De Elfstedentocht, maar dan rénnend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: De Elfstedentocht, maar dan rénnend! *besloten*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 10:17

Of juist iets met een reflecterende werking

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:00

hannahfrouk :+

reflecterend is wel leuk ik heb 2 weken terug meegedaan met de wintertijdchallenge daar kreeg ik ook een shirt met de opdruk in reflectieletters aangezien je in het donker loopt
was echt heel gaaf en goed zichtbaar :j
ene een sponsor is misschien wel te regelen ja
bokt zou wel leuk zijn aangezien we lopen als de bokkepootjes :D

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:18

net even een rondje hardgelopen en een aantal dingen zitten bedenken:
Reflecterende kleding is zonde van het geld, omdat je toch met een reflectie hes moet lopen voor je eigen veiligheid. ik heb voor de fietser twee hele goede hesjes met ook nog led's Daar komt zoveel licht vanaf dat ik hem bij ons op de dijk vaak uitzet omdat het wel een hele kerstboom is. Maar je bent wel zichtbaar en ook de reflectie is prima.

Ik weet misschien wel een sponsor voor de kleding, maar ik betwijfel ten zeerste of de kleur roze door de commissie komt :D

Als je even uitgaat van 220 km dan zou je het stuk in zessen moeten indelen. Qua fietsen moet je niet te veel wisselen omdat iedereen even op elkaar ingespeeld moet worden. Fietsen is neit vermoeiend door het lage tempo, maarwel koud (je ontwikkeld geen warmte) en goed voor een goede dosis zadelpijn.

Hoe en waar je precies van subteam wisselt (volgens mij hebben we er een van drie en een van vier) hangt af van hoe lang je wilt lopen, wat een handige wisselplek is (dus van de route) en waar je kunt eten. Het is in totaal 24 uur, dus met op vrijdag middag een warme maaltijd kom je een heel eind. zo hier en daar een warm soepje en je redt het wel. Maar misschien zijn er wel bokkers op de route die ons willen cateren en koffie en thee willen aanvullen. Op een gaspitje voor 12 man thee maken is best een uitdaging.

Qua eten, vooral veel meenemen, het is nauwelijks te voorspellen wat iedereen gaat eten. Of iedereen moet zelf eten meenemen. Het gaat vooral om heel veel snacken. Bij mij gaan er een paar pakken bastognekoeken en zwartwitballen mee. Het eten is heel belangrijk, maar het eerste waar je mee ophoudt als je moe bent. Dus het moet vooral makkelijk gaan. En ook zodanig dat als je te moe bent en iemand het voor je neus houdt je het toch met tegenzin opeet. Vooral als het warm is, is eten lastig.

de twee keer dat ik in Frankrijk dacht, laat mij maar staan, ik heb het helemaal gehad met die roparun, was beide keren toch weer te laat gaan eten. En das niet fijn. Gelukkig hebben ze me niet laten staan en er eten in gestopt. binnen een half uur gaat het weer, maar Drinken, Eten en dan pas lopen is belangrijk.

Daarnaast moeten we ook nog even gaan puzzelen wie bij wie loopt. dat hangt af van persoonlijke voorkeuren, maar het is ook wel aan te raden om te zorgen dat de teams ongevere even snel zijn.

Een busje met een matras achterin is super. Al was het maar dat je even languit kan tijdens de verplaatsing tussen twee punten als rustend team. Ons record staat op 6 mensen op een 2 persoons matras, maar koud hebben we het niet gehad.

Ik denk wel dat het handig is om ergens in eind april een samenkomstje te plannen waar we de logisitiek en de verwachtingen gewoon even doornemen. En als we dan een rondje van 30 km doen in de manier van de estafette weet iedereen alweer een heel stuk beter wat ze te wachten staat.

Ik kan overal in nederland wel een rondje uitzetten, hier in de buurt achter arnhem zijn jullie van harte welkom.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:42

Fijn Shoeffie dat we iemand in de groep hebben met heel wat ervaring :j

Lijkt mij een goed plan om eens te oefenen op een korte afstand bij jou ;)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:01

helemaal top shoeffie dat je weet hoe of wat
ik ben helemaal voor om een keer samen te komen om elkaar te leren kennen en om het lopen/fietsen te oefenen dan hebben we toch meer een idee hoe het in zijn werk gaat +:)+
de kleur van de shirts maakt mij niet uit hoor ik wacht dat wel af

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:03

Zoals gezegd manlief heeft echt een hekel aan roze :+ maar heb al aangegeven bij hem dat hardblauw en roze een mooie kleurcombinatie is en dat de meerderheid telt. Hihi :))

We hebben hier meer dan voldoende mooie plekken, van vlak boerenland, rivierdijk, bos, hei en best stevige heuvels. Oftewel alle soorten rondjes zijn mogelijk. Daarnaast hebben we op meer plekken gewoond dus ook omgeving Lelystad, Den Haag, utrechtse heuvelrug zijn erg bekend en andere stukken in zowat heel nederland ivm werk wel eens gelopen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 15:49

Super Shoeffie dat je zo hebt lopen denken onder het hardlopen. Maarre: hardlopen is ook uitwaaien hé! ;)

Klinkt al als een hele hoop dingen waar ik niet direct aan zou denken, dus wat dat betreft; alles noteren en er op tijd aan denken tegen de tijd dat we moeten gaan lopen. Volgens mij ben ik de enige noorderling en ik wil best een keer naar het zuiden komen voor een oefenloop! :)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:59

ik moet van texel komen maar geen probleem hoor heb ik er wel voor over +:)+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:09

Ik vind een datum afspreken prima, maar wel graag tijdig een datum vast zetten, ik werk in de zorg en moet dus ruim op tijd vrij aanvragen :)

Kwa eten even bekijken inderdaad, zelf ben ik vegetariër dus in die zin al weer wat beperkter denk ik.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 18:28

Iedereen heeft een PB met mijn gegevens :). Graag bij het overmaken even Estafette en je boktnaam vermelden, voor de zekerheid :).

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:28

+:)+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:51

Met 2 fietsers en 10 lopers, houdt dat dan in dat elke fietser meer dan 100 km moet fietsen? Want Jos is meer een 'zondagsfietser' en hij doet alleen mee omdat hij dan met mij mee wil fietsen (eventueel nog met iemand anders, maar meer dan dat doet hij sowieso niet, hij is niet echt type sporter zeg maar).

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:55

wat is nu het deelnemerslijstje dan
hoeveel fietsers en hoeveel lopers hebben we nu precies
ene sommige fietsers kunnen ook fietsen toch ? dan kan jos gewoon wel mee :j

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:38

Hardlopers
Tinkertje
BusyMissy
Hannahfrouk
Sunshine
Sting
SteffiiY + vriend Joost
Shoeffie
Barbabientje

Fietsers
ynskek
Jos (man HF)

Dit is het lijstje nu geloof ik? De enige wijziging is volgens mij dat mijn vriend niet meer mee gaat.
Wel heb ik eventueel een hardloper gevonden die nog mee wil, maar dat was de vraag een beetje omdat het geen bokker is.
Ik weet dus niet of jullie daar problemen mee hebben?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:39

Ook ik red het niet om in 24 uur ruim 100 kilometer te fietsen zonder rustmoment waarin ik mn ogen dicht kan doen... met 3 fietsers en 3 teams van lopers.... heb je als je de 24 uur in 6 etappes doet...

4 uur per etappe ( of 3 als dat beter uit komt )

Dan heb je als fietser je rust als de andere twee fietsen... zo zou ik t aankunnen....

met maar 2 fietsers heb je een stuk minder rust als fietser... dat trek ik niet... ook ik ben geen grote afstanden gewend op de fiets

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:09

Heb Het er even met Jos over gehad en hij wil best meer fietsen dan hij normaal doet (hij is dus geen sporter maar fietst gewoon best graag) maar 100 km wordt hem ook te veel.

Dus er moet dan misschien een loper uit en een fietser bij? Het maximum is 12 personen toch?
Ik had al gezegd dat ik er best uit wil gaan voor een andere loper, alleen ... Jos gaat eigenlijk alleen maar mee als ik mee ga, ja, of ik moet gaan fietsen ipv lopen, maar laat ik nou een ongelooflijke hekel aan fietsen hebben.

Lopers ook nog laten fietsen dat lijkt mij eigenlijk praktisch en organisatorisch niet te doen.

Hoe lossen we dat op?

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:11

er is niemand die zegt dat een loper niet mag fietsen. Het is alleen een beetje onhandig om te fietsen en te lopen op het zelfde moment. Maar ik kan ook prima ergens een stuk fietsen als ik niet in het lopende team zit.

Eten en drinken kan ik wel op de fiets en slapen doe ik toch niet. Dat doen we zondag dan wel weer.

Die logisitieke puzzel krijgen we vast wel opgelost. maar mezelf kennende ben ik niet zo'n stil zitter dus ik kan zeker gezien de afstand van de estafette ook stukken fietsen.

dat betekent dus dat ik ook wel voor 60 km op de fiets kan worden opgeschreven.

hoeven we niet te schuiven en kan iedereen gewoon mee. en fietsen doe ik vaker dus dat komt wel goed

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 09:29

Dat wilde ik ook zeggen shoeffie: ik kan ook wel fietsen! En wie weet, als Jos zin heeft mag ie ook een stukje rennen. Wij hebben zelf onderscheidt gemaakt tussen lopers en fietsers, maar iedereen mag alles doen :).

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:16

Hihi Jos en rennen, nee dat wordt'em sowieso niet.

Ja, we krijgen het vast wel opgelost, maar toch misschien handig om wel in een vroeg stadium uit te schrijven wie dan wat doet en wie dan wáár moet starten als loper of als fietser, ik neem toch aan dat je anders traint als je weet dat je een lang stuk moet lopen of als je moet lopen-fietsen-lopen. Tenminste dat zou ik zelf wel doen want ik ben dus absoluut geen goeie fietser.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:05

Ik vind het ook geen probleem om een stuk te fietsen. Is heel rustig tempo dus het zit hem niet in de afstand. Wel in de uren dat je op het
zadel zit. Lijkt mij zelfs wel lekker voor de beentjes. En denk dat we niet te veel problemen moeten verzinnen. Juist oplossend denken. We staan voor een positieve uitdaging en met een beetje creatief indelen komen we daar echt wel uit. Mijn man gaat overigens ook trainen voor het hardlopen, is toch aangestoken door mijn enthousiasme dus bij uitval van wie dan
ook kan hij als reserve overal ingezet worden. Ik heb er helemaal zin in!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:10

Dan zie ik geen problemen... nu even uitvogelen waar ik nu 45 euro vandaan haal...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:05

Dames, het spijt me.. Ik moet afhaken :(
Heb dan een congres voor mijn afstuderen...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:10

BusyMissy schreef:
En denk dat we niet te veel problemen moeten verzinnen. Juist oplossend denken. We staan voor een positieve uitdaging en met een beetje creatief indelen komen we daar echt wel uit.

Ehm ja, maar daar zijn we nu toch juist mee bezig of zie ik dat verkeerd ?

Ik laat het verder maar even aan de teamcaptain over (wie was dat ook alweer :+ ), maar ik stel het dus wel erg op prijs dat ik (ver) van tevoren weet, waar ik ongeveer naar toe moet trainen en hoeveel ik dan moet kunnen lopen. Ik heb zoiets nog nooit gedaan en heb nog niet verder aan één stuk gelopen dan 12 km of zo en dat gaat dan ook nog op een slakketempo. Ook weet ik van mezelf dat ik nu eenmaal geen beste loper ben en het duurt bij mij ééérg lang voordat ik een beetje op een hoger niveau ben, dat speelt gewoon een rol. Vandaar.

Als ik van tevoren weet wat ik waar moet maken dan kan ik het ook gericht trainen. En als na een aantal maanden trainen blijkt dat het niet haalbaar is, dan zou je dan nog tijd genoeg hebben om iemand anders te zoeken die het wel waar kan maken. Als het nodig is, wil ik wel proberen er ook een stuk fietsen bij te pakken hoor, maar ook daar geldt, dat ik dan graag van tevoren weet (maar dat is toch ook mogelijk om dat van tevoren uit te puzzelen, zal toch geen probleem zijn?).

Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 17:32

Wat balen Barbabientje! Ik zal straks een mailtje sturen naar de organisatie dat er nog iemand afvalt. Hopelijk houden we nog wel wat mensen over :P.

@HF: Shoeffie en ik gaan zsm om tafel, maar ik denk dat je wel moet rekenen op 15-20 km per persoon. Dit zijn waarschijnlijk 'losse' kilometers, wat minder zwaar is om te lopen. Slaapgebrek speelt natuurlijk wél een rol :).

Volgens mij heeft alleen Shoeffie ervaring in langere estafettes, en ik vertrouw er volkomen op dat hij ons (en zichzelf ;) ) kan helpen! :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:32

Ah oké nou dat is al fijn, dat ik binnenkort een soort van schema krijg. Da's ook alles wat ik vraag hoor!
Die 20 km zie ik nog niet eens zo tegenop, de rest er omheen vind ik lastig in te schatten.