Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dorienkee schreef:nee dat begrijp ik wel, maar jij hebt dus een eigen paard? en jij gaat daar heen om onderzoek te doen voor wat voor keuze jij wil maken?
Uppojono schreef:Ik vind dat het er op de filmpjes idd heel rustig en respectvol aan toe gaat. Wat ik echter niet snap, is dat ik op de achtergrond de hele tijd, lachende en enthousiast klinkende mensen hoor. Ik begrijp dat het allemaal om paardenliefhebbers gaat. Dan snap ik niet, ook al valt het slachten van een paard mee, dat er gelachen kan worden bij het doden van zo een geweldig dier... Maar dat is mijn mening..
JoyCiej007 schreef:perrokai; goed verwoord ja.
Inderdaad; moet je dan persé tijdens en na een crematie/begrafenis allemaal jankend en verdrietig zijn? dat heeft toch geen zin?
Moesten wij daar met z'n allen staan te janken omdat we het zo zielig vonden voor dat beest? daar kun je toch niets meer aan doen, ik was zelfs blij voor het beest dat ze éindelijk verlossing kreeg, een halfjaar te laat.
het was verdrietig genoeg dat ze eigenlijk véeels te lang met die pijnlijke aandoening heeft gelopen.
mauss schreef:ik heb inmiddels de filmpjes bekenen en de fotos en er waren alleen 2 filmpjes niet te vinden. verder moet ik zeggen dat ik het geen schokkende beelden vond en verder wel heel interessant en netjes om vervolgens ook nog het been te onderzoeken hoe ver het zat waardoor je dus zag dat het paard uit zijn lijden is verlost
dorienkee schreef:oke, ik vind het proces misschien wel beter als een spuitje. En ik geloof nu ook wel meer dat het paard hier en een goede manier word ''verlost''.
Maar is er ook een andere optie dan laten slachten of naar zo'n stortbult waar allemaal dieren worden verbruizeld of verbrand??
ik vind(!) het heel vreselijk om mijn paard in eten te laten veranderen. Nadat hij al zijn jaren zo zijn best heeft gedaan, dat vind ik(!) gewoon resectloos.. .
Hoe het hier word gedaan, dat schieten in zijn hoofd vind ik nog wel wat,, maar het idee dat het strax tussen je eten zit nee..vind ik nix
daar hebben jullie geen problemen mee, dat jouwn paard straks tussen een broodje zit? als voedsel?
dorienkee schreef:oke, ik vind het proces misschien wel beter als een spuitje. En ik geloof nu ook wel meer dat het paard hier op een goede manier word ''verlost''.
Maar is er ook een andere optie dan laten slachten of naar zo'n "stortbult" waar allemaal dieren worden verbruizeld of verbrand??
ik vind(!) het heel vreselijk om mijn paard in eten te laten veranderen. Nadat hij al zijn jaren zo zijn best heeft gedaan, dat vind ik(!) gewoon resectloos.. .
Hoe het hier word gedaan,.. dat schieten in zijn hoofd vind ik nog wel wat,, maar het idee dat het strax tussen je eten zit nee..vind ik nix
daar hebben jullie geen problemen mee, dat jouwn paard straks tussen een broodje zit? als voedsel?