnen de mensen zonder paard met een kleine vergoeding ook de rit maken

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:49

Of iedereen die mee wil doen moet zich voor minimaal 10 euro laten sponsoren door familie of vrienden?
Dat je bijvoorbeeld per 5 kilometer een bedrag laat sponsoren?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:52

Ik denk dat sponsors liever 1 groot evenement hebben.
Is ook makkelijker voor de media en het drukt de kosten.
Anders moet je 3x alles regelen.

Ik ben wel bereid (en waarschijnlijk veel meer mensen die bereidt zijn) om bv tijdens de Eperpaarden4daagse (en andere 4daagsen) te rijden voor Pink Ribbon.
Ook moet je het natuurlijk bij PinkRibbon navragen of ze wel hun naam aan zo'n evenement willen verbinden.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 05-12-10 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:52

Startgeld is voor mij ook goed, zolang het maar niet oploopt in de honderde euro's :+

Ik kan kijken of ik wat mensen uit mijn klas zover krijg ook mee te gaan doen, wilde sowieso al een rit plannen aanstaand jaar dus dan kunnen we net zo goed hier aan mee rijden :D

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:53

Misschien kan pink ribbon je helpen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:55

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:58