Ben nog noooit met star op het strand geweest, geen idee of hij er ooit geweest is. Hij is trouwens wel beetje bang voor water dus weet niet of hij in de branding durft te stappen, valt te proberen.
Leuke foto's hoor! ik vind devil echt leuk eruitzien!
ik ben al een paar keer met Ninja op het strand geweest, maar dan met 1 ander paard. Ninja vind de branding niet eng als hij op haar af komt , maar wel als hij van haar af gaat. maar ik kan het proberen!
Ja ik wil het ook wel even proberen . Met de eigenaar doet ie het wel. En in madestein heeft ie het bij mij ook gedaan. We proberen er gewoon even doorheen te stappen!
hahahaha, Star kan ook erg maf zijn. Langs enge tractoren en dat soort dingen doettie zo, maar een verkeersbord dat inneens aan de andere kant van de weg staat!!! gister stond hij nog aan die kant, hij kan dus bewegen. AAAAAAAAAAAAh. en dan zijn we weer thuis.
Laten we gewoon proberen even in beetje water te stappen (als het niet te koud is) en als iemand niet (verder) wil zegt die dat gewoon meteen en gaan we lekker weer op het droge
Haha net zoals daarnet Fallstar Sjors ziet Star aankomen!!Aaaahh rennennn!! hahaha, gek beest! Je had het moeten zien toen er een vrachtwagen aankwam. Hij ging helemaal flippen. Maar ik heb hem daarnet ff 3 kwartier gelongeerd en daarna stond hij de hele tijd te gapen dus dat is wel een goed teken of niet
Hahaha je hebt dat arme dier even hard aan het werk gezet
Oja laten we allemaal even GEEN commentaar gaan geven als mensen hulpteugels om doen. Star bijv. wil nml soms omhoog komen dus doe ik een martingaal om, voor de zekerheid. Als mensen zoiets om doen weten ze echt wel wat ze doen dus laten we iedereen dat gewoon zelf laten beslissen.
Heb er wel echt zooo zin in. Word wel koud he! neemt iedereen uitrijdeken mee? ik weet het nml nog niet..
Ik mag de slof van Fallstar lenen. Normaal gebruik ik altijd een elastiek maar dan MOET die de hele tijd z'n hoofd omlaag houden en dat vind ik zo zielig, dan kan die niet om zich heen kijken . En met slof kan ik hem nog los laten hangen en als hij vervelend is wat strakker doen omdat hij erg goed reageerd op de drukverdeling van het bit. Martingaal bijvoorbeeld reageerd ie helemaal niet op heb ik vandaag gemerkt. Dan denkt hij Jeej groot veld (waar we vandaag waren) en rennen maar! Met elastiek heeft ie dat dus écht niet . Raar maar waar...
Hulpteugels moet iedereen voor zich weten toch Wie kent jouw paardje nou beter dan jijzelf?
Ik deed Auke bij de 1e strandrit ook een martingaal om, gewoon voor de zekerheid. Hij is gelukkig ontzettend braaf op het strand, dus ik doe het gewoon op een watertrensje met dubbele teugel eraan. Maarja, niet iedereen heeft zo'n droogkloot van een paard
edit: Ik neem geen uitrijdeken mee. (heb ik niet eens )
Hulpteugels moet ieder zelf weten, zelf rijd ik met een martingaaltje en losse teugel alleen als het nodig is haal ik hem aan, gewoon voor de zekerheid. Ik rijd ook met een (myler)bit dat 2 maten te groot is maar het is de enige die hem geen pijn doet, ziet er soms een beetje raar uit . Devil gaat gewoon het water in, de branding is ook niet "meer" eng (ben een keer naast hem de zee in geweest). Hij dondert alleen wel steeds zowat om als die zee terug trekt enzo , echt raar om te zien.
Ik neem mijn reflectieuitrijdeken mee, voor het geval dat het toch iets later wordt. Ja de slof laat ik gewoon lekker los hangen (teugels ook trouwens) totdat hij vervelend gaat doen want hij wil nog wel eens te snel gaan. Ik hou hem dan wel hoor, hij luisterd onwijs goed naar m'n stem
Heb er al ontzettend veel zin in, hierbij ook nog even een bevestiging van Prinslover dat ze meegaat (sprak haar vanmorgen) Ik neem ook een zakje muesli mee voor peerdlief