Strandritmeeting, helaas paard zoekgeraakt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Re: Strandritmeeting, helaas paard zoekgeraakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:50

Nog niets? bah, het duurt allemaal wel erg lang. Hopelijk wordt hij snel en ongeschonden terug gevonden. Succes in ieder geval allemaal met zoeken.

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:08

Heb veel familieleden in deze streek wonen, heb ze ingelicht en ze houden ogen en oren open en lopen een extra rondje door het duin.

Veel sterkte en hopelijk is het paardje snel terrecht!!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:09

Oh jeetje wat erg!
En hoeist nou met dat meisje?

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:15

rissa schreef:
Heb veel familieleden in deze streek wonen, heb ze ingelicht en ze houden ogen en oren open en lopen een extra rondje door het duin.

Veel sterkte en hopelijk is het paardje snel terrecht!!!

heel erg bedankt

en verder , hoe het met haar is, ze zijn nu aan het zoeken nog niks gevonden

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:21

k zal als k jullie was ook zeker op de plaats gaan kijken waar het gebeurd is want 9 van 10 keer worden de paarden daar weer terug gevonden of in iedergeval in de buurt daro... en ff bij de way als ie in zn teugels gestapt zou zijn dan zijn die heus wel gebroken! en vast komen te zitten lijkt me wel heel sterk! in iedergeval veel succes en sterkte met zoeken!...

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:24

ow jeetje wat erg!als der een zoekactie komt en mensen vanuit groningen dan ga ik zeker mee!
heel veel suc6

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:27

Heeft het paard typische kenmerken? OK, natuurlijk is het een paard zonder ruiter, maar bijv. de kleur van het dekje, type zadel (dressuur, spring, etc), beenbeschermers, aftekeningen, hulpteugels...

Staan er in die duinen niet ook groepen half-wilde paarden? Of haal ik het door de war met de Kennemerduinen? Misschien daar eens kijken!

In elk geval heel veel succes met zoeken, ik hoop dat het bij een lang 'uitstapje' voor het paard blijft en dat alles in orde is/komt.

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:38

een paard zonder ruiter met zadel kom je niet elke dag tegen, ik hoop voor je dat hij snel weer boven water is

sas

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:40

Wat een ellende!! Ik duim mee dat hij snel gevonden wordt!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:41

In dat gedeelte duin lopen naar mijn weten alleen schapen en runderen. Het probleem is, dat je geen idee hebt welke kant hij opgelopen kan zijn en hoe ver. Het gebied moet je zowat uitkammen tussen Egmond en Wijk aan Zee.
Hopelijk reageert hij vandaag op langskomende ruiters, ik geloof niet dat er een ruiter in het duingebied is, die de verdwijning niet heeft gehoord.
Volgens mij zijn tot nu toe altijd de paarden teruggevonden hoor, daar zal het probleem echt niet in zitten, maar je hebt wel kans dat zadel en hoofdstel wat beschadigd zullen zijn, of misschien zelfs ontbreken.
Als het paard maar ongeschonden terug komt lijkt me, dat is het belangrijkste.

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:43

jeetje wat erg. hopen voor het meisje, en het paard natuurlijk, dat hij snel gevonden wordt. en idd als er een groep paard in de buurt staat, grote kans dat hij daar dan is. dat kan hij al ruiken van afstand.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:48

het duurt wel erg lang zeg nu...

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:57

Het duurt wel lang nu idd... bah, eng!

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:02

Nog steeds niet gevonden, ik hoop dat het paardje niks mankeerd. Hij zal hoop ik snel richting andere paarden gaan, hij zal denk ook wel honger krijgen of moe worden(als hij niet heeft gerust vanacht) Maar is het paard ook zelf in de zee gevallen of alleen zijn berijder? Open steeds dit topic om te kijken of hij al terecht is, hoop straks op beter nieuws. Nogmaals sterkte en succes met zoeken.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:04

Wat vreselijk!!! Als het paard maar niet is meegenomen of ergens in vast zit. Sterkte en natuurlijk hoop ik dat hij gezond en wel teruggevonden wordt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:34

wat vreselijk dat ie nog steeds niet terecht is.
Hoe ellendig moet de eigenaar zich nu voelen, heb vreselijk medelijden met hem/haar en hoop dat er snel goed nieuws komt over het paard.

Shani_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:34

oh wat erg ik hoop dat hij snel word gevonden......

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:43

het was gistere best mooi weer, heel veel wandelaars. Je zou toch zegen dat er wel iemand geweest meot zijn, die dacht he een paard zonder ruiter met zadel en hoofdstel!! Snap dat niet. Maar het kan ook zijn dat er iemand helemaal goed bedoelt dat paard in een stalletje heeft gepropt en wacht op de eigenaar. En die ziet dadelijk hart van nederland en belt. (hoop ik dan maar) Denk dat er een goede kans betaat dat hij naar huis gelopen, al kwam hij niet uit de buurt, ze hebben wel richtingsgevoel!!
Vanuit hier wens ik jullie alle sterkte, geluk en dat hij gauw gevonden word toe.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:45

Ohh waterg, ik lees dit topic net pas, als ik het eerder had gelezen had ik vandaag vrijgeneomen van mijn werk en gaan zoeken. Ik sta zelf in het duin van egmond met m'n paardje. Ik denk niet dat hij van egmond richting bergen is gegaan want dan had hij/zij een drukke weg moeten oversteken. Er staan ergens bij bakkum/castricum inderdaad (half) wilde paardjes mischien is hij/zij die kant op gegeaan. Ik heb intussen een paar eigenaren die prive stallen in en rond het duin van egmond hebben, gebeld en die zullen ook uitkijken, ik geloof dat er nu op dit moment zelfs iemand zijn paard aan het zadelen is om te gaan zoeken... Ik hou dit topic zeker in de gaten en ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte!!!

p.s. Hou ons op de hoogte, als hij morgen nog niet is gevonden ga ik desnoods zelf wel met een paar mensen zoeken ( wij kennen het gebied zeer goed!)

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:49

wat een lieve reacties allemaal,

hij is nog steeds niet gevonden, we houden jullie verder op de hoogte ....

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:49

Jeetje wat erg! Hopelijk mankeert het paard niks! Veel succes met zoeken en sterkte voor de eigenaar!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:50

KimH schreef:
Ohh waterg, ik lees dit topic net pas, als ik het eerder had gelezen had ik vandaag vrijgeneomen van mijn werk en gaan zoeken. Ik sta zelf in het duin van egmond met m'n paardje. Ik denk niet dat hij van egmond richting bergen is gegaan want dan had hij/zij een drukke weg moeten oversteken. Er staan ergens bij bakkum/castricum inderdaad (half) wilde paardjes mischien is hij/zij die kant op gegeaan. Ik heb intussen een paar eigenaren die prive stallen in en rond het duin van egmond hebben, gebeld en die zullen ook uitkijken, ik geloof dat er nu op dit moment zelfs iemand zijn paard aan het zadelen is om te gaan zoeken... Ik hou dit topic zeker in de gaten en ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte!!!

p.s. Hou ons op de hoogte, als hij morgen nog niet is gevonden ga ik desnoods zelf wel met een paar mensen zoeken ( wij kennen het gebied zeer goed!)

Oooh dat is heel goed van je
Ik hoop dat hij snel word teruggevonden

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:50

KimH schreef:
Ik heb intussen een paar eigenaren die prive stallen in en rond het duin van egmond hebben, gebeld en die zullen ook uitkijken, ik geloof dat er nu op dit moment zelfs iemand zijn paard aan het zadelen is om te gaan zoeken...

Dat is super zeg!
Hopelijk wordt ie zo gevonden!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:51

Super dat je dat gedaan hebt Kim

Paola33

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:54

Als er morgen zoektocht op touw wordt gezet, wil ik ook wel komen helpen, Zit toch werkeloos tijd dus tijd zat en woon niet zo heel ver van castricum vandaan