Bokkers die houden van musicals/theater?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 20:39

Tink89 schreef:
JPitty schreef:
Even een heel andere vraag: kijken jullie ook naar Stars on Stage op RTL 4? En wat vinden jullie daarvan?

Ja heerlijk!

Al vind ik dat ze Emma erg ophemelen, ik vond haar vertolking van Popular echt niet zo best. Had voor haar ook wel een paar tonen hoger gemogen. Patty verbaast me soms in positieve zin, niet altijd. Koen kan ik niks mee. Die heeft nul mimiek door al dat nepspul in z'n gezicht.

Popular vond ik idd minder maar verder vind ik haar wel gewoon goed zingen net als Numidia. Ze is 17 jaar en ze doet het maar van mij mag ze winnen al zijn er nog een paar waaronder Numidia dus die dat van mij ook mogen.

Marco vond ik deze keer zo leuk. Maar na Patty wel de gene die verder het minst is.

Ik vind dat ze Patty heel erg ophemelen. Dat was leuk bij de eerste twee aflevering omdat het Patty is had ze bij mij ook de gun factor maar alles wat er nu in zit dat hoort echt niet onder haar te eindigen.

Polarize

Re: Bokkers die houden van musicals/theater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:47

Ik ben even benieuwd naar iets. Ik ga 21 Juni naar Hadestown, en ik ben nog niet eerder naar een musical geweest. Ik ben graag een beetje extra qua kleding, maar gewoon een midi-rok en nette top kan wel goed dacht ik? Denk dat ik mijn gebruikelijke beetje extravagante stijl achterwege moet laten vanwege de temperatuur :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:28

Je kunt aan wat je wilt hoor, voor musicals kun je je opdoffen maar je kunt ook in een spijkerbroek en t-shirt naar binnen :j

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:38

Ik ben soms graag een beetje over de top haha, maar als ik niet zeker weet hoe of wat dan ga ik heel erg twijfelen

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:24

Polarize schreef:
Ik ben even benieuwd naar iets. Ik ga 21 Juni naar Hadestown, en ik ben nog niet eerder naar een musical geweest. Ik ben graag een beetje extra qua kleding, maar gewoon een midi-rok en nette top kan wel goed dacht ik? Denk dat ik mijn gebruikelijke beetje extravagante stijl achterwege moet laten vanwege de temperatuur :')

Een midi rok en een nette top is echt prima. Ik trek zelf graag iets nets aan als ik naar het theater ga en dat is wel iets wat ik zou kunnen dragen. Zijn idd ook zat mensen die gewoon in alledaagse kleding komen, alles kan eigenlijk wel

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:27

leintje_ schreef:
Polarize schreef:

Een midi rok en een nette top is echt prima. Ik trek zelf graag iets nets aan als ik naar het theater ga en dat is wel iets wat ik zou kunnen dragen. Zijn idd ook zat mensen die gewoon in alledaagse kleding komen, alles kan eigenlijk wel

Ja iets nets lijkt mij er gewoon beter bij passen? Al is het nog steeds vrij casual voor mij haha. Ondanks de voorspelde 30 graden ga ik ook echt geen korte rok of broek aan doen, maar dat is ook meer omdat ik met het OV moet vanuit Friesland en absoluut niet met blote benen op die stoelen wil zitten :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:33

Kan ik inkomen :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:44

Polarize schreef:
leintje_ schreef:

Ja iets nets lijkt mij er gewoon beter bij passen? Al is het nog steeds vrij casual voor mij haha. Ondanks de voorspelde 30 graden ga ik ook echt geen korte rok of broek aan doen, maar dat is ook meer omdat ik met het OV moet vanuit Friesland en absoluut niet met blote benen op die stoelen wil zitten :+

Gewoon lekker als jezelf Dat vindt ik ook leuk aan musicals Veel ruimte om jezelf te zijn Al zou ik idd niet in een afgeknipte pijkerbroek of een trainingspak gaan, dat is net even te casual :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 20:14

Ja het leuke is dat alles kan. Zowel over de top. Of heel sjiek maar ook in je huispak desnoods.

Ligt er ook wel aan welk stuk je gaat denk ik.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:16

Al mensen naar Dear Evan Hansen geweest? Recensies zijn heel erg goed. Ik ga volgende week.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:48

Eleeke schreef:
Al mensen naar Dear Evan Hansen geweest? Recensies zijn heel erg goed. Ik ga volgende week.

Ik wil heel graag, maar kosten en tijd en locaties....

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:49

Ik wil zo graag naar dear even Hansen, maar hier is geld ook een klein probleem :') het was wel echt één van DIE musicals een paar jaar geleden waar echt iedereen naar luisterde, dus lijkt mij heel gaaf om in het echt te zien

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:47

Het is al even stil hier, maar ik wil nu even mijn enthousiasme delen. Ik speel nu mee in een muziektheatervoorstelling, en het is zoooo leuk! Het repeteren dan alvast, de voorstellingen zijn over 1,5e week. Het is een hilarisch stuk dus het is vooral ook heel veel lachen. En ik heb daarin best een grote rol, daar ben ik wel trots op :D 8-)
Het is wel spannend, want over 1,5e week hebben we al premiére. En we zijn pas 3 weekenden aan het repeteren := Dus het is echt een snelkookpanvoorstelling, maar ergens vind ik dat ook leuk. Lekker snel, geen gezever :P
Het wordt een locatietheater op het Hulsbeek in Oldenzaal.

Mocht je interesse hebben: https://www.stadstheaterdebond.nl/theat ... 2025-20-00

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:59

Earth schreef:
Het is al even stil hier, maar ik wil nu even mijn enthousiasme delen. Ik speel nu mee in een muziektheatervoorstelling, en het is zoooo leuk! Het repeteren dan alvast, de voorstellingen zijn over 1,5e week. Het is een hilarisch stuk dus het is vooral ook heel veel lachen. En ik heb daarin best een grote rol, daar ben ik wel trots op :D 8-)
Het is wel spannend, want over 1,5e week hebben we al premiére. En we zijn pas 3 weekenden aan het repeteren := Dus het is echt een snelkookpanvoorstelling, maar ergens vind ik dat ook leuk. Lekker snel, geen gezever :P

Mocht je interesse hebben: https://www.stadstheaterdebond.nl/theat ... 2025-20-00

Speel je een instrument of toneel?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:01

Ik ben speler en koorzanger van het ensemble.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:56

Earth schreef:

Leuk hoor! Ik heb zelf ook amateurmusical gedaan, maar vanwege mijn studie helaas mee moeten stoppen en mis dat nog altijd wel een beetje. Het is dat Oldenzaal een beetje ver weg is voor mij, maar alvast heel veel toitoitoi! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:13

Voor degenen die niet naar Paleis Het Loo in Apeldoorn gaan voor Musical Awards: The Kick-Off 2025 op zondag 31 augustus, is hier de line-up bekend gemaakt:

https://www.avrotros.nl/article/line-up ... 2025~1131/

Is er nog een specifieke musical waar jullie naar uitkijken of juist nieuwsgierig naar zijn? Ik ben gewoon benieuwd naar alle musicals die gaan optreden.

Zijn er toevallig ook mensen hier die naar Apeldoorn toe gaan die avond? Ik zelf ga er niet heen, maar plof met een drankje en een kommetje chips op de bank en ga om 21:20 uur naar de TV-uitzending kijken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:20

Ik kom even melden als (waarschijnlijk) stille meelezer. Ik ga eigenlijk te weinig naar het theater naar mijn zin. Wil het er eigenlijk in gaan brengen een keer per kwartaal of per halfjaar zo’n uitje te doen. Gewoon simpel het Chassé in Breda.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:07

Leuk topic!

M’n ouders zijn lid van een theater in de regio en dan kan je met voorrang (de beste) kaarten kopen. Dus ieder jaar ga ik wel naar een aantal voorstellingen daar.

Dit seizoen: de Notenkraker (ballet), Plien en Bianca, Patrick Laureij en 2 kinder voorstellingen.
En in ander theater de musical 40/45

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:11

Ik ooit mee mogen doen in een theater stuk "meisjes waren het". Via de utrechte spelen. Altijd weer eens willen doen maar nooit gevonden hoe je binnen kan komen. Musical is mn droom gezien ik ook kan zingen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:49

MarlonNaldo schreef:
Ik ooit mee mogen doen in een theater stuk "meisjes waren het". Via de utrechte spelen. Altijd weer eens willen doen maar nooit gevonden hoe je binnen kan komen. Musical is mn droom gezien ik ook kan zingen.

Dat is niet heel ingewikkeld. Er is vast wel een muziektheater - of musicalvereniging bij jou in de buurt waar je eventueel met of zonder auditie kunt aansluiten. Ook zonder ervaring :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:12

Gisteren naar Hadestown geweest. Was heel erg goed. Mooi decor, goede muziek en een paar waanzinnig goede zangers en zangeressen Met Joy Wielkens ls Persephone wel als uitschieter.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:57

Earth schreef:
Ik ben speler en koorzanger van het ensemble.

Super tof

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:04

Wat leuk Earth! Geniet ervan!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 18:14

Leuk Earth! In dat theater ga ik in Oktober naar een live podcast. Ben benieuwd want nog nooit geweest daar.