Rit in Havelte 1-02-2003 - UITGESTELD

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:34

Ik blijf ook nog één nachtje hopen op verbetering. Maar ik begin het wel somber in te zien.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:52

Haal mij maar van de lijst. Mijn arme vader zit met behoorlijke griep thuis, en ziet zichzelf niet in staat om zaterdag een auto met trailer te rijden. Verdrietig

Ik hoop voor jullie dat de rit wel doorgaat, dus zal ook een zonnedans doen.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:18

Zijn jullie zo negatief of ben ik nou zo manisch positief? Ik blijf dansen en hopen op 20 graden Knipoog

Maar stel dat inderdaad door het weer de boel afgeblazen wordt, is het leuk om dan wat anders te gaan doen? Is er ook wat anders te beleven daar, of wordt er dan een nieuwe datum geprikt?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:28

Ik ben ook manisch positief denk ik.
Ik wil gewoon mooi weer.
Wie weet valt het heel erg mee.

Andere opties?
Jantina en ik hadden dan besloten zelf een rit te gaan maken hier in de buurt.

Maar misschien is een B-plan ook wel leuk voor de hele groep...

Verzin eens wat leuks Haha!
Als de wegen wel goed begaanbaar zijn maar het bos e.d. te glad/nat dan is evt het Balloërveld (bij Assen/Rolde) ook nog een mogelijkheid. Alleen maar zandpaden. Kiiiiiilometerslang. Prachtig te rijden daar, ook in de sneeuw, omdat de grond niet bevriest en de paden vrijwel altijd droog zijn.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:33

Hee goed idee! Ik ga er vanmiddag toch heen met Saar, dus zal even kijken of het goed begaanbaar is. Denk het wel hoor.
Ik laat het vanavond nog wel even weten hoe het was! Lachen

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:46

Leuk voor jullie, maar met sneeuw op de grond kan ik met mijn paard op ijzers het dus wel vergeten. Niet alleen in Havelte, maar ook op andere plaatsen. Dus dat hele kleine beetje sneeuw wat hier nu ligt, moet gewoon smelten en op het moment schijnt de zon, dus hopelijk gebeurt dat dus ook.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:54

Ik gaf het eigenlijk aan omdat het juist alleen maar zandpaden zijn.
(zie foto profiel met de fjord) En met een laagje sneeuw erop is zelfs dat nog niet glad eigenlijk.
Je kunt er gewoon een rit van 2 uur maken op alleen maar die zandpaden.
Maargoed, het is slechts een idee.
Ik hoop natuurlijk gewoon nog steeds dat het gewoon mooier weer wordt en dat we lekker bij Havelte in de bossen kunnen rijden...

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:10

Ik zou het wel heel erg leuk vinden om met zijn allen wat te bedenken, mocht het niet lukken in Havelte. Kom ik eens meeten (en meten Haha! ) zie ik nog de helft van de mensen niet!
Mocht het MET paarden niet lukken door het weer, kunnen we toch altijd nog iets doen zonder paarden?? Of zeg ik nu iets geks? *LOL*

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:12

Zolang we niet gaan zwemmen Haha! Ben ik van de partij. Knipoog

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:14

Zwemmen...als het sneeuwt...in de Genieput zeker
Nee hoor, lijkt mij ook niks.
Vind het ook wel een leuk idee om met z'n allen wat af te spreken.
We hebben de datum toch al vrijgehouden.

Maar WAAR en WAT Lachen

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:05

Dit is overigens de situatie hier op dit moment:

Ok... zo'n vijf minuten voordat ik foto's maakte bleef de sneeuw hier niet liggen en was alles zo goed als sneeuwloos, maar nu is het in alle hevigheid uitgebarsten. En als ik nu kijk.. (alweer vijf minuten later) kan ik zeggen dat de hoeveelheid sneeuw minstens is verdubbeld. En dat terwijl ik net op de radio te horen krijg dat men op de route Heerenveen - Groningen en Assen - Zwolle op moet passen voor zeer hevige sneeuwval.

Hoop dat het weer toch nog gaat omslaan.

Vanuit de woonkamer:

Afbeelding

Vanaf het balkon: (werd er zelf al een verschrikkelijke sneeuwvrouw van Tong uitsteken )

Afbeelding

Wederom vanuit de woonkamer:

Afbeelding

En mijn uitzicht bij de computer. En dat terwijl ik zojuist gewoon naar buiten kon kijken. Nu dus niet meer

Afbeelding

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:07

Jep, zo ziet het er hier nu ook uit.
Sneeuwt nu even iets minder, maar het afgelopen uur is er toch behoorlijk wat bijgekomen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:29

Volgens pagina 704 van NOS Teletekst is de neerslagkans voor zaterdag gestegen naar 90%, met 20% kans op zon. Kan het NOG slechter? Boos!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 16:40

Volgens mij niet Boos!

Balen, maar vind het wel een leuk idee om evt. wat zonder paarden te gaan doen!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:12

Mooi, dan gaan we wat doen zonder paarden als dit weer zo doorzet.

Wie heeft een leuk plan? Zolang het niets met zwemmen of karten te maken heeft, ga ik mee als ik dan tenminste niet meer ziek ben

Is daar in de buurt nog wat anders leuks te beleven?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 18:25

Tsssk! Waarom gingen we ook alweer naar Havelte?? Het is hier natuurlijk geen zwembroeke-weer, maar vergeleken daar bij jouw Sandra... :X

Ik neem gewoon ons weer mee. Af en toe een bui, hier en daar wat hagelsteentjes en verder blauwe lucht met grote zwarte wolken. Die grote zwarte wolken zijn heel goed, want die drijven gewoon voorbij.
..... *denkt even na*......

Misschien moet ik die wolken hier tegen gaan houden Verward Ze drijven jullie kant op Boos!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 18:30

Na enig speurwerk zie ik wel dat er verdomd weinig te doen is in en rond Havelte. Je hebt er die Vlindertuin (daar is het 25 graden volgens de site Haha! ), die mega hunebedden, veeeeeeeel wandelroutes, fietspaden en ruiterpaden maar de rest is weinig soeps.

Ow ja, je hebt er nog wel ergens het Kabouterland en het kabouterparadijs. Misschien kunnen we Rom daar droppen? Verward

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:24

Piaffe schreef:
Je hebt er die Vlindertuin (daar is het 25 graden volgens de site Haha! )

De vlindertuin heb de daar inderdaad. Daar werkt René namelijk. En is op loopafstand vanaf de hunebedden. Maar is niet echt spectaculair. Gewoon vele soorten vlinders die vrij vliegen in een overdekte tuin. Met wat spinnen en giga kakkerlakken in hokjes.

Verder begreep ik wel van René dat de sterren wacht er ergens in de buurt moet zitten en één of ander museum (koloniehof ofzo)

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:24

Jongens nog niet opgeven Knipoog Het is nog niet zeker of het zaterdag gaat sneeuwen, de temperatuur, volgens RTL 4 nieuws, gaat stijgen en er komt een hoge drukgebied

Dus we houden moed en blijven dansen........................ Haha!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:34

*danst*

Er is inderdaad ook een sterrenwacht iets daar. Even met Google op drenthe / www.holland.com/drenthe zoeken er er gaat een drenthse wereld voor je open.

Maar verzinnen jullie maar wat leuks, ik ben nu waarschijnlijk voor het laatst online voor de meeting (morgen hengstenkeuring in Den Bosch), maar wordt op de hoogte gehouden per sms.

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:33

Dat denk jij Tong uitsteken

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 20:52

Weer-updeet volgens KNMI:

Zonneschijn (%) 10
Neerslagkans (%) 80
Neerslaghoeveelheid (mm) 5
Minimumtemperatuur (ºC) -3
Middagtemperatuur (ºC) 2
Windrichting ZW
Windkracht (bft) 4

Volgens meteoconsult:

Afbeelding

Huilen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:21

Kijk eens goed Nienke! Een zonnetje!
(wel heel goed kijken)

Neerslag vind ik niet erg. Als het maar niet glad is.
En ach 20% kans op GEEN neerslag...Da's ook best veel Knipoog
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 00:10

Zullen we anders Ran eens vragen hoe de situatie daar is. Zij woont er vlak bij en weet dus precies hoe alles er bij ligt. Bovendien heeft Havelte ook grotendeels allemaal zandpaden. Maar als hier sneeuw op ligt blijft dat plakken aan de ijzers en lopen beslagen paarden op hoge hakken. Het enige paard dat bij mij niet op ijzers staat is al een paar weken niet meer bereden, dus ondanks de hoge leeftijd waarschijnlijk behoorlijk fris. Maar dat moet niet zo'n probleem zijn. En mocht het echt niet verantwoord zijn. Ik heb anders nog wel drie hondjes die die dag eens flink willen wandelen in Havelte.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 00:55

Honeybee schreef:
Vanaf het balkon: (werd er zelf al een verschrikkelijke sneeuwvrouw van Tong uitsteken )

Afbeelding

Ik hoop voor haar dat ze die bus wel gehaald heeft Haha! Lang leve lijn 14 Tong uitsteken

Mensen, met een max. temperatuur van -2, en verwachte neerslag lijkt het me onverantwoord.. Ik wacht nog tot morgenavond, maar ben er zelf bijna zeker van dat ik het niet door laat gaan.