Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
L_ola schreef:Ik zou het ook wel eens in het echt willen zien. Jammer dat ik nog zo jong ben.. en dus waarschijnlijk nooit mee ga kunnen.Ik vind dat het er eigelijk fijner uitzien dat het inslapen, veel rare gedachten nu? Bij inslapen zie je dat paard verkwijnen, en bij slachten is het meteen verlost uit zijn lijden. Het ziet er misschien wel minder respectvol uit maar ik vind het toch een betere manier. En.. het vlees word nog gebruikt.. dat vind ik ook beter dan dat het weg gegooit word.
JoyCiej007 schreef:Lola: wat is je leeftijd dan, als ik vragen mag? En hoezo zou je dan niet mee kunnen? Wijzelf (tenminste, dat is wat ik vind) raden het meestal jonge mensen wel af om mee te gaan... mijn bijrijdster bijv. (tevens buurmeisje) is 12, zit net in de eerste van de middelbare, maareh, ik moet er niet aan denken dat ze mee zou gaan, ik weet zeker dat ze daar écht niet tegen zou kunnen. Wel vertel ik wat ik allemaal heb gezien, hoe het grotendeels gebeurd, en ze weet ook wel dat ik er voor de 2e keer geweest ben.
palo2 schreef:L_ola schreef:Ik zou het ook wel eens in het echt willen zien. Jammer dat ik nog zo jong ben.. en dus waarschijnlijk nooit mee ga kunnen.Ik vind dat het er eigelijk fijner uitzien dat het inslapen, veel rare gedachten nu? Bij inslapen zie je dat paard verkwijnen, en bij slachten is het meteen verlost uit zijn lijden. Het ziet er misschien wel minder respectvol uit maar ik vind het toch een betere manier. En.. het vlees word nog gebruikt.. dat vind ik ook beter dan dat het weg gegooit word.
Alleen denk ik als het om je eigen paard gaat de situatie wel anders is, ik zou het niet prettig vinden als mijn paard straks bij iemand anders op zijn bord ligt!
Miryamk schreef:Bij de Rendac word je paardje ook verwerkt, wat is het verschil?
JoyCiej007 schreef:Jeej, lola: mag ik je dan een compliment geven? De manier waarop je overkomt, waarop je typt, je komt echt ouder overZat bokkers van die leeftijd die in onze topics alleen maar rellen lopen te schoppen en met het welbefaamde 'sielugghh!' gaan gooien.
Ik denk dat je het beste in dat geval zelf kan bepalen of jij er tegen zou kunnen.
L_ola schreef:JoyCiej007 schreef:Jeej, lola: mag ik je dan een compliment geven? De manier waarop je overkomt, waarop je typt, je komt echt ouder overZat bokkers van die leeftijd die in onze topics alleen maar rellen lopen te schoppen en met het welbefaamde 'sielugghh!' gaan gooien.
Ik denk dat je het beste in dat geval zelf kan bepalen of jij er tegen zou kunnen.
Ik zou het in ieder geval wel heel intressant vinden. Ik zou er denk ik geen nachtmerrie's aan over houden, wel er bij stil staan dat het paard zo echt beter af is.
JoyCiej007 schreef:* ja maar ik ben niet zo van de tattoo's.... *
palo2 schreef:L_ola schreef:Ik zou het ook wel eens in het echt willen zien. Jammer dat ik nog zo jong ben.. en dus waarschijnlijk nooit mee ga kunnen.Ik vind dat het er eigelijk fijner uitzien dat het inslapen, veel rare gedachten nu? Bij inslapen zie je dat paard verkwijnen, en bij slachten is het meteen verlost uit zijn lijden. Het ziet er misschien wel minder respectvol uit maar ik vind het toch een betere manier. En.. het vlees word nog gebruikt.. dat vind ik ook beter dan dat het weg gegooit word.
Alleen denk ik als het om je eigen paard gaat de situatie wel anders is, ik zou het niet prettig vinden als mijn paard straks bij iemand anders op zijn bord ligt!
Miryamk schreef:We hebben zelfs de dode paardjes geaaid...