Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sanniegirl schreef:Dan leg ik het nog een keer uit: ik wil liever dat mijn paard rustig in slaap valt dan in ene neergeschoten word. en ik zou het zo erg vinden als hij daarna zo helemaal opengehaald word en misschien in de frikandellen beland, of wie weet wat? ik denk dat het voor mijn paard niet uit maakt ingeslapen of dat andere, en aangezien het voor hem niet uitmaakt kies ik dan waar ik het me het prettigst bij voel, en hij heeft me dan vast al een dienst gegeven in mijn leven, dan wil ik dit hem niet aandoen. En voor de duidelijkheid, met mijn paard bedoel ik een paard die ik misschien ooit zou krijgen, ik heb namelijk geen eigen paard.
crossmonster schreef:http://www.flurl.com/item/Cow_Shredding_u_222552
bekijk deze link eens, dit word bij de rendac gedaan ...
Petulan schreef:Omdat hij dan geen pijn heeft?
Petulan schreef:Oke, jij voelt je het prettigst bij inslapen en dat waardeer ik.
Maar feitelijk is "het spuitje" een ordinare spierverslapper die het hart ook langzaam verslapt en het stukje bij beetje rustig gaat kloppen. De paarden merken dit ook, en vechten ook vaak voor hun leven op zo'n moment.
In de ogen van de mens is het inslapen meestal 'fijner', maar ik denk dat paarden meer baat hebben bij een schot in de hersenen, waarna ze gelijk niets meer merken. Slachten is (hoe gek het ook klinkt) vakmanschap, en wordt met grote pricisie uitgevoerd. Ondanks dat sommige mensen de foto's respectloos vinden, vind ik dat er daar met 'dode' dingen nog keurig wordt omgegaan.
En dat kan ik over de Rendac (waar de meeste paarden heengaan na het inslapen) niet zeggen.
crossmonster schreef:nou de voorstanders hier van het slachten zijn er allemaal over uit dat de omstandigheden het toe moeten laten ... zucht je denkt toch niet dat wij een paard met een gebroken been gaan transporteren????
en die narcose spuit.... de meeste paarden vechten er nog even tegen,
feit is gewoon slacht is sneller, maar voor ons minder prettig te zien.
als ik zou mogen kiezen zou ik iemand laten komen die kan en mag schieten en zou ik ze op de wei geschoten willen zien.
dat zou het mooiste zijn, maar het mag niet...
crossmonster schreef:oh sigrid nu moet jij eens even je gaan verdiepen in dit onderwerp
hoe kom je erbij dat je paard in een vrachtwagen moet.
je mag m zelf brengen hoor...
en jij doet vast ook wel eens dingen die niet mogen,
zo bestaat er de mogelijkheid dat als je een slachter kent, met schietbrevet, hij je paard thuis kan komen schieten.
nee en dat mag niet, maar ik vind het geen misdrijf van degenen die het wel doen.
en jouw vriendin zal dus ook even wat beter moeten lezen, jullie zijn nu al 2 pagina's aan het roepen, terwijl wij al meerdere malen hebben verwezen naar de pagina's die jullie eens zouden moeten lezen om een beter inzicht te krijgen
dus heeft er niks mee te maken dat wij onvriendelijk doen,
jullie blijven doorgaan, wij leggen uit dat dit topic is voor de informatie te vragen, niet om te gaan roepen hoe zielig het wel niet is.
tem maar eens, de moderaters zullen jou het zelfde vertellen.
dus is geen persoonlijke aanval, maar tegen iedereen die zich niet aan de regels van dit topic houdt
Sigrid_Hvj schreef:Ik wil die linken niet bekijken omdat der ook filmpjes achter zitten, ik kan daar gewoon niet tegen!
En als je je paard zelf vervoert moet die toch nog pijn lijden of niet dan?!