Gezellige mensen in en rondom Gouda

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffieduck83

Re: Gezellige mensen in en rondom Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:17

Pensionstallen zonder manege met binnenbak zijn schaars, in Haastrecht heb je er één, was vroeger De Dijk. In Stolwijk de Beiersche Hoeve, hier zijn wel een aantal leasepaarden van de staleigenaar en Reigersburgh in Waddinxveen, daar bestaat het manege deel nog maar uit enkele ponylessen per week, hoofdactiviteit is pensionstalling.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:30

daffieduck83 schreef:
Pensionstallen zonder manege met binnenbak zijn schaars, in Haastrecht heb je er één, was vroeger De Dijk. In Stolwijk de Beiersche Hoeve, hier zijn wel een aantal leasepaarden van de staleigenaar en Reigersburgh in Waddinxveen, daar bestaat het manege deel nog maar uit enkele ponylessen per week, hoofdactiviteit is pensionstalling.

Persoonlijk vind ik de Beijersche Hoeve geen fijne stal. Wel een super grote binnenbak!
In Haastrecht is de binnenbak miniem, als deze nog hetzelfde is als +/- 4 jaar geleden.
Ik vind Tenwolde ook wel een aanrader, ook prachtig terrein. Alleen minder als je wil buitenrijden.

0laura0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:59

AnneJ1995 schreef:
daffieduck83 schreef:

Persoonlijk vind ik de Beijersche Hoeve geen fijne stal. Wel een super grote binnenbak!
In Haastrecht is de binnenbak miniem, als deze nog hetzelfde is als +/- 4 jaar geleden.
Ik vind Tenwolde ook wel een aanrader, ook prachtig terrein. Alleen minder als je wil buitenrijden.

Wat vroeger de Dijk was, heet nu Tenwolde. Ben wel benieuwd welke jij dan bedoelt in Haastrecht Anne?
Vriendin van mij stond vroeger aan de Hoenkoopsebuurtweg, dat valt onder Oudewater. Ook daar was een binnenbak en alleen pensionstalling. Volgens mij heet het de Paarderij.

Reigersburgh is inderdaad meer gericht op pensionklanten dan op de manege. De manege lessen zijn 's middags en daarna zijn de groepslessen voor eigen paarden. Je hebt daar 4 groepslessen per week bij je stalling inzitten.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 02:06

0laura0 schreef:
AnneJ1995 schreef:

Wat vroeger de Dijk was, heet nu Tenwolde. Ben wel benieuwd welke jij dan bedoelt in Haastrecht Anne?
Vriendin van mij stond vroeger aan de Hoenkoopsebuurtweg, dat valt onder Oudewater. Ook daar was een binnenbak en alleen pensionstalling. Volgens mij heet het de Paarderij.

Reigersburgh is inderdaad meer gericht op pensionklanten dan op de manege. De manege lessen zijn 's middags en daarna zijn de groepslessen voor eigen paarden. Je hebt daar 4 groepslessen per week bij je stalling inzitten.

Oef hoe heet die stal... Zit op de dijk van Haastrecht naar Hekendorp.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:19

Ik wist niet dat er een herdenking was! Mooie foto's Ricie :j En foto's van Gouda vind ik altijd leuk om te zien!
Over stallen kan ik helaas niet meepraten haha.

Gaan jullie trouwens naar lichtjesavond 11 december? Wordt mijn 1e keer, vriendjelief moest de afgelopen twee jaar werken. |(

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:11

Op de dijk bij Haastrecht zit Ten Wolde. Banen zijn daar verder goed, ook de binnenbaan en stalling ook (ik les daar zo af en toe :D). Binnenbak is 20 x 40 en buitenbak 20 x 60
Alleen weet ik wel dat ze helemaal vol staan haha.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 10:41

Weten jullie ook wat de kosten zijn van Ten Wolde?

Lichtjesavond, ja zeker! Daar moet ik natuurlijk naar toe!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:45

Compliment schreef:
Weten jullie ook wat de kosten zijn van Ten Wolde?

Lichtjesavond, ja zeker! Daar moet ik natuurlijk naar toe!

Toevallig vertelde m'n instructrices het gisteravond, die werkt daar. Ik stuur het wel even in een PB.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:09

Volgens mij komen ze bij Ten Wolde wel heel weinig buiten.. Zie die dieren altijd binnen staan als ik lang rij.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:36

MalaQ schreef:
Volgens mij komen ze bij Ten Wolde wel heel weinig buiten.. Zie die dieren altijd binnen staan als ik lang rij.

Dat moet je daar ook zelf regelen..

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:37

TessaVB schreef:
Ik wist niet dat er een herdenking was! Mooie foto's Ricie :j En foto's van Gouda vind ik altijd leuk om te zien!
Over stallen kan ik helaas niet meepraten haha.

Gaan jullie trouwens naar lichtjesavond 11 december? Wordt mijn 1e keer, vriendjelief moest de afgelopen twee jaar werken. |(

Ik moet wel gaan voor mijn website, maar wat een chaos is dat altijd. Steen sterves druk en daarom vind ik het niet leuk.
2 jaar geleden heb ik op de toren van de Sintjan gestaan. Dan vind ik t leuk maar tussen de mensen massa vind ik t niks. Maar goed ik ben zoizo wel van de partij....

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:57

Leuke foto's Richie! Ik wist idd ook niet dat we een herdenking in Gouda was gepland, misschien iets gemist tussen alle drukte door.

Over stallen in de omgeving kan ik ook niet meepraten, heb alleen ervaring met Ruiterclub Bloemendaal :).

Oh ik zou lichtjesavond écht niet aanbevelen hoor. Ik woon dichtbij het centrum, en zie iedere keer hordes met mensen voorbij komen. Vraag me dan steeds af waaaaarom er zoveel mensen naar toe komen :'). Zal vast leuk zijn, maar hutje op mutje staan in eventueel de regen is dat niet denk ik.. Maar ik ga dus niet hahaha

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:06

Ik kan zoiezo niet vooral niet met de kleine.
lichtjesavond ga ik nooit heen.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:05

Tempelcity in Reeuwijk is ook een fijne stal! :D

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 10:17

Justme_Lisaa schreef:
Leuke foto's Richie! Ik wist idd ook niet dat we een herdenking in Gouda was gepland, misschien iets gemist tussen alle drukte door.

Over stallen in de omgeving kan ik ook niet meepraten, heb alleen ervaring met Ruiterclub Bloemendaal :).

Oh ik zou lichtjesavond écht niet aanbevelen hoor. Ik woon dichtbij het centrum, en zie iedere keer hordes met mensen voorbij komen. Vraag me dan steeds af waaaaarom er zoveel mensen naar toe komen :'). Zal vast leuk zijn, maar hutje op mutje staan in eventueel de regen is dat niet denk ik.. Maar ik ga dus niet hahaha

Ik woon ook vlak bij het centrum! Woon je bij de Schouwburg in de buurt of de andere kant op?

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 10:19

Lessie schreef:
Tempelcity in Reeuwijk is ook een fijne stal! :D

Ik kan hier niets over vinden op het internet. Heb je meer informatie voor me?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:24

Ik kom niet uit Gouda maar wel uit de buurt. Ik woon in Bodegraven, 24 jaar en pony woont in Boskoop. :)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:41

Compliment schreef:
Ik woon ook vlak bij het centrum! Woon je bij de Schouwburg in de buurt of de andere kant op?

Oh dat is idd lekker in het centrum! Ik woon aan de andere kant van het centrum, op 2 minuten fietsen ongeveer, vlakbij de basic fit :). Maar de schouwburg is slechts op 7 minuutjes fietsen ongeveer.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:48

Dan woon jij echt vlakbij mij! Ik woon vlakbij het filmhuis :D

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:57

TessaVB schreef:
Dan woon jij echt vlakbij mij! Ik woon vlakbij het filmhuis :D

Euhm, daar ga ik al. Nu zak ik al door het ijs met m'n slechte geografische kennis over Gouda hahaha :'). Filmhuis zit toch in de letmeathstraat ?! Of zit ik totaal uit de richting haha

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:41

Ik woon vlakbij de plus :P

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:11

Ik kom mij ook even melden. Woon achter de schouwburg. Jaren op de ruiterclub gereden. Paarden staat in stolwijk en haastrecht.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 14:27

maya12333 schreef:
Ik kom mij ook even melden. Woon achter de schouwburg. Jaren op de ruiterclub gereden. Paarden staat in stolwijk en haastrecht.

Dan woon je vlak bij mij!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:32

Was gister met m'n vader in Gouda (koopavond). Dit doen we al 5 jaar elk jaar en dan sinterklaasinkopen en shoppen etc en lekker uiteten.
Nou gewoon bizar dit.. Heel Gouda was letterlijk uitgestorven.. Is dit tegenwoordig altijd zo? Ik weet wel dat het elk jaar iets minder wordt, maar dit vond ik wel heel erg rustig.
Ook in de restaurantjes in het centrum bij de Kerk was bijna niemand.. Wij zaten met z'n tweeën in een restaurant haha.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:46

Geen idee, woensdag was het overdag in ieder geval druk, veel mensen in de stad.

Koffiefabriek was gisteren naar wat ik hoorde ook niet erg druk :n