Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ma_rie_tje schreef:ik zat net trouwens nog een filmpje nogmaals te kijken...
De slachter stond de slokdarm en luchtpijp los te snijden.
Als hij klaar is, en in de lucht pijp kijkt hegt hij :
Nooit gerookt, geweldige opmerking!
Schimmelig schreef:Ik ga inderdaad geen topic van 77 pagina's compleet doorlezen en op de pagina's die ik wel heb gelezen stond er toevallig niks.
Wat maakt mij nu uit van wat voor dood beest die kop is
Het is gewoon respectloos en als de discussie al gevoerd is, waarom is deze foto nog niet uit dat album gehaald
anniee schreef:Quote JoyCiej007 : "Eigenlijk zou je 2 'soorten' dood kunnen onderscheiden. Je bent echt hélemaal 'volgens de regels' dood als je hart ook stopt met kloppen. Als het hart enkel nog klopt (zorgt dus alleen voor de bloedtoevoer in het lichaam) maar het paard wel al is geschoten (want het hart klopt dan dus nog even door) dan is het paard 'hersendood', is eigenlijk dus al dood, met het enige verschil dat het hart nog klopt. Verder maakt het dier niets meer mee, voelt niets meer, ziet niets meer, etc. etc.
niet dat ik het allemaal zo goed weet of zo duidelijk kan uitleggen, maar het is toch wel zeer belangrijk om dat onderscheid te maken én uit te leggen, lijkt mij zo. Heb ooit voor filosofie een presentatie gehouden over 'bijna-dood ervaringen'. Die traden met name op wanneer mensen hersendood waren, en nog niet klinisch dood..."
Dit klinkt me een beetje raar in de oren. Je zegt namelijk dat het paard niets meer meekrijgt omdat het hersendood is. Vervolgens zeg je dat bijna dood-ervaringen voorkomen bij mensen die hersendood zijn geweest. Zij krijgen dus nog wel degelijk dingen mee en zijn dus niet dood-dood om het maar even moeilijk te beschrijven. Snap je wat ik bedoel?
Als mensen die hersendood zijn nog terugkomen, wie zegt dan dat paarden dat niet zouden kunnen/willen en wat ze nog meekrijgen?
Geen aanval , puur een vraag uit interesse
Iemand die hier wat meer van weet?
maatje31 schreef:het ziet er netjes uit (de slacht) maar let wel dit is slechts een moment-opname.............hoe schoon wordt het gemaakt voor het volgende paard??? en zijn ze slachters dan nog steeds zo aardig en geduldig???? ja weet je niet....denk ovreigens dat er wel goede slachterijen zijn maar ook daar gebeuren wel eens dingen die het daglicht niet kunnen verdragen! als je je paard laat slachten, moet je er sowieso bij blijven, je bent de leider en bij jou voelt het paard (als het goed is) zich veilig en dan pas kan je oordelen of het netjes is gebeurt of niet...........maar das mijn mening.
mesastamp schreef:ik was altijd voor slachten, maar dit vind ik zo dier onteerend dat ik me afvraag wat beter is.. ik was echt voor slachten snel en beter voor het paard maar n ahet zien van de walgelijke video's...nee dan maar gewoon in laten slapen...
wel heel mooi dat julklie dit zo op bokt zetten zo kan ieder er zijn eigen beeld bij hebben.. wel heel heftig vind ik, werd er misselijk van en kan toch wel veel hebben...
edit: wil wel even zeggen dat het waarschijnlijk het meest diervriendelijkste is wat er is en dayt je eigenlijk niet echo mag zijn en aan het paard moet denken dus misschien is slachten toch wel het beste, maar wel het ergste om mee te maken denk ik pff
detour schreef:ma_rie_tje schreef:ik zat net trouwens nog een filmpje nogmaals te kijken...
Dat is een soort humor die je waarschijnlijk moet waarderen, heb er echter niks mee. Vind het een beetje respectloos. Ieder zijn ding, natuurlijk.
Heb eerlijk gezegd niet naar het filmpje gekeken, ook geen behoefte maar hoop van harte dat de mensen die er heen gaan er een stukje duidelijkheid krijgen in het verloop er van en dat ze er vinden wat ze zoeken.
Fijn dat er in ieder geval geen foto's worden getoond per direct en dat de bokkers netjes worden gewaarschuwd!
JoyCiej007 schreef:wat denk je, dat hij dat doet terwijl de eigenaar er bij staat?! sorry maar da's wel dom gedacht dan. Tuurlijk niet. Wat dacht je van begrafenisondernemers? die hebben ook wel eens zo'n typisch 'grapje' maar tuurlijk niet waar de familie bij is.
Van veen (en medewerkers) heeft ontzettend veel respect voor het paard én de eigenaren.