To Belg or not to Belg meeting 12/03/05

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_82

Re: To Belg or not to Belg meeting 12/03/05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:11

Debbie, ik vroeg me ook al af of er nog iets voor de niet meewandelaars te doen was aangezien Cathy daar ook nog zal zijn, want da's mijn chauffeur...

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:38

Ok, als ik kom (heel waarschijnlijk), ga ik in de 2de les meerijden. Is dat geen probleem?

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:37

Adres Ruiterschool:
Waversebaan 99, Oud-Heverlee
Belangrijk:
Er bestaat ook een Waversebaan 99 in Heverlee. Beide Waversebanen liggen in het verlengde van mekaar. Het is dus NIET n°99 in Heverlee!

Uitleg bij het plannetje:
Op de ring rond Leuven ga je tot aan de Naamse poort, en sla je in richting Namen (dus NIET richting centrum).
750m verder kom je aan het station van Heverlee.
Sla voor het station - aan de verkeerslichten - rechts af.
Vervolgens ga je aan het eerste kruispunt naar links.
Nu bevind je je op de Waversebaan in Heverlee. Deze baan volg je steeds rechtdoor.
Na 2km rijd je onder de brug van de E40 door (je bevind je nog steeds op de Waversebaan, maar nu in Oud-Heverlee).
Nog 2km verder, na het 2de verkeerslicht, zie je aan je linkerkant de Ruiterschool (n° 99).
Je hebt je bestemming bereikt Knipoog.

Het plannetje:
Afbeelding
Klik op deze thumbnail om het plannetje te vergroten.
Je kan het plannetje opslaan en afdrukken.
De weg vanaf de Naamse Poort is in het rood aangegeven.
De Ruiterschool is aangegeven met een sterretje.

Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel.
Als er mensen mijn GSMnr willen hebben - voor mocht er onderweg iets gebeuren e.d. - dan hoor ik het ook Knipoog.

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 03:06

Ohoh, ik voel het al, ik ga hier heel onhandig binnenvallen... Bloos! Maar ik ga het toch doen Bloos Ik ben namelijk na het lezen van een aantal van deze pagina's al laaiend enthousiast en zie hier een datum staan die bijna nadert!
Nu komt het: Ik begrijp dat er een clinic is nabij Leuven, maar hoe of wat is dit precies? En vooral, zou ik hier nog aan mee kunnen 'kijken'? Haha!

Groetjes Ianthe

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:26

Kijken is geen probleem, je bent van harte welkom Haha!
Alle details over de clinic vind je in dit topic dus waar en hoe enzo en anders zal iemand het nog wel eens samenvatten want ik moet me gaan klaarmaken Haha!

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:53

Zoals Teigetje reeds zei: Toeschouwers zijn welkom.

Samengevat:
Zaterdag 12/03 (overmorgen) is er een dressuurclinic in de Ruiterschool in Oud Heverlee, voor de wegbeschrijving kijk naar drie posts hierboven. De eerste les start om 9u, elke les duurt 1u15, er is een uur middagpauze voorzien. In elke groep rijden 4 amazones en Teigetje is de instructrice, er zijn 4 lessen. Teigetje geeft les volgens het Klassieke systeem, enkele theoriestukjes werden door haar in dit topic uitgewerkt. Zaterdag zal er zeker en vast nog extra uitleg komen. Er zal vooral gewerkt worden aan de basis, die dikwijls verwaarloosd wordt. Dit is het paard op eigen benen laten lopen, de achterhand er goed bijkrijgen, juist stellen enzovoort.

Toeschouwers moeten niet inschrijven, moeten niet betalen, mogen binnenwandelen wanneer ze willen en foto's trekken. Clown

Als ik iets vergeten ben of een grote flater heb gemaakt, correct me Knipoog

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:44

Valt te overwegen om mee te brengen:

* Drinkemmer
* Hooi(net)
* Regenkledij voor de wandelaars
* Droge kleren voor de wandelaars? Zaterdag is er veel kans op neerslag. Dus misschien een droge broek/pull/kousen/schoenen/ ... Natte kleren kunnen heel koud zijn Knipoog.
* Toque? Mag ik jullie er op wijzen dat deelname aan de clinic op eigen risico en verantwoordelijkheid is?

*Hoopt dat ze niet teveel als de mammie klinkt Nagelbijten / Gniffelen *

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:46

Marengo_82 schreef:
Zoals Teigetje reeds zei: Toeschouwers zijn welkom.

Samengevat:
Zaterdag 12/03 (overmorgen) is er een dressuurclinic in de Ruiterschool in Oud Heverlee, voor de wegbeschrijving kijk naar drie posts hierboven. De eerste les start om 9u, elke les duurt 1u15, er is een uur middagpauze voorzien. In elke groep rijden 4 amazones en Teigetje is de instructrice, er zijn 4 lessen. Teigetje geeft les volgens het Klassieke systeem, enkele theoriestukjes werden door haar in dit topic uitgewerkt. Zaterdag zal er zeker en vast nog extra uitleg komen. Er zal vooral gewerkt worden aan de basis, die dikwijls verwaarloosd wordt. Dit is het paard op eigen benen laten lopen, de achterhand er goed bijkrijgen, juist stellen enzovoort.

Toeschouwers moeten niet inschrijven, moeten niet betalen, mogen binnenwandelen wanneer ze willen en foto's trekken. Clown

Als ik iets vergeten ben of een grote flater heb gemaakt, correct me Knipoog

Thanks!

Ik ga zeker proberen om te komen, ben heel erg nieuwsgierig en hongerig naar nieuwe dressuur-input Lachen En dan vooral naar wat ik tot hiertoe op dit topic gelezen heb; spreekt me erg aan!
Dus mensen, neem de camera's maar mee (desnoods kan ik mijn vidocamera meenemen) en ik zal wel kieken Cheese!
Ik ga met het openbaar vervoer komen (als ik een paar uur vrijaf krijg van mijn lief Bloos haha) maar ik zal dit topic wel even verder uitpluizen en via internet opzoeken hoe ik er precies geraak.

Ik rij niet eens mee en kom net piepen maar heb er zin in! Haha!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:38

Levade, tof dat je meekomt! Ik wil je altijd ook wel mijn fototoestel in handen steken, maar ik heb er nog nooit foto's mee gemaakt in een binnenpiste, dus heb jij de primeur Knipoog.
Je videocamera is ook altijd welkom Schijnheilig.

Waar is Zeist ergens in Antwerpen(routenet kent Zeist niet...)? Want ik weet niet of je van plan bent om er al te zijn vanaf 9 uur? Ik ga bv met de trein, ik vertrek ik Kapellen en stap over in Antwerpen-centraal richting Leuven. Daar kan ik samen met Saartje (die met de auto even langs het station komt) mee naar de Ruiterschool. Stel dat jij ook met die trein komt, mag jij misschien ook wel mee?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:38

Mensen hierbij hebben jullie dus mijn bevestiging van de deelname aan de clinic Haha! Haha! Haha!

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:11

SarahJ schreef:
Valt te overwegen om mee te brengen:

* Drinkemmer
* Hooi(net)
* Regenkledij voor de wandelaars
* Droge kleren voor de wandelaars? Zaterdag is er veel kans op neerslag. Dus misschien een droge broek/pull/kousen/schoenen/ ... Natte kleren kunnen heel koud zijn Knipoog.
* Toque? Mag ik jullie er op wijzen dat deelname aan de clinic op eigen risico en verantwoordelijkheid is?

*Hoopt dat ze niet teveel als de mammie klinkt Nagelbijten / Gniffelen *

Aan die regenkleding had ik ook al gedacht, omdat ze regen gaven. Maar ik denk dat ik dan Cathy haar regenjas wel mag aandoen, da's een lange die ook mijn benen en zadel overdekt.

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:12

Sjintoo schreef:
Mensen hierbij hebben jullie dus mijn bevestiging van de deelname aan de clinic Haha! Haha! Haha!

Je komt met Mieke dan?
Leuk nog een Fjordje dan. Ja

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:31

Bijke (maya,maja?) ben net tot de conclusie gekomen dat Heros ontzettend heet wordt van de galop, dus aangezien galop meestal op het einde komt, ga jij er meer "problemen" mee hebben denk ik. Of misschien moet ik niet galopperen je zegt maar, met problemen bedoel ik dat hij bij het minste je je been achteruit legt hij in galop aanspringt, of je hem ff wilt laten verruimen ook in galop aanspringt. Tegenwoordig vind hij het ook geweldig leuk in de galop om ter plaatse te galopperen, als je een pirouette zou vragen zou dat nog lukken ook Tong uitsteken

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:54

Wil ik hier net nog een stukje neerzetten voor het slapengaan, kruipt ons Jeanneke op mijn schoot voor een intiem moment...
Ik wou graag nog twee begrippen meegeven: tact en impuls.
Of kunnen jullie het verschil uitleggen (ja juffrouw Anja, sorry beroepsmisvorming en een Jeanneke op mijn schoot)

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:52

Volgens mij:

Tact: regelmaat van de beweging in de verschillende gangen.

Impuls: drang naar voren.

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:09

Ga het nog eens vragen, vertrekken we direct na de laatste groep met de wandeling? Want anders gaat het wel laat worden als we pas om 16u ofzo vertrekken.
Ik heb 's avonds ook nog een andere afspraak (moet om 19.30u naar toneel en zou graag eerst mij nog wassen). En we moeten nog naar huis + paarden van camion enz...

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:15

normaal gezien vertrekken we direct na de laatste groep Ja. Anders gaat het inderdaad vrij laat worden.

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:23

Oke, da's goed dan.

Wij gaan vertrekken om 9u thuis, net afgesproken. Zal straks die monsters eens gaan onder handen nemen en hopelijk houden ze zich dan deze nacht een beetje proper. Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:15

Elfie schreef:
Volgens mij:

Klopt, nu mijn volgende vraag, hoe zie je of er tactfouten gemaakt worden en waardoor kunnen die veroorzaakt worden...

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:00

Angelke, Zeist ligt zo'n 120 kilometer van Anwerpen (in Nederland nabij Utrecht) dus ik kan me voorstellen dat routenet een beetje in de war raakte hihi Knipoog Ik zit namelijk op kot in Antwerpen (en ben hier grootste deel van de tijd) en mijn ouderlijk huis is in Zeist.

Maar soit, even terzake. Ik zie dat jij in Brasschaat woont, wel daar ben ik wss ook morgenvroeg. Anders in Antwerpen-stad. Ik zal dus sowieso over Antwerpen (Berchem?) reizen.
Maar... 9u daar zijn... hoe laat zouden we dan de trein hebben? Ik ben eigenlijk een mens dat 'sochtends nog niet veel impuls heeft Knipoog , beetje een trage zeg maar (en daarbij de tact van een Hollandse, ohoh mag ik nog wel komen? Tong uitsteken ) Maar op zich, kan ik mezelf wel een beetje aandrijven Lachen Weet je, ik PB je mijn gsm nummer even, dat communicert mss wel gemakkelijker voor afspraken als deze.

Sorry mensen, ik ben op het moment niet zo goed in kort en krachtig precies...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:42

Teigetje schreef:
Elfie schreef:
Volgens mij:

Klopt, nu mijn volgende vraag, hoe zie je of er tactfouten gemaakt worden en waardoor kunnen die veroorzaakt worden...

hm hm... volgens mij, zie je dat gewoon wanneer er niet in een bepaald ritme gedraafd wordt. dat merk je toch als er voortdurend wisselingen zijn? en het wordt veroorzaakt door eum ja, verschillende redenen. het kan aan de ruiter liggen, doordat die zelf niet gelijkmatig rijdt. ik bedoel maar, als je fout aandrijft of onregelmatig lichtrijdt. of voortdurend aan de teugels trekt (en niet gewoon druk zetten of je hand sluiten, maar echt trekken) en dan geen been- en/of zithulp ter compensatie geeft. (dan nog eigenlijk Tong uitsteken ) gewoon als je het ritme verstoord dus

het kan langs de andere kant volgens mij toch ook wel aan het paard liggen. ofwel om een medische reden, ofwel omdat hij dat leuk vindt...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:39

Tactfouten kunnen liggen aan scheefheid (is het nog niet duidelijk dat ik het steeds over die scheefheid heb Tong uitsteken ben dan ook gebrainwashed door AdB *LOL* ) en ook aan het te veel tegenhouden van de ruiter, en dan met name in galop. Bijvoorbeeld 4 takt galop ipv 3 takt.
Juist of niet juist?

Anja: Licor loopt de laatste twee weken trouwens verschrikkelijk hard te hangen op zijn rechterteugel. Ik hoop dat we daar morgen wat aan kunnen werken Lachen
Ook als hij echt iets moeilijk vindt om te doen (bijvorbeeld galop - stap) houdt hij zich niet recht en draait soms zelfs helemaal 45° naar binnen. Enkel op de linkerhand, dus hij draait enkel naar links, want dat is ook zijn makkelijke buiging.

Nu quality time met het vriendje.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:03

Idra schreef:
Tactfouten kunnen liggen aan scheefheid (is het nog niet duidelijk dat ik het steeds over die scheefheid heb Tong uitsteken ben dan ook gebrainwashed door AdB *LOL* ) en ook aan het te veel tegenhouden van de ruiter, en dan met name in galop. Bijvoorbeeld 4 takt galop ipv 3 takt.
Juist of niet juist?

Anja: Licor loopt de laatste twee weken trouwens verschrikkelijk hard te hangen op zijn rechterteugel. Ik hoop dat we daar morgen wat aan kunnen werken Lachen
Ook als hij echt iets moeilijk vindt om te doen (bijvorbeeld galop - stap) houdt hij zich niet recht en draait soms zelfs helemaal 45° naar binnen. Enkel op de linkerhand, dus hij draait enkel naar links, want dat is ook zijn makkelijke buiging.

Nu quality time met het vriendje.

Ik wou de mensen hier ook in de richting van niet gelijkwerkende motoren achteraan en compensatie in de beweging sturen...
Euh, wat moet ik mij voorstellen bij quality time met het vriendje...

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:04

Anja een vraagje, ik weet eigenlijk totaal niet of het haalbaar is dat ik morgen rijd, als ik teveel last ondervind zou je het dan erg vinden dat ik de galop oversla? Hij rijd erna toch met Bijke dus moet ik dan goed luisteren voor zijn spurtgalop.
Hoe we het nu aanpakken in de les gaat als volgt, kleine volte dan aanspringen, binnenteugel overdrijven en buitenteugel afblijven gaat hij rustig volte groter maken gaat hij weer crossen, volte terug kleiner, helpt dit niet buitenteugel er bijnemen en er terwijl voor zorgen dat die stelling zo overdreven blijft. Dan terug naar draf, stap en halthouden en zo terug verder. Dit lijkt eigenlijk nog te helpen maar vind het soms wel jammer dat ik vrij hard moet trekken. Laat ik hem nu met zijn neus tegen de grond lopen (losse teugel dus) dan is hij doodbraaf, dus gene cross dan, maar dit is iets wat ik dan natuurlijk ook weer niet in een dressuurproef kan doen.
Zal het morgen wel allemaal horen...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:19

oehhhh ze zijn aan het rijden geweest Haha!
wel een verslag bij BMV he! Lachen