Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marengo_82 schreef:Zoals Teigetje reeds zei: Toeschouwers zijn welkom.
Samengevat:
Zaterdag 12/03 (overmorgen) is er een dressuurclinic in de Ruiterschool in Oud Heverlee, voor de wegbeschrijving kijk naar drie posts hierboven. De eerste les start om 9u, elke les duurt 1u15, er is een uur middagpauze voorzien. In elke groep rijden 4 amazones en Teigetje is de instructrice, er zijn 4 lessen. Teigetje geeft les volgens het Klassieke systeem, enkele theoriestukjes werden door haar in dit topic uitgewerkt. Zaterdag zal er zeker en vast nog extra uitleg komen. Er zal vooral gewerkt worden aan de basis, die dikwijls verwaarloosd wordt. Dit is het paard op eigen benen laten lopen, de achterhand er goed bijkrijgen, juist stellen enzovoort.
Toeschouwers moeten niet inschrijven, moeten niet betalen, mogen binnenwandelen wanneer ze willen en foto's trekken.![]()
Als ik iets vergeten ben of een grote flater heb gemaakt, correct me
SarahJ schreef:Valt te overwegen om mee te brengen:
* Drinkemmer
* Hooi(net)
* Regenkledij voor de wandelaars
* Droge kleren voor de wandelaars? Zaterdag is er veel kans op neerslag. Dus misschien een droge broek/pull/kousen/schoenen/ ... Natte kleren kunnen heel koud zijn.
* Toque? Mag ik jullie er op wijzen dat deelname aan de clinic op eigen risico en verantwoordelijkheid is?
*Hoopt dat ze niet teveel als de mammie klinkt*
Sjintoo schreef:Mensen hierbij hebben jullie dus mijn bevestiging van de deelname aan de clinic![]()
![]()
Elfie schreef:Volgens mij:
Tact: regelmaat van de beweging in de verschillende gangen.
Impuls: drang naar voren.
Teigetje schreef:Elfie schreef:Volgens mij:
Tact: regelmaat van de beweging in de verschillende gangen.
Impuls: drang naar voren.
Klopt, nu mijn volgende vraag, hoe zie je of er tactfouten gemaakt worden en waardoor kunnen die veroorzaakt worden...
Idra schreef:Tactfouten kunnen liggen aan scheefheid (is het nog niet duidelijk dat ik het steeds over die scheefheid hebben dan ook gebrainwashed door AdB
) en ook aan het te veel tegenhouden van de ruiter, en dan met name in galop. Bijvoorbeeld 4 takt galop ipv 3 takt.
Juist of niet juist?
Anja: Licor loopt de laatste twee weken trouwens verschrikkelijk hard te hangen op zijn rechterteugel. Ik hoop dat we daar morgen wat aan kunnen werken
Ook als hij echt iets moeilijk vindt om te doen (bijvorbeeld galop - stap) houdt hij zich niet recht en draait soms zelfs helemaal 45° naar binnen. Enkel op de linkerhand, dus hij draait enkel naar links, want dat is ook zijn makkelijke buiging.
Nu quality time met het vriendje.