Paarden Vierdaagse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:52

die 10 km moet dan toch ook niet meer uitmaken

uruguay, erg he liep die site echt vast?

ik denk trouwens dat je, voordat je je inschrijft, wel goed moet nadenken of het kan met je paard. als je paard "link" wordt wanneer iemand in draf of galop passeert, is het dan wel handig om te gaan? Het kan altijd gebeuren dat iemand zn paard niet op tijd terug krijgt oid.
Als je paard daar al link van wordt is dat levensgevaarlijk.....ook voor anderen.....

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:42

Daarom ben ik blij dat die van mij toch wel koele kikkers zijn! Zeker Harm, die vindt dit prachtig, dat weet ik zeker! En ach als die tien kilometer echt zo erg is, kan ik altijd de auto met trailer nog pakken, maar daar had ik eigenlijk geen zin in.....dat maakt het "niet echt"!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:04

daffodil, inderdaad, voor het mooie moet je - als het even kan - gewoon rijdend komen!

uruguay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:00

Haha! Als het zitvlees het toelaat wel ja:P. Ik ben benieuwd hoor! Paarden die niet zo rustig zijn kunnen misschien iig een hulpteugel of ander bit in doen of zoiets, dat er in ieder geval meer controle is. Maar ik vind dat jonge paarden etc. de kans ook moeten krijgen om ervaring op te doen.

Ik kom in ieder geval met mijn been net uit t gips of er nog in(hihi) op een bomproef ijslander, hahaha:D

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:03

uruguay, tuurlijk wel, maar het moet geen gevaalrijke situaties opleveren!

uruguay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:07

haha! Nee, liever niet:D Ik zit op een kleine ijs, lijkt me dood eng als er zo'n gevaarte van 1.80m op me afgerend komt:D haha! Laat die gevaarlijke beesten maar thuis blijven:D.
Vorig jaar heb ik 1x gevaarlijke situatie gezien, omdat alles toen even ophoopte omdat we niet langs een uitbaggermachine konden. Toen voelde ik me wel even benauwd tussen grote paarden (waar ik mee samen reed). Toen ben ik even in de bosjes gaan staan, haha, maar verder ging alles goed.
Ik zou me er niet te druk om maken. Vorig jaar vond ik alles er vrij rustig aan toe gaan. Soms kwamen er wel menners te hard voorbij, maar dat gebeurde eigenlijk maar weinig en ze werden er ook wel op aangesproken.
Groetjes, Sabine:D

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 06:29

Nou Anique ik kan mijn paard perfect de baas, maar om nou te zeggen dat het leuk is als hij zo lijp wordt

Er is gewoon een regel dat je elkaar in stap hoort te passeren, en dat staat ook als regel bij de vierdaagse!! Dus als mijn paard een ongeluk zou veroorzaken, dan ligt de fout toch niet geheel bij mij denk ik zo

Overigens ben ik geen minuut bang dat ik hem niet de baas zou zijn, ik rijd dik 16 jaar paard waarvan ik toch zeer gekke knollen onder mijn kont heb gehad, dus don't worry. Tis alleen onwijs irri als je paard zo opgefokt wordt gemaakt door mensen die geen rekening houden met een ander. Tuurlijk, in arbeidsdrafje passeren is echt niet erg maar als ze mij in flinke galop voorbij komen trek ik mijn scheur wel ope n hoor

Paard blijft ten aller tijden een kuddedier, dus ik denk dat dit probleem voor meer mensen geld

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 06:32

uruguay schreef:
maar dat gebeurde eigenlijk maar weinig en ze werden er ook wel op aangesproken.
Groetjes, Sabine:D

Dat vind ik netjes En relax mensen ik kan hem echt de baas, heb hem dik acht jaar en tis me nog nooit overomen dat ik hem niet de baas kan, hier op het strand heb je ook regelmatig van die lijpo's die je 10 mtr voorbij komen en dan in vliegende galop wegscheuren.

Yuur gat dan hooguit piafferen, zijwaarts en lopen steigeren, maar dat overleef ik wel

Ik denk trouwens dat hij dat na een paar keer gelijk opgeeft, dus zal aleen de 1e dag wat drukker zijn denk ik.

Zowieso rijd ik de 1e dag op pelham of hackamore

O ik heb er zo'n zin in!!
Hoop echt dat het doorgaat!!!

Kan ik lekker met mijn fjordmonster paar dagen van de veluwe genieten

uruguay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:51

De ijslander waar ik mee ga rijden die kan je in rengalop passeren, maar dan blijft ie gewoon stappen hoor! haha! Hij zal er hooguit naar kijken:D, maarja daarom doe ik ook op hem mee. Dat is veilig voor mijn gebroken been, hahaha!
De welshcob die we meenemen die gaat lekker piafferen en beetje bokken enzo, maar die is ook keurig bij je te houden, dus wij gaan niet bij een kudde horen:D
haha!

Ik heb er zin in!!!!!!!!!!

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:58

ik ook niet, heb goede spierballen

En ben met uber relaxte fjord Tim

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:18

haha, Yuri was ook niet specifiek voor jou bedoeld hoor!

Logisch dat je instap passeert, zijn gewoon de regels.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:48

weet ik hoor, maa rik had het ook een beetje krom neergezet

Pfff bijna 2 weken aan het wachten al!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:16

oehoe, wanner krijgen we het nou eens te horen ben benieuwd of ik nou wel of niet mee mag doen

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:35

ik weet ook nog niks haha

sara0

Re: Paarden Vierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:30

ik zou heel graag mee willen alleen heb nog geen ruiterbewijs dus dan wil 't niet.... maar lijkt me wel super leuk!

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:35

nog steeds niks gehoord! Maandag is het drie weken... Spannend!

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:39

Ik heb vanavond twee bevestigingen ontvangen, dus ik ga met beide paarden!!!!

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:43

whaaaaaaaaaaaaaaaaaa ikke ook!! Had mijn mail nog niet opgehaald!! ellen en ik zijn er met 2 knappe fjordenkerels!

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:12

anique ben jij erbij??

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:23

hey leuk een topic over de paadenvierdaagse!! (nog niet eerder gezien)
ik doe ook mee met mij haf!!! voor de 3e keer

is er toevallig hier nog iemand die alleen rijd? mij bijrijdster gaat dit jaar niet dus moet ik alleen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:29

nog nik sgezien het zal toch niet he.......... misschien in mn ongewenste?

hoe dan ook, hoe zit het nou met die WA verzekering? moet je die eigenlijk speciaal hebben afgesloten voor je paard?

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:37

Moet je je eigen verzeekring bellen of die het dekt. iedereen is natuurlijk zowieso WA verzeekrt, maa rof het ook voor jepaard geld wee tik niet, f contact opnemen met je verzekering.

Als je je koetsierbewijs/ruiterbewijs hebt ben je zowieso verzeekrt, wat ik beide heb dus ik ben dubbel verzekert hihi

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:39

Ik ben ook van de Partij !! Met mijn Fjord, samen met een vriendin en haar Fjord !!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:05

Zeg geeek was jij dat toevallig die vanmiddag op de Haf reed samen met iemand op een bruin paard over Landgoed Zwaluwenburg in 't Harde?

Ik hoop dat ik dit jaar nog deel kan nemen, gisteren hoestte mijn bijrijdpaard weer. (baal......baal)
Voor de gene die het nog niet weten, is hij vorig jaar een hele tijd ziek geweest. (ruim 3 maand)
Ik ben in januari weer begonnen met zn conditie op te bouwen, dus hoop dat hij nu niet weer ziek is.
Laatst bijgewerkt door foetsie op 22-04-06 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:07

foetsie schreef:
Zeg geeek was jij dat toevallig die vanmiddag op de Haf reed samen met iemand op een bruin paard over Landgoed Zwaluwenburg on 't Harde?

Ik hoop dat ik dit jaar nog deel kan nemen, gisteren hoestte mijn bijrijdpaard weer. (baal......baal)
Voor de gene die het nog niet weten, is hij vorig jaar een hele tijd ziek geweest. (ruim 3 maand)
Ik ben in januari weer begonnen met zn conditie op te bouwen, dus hoop dat hij nu niet weer ziek is.

wat balen esmeralda!
kom je met ad?
groetjes Lineke