Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimmie_girl schreef:Ik geniet er niet alleen van ik eet ze nog op ook
Vandaar dat ik nergens tijdens de excursie bij durfde tezijnnn
Kimmie_girl schreef:Pennypatrouila ofzo iets had wel in actie moen komen
crossmonster schreef:volgensmij zijn er wel al uitvaartverzekeringen voor dieren, voor paarden wss ook wel.
alleen denk ik dat de premie wel prijzig zal zijn en dat je alsnog moet bijbetalen .
wat de kinderen betrefd in dit topic die er zo tegen zijn.
ik kan het ze niet kwalijk nemen, toen ik 13 was, schold ik de chauffeurs ook uit die varkens bij zich hadden.
nog geen tien jaar later reed ik zelf fulltime op zo'n wagen.
dus ik weet hoe tijd een mens kan veranderen
Sanniegirl schreef:crossmonster schreef:volgensmij zijn er wel al uitvaartverzekeringen voor dieren, voor paarden wss ook wel.
alleen denk ik dat de premie wel prijzig zal zijn en dat je alsnog moet bijbetalen .
ik kan het ze niet kwalijk nemen, toen ik 13 was, schold ik de chauffeurs ook uit die varkens bij zich hadden.
pfff, dat zou ik nooit doen.
Sanniegirl schreef:crossmonster schreef:volgensmij zijn er wel al uitvaartverzekeringen voor dieren, voor paarden wss ook wel.
pfff, dat zou ik nooit doen.
Sigrid_Hvj schreef:Petulan schreef:Oke, jij voelt je het prettigst bij inslapen en dat waardeer ik.
Maar feitelijk is "het spuitje" een ordinare spierverslapper die het hart ook langzaam verslapt en het stukje bij beetje rustig gaat kloppen. De paarden merken dit ook, en vechten ook vaak voor hun leven op zo'n moment.
In de ogen van de mens is het inslapen meestal 'fijner', maar ik denk dat paarden meer baat hebben bij een schot in de hersenen, waarna ze gelijk niets meer merken. Slachten is (hoe gek het ook klinkt) vakmanschap, en wordt met grote pricisie uitgevoerd. Ondanks dat sommige mensen de foto's respectloos vinden, vind ik dat er daar met 'dode' dingen nog keurig wordt omgegaan.
En dat kan ik over de Rendac (waar de meeste paarden heengaan na het inslapen) niet zeggen.
En hier ga jij goed de fout in! Ze worden daarvoor verdoofd!
Voortaan moet je der toch wat meer over weten voordat je zo'n uitspraak plaatst over iets waarvan je blijkbaar niet genoeg afweet!
Sigrid_Hvj schreef:En sanne, dat is me vriendin. Ik vind dat jullie ook is normaal terug moeten doen! Ze heeft al gezegt dat ze in de fout zat! Nou wat is dan je rede om het terug te doen?! (Ik heb het hier over crossmonster en petulan)