Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moi22 schreef:Ok ik kom hier ook even binnenvallen. Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar in wat ik gelezen heb heb ik wel wat misverstanden gezien.
Ik studeer diergeneeskunde en helaas moet ik dus precies weten hoe het slachtproces in elkaar steekt maar het eerste wat ons geleerd wordt is dat een dier door het schieten zelf niet dood gaat. Het is een methode om het dier te bedwelmen wat inhoud dat het dier buiten bewustzijn raakt. Andere methoden hiervoor zijn dmv een kopslag (wat gelukkig niet meer mag in Nederland), mbv CO2 gas of dmv een electro schok. Ikzelf vind schieten wel de meest vriendelijke manier en volgens mij gebeurt dat ook in de meeste gevallen, zeker bij paarden.
Uiteindelijk gaat een dier dood door verbloeding wat betekent dat het dier letterlijk dood bloedt.
Ik ga me verder niet mengen in de discussie voor of tegen slachten maar ik vind het wel heel goed dat jullie niet jullie kop in het zand gestoken hebben. Het is nu eenmaal de realiteit en ik vind wel dat iedereen die vlees eet (dat doe ik zelf ook) moet weten hoe het op zijn bord gekomen is.
En verder is het zoals iemand zei een mooie gelegenheid om voor je eigen paard een beslissing over slachten/inslapen te nemen.
moi22 schreef:Ok ik kom hier ook even binnenvallen. Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar in wat ik gelezen heb heb ik wel wat misverstanden gezien.
Ik studeer diergeneeskunde en helaas moet ik dus precies weten hoe het slachtproces in elkaar steekt maar het eerste wat ons geleerd wordt is dat een dier door het schieten zelf niet dood gaat. Het is een methode om het dier te bedwelmen wat inhoud dat het dier buiten bewustzijn raakt. Andere methoden hiervoor zijn dmv een kopslag (wat gelukkig niet meer mag in Nederland), mbv CO2 gas of dmv een electro schok. Ikzelf vind schieten wel de meest vriendelijke manier en volgens mij gebeurt dat ook in de meeste gevallen, zeker bij paarden.
Uiteindelijk gaat een dier dood door verbloeding wat betekent dat het dier letterlijk dood bloedt.
Ik ga me verder niet mengen in de discussie voor of tegen slachten maar ik vind het wel heel goed dat jullie niet jullie kop in het zand gestoken hebben. Het is nu eenmaal de realiteit en ik vind wel dat iedereen die vlees eet (dat doe ik zelf ook) moet weten hoe het op zijn bord gekomen is.
En verder is het zoals iemand zei een mooie gelegenheid om voor je eigen paard een beslissing over slachten/inslapen te nemen.
AndreaB schreef:moi22 schreef:Ok ik kom hier ook even binnenvallen. Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar in wat ik gelezen heb heb ik wel wat misverstanden gezien.
Maar maakt het paard volgens wat jij geleerd hebt op school dan na het schot alles nog wel mee of juist niet? Voelt ie dan ook helemaal niets meer?
Zelf zou ik voor mijn paard ooit voor slachten kiezen, maar de laatste tijd begin ik een beetje te twijfelen of inslapen niet fijner is, omdat ze dan rustig kan gaan en je haar zeg maar nog een soort van kan rustig stellen. En het afsheid net iets fijner is denk ik.
Hebben jullie toevallig ook een foto van zon kogeltje gemaakt?
Schimmelig schreef:Ik ga inderdaad geen topic van 77 pagina's compleet doorlezen en op de pagina's die ik wel heb gelezen stond er toevallig niks.
Wat maakt mij nu uit van wat voor dood beest die kop is
Het is gewoon respectloos en als de discussie al gevoerd is, waarom is deze foto nog niet uit dat album gehaald
_rosita_ schreef:Schimmelig schreef:Ik ga inderdaad geen topic van 77 pagina's compleet doorlezen en op de pagina's die ik wel heb gelezen stond er toevallig niks.
Wat maakt mij nu uit van wat voor dood beest die kop is
Het is gewoon respectloos en als de discussie al gevoerd is, waarom is deze foto nog niet uit dat album gehaald
waarom zou die foto uit het album gehaald moeten worden omdat er een discussie over is geweest? dat zie ik niet als reden om 'm dan weg te halen...
Schimmelig schreef:Prima, het is duidelijk hoe jullie (in elk geval) hoe jij hierover denkt. Ik denk niet dat er voor niks zo'n discussie gestart wordt (welke ik nog steeds niet heb kunnen vinden). Zie je dit niet als reden om zo'n foto te verwijderen ga dan gerust door met deze 'doodde-koeienkoppen-met-tongpiercing-likkende' activiteiten. Ik vind het in ieder geval behoorlijk smakeloos en offensive in tegen stelling tot de rest van het foto- en video materiaal waar je wel iets van leert...