Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sanniegirl schreef:Petulan schreef:En wat is nu je punt? Dat jij niet op sites kijkt waarop wordt beweerd dat alle geslachte paarden frikandellen worden?
Tss, ik reageer erop omdat zei zegt dat niet ALLE paarden erin belanden. En dat heb ik ook niet gezegd, dus ga ik er tegenin.
Sanniegirl schreef:En vind je het zelf niet debiel klinken als je bijvoorbeeld tegen iemand zegt: Ik ben lid van een forum voor mensen die van paarden houden, als meeting zijn we naar een paardenslachterij gegaan.
Sanniegirl schreef:Dat is heel wat anders. Ik heb toch gezien hoe zo beest geslacht word. En daar ben ik het niet mee eens nee.
Sanniegirl schreef:Tss, denk je dat ik buiten de pc nooit iets vraag over paarden? en bovendien zijn er veel betrouwbare paardensites. en ik houd van paarden, dus ga ik niet kijken hoe zo beest doodgemaakt word en gevild. 'om de vooroordelen de wereld uit te helpen' alsof nu meteen iedereen er voor is en of het een moer uitmaakt. En ik ben trouwens niet de enige hoor, die er zo over denkt.
Sanniegirl schreef:Dus, omdat ik het niet in het echt maar op een filmpje heb gezien mag ik geen mening hebben? Weet je wat precies even dom is? om tegen jouw te zeggen dat je geen mening over de tsunami mag hebben omdat je het niet gezien hebt.
Arnyek schreef:Meisje, adem even diep in en doe even of je een buitenstaander bent en lees dan nog eens je eerste eigen post. Die kwam nogal aanvallend en weinig respectvol over.
Men bedoelt het hier goed. Wees blij dat je nu eens de waarheid op internet ziet, maar ga eigenlijk eens zelf een keer naar een paardenslachter. Bij voorkeur Jan v/d Veen in Nijkerk. Dan kan je echt een keus maken voor jezelf.
En meepraten over waarom wel of juist niet.
Sanniegirl schreef:Arnyek schreef:Meisje, adem even diep in en doe even of je een buitenstaander bent en lees dan nog eens je eerste eigen post. Die kwam nogal aanvallend en weinig respectvol over.
Men bedoelt het hier goed. Wees blij dat je nu eens de waarheid op internet ziet, maar ga eigenlijk eens zelf een keer naar een paardenslachter. Bij voorkeur Jan v/d Veen in Nijkerk. Dan kan je echt een keus maken voor jezelf.
En meepraten over waarom wel of juist niet.
Oke, maar ik wil dat niet zien, ik kan daar niet goed tegen. In een filmpje nog net maar in het echt echt niet. En ik heb geen eigen paard, voorlopig krijg ik die ook niet, en als ik er uberhaupt ooit 1 krijg gaat het nog heel veel jaren duren voordat ik die beslissing moet nemen, en voor nu heb ik die al gemaakt
crossmonster schreef:sanniegirl, ik wil je vriendelijk verzoeken in te dimmen, en eens goed de moderateropmerkingen in dit topic te lezen,
kun je die niet vinden?
dan lees het hele topic eens door.
dit topic is niet bedoeld om te discussieren over dat wij niet van paarden houden etc etc,
dit topic is bedoeld om een ieder die het interesseerd eens een kijkje te laten nemen in een wereld die in een schaduw verstopt zit.
als je een eigen paard hebt kom je vroeg of laat voor deze beslissing te staan, je bent naief als je denkt dat alle paarden uit ouderdom sterven.
als dat zo was, dan hadden we nu geen enkele wei meer over...
maar goed, slachten is een keuze, jij maakt jezelf nu een beetje belachelijk door ononderbouwt commentaar te geven,
je leest een hoop op internet, nou lieve schat, kunnen werken met paarden vraagt meer praktijkervaring dan leeservaring hoor,
je gaat toch ook niet uit een boekje leren rijden ??
dus je raaskalt een beetje, accepteer dat er mensen zijn die wel onderbouwt commentaar geven,
en oh jee ja je hebt helemaal gelijk, alle meiden en die ene man waren stuk voor stuk dierenbeul, dat heb ik wel gezien ja,
allemaal dierenbeulen !!!
ga toch weg man, ik vind het ronduit asociaal dat je ons voor dierenbeul uitmaakt.
wij gaan immers kijken wat de keuzes zijn als het paard zodanig ziek is dat ie niet verder kan leven.
zo ben ik een van de meiden die ook de rendac heeft gezien ....
de slachterij is een stuk humaner, geloof mij maar .
tis alleen stom dat het rendac topic gesloten is, nu is het zo ver weggezakt dat het moeilijk te vinden is voor geinteresseerden