komende zomer met een groep op trektocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:42

tja, het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, maar als we dan toch gaan stemmen stem ik ook voor hoenderloo, aangezien die toch korter is en we met die route al zeven dagen onderweg zijn.
ga even kijken of ik al een mail van de kronkel terug heb.
groetjes shannon

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:52

Ik ben nog niet voor hoenderloo of otterlo maar mij lijkt leukst waar je ook iets anders dan alleen paarden hebt. Vooral als we dagje iets anders doen en we meestal maar halve dag rijden, wat kun je de andere halve dag doen?

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:53

nou, bij de veluweranch zit je in de buurt van apenheul enzo. staat op de site geloof ik

hmm, toch niet, heb het echt ergens gelezen:p

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:06

bij de veluweranch zit je vlakbij kroller-moller museum, openlucht museum, burgers zoo en nog wat dingen. Apenheul is iets verder weg, maar ook goed te bereiken. Er is namelijk een bushalte voor de deur van de veluweranch, dus we kunnen gebruik maken van openbaar vervoer als we willen.
Apenheul is heel erg cool, ben ik al tijdje niet meer geweest, jaar ofzo....Heb namelijk stage gehad en 6 maanden vlakbij apenheul gewoond. Had in die tijd abbonement en ging er paar keer per week heen;-)

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 12:10

leuk!
wat me overigens opvalt, zitten we alle vier de godganse dag achter de computer? hahaha

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:22

Owh.. dan ben ik eigenlijk niet voor de veluwe ranch.. Ik woon zelf namenlijk naast arnhem en ik kan zo op me fietsje naar dierentuin en openluchtmuseum.. dus daar hoef ik elkgeval niet heen, behalve als iedereen gaat natuurlijk. Maar apenheul lijkt me wel weer heel leuk!

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:31

dat die er in de buurt ziten wil niet zeggen dat we erheen moeten hoor;-)
Als we ergens heen gaan moet dat iets zijn waar we allemaal voor zijn lijkt me!

Enne zit idd nu grotendeels van de dag achter de computer.
Hoor eigenlijk te werken, maar ben ziek thuis. Voel me op zich lichamelijk prima hoor, maar pezen in linkerarm / pols zijn ontstoken, dus ik moet ff rustig aan doen. Niet dat thuis computeren dan slim is ofzo......maar ja anders verveel ik me helemaal te pletter;-)

Misschien leuk idee als we allemaal recente foto van onze paardjes hier plaatsen?

Dit is Leira gisteren:
Afbeelding

Ik was net op stal toen de foto gemaakt werd. Paarden stonden achteraan in de wei, maar kwamen aangeraced toen ze me zagen. Is dan altijd even een gewring wie vooraan staat want tsja ik stond toen deze foto gemaakt werd bij het hooi en dan willen ze allemaal eerst. Leira gaat dan altijd op afstandje staan kijken tot het rustige ris en ze er normaal bij kan....
Leuk joh om te merken hoe die rangorde in zo'n minikudde is!

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:38

Ik ga volgende week foto's van me paardje maken want heb nu nog geen recente foto's. Ik plaats er nu wel even 1 van toen ik haar net had en ze dus nog niet zadelmak was en dus totaal onbespierd.

Afbeelding
(en ja hier gaat ze er vandoor, maar vind verder wel mooie foto omdat alles in beweging is!)

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:39

En trouwens als kan plaats dan ook foto waar je zelf op staat, is ook wel leuk om te zien!

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:44

Afbeelding
Zoiets van mij en leira?

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:47

zoiets ja Alleen miss ook handig als je iets meer van jou ziet, maar je bent elkgeval goed ingepakt

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:00

tsja was zo koud dat ik maar goed ingepakt was.....en zelfs toen was het nog niet heel warm....is trouwens ongeveer week of 4 geleden gemaakt.

Zal wel kijken of ik foto van mezelf kan vinden...in mijn profiel staat er trouwens ook een....

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 13:41

ik zit op school dus kan geen foto's plaatsen,
ze komen morgenavond erop

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 13:48

@ risje, hoe hoog is jouw pony? dacht eerst dat het een shet was hihi

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:53

haha, dat krijgen we vaker te horen onderweg hoor....hoe groot ze precies is weet ik niet, denk iets van 1.38 ofzo. Is een ijslander trouwens......

Maar pur om kindertjes dwars te zitten die niet wilden geloven dat het ijslanders waren hebben we ze ook wel eens de zeldzamen renshetlanders genoemd;-)

kreeg net bericht van manege de mossel, die naam was ook ergens hier voorbij gekomen.
Je kunt paarden daar alleen in boxen zetten en overnachten moet op de camping die 100 meter van de manege ligt....mh wordt niks dus

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:26

Het lukt mij al een tijdje niet meer om foto's op bokt te zetten omdat mijn album niet werkt! Wil iemand foto's voor mij in het het topic plaatsen, als ik ze naar iemand mail?

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:49

Had nog een mailtje gestuurd naar De Kleine Pol, voor wat meer informatie:

-De paarden kunnen bij De Kleine Pol niet in de wei vanwege wormbesmetting. Dat begrijp ik wel! Ook vertelde ze dat bij de Veluwe Ranch ze idd wel wei hebben maar dat toen zij daar verbeelf met haar paard de weide vlink kaal waren en het volg lag met mest (daar zou ik niet echt blij van worden als mijn paard daar in moet staan)! Maar goed dat wil nog niet zeggen dat , als wij daarheen gaan wij dat ook hebben natuurlijk!

-Als je je paard dag en nacht in de paddock wil dan word er altijd een stal voor je vrij gehouden, ivm onweer en dergelijken. (das wel een veilig idee, vind ik)

-Er zijn beddengoed en handoeken aanwezig, dat is bij de prijs inbegrepen. En dat scheelt weer in de bagage.

-Er is koffie, thee, suiker en melk aanwezig in alle verblijven, waar gratis gebruik van kan worden gemaakt!

-Ook kun je gratis gebruik maken van TV en Internet!

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 22:57

de kleine pol ziet eruit als een leuke camping, maar waar ligt ie precies? en zou je die dan als overnachtingsplaats van kootwijk willen gebruiken? (dus boszicht, veluweranch, kleine pol?)

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:00

De Kleine Pol ligt in Otterlo, en we zijn toch nog aan het twijfelen of nou in Otterlo, bij De Kleine Pol of in Hoenderlo bij De Veluwe Ranch overnachten?

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 23:11

jawel, maar wil je dan rechtstreeks van boszicht naar de kleine pol? want dat is volgens mij echt een eind rijden! maar dat zou ik moeten uitzoeken op de kaart
ga nu slapen, doeg

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:12

Maar hoeveel kilometer was het dan van laag soeren naar otterlo? En kun je rond otterlo ook andere dingen doen? Vast wel toch? Anders van Laag soeren naar Otterlo in 2 dagen? moeten we alleen weer iets voor onderweg hebben en kijken dat het niet té lang word..

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:13

Owh Gentille zei net ook zoiets, maar welterusten!

Goldenflower

Re: komende zomer met een groep op trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:12

Ik heb een vraagje, willen jullie een trektocht houden of vanaf een vaste (slaap)plaats verschillende dagtochten maken?

Het klinkt wel leuk allemaal, maar sommigen klinken me wel duur in mijn oren met de overnachtingen voor onszelf en paarden.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:05

Eigenlijk weten we nog niet precies wat we gaan doen..........
Wel is het plan om iniedergeval een aantal dagen op een vaste plek te blijven. Je hoeft ook niet aan de hele trektocht meetedoen, als je liever iets korter en op een vaste plaats wil blijven dan kan dat dus ook!

xJurdyWonanx

Re: komende zomer met een groep op trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:34

Ik wil ( en mag ) graag mee, mits het voor beginnende combinatie te doen is. ik heb nog nooit een trektocht gehad en paard ook niet.
Paard kan op stal, staat hij nu ook snachts en de prijzen moet niet te duur worden. wil ong 150 euro uitgeven aan de trektocht.
Ook moet ik een trailer zien te regelen en auto... ik word in augustus 16 ?

maar jullie horen het nog wel..