Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sharir schreef:ma_rie_tje schreef:nou pascale, dan wordt jou paard toch lekker opgeknepen door de rendac.
En dan hopen dat die niet op vrijdag middag dood gaat, want dan ligt die lekker langs de weg te rotten tot maandag middag (of dinsdag als je pech heb).
Met alle stank en overlast van dien.
kan je lekker kijken hoe het paard dan opgeknepen wordt en boven op de andere kadavers in de vrachtwagen wordt gemieterd.
dit kan ook wel vriendelijker hoor.
ma_rie_tje schreef:nou pascale, dan wordt jou paard toch lekker opgeknepen door de rendac.
En dan hopen dat die niet op vrijdag middag dood gaat, want dan ligt die lekker langs de weg te rotten tot maandag middag (of dinsdag als je pech heb).
Met alle stank en overlast van dien.
kan je lekker kijken hoe het paard dan opgeknepen wordt en boven op de andere kadavers in de vrachtwagen wordt gemieterd.
Madeleine16 schreef:Nu ik dit allemaal gezien heb, dat villen en opgehangen paarden.. nee nooit mijn paard naar de slager!!!!!!!! Moet er niet aan denken dat hij daar hangt met zn lieve hoofd, zn mooie vacht die ik altijd verzorgd heb die er zo afgestript wordt, gadver. Vind het helemaal niet dier vriendelijk, inslapen vind ik het beste.
Madeleine16 schreef:Nu ik dit allemaal gezien heb, dat villen en opgehangen paarden.. nee nooit mijn paard naar de slager!!!!!!!! Moet er niet aan denken dat hij daar hangt met zn lieve hoofd, zn mooie vacht die ik altijd verzorgd heb die er zo afgestript wordt, gadver. Vind het helemaal niet dier vriendelijk, inslapen vind ik het beste.
patsur schreef:Madeleine16 schreef:Nu ik dit allemaal gezien heb, dat villen en opgehangen paarden.. nee nooit mijn paard naar de slager!!!!!!!! Moet er niet aan denken dat hij daar hangt met zn lieve hoofd, zn mooie vacht die ik altijd verzorgd heb die er zo afgestript wordt, gadver. Vind het helemaal niet dier vriendelijk, inslapen vind ik het beste.
en dan word het over het erf gesleept naar de weg, ligt het daar een paar dagen en word het (zoals al eerder gezegd) opgeknepen en op een berg andere kadavers gegooid. Lekker als je je paardje langs de weg ziet liggen..
dan laat ik hem liever een keer goed schieten en daar ontleden..
Leentje1 schreef:Fimpje is niet zeer schokkend vind ik. Ze zetten een zwart apparaatje op zijn voor hoofd. Je hoord een tak geluid en paard valt neer.
ma_rie_tje schreef:[url]http://www.youtube.com/watch?v=WesMD9zyeoc[url]
Schokkend!!
Dit is het hakken van het laatste stukje van de achterkant en het hakken van de schedel
Madeleine16 schreef:Wie zegt er nou weer dat mijn paard langs de weg komt te liggen? Hoe verzin je het , heb je dat ZELf ooit WEL is gezien in Nl?? Nou ik nog nooit! Mijn paard wordt op rustig ingeslapen en daarna gecremeerd waar ik er ZELF bij ben.
Madeleine16 schreef:Wie zegt er nou weer dat mijn paard langs de weg komt te liggen? Hoe verzin je het , heb je dat ZELf ooit WEL is gezien in Nl?? Nou ik nog nooit! Mijn paard wordt op rustig ingeslapen en daarna gecremeerd waar ik er ZELF bij ben.
Madeleine16 schreef:Nou, inderdaad!
Lekker paard-waardig. Beest heeft zich zijn hele leven voor je uitgesloofd. Komt vervolgens in een vreemde ruimte waar het al ruikt naar dode dieren en waar een ontzettend drukkende en beklemmende sfeer hangt. Krijgt vervolgens een schot door z'n HOOFD om vervolgens met een harde klap op de grond te sodemieteren en even later weggesleept te worden..
Dát gebeurt dus écht never nooit met mijn paard, echt niet.
hopla schreef:Ik heb het filmpje wel gezien en gelukkig voor mij was het niet zo heel duidelijk.
maar ik vind op zich het doodschieten wel humaan.
Alleen je paard moet er naar toe en voelt of ruikt volgens mij toch zo'n dodenlucht op zo'n slachthuis.
Liever zou ik dan het paard laten afschieten in de wei of bij de stal.
Zeker te weten dat mijn paarden bij niemand op het bord komen te liggen want dat vind ik een gruwelgedachte en dieronwaardig.
Maar het doodschieten op zich is niets mis mee als het toch moet gebeuren.
Mijn paarden zijn altijd ingeslapen door de DA.
Maar het villen van de paarden en het ontdoen van alle organen e.d. gaat mij te ver.
Het is dat het niet mag maar het liefst zou ik mijn paarden willen begraven in de wei of tuin.
Sterren schreef:Madeleine16 schreef:Wie zegt er nou weer dat mijn paard langs de weg komt te liggen? Hoe verzin je het , heb je dat ZELf ooit WEL is gezien in Nl?? Nou ik nog nooit! Mijn paard wordt op rustig ingeslapen en daarna gecremeerd waar ik er ZELF bij ben.
Waar wil je hem dan neerleggen tot het moment dat ze hem komen halen?
ulinoco_maud schreef:Wie zegt er nou weer dat mijn paard langs de weg komt te liggen? Hoe verzin je het , heb je dat ZELf ooit WEL is gezien in Nl?? Nou ik nog nooit! Mijn paard wordt op rustig ingeslapen en daarna gecremeerd waar ik er ZELF bij ben.