Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniegirl

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:57

En vind je het zelf niet debiel klinken als je bijvoorbeeld tegen iemand zegt: Ik ben lid van een forum voor mensen die van paarden houden, als meeting zijn we naar een paardenslachterij gegaan.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:07

Sanniegirl schreef:
Petulan schreef:
En wat is nu je punt? Dat jij niet op sites kijkt waarop wordt beweerd dat alle geslachte paarden frikandellen worden?

Tss, ik reageer erop omdat zei zegt dat niet ALLE paarden erin belanden. En dat heb ik ook niet gezegd, dus ga ik er tegenin.

je mag best zeggen dat je MIJ bedoeld hoor.
als JIJ goed had gelezen had je ook gelezen dat ik maar een voorbeeld noemde.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:08

Ik ga hier niet meer verder op in, dadelijk heb ik een OW aan m'n broek hangen omdat ik in ga op in wat mijn ogen een Penny is.

Hoop dat ik voor de andere mensen wel mijn punt heb duidelijk gemaakt, en dat door dit topic de voor/nadelen van de manieren om een paard te doden naar voren zijn gekomen.

.... ik wilde weer wat zeggen maar ik doe het niet! Lips are sealed

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:10

Sanniegirl schreef:
En vind je het zelf niet debiel klinken als je bijvoorbeeld tegen iemand zegt: Ik ben lid van een forum voor mensen die van paarden houden, als meeting zijn we naar een paardenslachterij gegaan.

NEE ik vind dat niet debiel klinken, hun zijn er zelf geweest, hebben het met eigen ogen gezien........... en daar hun oordeel op gevormd.

Is nog altijd beter dan halve onwaarheden van een internetforum afhalen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:12

Afgod Amen! Dankje!

Nagelbijten / Gniffelen is er toch nog gezegd wat ik wilde zeggen!!

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:18

En ik blijf bij mijn mening.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:19

moet je vooral doen, zeker als je net zo goed als hun weet waar je het nou feitelijk over hebt Lachen

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:22

Ja, dat weet ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:24

en hoe weet je dat dan??? ben je er ook wel eens bij geweest? heb je het zelf gezien? heb je de uitleg gekregen?

Of heb je er wel eens wat over gelezen????

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:29

Ik heb de filmpjes gelezen en de topic doorgelezen.
En ik zeg niet dat ik er meer van weet dan jij, maar ik zeg wel dat ik het niet met je eens ben voor het geval je dat nog niet wist.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:32

ooooo filmpjes en topics doorgelezen.......... Yep, nu weet je het allemaal. Hoe kan je het nou ergens niet mee eens zijn als je niet precies weet waar je het over hebt?

Ik lees veel over auto's, maar ik kan je zo echt niet vertellen welke het lekkerste rijd.....

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:35

Dat is heel wat anders. Ik heb toch gezien hoe zo beest geslacht word. En daar ben ik het niet mee eens nee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:40

heb jij het met eigen ogen gezien, het hele traject bewandeld?

heb jij de uitleg gekregen ?

Je kan niet weten met dit soort dingen waar je het over hebt tenzij je er zelf gestaan hebt.

Ik weet voor een dat er niks engs is aan slachten, heb er een hoop zien gaan zo. En als het mijn eigen paard zijn tijd is, dan is het mijn eigen paard zijn tijd, en dan breng ik hem zelf. Voor mij maakt het verder niet uit, maar zolang een paard nog goed vervoerd kan worden gaat het wat mij betreft naar de slager.

En dan gaat het niet om het geld, maar meer omdat ik dat een humane manier van sterven vind voor een paard. En ik heb mijn mening gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen met het slachthuis, niet op een topic op een internet forum.

En ik ben van mening dat iedereen zijn/haar mening mag hebben, absoluut geen probleem...... het wordt echter wel een probleem als iemand die zijn/haar ervaringen van een forum af heeft gaat blaten tegen mensen die er daadwerkelijk geweest zijn, en het daadwerkelijk hebben meegemaakt.

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:45

Dus, omdat ik het niet in het echt maar op een filmpje heb gezien mag ik geen mening hebben? Weet je wat precies even dom is? om tegen jouw te zeggen dat je geen mening over de tsunami mag hebben omdat je het niet gezien hebt.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:47

Sanniegirl schreef:
Dat is heel wat anders. Ik heb toch gezien hoe zo beest geslacht word. En daar ben ik het niet mee eens nee.

Jij heb het hier over een beest? Volgens mij is het nog steeds een paard nog steeds een (edel)dier!

Sanniegirl schreef:
Tss, denk je dat ik buiten de pc nooit iets vraag over paarden? en bovendien zijn er veel betrouwbare paardensites. en ik houd van paarden, dus ga ik niet kijken hoe zo beest doodgemaakt word en gevild. 'om de vooroordelen de wereld uit te helpen' alsof nu meteen iedereen er voor is en of het een moer uitmaakt. En ik ben trouwens niet de enige hoor, die er zo over denkt.

En of het een moer uitmaakt!

De dames van deze excursie hebben de moeite genomen om voor henzelf (maar ook alle anderen die de filmpjes hebben gezien) eens te kijken hoe het slachten van een paard nou echt gebeurt hier in Nederland. En waarom hebben zij dit gedaan? Om de juiste keus te maken voor hun paard als ze voor die ene heel moeilijke beslissing staan.
Hiervoor kan je alleen respect hebben. Je kan het niet eens zijn met hun beslissing, maar je dient er respect voor te hebben. Net zoals wij respect hebben voor het feit dat jij liever een spuitje ziet.

Ik verzoek je om een normale toon te gebruiken jegens de mensen in dit topic. Je mag absoluut vertellen waarom en hoe jij denkt, maar onderbouw dit en vertel het met respect voor een ander zijn mening.

En verder sluit ik mij aan bij KiWiKo.

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:53

Ja, ik weet dat een paard een edel dier is. En ik bedoel zovan dat arme beest, en als ik iets zielig vind zeg ik zovan beest. Dat is nou eenmaal een tik van me, maar verder vind ik niet dat hun echt normaal over mijn mening doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:54

Sanniegirl schreef:
Dus, omdat ik het niet in het echt maar op een filmpje heb gezien mag ik geen mening hebben? Weet je wat precies even dom is? om tegen jouw te zeggen dat je geen mening over de tsunami mag hebben omdat je het niet gezien hebt.

ik heb daar ook geen mening over Lachen ik vind het vreselijk voor de mensen, maar ik zou in mijn wildste dromen niet weten hoe dat in hemelsnaam eruit ziet of in zijn werk gaat, en ik heb er heel, heel veel filmpjes over gezien

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:57

Meisje, adem even diep in en doe even of je een buitenstaander bent en lees dan nog eens je eerste eigen post. Die kwam nogal aanvallend en weinig respectvol over.

Men bedoelt het hier goed. Wees blij dat je nu eens de waarheid op internet ziet, maar ga eigenlijk eens zelf een keer naar een paardenslachter. Bij voorkeur Jan v/d Veen in Nijkerk. Dan kan je echt een keus maken voor jezelf.
En meepraten over waarom wel of juist niet.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:58

Goed, ik ben het helemaal zat en ga nu gewoon zeggen wat ik er van vind met de kans op een ban!

Ik word helemaal zat van dat gezeik dat slachten zo zielig is.
Dat geneuzel Boos!
Dacht je nu echt dat het dat paard wat uitmaakt hoe hij doodgemaakt wordt??
Hij wil helemaal niet dood!!!!
Ik vind het veel zieliger dat mensen maar wat rond "fokken" of vermeerderen en dus voor de slager fokken. Kijk straks maar weer eens op de paardenmarkten. Al die lieve hafhengstjes en shetveulentjes gaan zo de worst in. Leuk hoor elk jaar een veulentje!

En die mensen die geen afscheid kunnen nemen van hun "vriend"en daarom zo'n beestje veel te lang laten lopen met veel pijn,
da's pas zielig!

Als je je eigen paard een spuitje wilt geven omdat het jezelfeen beter gevoel geeft (want daar gaat het toch allemaal om) dan vind ik dat prima.
Maar ga niet steeds lopen te zeiken en te zeuren dat mensen die ervoor kiezen om te laten slachten, niet van hun paarden houden of paarden haters zijn.
PENNY, PENNY, PENNY!!!!!!!!!

Die eindeloze discussies hierover, daar raak ik helemaal van over de zeik.

Als iemand zijn eigen paard een spuitje wil laten geven en door Rendac wil laten afvoeren, so be it!
Daar doen de "slacht" mensen toch ook niet zo moeilijk over?
Wel geven deze mensen aan dat ze dit voor hunzelf niet de fijnste manier van afvoeren vinden.
Ja...afvoeren....want dat gebeurd dan toch met je paard??

Heel hard gezegd is het bij mij uit het oog, uit het hart. En ik ben echt gek met mijn paarden.
Ik ben vreselijk verdrietig geweest toen mijn pony en een half jaar daarna mijn paard afgekeurd werden en naar de slager zijn gegaan.
Achteraf heb ik er vreselijk spijt van dat ik mijn paard niet tot het eind begeleid heb. Zij had verbening van het hoefkraakbeen maar nog niet in een dergelijk stadium dat ze niet meer kon lopen maar ze had wel pijn.
Ik had het touwtje vast moeten houden toen ze werd geschoten maar ik durfde dat niet aan.
Vreselijk laf....maar ik kan dat niet opbrengen.
Een spuitje geven dat vond en vind ik te lang duren. Er zijn natuurlijk ook mensen die daar wel een goede ervaring mee hebben maar het lijkt me helemaal niets.

Petje af voor degenen die mee zijn geweest naar deze vervelende plek voor mensen die van dieren houden. Ook die koe leek me geen pretje om te zien.
Maar zo weet je wel wat je te wachten staat als het eens zover komt en kunnen jullie op de juiste gronden een beslissing maken...

Nog even een aanvulling:
Het lijktnet of het alleen om dat paard gaat maar die koe dan....daar hoor ik de tegenstanders helemaal niet over. en varkens..hele intelligente dieren, koeien trouwens ook. Wisten jullie wel dat die ook een hele gestructureerde leefgemeenschap kunnen vormen???

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:14

sanniegirl, ik wil je vriendelijk verzoeken in te dimmen, en eens goed de moderateropmerkingen in dit topic te lezen,
kun je die niet vinden?
dan lees het hele topic eens door.

dit topic is niet bedoeld om te discussieren over dat wij niet van paarden houden etc etc,
dit topic is bedoeld om een ieder die het interesseerd eens een kijkje te laten nemen in een wereld die in een schaduw verstopt zit.
als je een eigen paard hebt kom je vroeg of laat voor deze beslissing te staan, je bent naief als je denkt dat alle paarden uit ouderdom sterven.
als dat zo was, dan hadden we nu geen enkele wei meer over...

maar goed, slachten is een keuze, jij maakt jezelf nu een beetje belachelijk door ononderbouwt commentaar te geven,

je leest een hoop op internet, nou lieve schat, kunnen werken met paarden vraagt meer praktijkervaring dan leeservaring hoor,
je gaat toch ook niet uit een boekje leren rijden ??

dus je raaskalt een beetje, accepteer dat er mensen zijn die wel onderbouwt commentaar geven,
en oh jee ja je hebt helemaal gelijk, alle meiden en die ene man waren stuk voor stuk dierenbeul, dat heb ik wel gezien ja,
allemaal dierenbeulen !!!

ga toch weg man, ik vind het ronduit asociaal dat je ons voor dierenbeul uitmaakt.
wij gaan immers kijken wat de keuzes zijn als het paard zodanig ziek is dat ie niet verder kan leven.
zo ben ik een van de meiden die ook de rendac heeft gezien ....
de slachterij is een stuk humaner, geloof mij maar .

tis alleen stom dat het rendac topic gesloten is, nu is het zo ver weggezakt dat het moeilijk te vinden is voor geinteresseerden

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:30

Arnyek schreef:
Meisje, adem even diep in en doe even of je een buitenstaander bent en lees dan nog eens je eerste eigen post. Die kwam nogal aanvallend en weinig respectvol over.

Men bedoelt het hier goed. Wees blij dat je nu eens de waarheid op internet ziet, maar ga eigenlijk eens zelf een keer naar een paardenslachter. Bij voorkeur Jan v/d Veen in Nijkerk. Dan kan je echt een keus maken voor jezelf.

Oke, maar ik wil dat niet zien, ik kan daar niet goed tegen. In een filmpje nog net maar in het echt echt niet. En ik heb geen eigen paard, voorlopig krijg ik die ook niet, en als ik er uberhaupt ooit 1 krijg gaat het nog heel veel jaren duren voordat ik die beslissing moet nemen, en voor nu heb ik die al gemaakt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:31

Sanniegirl schreef:
Arnyek schreef:

Oke, maar ik wil dat niet zien, ik kan daar niet goed tegen. In een filmpje nog net maar in het echt echt niet. En ik heb geen eigen paard, voorlopig krijg ik die ook niet, en als ik er uberhaupt ooit 1 krijg gaat het nog heel veel jaren duren voordat ik die beslissing moet nemen, en voor nu heb ik die al gemaakt

Mag ik vragen wát je precies zo eng/zielig vindt aan slachten? Lachen

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:34

crossmonster schreef:
sanniegirl, ik wil je vriendelijk verzoeken in te dimmen, en eens goed de moderateropmerkingen in dit topic te lezen,
kun je die niet vinden?
dan lees het hele topic eens door.

dit topic is niet bedoeld om te discussieren over dat wij niet van paarden houden etc etc,
dit topic is bedoeld om een ieder die het interesseerd eens een kijkje te laten nemen in een wereld die in een schaduw verstopt zit.
als je een eigen paard hebt kom je vroeg of laat voor deze beslissing te staan, je bent naief als je denkt dat alle paarden uit ouderdom sterven.
als dat zo was, dan hadden we nu geen enkele wei meer over...

maar goed, slachten is een keuze, jij maakt jezelf nu een beetje belachelijk door ononderbouwt commentaar te geven,

je leest een hoop op internet, nou lieve schat, kunnen werken met paarden vraagt meer praktijkervaring dan leeservaring hoor,
je gaat toch ook niet uit een boekje leren rijden ??

dus je raaskalt een beetje, accepteer dat er mensen zijn die wel onderbouwt commentaar geven,
en oh jee ja je hebt helemaal gelijk, alle meiden en die ene man waren stuk voor stuk dierenbeul, dat heb ik wel gezien ja,
allemaal dierenbeulen !!!

ga toch weg man, ik vind het ronduit asociaal dat je ons voor dierenbeul uitmaakt.
wij gaan immers kijken wat de keuzes zijn als het paard zodanig ziek is dat ie niet verder kan leven.
zo ben ik een van de meiden die ook de rendac heeft gezien ....
de slachterij is een stuk humaner, geloof mij maar .

tis alleen stom dat het rendac topic gesloten is, nu is het zo ver weggezakt dat het moeilijk te vinden is voor geinteresseerden

sorry hoor, maar jij vraagt mij te dimmen en ondertussen word ik ook voor van alles uitgemaakt. En je zegt, rijden leer je toch ook niet uit een boekje, nee daarom heb ik ook les.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:36

ik lees nergens dat je voor iets uitgemaakt wordt, er wordt alleen aan je gevraagd waarom je deze mensen dierenbeulen vind. Jij stelt zelf dat het niet normaal is dat paardenliefhebbers naar een slachthuis gaan.........

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:37

Samengevat zegt Crossmonster alleen dat ze het redelijk asociaal vindt dat jij je niet wat meer verdiept in de verhalen van meerdere kanten. Je blèrt alleen je eigen mening hier rond, zonder enige echt onderbouwing. Teminste, ik zie "zielig", "dierenbeulen", en "ik vind dat." niet echt onderbouwend.

Zie net dat je 13 bent, dan kun je dat ook nog allemaal niet weten.